Σε κάθε ψυχική διαταραχή υπάρχει κάποιο οργανικό υπόβαθρο; Ή οι ψυχικές ασθένειες οφείλονται σε ασυνείδητες ψυχολογικές διεργασίες;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Advertisements

Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Το ψυχαναλυτικό μοντέλο και οι διαδικασίες ψυχο-κοινωνικής ανάπτυξης
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
1.2. Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
Το Φύλο και ο Εγκέφαλος. Σχέδιο φυλετικής διαφοροποίησης Ένα γονίδιο μεταστρέφει την αρχική ανάπτυξη του γεννητικού αδένα από θηλυκό σε αρσενικό ΧΧ 
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Ψυχολογικές θεραπείες
Βιολογία Γ ’ Γυμνασίου. Ομοιόσταση Η ικανότητα των οργανισμών να διατηρούν το εσωτερικό τους περιβάλλον ( σύσταση και ποσότητα υγρών, θερμοκρασία, pH.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΘΕΩΡΊΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΑΣ Ι Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – 2016 Λάρισα.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ; Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
Κάλλια Κουνενού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΑΣΠΑΙΤΕ.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Μορφολογική Συμβουλευτική Ψυχολογία (Gestalttherapy)
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Θεωρίεσ Προσωπικότητασ Ι
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
Μορφές προσέγγισης της ψυχικής νόσου (I)
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σε κάθε ψυχική διαταραχή υπάρχει κάποιο οργανικό υπόβαθρο; Ή οι ψυχικές ασθένειες οφείλονται σε ασυνείδητες ψυχολογικές διεργασίες;

Ο Sigmund Freud (1856-1939) Ο Freud επηρεάστηκε από μια σημαντική θεωρητική ανακάλυψη της κβαντικής μηχανικής: από την αρχή του μετασχηματισμού της ενέργειας.

Η αρχή του μετασχηματισμού της ενέργειας Η ενέργεια αποτελεί ποσότητα Η ποσότητα αυτή δεν μπορεί ούτε να δημιουργηθεί ούτε να εξαφανιστεί Μπορεί μόνο να μετασχηματισθεί από τη μια κατάσταση στην άλλη

Η επίδραση του Brucke στον Freud O Brucke, φυσιολόγος, υποστήριξε ότι ο ζωντανός οργανισμός χαρακτηρίζεται από ένα δυναμισμό. Βρίσκεται, δηλαδή, σε μια κατάσταση συνεχούς ρευστότητας.

Η επίδραση του Charcot O Charcot χρησιμοποιούσε την ύπνωση ως τεχνική αντιμετώπισης υστερικών μορφών συμπεριφοράς. Μέσω της συνεργασίας τους, ο Freud πείστηκε ότι υπάρχουν διαταραχές οι οποίες δεν προκαλούνται από οργανική βλάβη.

Η επίδραση του Breuer O Breuer, γιατρός, ενδιαφερόταν για τη θεραπεία των υστερικών ασθενών. Χρησιμοποιούσε μια εκλεπτυσμένη τεχνική που έδινε έμφαση στην «αποκάλυψη», δηλαδή στη φανερή έκφραση οποιωνδήποτε σκέψεων εισερχόταν στο μυαλό του αρρώστου.

Η επίδραση του Breuer Η τεχνική αυτή, μέσω του Freud, έγινε ευρέως γνωστή ως η τεχνική του ελεύθερου συνειρμού. Μέσω της χρήσης αυτής της τεχνικής, ο Freud συγκέντρωσε γνώσεις ως τρόπο με τον οποίο άτομα με αποκλίνουσα συμπεριφορά σχηματίζουν τις αντιλήψεις τους για τον κόσμο και τον εαυτό τους.

Η θεωρία του Freud To μοντέλο του Freud αποτελείται από τρεις διαστάσεις: (α) τη δυναμική ή οικονομική διάσταση (β) το δομικό ή τοπογραφικό σύστημα (γ) τη διαδοχική ή κατά στάδια διάσταση

Η δυναμική διάσταση Ο Freud αντιλαμβανόταν τον ανθρώπινο ψυχισμό ως ένα ρευστό ενεργοποιημένο σύστημα.

