ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εύη Καβαλάρη Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Διδακτική Πληροφορικής
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι και Αναπαραστάσεις τους (ΕΦΕΙΑ)
ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα
Δημιουργία σεναρίου.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Προσχολική Παιδαγωγική
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΦΕΙΑ – 3ο Μάθημα Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΖΟΥΠΙΔΗΣ azoupidis@uowm.gr

Γενικά στοιχεία Μάθημα 3-ωρο, 5 ECTS Υποχρεωτικό του Α’ εξαμήνου Γραπτές εξετάσεις (8 μονάδες) και υποχρεωτική τελική εργασία (2 μονάδες)

Σκοπός Να προσεγγίσουν οι φοιτητές /τριες ολιστικά πτυχές του περιεχομένου των ΦΕ, των νοητικών αναπαραστάσεων (ιδεών) των μαθητευομένων και κυρίως των ίδιων και των νηπίων. Να ασκηθούν στην ανάδειξη των ιδεών των νηπίων Να ασκηθούν στην ανάπτυξη διδακτικών εφαρμογών κατάλληλων για το Νηπιαγωγείο

Περιεχόμενο Θεμελιώδεις έννοιες, φαινόμενα και αρχές των ΦΕ Επιστημολογικές δυσκολίες Εννοιολογικές δυσκολίες / Εναλλακτικές Αναπαραστάσεις Απλές διδακτικές προτάσεις για δημιουργική απασχόληση των νηπίων

Διδακτική μέθοδος Σε κάθε 3-ωρο: Εργασία σε ομάδες με δομημένο φύλλο εργασίας με στόχο την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητριών και των φοιτητών Συζήτηση των απόψεων των ομάδων Εισαγωγή της νέας γνώσης

ΕΦΕΙ Α - 1ο μάθημα Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο και στους / στις Νηπιαγωγούς Περιγραφή του μαθήματος και των απαιτήσεων

Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο Επιστημονικός Αλφαβητισμός είναι η ικανότητα του ατόμου (διπλή οπτική): να χρησιμοποιεί την επιστημονική γνώση, να αναγνωρίζει ερωτήματα και να βγάζει συμπεράσματα που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα, έτσι ώστε: να κατανοεί το φυσικό κόσμο που τον περιβάλλει και να συμβάλλει στη λήψη των αποφάσεων για τις αλλαγές που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτόν.

Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο Διεθνής τάση και Ελληνική περίπτωση (Οδηγός Νηπιαγωγού – Κεφάλαιο 10 / Μελέτη περιβάλλοντος: αξιοποιώντας το περιβάλλον και μαθαίνοντας για τον κόσμο) Δημιουργική απασχόληση νηπίων Άσκηση σε διαδικασίες επιστημονικών μεθόδων Μάθηση περιεχομένου ΔΕΝ είναι στόχος

Γωνιές Φυσικών Επιστημών 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας

Γωνιές Φυσικών Επιστημών Νηπιαγωγείο Παιδικό Βασίλειο

Γωνιές Φυσικών Επιστημών 3ο Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας

Γωνιές Φυσικών Επιστημών Υδρόγειος σφαίρα, χάρτης (κατά προτίμηση γεωφυσικός), φακός γαιόραμα Κλεψύδρες, σπαστό μέτρο, μαγνήτες, πετρώματα, θερμόμετρο, πυξίδα εγκυκλοπαίδεια ΦΕ & ζώων, φυτά, σπόροι Χρυσόψαρο, καναρίνι Υλικά πειραμάτων (π.χ. πλεύση-βύθιση, διαλύματα) Εντομοσκόπιο, μεγεθυντικός φακός, κυάλια Ζυγαριά & σταθμά

Η γνώση των παιδιών – νηπίων για τις Φυσικές Επιστήμες Θεωρία των νοητικών αναπαραστάσεων Περιγραφή των αναπαραστάσεων για επιλεγμένες έννοιες και φαινόμενα Στοιχεία μεθοδολογίας ανάδειξης των αναπαραστάσεων των νηπίων (κλινική ημιδομημένη συνέντευξη) Οργάνωση δραστηριοτήτων ΦΕ για νήπια στηριγμένων στο ανακαλυπτικό – διερευνητικό διδακτικό παράδειγμα.

