Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος 38-39 / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος 38-39 / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ. Κυπριανού – Worrall Νοέμβριος 1995

2 EGO – SUPEREGO – ID Η ανθρώπινη προσωπικότητα απαρτίζεται από τρία συστήματα: EGO  Ψυχολογικό Μέρος. SUPEREGO  Κοινωνικό Μέρος. ID  Βιολογικό Μέρος. Η προσωπικότητα δρα ολιστικά και όχι μεμονωμένα. Η κλασσική Φροϋδική προοπτική θεωρεί τα άτομα, ως συστήματα ενέργειας. Η δυναμική της προσωπικότητας εξαρτάται από τον τρόπο διανομής της ψυχικής ενέργειας ανάμεσα στα: EGO – SUPEREGO – ID 

3 Η ΦΡΟΫΔΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΗΣ

4 Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ERIKSON
[0–1] [1–3] [4–5] [6–11] [12–20] [πρώϊμη εν.] [μέση ηλικία] [γήρας] Η INTEGRITY VS DESPAIR ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ Ζ GENERATIVITY VS STAGNATION ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΣ / ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤ INTIMACY VS ISOLATION ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Ε Temporal Perspective vs Time Confusion Χρονική προοπτική / Χρονική σύγχιση Self-Certainty vs Self-Conciousness Αυτοβεβαιότητα Αυτοσυνείδηση Role Experimentation vs Role Fixation Πειραματισμός Καθήλωση Apprenticeship Vs Work Paralysis Μαθητεία Εργασιακή Παράλ. IDENTITY VS IDENTITY CONFUSION ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ / ΣΥΓΧΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Sexual Polarisation vs Bisexual Conf. Σεξουαλική πόλωση / Αμφιφυλόφιλη σ. Leader & Followership vs Authority Conf. Αρχηγός & οπαδός Σύγχιση αρχών Ideological Commitment vs Conf. of Values Ιδεολογική δέσμευση / Σύγχιση αξιών Δ INDUSTRY VS INFERIORITY ΦΙΛΟΠΟΝΙΑ / ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑ Γ INITIATIVE VS GUILT ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ / ΕΝΟΧΗ Β AUTONOMY VS SHAME ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ / ΝΤΡΟΠΗ Α TRUST VS MISTRUST ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ / ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ

5 Αντιπροσωπεύουν τις προσπάθειες του EGO να μεσολαβήσει μεταξύ:
ΤΑ 8 ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Αντιπροσωπεύουν τις προσπάθειες του EGO να μεσολαβήσει μεταξύ: της συμφυούς ανάπτυξης, των απαιτήσεων του SUPEREGO, και των επιδράσεων από το ID. EGO  Ψυχολογικό Μέρος. SUPEREGO  Κοινωνικό Μέρος. ID  Βιολογικό Μέρος. Το επιτυχημένο πέρασμα από το κάθε στάδιο οδηγεί σε ένα πιο ώριμο EGO & έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης.

6 ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ 8 ΕΜΠΛΟΚΕΣ (CONFLICTS)
ΗΛΙΚΙΕΣ ΘΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ CONFLICT (ΕΜΠΛΟΚΗ) [ ] Temporal Perspective Time Confusion [ ] Self Certainty Self-Conciousness [ ] Role Experimentation (πειραματισμός ρόλων) Role Fixation (οριστικοποίηση ρόλων) [ ] Apprenticeship (μαθητεία) Work Paralysis (εργασιακή παράλυση) [ ] IDENTITY IDENTITY CONFUSION [ Ενήλικας ] Sexual Polarisation Bisexual Confusion [ Μέση ηλικία ] Leader & Followership (αρχηγία - οπαδισμός) Authority Confusion (σύγχιση εξουσίας-αρχών) [ Γήρας ] Ideological Commitment Confusion of Values

7 Η ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ERIKSON (1968)
Η εφηβεία αποτελεί το πιο κρίσιμο, σύνθετο, δυναμικό στάδιο ανάπτυξης. Η κύρια εμπλοκή είναι μεταξύ της ταυτότητας του εφήβου & της σύγχισής της. Επιτυχημένη ανάλυση αυτής της κρίσης Ταυτότητας (IDENTITY CRISIS), οδηγεί σε μια ισχυρή αίσθηση προσωπικής αξίας & κατεύθυνσης, σε μία κατάσταση αμοιβαιότητας και δέσμευσης σε ό,τι αφορά και τις σχέσεις φιλίας και τις σεξουαλικές σχέσεις.

8 Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ERIKSON
[0–1] [1–3] [4–5] [6–11] [12–20] [πρώϊμη εν.] [μέση ηλ] [γήρας] Η Ζ ΣΤ INTIMACY VS ISOLATION ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Ε IDENTITY VS IDENTITY CONFUSION ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ / ΣΥΓΧΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Sexual Polarisation vs Bisexual Confusion Σεξουαλική πόλωση / Αμφιφυλόφιλη σύγχιση. Δ Γ Β Α

9 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ?
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ? Ο έφηβος –η: Έχει ανάγκη να αισθάνεται ότι αξίζει. Χρειάζεται να έχει την επίγνωση ότι δεν εξαρτάται πλέον, εξ ολοκλήρου από τους γονείς του. Δεν θα πρέπει να αισθάνεται ενοχή ή ντροπή για τις ιδιαίτερες σκέψεις του ή τα συναισθήματά του. Μπορεί να απολαμβάνει το σώμα του και τη χαρά της αναζήτησης νέων σχέσεων. Απαιτείται να διαθέτει τη εσωτερική ελευθερία για να μπορέσει να συγχωρέσει τους γονείς του, οι οποίοι ενδεχομένως, κάποια στιγμή στο παρελθόν, τον απογοήτευσαν κατά κάποιο τρόπο.

10 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: Ο Peter
Εμείς οι Σύμβουλοι που δεν έχουμε εκπαιδευτεί στην ψυχανάλυση, τι μπορούμε να κάνουμε? We can attempt to hear Peter, understand him, treat him, [ να τον αντιμετωπίσουμε ], as an individual, offer him a supportive relationship. We can attempt to form an alliance, bring about trust and acceptance by adopting a neutral and uncritical stance. This will create a sense of safety for the hurt and hidden part of himself to become available and understood at a deeper level so that insight and a sense of self-knowledge and control could come about. That is, we need to go beyond treating the symptoms, to offer the kind of understanding that breaks the cycle of developmental impasse [αδιέξοδο].

11 ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.


Κατέβασμα ppt "ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος 38-39 / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google