Το δομικό σύστημα O Freud περιέγραψε τρεις δομές, οι οποίες ρυθμίζουν τη συμπεριφορά.

Η διαδοχική διάσταση Ο Freud υποστήριξε ότι η ανάπτυξη ακολουθεί συγκεκριμένα στάδια.

Δυναμική Δομική Διαδοχική Ένστικτα Ψυχική ενέργεια Κύκλοι Εκείνο Εγώ Υπερεγώ Διαδοχική Στοματικό στάδιο Πρωκτικό στάδιο Φαλλικό στάδιο Λανθάνουσα σεξουαλικότητα Ετερόφυλη σεξουαλικότητα

Η δυναμική διάσταση Ο Freud μελέτησε την ψυχική ενέργεια, η οποία: Έχει βιολογικό υπόβαθρο και είναι πάντα διαθέσιμη σε κάποια μορφή Η συνολική ποσότητα της ενέργειας δεν αλλάζει επειδή αποτελεί ένα κλειστό σύστημα Η κατανομή της ενέργειας στο σύστημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (βιολογικές ανάγκες, εμπειρίες, περιβάλλον)

Η ψυχική ενέργεια Πρωταρχική πηγή ενέργειας είναι τα ένστικτα. Τα ένστικτα πηγάζουν από τις βιολογικές και μεταβολικές διαδικασίες του οργανισμού.

Ένστικτα (α) Ένστικτο διατήρησης και συντήρησης της ζωής (Έρως) (β) Επιθετικότητα (Θάνατος) (γ) Πείνα (δ) Απέκκριση

Libido H ειδική μορφή ενέργειας που χρησιμοποιείται από το ένστικτο του Έρωτα ονομάστηκε libido.

Τα ένστικτα σπρώχνουν το άτομο ικανοποιήσει συγκεκριμένες ανάγκες. Π.χ., κατά τη βρεφική ηλικία, το μεγαλύτερο μέρος της ψυχικής ενέργειας αφορά στην ικανοποίηση βιολογικών αναγκών (διατροφή, απέκκριση).

Στόχος της ενστικτώδους συμπεριφοράς είναι η μείωση της έντασης (δυσανεξίας). Αυτή επιτυγχάνεται μέσω ενός οργάνου ευχαρίστησης. Στο βρέφος η ικανοποίηση επιτυγχάνεται εύκολα και άμεσα. Σταδιακά ένα μεγάλο απόθεμα της ενστικτώδους ενέργειας μετασχηματίζεται.

Το ασυνείδητο (Id) Η ψυχική ενέργεια αποτελεί μέρος του ασυνείδητου. Το ασυνείδητο αρχικά ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της συμπεριφοράς του βρέφους και εξακολουθεί να ελέγχει κάποιο μέρος της συμπεριφοράς σε όλη τη ζωή του ατόμου.

Τo Εγώ Το βρέφος σταδιακά συνειδητοποιεί ότι η συμπεριφορά του καθορίζει την ικανοποίηση ή όχι των αναγκών του (π.χ., κλάμα-τροφή). Μέσω αυτής της συνειδητοποίησης, κάποιο μέρος της ενέργειας του Ασυνειδήτου μετασχηματίζεται σε ενέργεια που συνδέεται με τους συνειδητούς συνειρμούς του βρέφους. Η μετασχηματισμένη ενέργεια είναι το Εγώ.

Το Υπερεγώ Μέσω της αίσθησης του εαυτού, όπως αυτή επιτυγχάνεται από τη διαμόρφωση του Εγώ, σταδιακά διαμορφώνεται το Υπερεγώ. Το Υπερεγώ αντιπροσωπεύει τις ηθικές αντιλήψεις της κοινωνίας.

