Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ Θ.Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σ.Στυλιανού/Εκδηλώσεις/061 Αθλητικές Εκδηλώσεις με όλους για όλους Η θέση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (Δημοτική Εκπαίδευση) Παγκύπριο συνέδριο.
Advertisements

τρέχουσα κατάσταση και μέλλον
Οι δικαιοπραξίες (διάκριση σύγχρονου δικαίου)
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εισαγωγή στους Γράφους
Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ Το πάρτι που κατέληξε τραγωδία.
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2
Σηυσα Τηρητος (=Σευθα Τηρητος). Anonym.Peripl.Ponti Eux., 79 ἐ ν μεθορ ί οις δ ὲ τ ῆ ς Κροβ ύ ζων κα ὶ Σκυθ ῶ ν χ ώ ρας κειμ έ νη μιγ ά δας Ἕ λληνας.
Στάσεις του Καταναλωτή
Μερίδιο Αγοράς και Ανταγωνιστικότητα Ελληνικού Τουρισμού Dr. Άρης Ίκκος & Κώστας Πασχαλίδης Ιούνιος 2008.
ΠΛΑΚΑ Η παλαιότερη γειτονιά της Αθήνας διατηρεί τα ίχνη της μακραίωνης ιστορίας της.
Definitions of Rhetorical Concepts in the Late Latin Poetry
Edward De Bono, Τα έξι καπέλα της σκέψης
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Eρευνητική εργασία Β’ Λυκείου 1ο ΓΕΛ Βύρωνα
Το Αναλυτικο προγραμμα φυςικηΣ ΑγωγηΣ χτες και ςημερα
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ Δ. Λιάπης. Ποιο είναι το #1 πράγμα που θέλει κάθε broker/owner? Πιο πολλά 2.
Το ψυχαναλυτικό μοντέλο και οι διαδικασίες ψυχο-κοινωνικής ανάπτυξης
Ο μελοποιημένος Ερωτόκριτος
ΔΙΚΤΥΑ - Networks Η τρέχουσα πραγματικότητα. ΓΕΝΙΚΑ Δίκτυα στα οποία ζούμε (social life) Δίκτυα πληροφοριών (web – news) Δίκτυα οικονομικά – τεχνολογικά.
1.2. Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
Γιατί πρέπει να έχουμε σωστή στάση του σώματος
Εθελοντισμός:έννοια και δράσεις Πρόγραμμα ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Solon, qui Atheniensibus leges scripsit, dicebat neminem, dum viveret, beatum haberi posse, quod omnes ad ultimum usque diem ancipiti fortunae obnoxii.
1.2. Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων – ενσυναίσθηση
Κίνητρα, Αξίες, & Ανάμιξη του Καταναλωτή
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Κωνσταντίνος Βακουφτσής, Φιλόλογος Το λουτρό και η χρήση του νερού στην Οδύσσεια και στο διάστημα Η Ευρύκλεια αναγνωρίζει τον Οδυσσέα πλένοντας τα πόδια.
Ενότητα # 3: Εσωτερικές Επιδράσεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
ΚΦΑ 14 Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία και Θρησκεία Ενότητα Δ: Ορισμός και Διαμόρφωση του ήρωα (Έπος και Δράμα) Μύθος και θρησκεία και Πόλις. Αθήνα.
ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΠΡΑΞΙΕΣ. Σύγχρονη διάκριση δικαιοπραξιών  Μονομερείς  Με τη δήλωση βουλήσεως ενός προσώπου  Παράδειγμα : διαθήκη  Με τη δήλωση βουλήσεως.
ΘΕΩΡΊΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΑΣ Ι Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – 2016 Λάρισα.
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
5 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ ΑΧΑΡΝΕΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΣΟΥΤΣΑΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΟΜΙΚΩΝ/ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΒΟΡΕΙΟΥ, ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ-ΚΡΗΤΗΣ.
Ενότητα 3 : ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α ’ Αισχύλος (68 Θ 200) Επτά επί Θήβας : Πόλεμος μεταξύ « αδελφών - εχθρών » Αικατερίνη ( Καίτη ) Διαμαντάκου Φιλοσοφική.
Εισαγωγικές έννοιες: Μάρκετινγκ και ο ρόλος του καταναλωτή 1.
Μεταμοντερνισμός- μετανεωτερικότητα 1. Μοντερνισμός: Μοντερνισμός: πρώτο μισό 20 ου αι. πρώτο μισό 20 ου αι. απόρριψη κληρονομιάς παρελθόντος, παράδοσης.
Θεωρίες Προσωπικότητας: εννοιολογικές διασαφήσεις
Διαδικασία λήψης αποφάσεων καταναλωτή
Η ερωτική ζωή της αρχαιότητας
Η ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ -ΣΧΟΛΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ-
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)- Συνέχεια
ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Παράδειγμα 1 Το εργοστάσιο μιας επιχείρησης έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 7000 μονάδων. Η συνήθης παραγωγική δραστηριότητα.
Γέροντας Πορφύριος Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη – Μόρφη Γ2
Γερμανικός Κλασικισμός: Ο Faust του Johann Wolfgang von Goethe
WITH NATIONAL MODERN SONGS FROM ITALY, ENGLAND, CYPRUS,
COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN MULTIGUIDE
Famous people from Arkadia Greece
COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN MULTIGUIDE
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Δ.Ε.21: ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ
Κεφάλαιο 2 Κοινωνιολογία και τουρισμός
ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΜΠΑΡΟΚ συνέχεια…
Νικηφόρος Β. Αγγελόπουλος Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Διεθνής Στρατηγική Ανταγωνισμού
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΟΥΣ INFLUENCE SKILLS
Θεωρίες Προσωπικότητας
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
Μάθημα 10ο : Οράτιος IV Ωδές 2.20 και 3.30 (συνέχεια) Ωδή 1.3.
Ψυχαναλυτική μέθοδος Sigmund Freud ( ): Θεμελιωτής της Ψυχανάλυσης
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Η Γλώσσα των διαλόγων του Πλάτωνα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ Θ.Μ. Η έννοια του άλλου. Άλλος σημαίνει «ο κάποιος άλλος» ή «ο οιοσδήποτε άλλος» και εννοούμε έτσι τον υπόλοιπο, αυτός που είναι εκτός των αναφερθέντων. Δηλώνει επίσης τη διαφορά μεταξύ προσώπων και σπάνια σημαίνει τον διαφορετικός. Χρονικά σημαίνει τον προηγούμενο ή τον επόμενο. Στην Ψυχολογία είναι το altr ego, ο άλλος εαυτός μας. Είναι κάτι το υπαρκτό που γνωρίζεται μέσα από μια σχέση. Η σχέση των ανθρώπων απαιτούν αυτόν τον τρόπο συνύπαρξης με τους άλλους, γιατί ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον. Ο άλλος είναι επίσης αυτός στον οποίο αντιδρούμε, γίνεται δέκτης των συναισθημάτων μας θετικά ή αρνητικά στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι άλλοι είναι η κόλασή μας (Ζαν Πωλ Σαρτρ) Το άλλο λέγεται πάντοτε σε σχέση με κάποιο άλλο (Πλάτωνας)