Η επιστημονική γνώση Τι κάνουν – παράγουν οι επιστήμονες (επιστημονικό προϊόν) Πως το παράγουν; Διαδικασίες των επιστημονικών μεθόδων

Η γνώση των εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες Η έννοια και παραδείγματα του διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου σε γνώση κατάλληλη να διδαχτεί σε στοχούμενο πληθυσμό Η έννοια της παιδαγωγικής γνώσης περιεχομένου

Τελική Εργασία Υποχρεωτική (2 μονάδες στην τελική αξιολόγηση) Σε επιλεγμένη γνωστική περιοχή εννοιών και φαινομένων θα γίνουν τα εξής: θα μελετηθεί σύντομα η επιστημονική γνώση: έννοιες, φαινόμενα, μεθοδολογία, εφαρμογές, κλπ  θα αναδειχθούν μέσω έρευνας (ατομικές συνεντεύξεις) οι σχετικές αναπαραστάσεις των νηπίων για κάποια έννοια / φαινόμενο θα γίνει πρόταση διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου σε γνώση κατάλληλη να διδαχτεί σε νήπια Τα θέματα των εργασιών βρίσκονται σε χωριστό αρχείο. Οι εργασίες ανατίθενται μετά το 3ο Μάθημα και παραδίδονται, πριν τις εξετάσεις, σε ημερομηνία που καθορίζεται.

Τελική Εργασία Υποχρεωτική (2 μονάδες στην τελική αξιολόγηση) Τα βήματα για την συγγραφή της εργασίας Συζήτηση της μεθοδολογίας ανάδειξης των αναπαραστάσεων των νηπίων με συνέντευξη (4ο μάθημα) Πραγματοποίηση των συνεντεύξεων είτε ατομικά είτε σε ομάδες των δύο ή το πολύ των τριών φοιτητών Συγγραφή της τελικής εργασίας Η διαδικασία για την τελική εργασία θα ξεκινήσει μετά το 3ο μάθημα, αλλά εσείς οργανωθείτε σιγά-σιγά σε ομάδες. Απορίες τις συζητούμε, στο γραφείο 307, τις ώρες συνεργασίας (Τρίτη και Πέμπτη 12-2)

Περιεχόμενα των μαθημάτων Εισαγωγή: Γιατί ΦΕ στο Νηπιαγωγείο – Νηπιαγωγούς / Περιγραφή του μαθήματος και των απαιτήσεων Οι Φυσικές καταστάσεις της ύλης και οι αλλαγές τους Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους Ανάδειξη των ι.μ., Μεθοδολογία έρευνας Φροντιστήριο στην υποχρεωτική εργασία: υλοποίηση έρευνας για την ανάδειξη ι.μ. Οι ι. μ. για τις Φ.Κ.Υ., και τις αλλαγές τους Ατομικό μοντέλο, Άτομα, Μόρια, Δομή ατόμου - Στοιχεία / Ενώσεις / Μίγματα

Περιεχόμενα των μαθημάτων Οι ι. μ. για την ατομική δομή της ύλης Οι έννοιες της Πίεσης και Άνωσης Υγρών και Αερίων και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν Οι ιδέες των μαθητών για το φαινόμενο της πλεύσης-Βύθισης (Άνωση, Πλεύση/Βύθιση, Πίεση) Η Θερμότητα και θερμοκρασία, οι Θερμικές Διαστολές, η Διάδοση θερμότητας Οι ι.μ. για θερμότητα και θερμικά φαινόμενα Τα ηχητικά φαινόμενα και η έννοια του ήχου - Οι ι.μ. για τον ήχο και τα ηχητικά φαινόμενα