Η δομική διάσταση Τα τρία μέρη της δομικής διάσταση (Εκείνο, Εγώ, Υπερεγώ), υπηρετούν έναν σκοπό: την επίτευξη των στόχων και την προσδοκώμενη μείωση της έντασης.

Η αρχή της ευχαρίστησης (Id) Σύμφωνα με την αρχή αυτή, στόχος των λειτουργιών είναι η επίτευξη της ευχαρίστησης μέσω της ικανοποίησης.

Ακατέργαστη νοητική διαδικασία (Id) Μορφή της σκέψης η οποία δεν διακρίνει το πραγματικό από το μη πραγματικό (π.χ., ονειροπόληση). Η ακατέργαστη νοητική διαδικασία εκφορτίζει τη συσσωρευμένη ενέργεια και μειώνει την ένταση, έτσι ώστε η ένταση να μη δυναστεύει τη σκέψη του ατόμου.

H αρχή της ταύτισης (Εγώ) Το Εγώ αρχίζει να αναπτύσσεται όταν το άτομο αντιλαμβάνεται ότι μέσω του Id δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όλες του οι ανάγκες. Η αρχή της ταύτισης αφορά στη συνειδητοποίηση ότι η συμπεριφορά που κατευθύνεται σε κάποιο στόχο μπορεί να καταλήξει σε μείωση της έντασης και στην ικανοποίηση.

Δευτερογενής νοητική διαδικασία (Εγώ) Αφορά στη διάκριση ανάμεσα στον εαυτό και τους άλλους. Τούτο επιτρέπει στο παιδί να ενεργεί στο περιβάλλον του εμπρόθετα ώστε να μειώσει την ένταση.

Η αρχή της πραγματικότητας (Εγώ) Η αρχή της ευχαρίστησης μετασχηματίζεται σε αρχή της πραγματικότητας: Η ικανοποίηση του Εγώ πραγματοποιείται με την προσκόλληση στην εξωτερική πραγματικότητα.

Το Υπερεγώ Αναπτύσσεται κατά την παιδική ηλικία. Στόχοι του Υπερεγώ είναι να εμποδίσει το Id να εκφράσει παρορμήσεις απαράδεκτες από κοινωνική σκοπιά και να αγωνιστεί για το ιδεώδες.

Οι αμυντικοί μηχανισμοί Οι αμυντικοί μηχανισμοί είναι τεχνικές που χρησιμοποιεί το Εγώ για να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα εν όψει κινδύνων που θα διέκοπταν την υγιή ψυχολογική ανάπτυξη.

Η διαδοχική ή κατά στάδια διάσταση Κάθε στάδιο χαρακτηρίζεται από τον εντοπισμό της ψυχικής ενέργειας σε διαφορετικές περιοχές του σώματος που ονομάστηκαν ερωτογενείς ζώνες. Επίσης κάθε στάδιο αντιστοιχεί σε διαδοχικές αλλαγές που σχετίζονται με την επικράτηση βιολογικών και ψυχολογικών αναγκών.

Το στοματικό στάδιο Παρατηρείται κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου της ζωής. Διακρίνεται σε: (α) στοματικό-παθητικό (β) στοματικό-επιθετικό

Το πρωκτικό στάδιο Διαρκεί από το 2ο έως το 4ο έτος. Διακρίνεται σε: (α) πρωκτικό-αποβλητικό (β) πρωκτικό-επισχετικό

Το φαλλικό στάδιο Διαρκεί από το 4ο έως το 6ο έτος. Στα αγόρια παρουσιάζεται το σύνδρομο του Οιδίποδα και στα κορίτσια το σύνδρομο της Ηλέκτρας.

Το στάδιο της λανθάνουσας σεξουαλικότητας Χαρακτηρίζεται από αναστολή της ευαισθησίας των ερωτογενών ζωνών.

Το στάδιο της ετερόφυλης σεξουαλικότητας Το στάδιο αυτό συμπίπτει με την εφηβεία και είναι το τελικό στάδιο της ανάπτυξης.