ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Nelson R. Mandela Να βασιλέψει η ελευθερία. Κι ο ήλιος να μη δύσει ποτέ σε ένα τόσο λαμπρό ανθρώπινο επίτευγμα Περί ελευθερίας.
Advertisements

Τι θα πει Δίκαιο; Δίκαιο είναι ένα σύστημα κανόνων που ρυθμίζουν με τρόπο δεσμευτικό την κοινωνική συμπεριφορά.
Χριστόφορος Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Μάριος Ρουβάς Δημήτρης Φάγκρας.
«Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ 2 ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΆ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ» Ζωή Πράππα, μέλος ΟΔΠ, εκπ / κός ΠΕ 70 Ε 2 τάξης Σουλτανίδης.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΠΑ Κώστας Συργιάννης Θωμάς Νιαβής Τμήμα Συντονισμού & Ελέγχου ΕΦΕΠΑΕ.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
ΑΤΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΤΑΞΗ: κανόνες συμπεριφοράς, Αναλυτικό Πρόγραμμα, δραστηριότητες λειτουργία και συμπεριφορά > πειθαρχία > σχολικό ήθος Η αταξία προσβάλλει.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ FACEBOOK
PROJECT Κοινωνικα Ευαλωτεσ Ομαδεσ
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
Ετήσια & Ολυμπιακή Προετοιμασία
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΟΥΛΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Α’2
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15.
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ
C.B.I (Cyber Bullying Investigation)
Ελληνογαλλική Σχολή “Saint Joseph”
Έλενα Φελούκα, Eλένη Ανδρέου, Κωνσταντής Πεθαίνος
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
Σχολικός εκφοβισμός Bullying
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
ROSA PARKS Η Ρόζα Παρκς (Rosa Louise McCauley Parks, 4 Φεβρουαρίου Οκτωβρίου 2005) ήταν μια έγχρωμη μοδίστρα, που έμελλε να μείνει στην ιστορία.
Ο Άνθρωπος ως Διάκονος του Πλησίον
Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΜΙΧΑΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου: Πως και Γιατί!
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ηφαίστειο είναι η ανοιχτή δίοδος από το εσωτερικό της Γης που επιτρέπει την εκροή ή έκρηξη ρευστών πετρωμάτων και αερίων από το.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
აღორძინების ეპოქის ლიტერატურა
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α1
Erasmus+Czech Republic
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

4η Η ΕΛΛΑΔΑ Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το «Χαμόγελο του Παιδιού» σε 16.227 μαθητές από έξι ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία) ένας στους τρεις μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού, ενώ ένας στους δύο μαθητές γίνεται μάρτυρας τέτοιων περιστατικών. 

35,38% των παιδιών δήλωσε ότι τέτοιου είδους πράξεις γίνονται μέσα και έξω απ’ το σχολείο. 24,4% απάντησε ότι η επίθεση που δέχθηκε ήταν μέσα στη σχολική αίθουσα 21,84% δέχθηκε επίθεση στο πάρκο ή στη γειτονιά του. 60,69% κοροϊδευτικών ονομάτων 45,39% σπρωξίματα/χτυπήματα 36,3% πειράγματα λόγω της εξωτερικής εμφάνισης 20,93%. περιστατικά εκφοβισμού και μέσω Διαδικτύου (cyber bullying)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Ψυχολογικής Βίας Σεξουαλικής Παρενόχλησης Ψυχολογικής Βίας  Σεξουαλικής Παρενόχλησης  Ηλεκτρονικού ή Διαδικτυακού Εκφοβισμού (cyber bullying) Σωματικής βίας Οικονομικής Εκμετάλλευσης   Λεκτικής Βίας

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΘΥΤΗ Το παιδί που εκφοβίζει είναι δημοφιλές Το παιδί που εκφοβίζει είναι ένα ανασφαλή άτομο Το παιδί που εκφοβίζει τείνει να είναι πιο επιθετικό

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΘΥΜΑΤΟΣ Το παιδί που εκφοβίζεται είναι λιγότερο αποδεχτό από συνομήλικους Το παιδί που εκφοβίζεται διαφέρει με κάποιο τρόπο Το παιδί που εκφοβίζεται είναι σωματικά αδύναμο