Ο Θεός ως άλλος στον Σχολαστικισμό εμφανίζεται ως μια έννοια αφηρημένη, η οποία πρέπει να εξηγηθεί και να γίνει κατανοητή με την λογική. Έτσι ο Θεός αποκτάει νόημα διαφορετικό κάθε φορά, ανάλογα με την κυρίαρχη σκέψη. Μέσα από την αγωγή και την εκπαίδευση δεν αποκτάμε γνώσεις για να κυριαρχούμε στους άλλους σύμφωνα με την ορθόδοξη αντίληψη. Η γνώση του πρώτου «Άλλου» δηλ. του Θεού, μας οδηγεί στην αυτογνωσία. Στις Κοινωνιστικές αντιλήψεις (θεωρητικά) ο άλλος πρέπει να προστατεύεται. Αποδεικνύεται όμως πρακτικά ότι γίνεται εκμετάλλευση του και αρκετές φορές εξοντώνεται. Στην Εκκλησία ο άλλος ταυτίζεται με την έννοια του πλησίον («αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»). Η Παραβολή του καλού Σαμαρείτη είναι το διδακτικό παράδειγμα του Χριστού για τον πλησίον. Ο Απ. Παύλος τονίζει την παύση κάθε διαχωρισμού για τα μέλη της Εκκλησίας και την ισοτιμία τους μπροστά στον Θεό.

Στην Π.Δ.: Η πρώτη σύγκρουση με τον άλλον γίνεται από τους Πρωτόπλαστους, όταν επαναστατούν κατά του Θεού και στη συνέχεια εκτός του Παραδείσου αρχίζει η σύγκρουση άνδρα και γυναίκας μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις τους ως σύγκρουση ετεροτήτων. Αναπτύσσεται στη συνέχεια μια στενή αντίληψη του πλησίον από τους Ιουδαίους εξαιτίας του κινδύνου της ειδωλολατρείας και εξαιτίας της αντίληψης ότι ήταν ο περιούσιος λαός. Η αποστροφή δηλ. των Ιουδαίων προς τα άλλα έθνη δεν γινόταν για σοβινιστικούς ή ρατσιστικούς λόγους, αλλά από τον φόβο μήπως αλλοιωθεί ή εξαφανιστεί η πίστη προς τον ένα και αληθινό Θεό που τους προστάτευε. Κάτι όμως που δεν απέφυγαν. Συνεχίζεται όμως αυτή η νοοτροπία μέχρι και σήμερα για τον Ιουδαϊσμό. Ο Μωσαϊκός Νόμος δίνει την εντολή αγάπης προς τον πλησίον χωρίς να προσδιορίζει ποιος είναι ο πλησίον.

Στην Κ. Δ. : Στην Καινή Διαθήκη ο Χριστός, ο Απ Στην Κ.Δ.: Στην Καινή Διαθήκη ο Χριστός, ο Απ.Παύλος και η ίδρυση της Εκκλησίας νοηματοδοτούν συγκεκριμένα τον πλησίον και την ετερότητα. Η διδασκαλία του Χριστού φτάνει μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία σχετικά με το τι πράττει κάθε Χριστιανός για τον άλλον. Η Εκκλησία ξεπερνάει τα εθνικά δεδομένα και γίνεται μια υπερεθνική κοινωνία. Ο Απ. Παύλος γίνεται Απόστολος των εθνών μεταφέροντας το μήνυμα του Χριστού σε όλα τα έθνη, όπως και οι Απόστολοι.