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Όποιος παρατηρεί εκφάνσεις βίας μένοντας αμέτοχος δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά το ίδιο συνυπεύθυνος με το θύτη. Η παθητική στάση δεν αίρει το μερίδιο των ευθυνών μας. Όλοι είμαστε παρατηρητές του πώς οι ισχυροί αποφασίζουν για τις ζωές μας. Τις ζωές εμάς όλων που είμαστε το αναλώσιμο υλικό τους. Γι’ αυτούς σημασία έχει η απολαβή που θα έχουν σε επίπεδο που εμείς δεν γνωρίζουμε. Όπως εύκολα ο θύτης μπορεί να γίνει θύμα ή το θύμα, θύτης έτσι και ο «παρατηρητής» μπορεί να είναι άλλοτε θηρευτής και άλλοτε το θήραμα. Κρίνεται αναγκαίο να κατανοήσουμε ότι η απραγία δεν μπορεί να είναι μορφή αντίδρασης από τη στιγμή που ο «παρατηρητής» του τώρα μπορεί να είναι δυνάμει ή θύμα) του αύριο πρωταγωνιστής(θύτης

ΘΥΤΕΣ & ΘΥΜΑΤΑ Όλα τα παιδιά μπορεί να παίξουν κατά καιρούς τον πρώτο ή το δεύτερο ρόλο. Ο θύτης μπορεί να γίνει θύμα κάποιων ισχυρότερων. Το θύμα μπορεί με τη σειρά του να γίνει θύτης μόλις του δοθεί η ευκαιρία στην αντιπαράθεση με κάποιους ασθενέστερους. Θύτες και θύματα μπορεί να έχουν είτε αδιάφορους είτε υπερπροστατευτικούς και αυταρχικούς γονείς. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η αντίδραση του παιδιού σε βάθος χρόνου, γιατί πολλά θα καθοριστούν στην πορεία και από τις συντροφιές του ίδιου και από άλλες συγκυρίες. Αν, για παράδειγμα το παιδί νιώθει στρες και απογοήτευση στο σχολείο, μπορεί να εκδηλώσει επιθετικότητα.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Ένας ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός μπορεί να δουλέψει προς την κατεύθυνση της πρόληψης του φαινομένου: είτε ενσωματώνοντας στοιχεία πρόληψης στο μάθημά του μέσα στην τάξη είτε υλοποιώντας ένα πρόγραμμα προαγωγής και αγωγής υγείας.

ΓΟΝΙΟΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Κοινές δράσεις που μπορούν να οργανωθούν από γονείς και παιδιά ή εκπαιδευτικούς και παιδιά αφορούν στη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους και περιλαμβάνουν αθλητικές δραστηριότητες, καλλιέργεια δεξιοτήτων για ασφαλή χρήση διαδικτύου, ταινίες , μουσική, κλπ. Επίσης είναι σημαντικό να γίνει προσπάθεια για την ενεργοποίηση του νόμου που αφορά στα τοπικά συμβούλια

ΜΕΤΡΑ Από τους Καθηγητές: Από τη Διεύθυνση του Σχολείου: Από τους Καθηγητές:  Όχι βαθμολογικό άγχος, όχι σχέση εξουσίας/ εξουσίασης (διακρίσεις, ταπείνωση).  Όχι τυπική διδασκαλία, αλλά μόρφωση, ζεστασιά, επικοινωνία.  Όχι ηθικολογία, αλλά στάση ζωής.  Από τη Διεύθυνση του Σχολείου:  Αποφυγή στιγματισμού/ περιθωριοποίησης, απομόνωσης μαθητών.  Ώρες ψυχαγωγίας, εκδηλώσεις δημιουργίας, ενθάρρυνσης πρωτοβουλιών.  Όχι στη γραφειοκρατία, όχι στη λογική των «εγκυκλίων». Από τα ΜΜΕ:  Προσαρμογή των προγραμμάτων τηλεόρασης στα ωράρια και τη ζωή των μαθητών.  Εκπαιδευτικά/ μορφωτικά/ ψυχαγωγικά προγράμματα.  Περιορισμός των έργων και σκηνών βίας.  Spots και σλόγκαν κατά της σχολικής βίας (μασκότ με σχολικό στυλ). Από τους Γονείς:  Αποφυγή της ενδοοικογενειακής βίας (βία στο σπίτι).  Το δωμάτιο του μαθητή ως χώρος ελευθερίας και χαλάρωσης.  Η μελέτη στο σπίτι όχι ως καταναγκασμός, αλλά ως αυτοπειθαρχία.

• Η δειλία ρωτάει: είναι ασφαλεις ; • Η σκοπιμότητα ρωτάει: είναι πολιτικά ορθό; • Η ματαιοδοξία ρωτάει: είναι δημοφιλες; • Αλλά η συνείδηση ρωτάει: είναι σωστό; Και ερχεται η στιγμή που κάποιος πρεπει να πάρει μια θεση που δεν είναι ουτε ασφαλής, ουτε πολιτικά ορθή, ουτε δημοφιλής – αλλά θα πρεπει να την πάρει γιατί είναι σωστή. Martin Luther King