‘Κοινωνιολογία της παρέκκλισης’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΛΙΣΤΑ-ΠΑΝΤΑΖΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Άνδρας 38 ετών, έγγαμος. Προοδευτικά επιτεινόμενη κατάθλιψη τις τελευταίες.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ποιος από τους παρακάτω είναι Φυσικό Πρόσωπο; (Φ.Π)
Οι Λόγοι που Ωθούν τους Έφηβους στην Παραβατικότητα.
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΥΚΙΩΤΟΥ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΤΟΣ, ΛΕΚΤΩΡ 1.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ «Το ψηφιακό έγκλημα ως αντικείμενο μελέτης και της Κοινωνικής Πληροφορικής» Χρ. Τσουραμάνης - Όλγα Τζουραμάνη.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Β’ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ (ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ & ΘΥΜΑ) 1.
ΚΛΩΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Ενότητα 9. Αποκλίνουσα συμπεριφορά : παραβατικότητα και εγκληματικότητα Υποενότητα 9.3 Αντιμετώπιση της παραβατικότητας.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ ΄Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Το Ελληνικό συνταγματικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των παιδιών με ΕΕΑ
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Α) Κριτική Θεωρία.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ: ΚΥΡΙΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Η αιτιολογία της εξάρτησης
Η έννοια της επιχείρησης
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
8η διαλεξη κοινωνικοσ ελεγχοσ του εγκληματοσ: προληψη & καταστολη
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

‘Κοινωνιολογία της παρέκκλισης’ 12η διάλεξη Ανακεφαλαίωση Ερωτήσεις; Παραδείγματα και Συζήτηση

Κεντρικά Ερωτήματα: Τι είναι έγκλημα – παρεκκλίνουσα συμπεριφορά; Ποιος χαρακτηρίζεται ως εγκληματίας - παρεκκλίνων και από ποιους; Πώς αντιμετωπίζεται; Άρα Ποιος ή τι γεννάει το έγκλημα – την παρέκκλιση;

Εγκληματολογία – Κοινωνιολογία της Παρέκκλισης. Προσεγγίζοντας τα κοινωνικά φαινόμενα (συμπεριλαμβανομένου του εγκληματικού), ανάλογα με το κοινωνικό, ιστορικό, πολιτικό και πολιτισμικό πλαίσιο που ενυπάρχουν.

Ο εγκληματίας είναι ένας διαφορετικός άνθρωπος ή κάποιος από εμάς;

Κάτι μου θυμίζει; Κοινωνιολογικά ρεύματα. Κοινωνιολογία και κοινωνιολογία της παρέκκλισης. Η σχετικότητα της έννοιας. Παραδείγματα; Ποιο είναι το πραγματικό έγκλημα (οντολογία εγκλήματος); Ποινικοποίηση – αποποινικοποίηση. Παραδείγματα; Μέτρηση του εγκλήματος και σκοτεινός αριθμός εγκληματικότητας. Το έγκλημα ως ασθένεια – ατομικός θετικισμός. Ο ρόλος των κοινωνικών παραγόντων.

Ελληνική Αστυνομία (παράδειγμα).

Συναίνεση vs Σύγκρουση!

Συναινετικές Εγκληματολογικές Θεωρίες – Αιτιοκρατικές προσεγγίσεις – Εγκληματολογία του περάσματος στην πράξη. Μέχρι τον 17ο αιώνα (Θεοκρατική αντίληψη – Αμαρτία). Κλασικισμός (Έμφαση στην πράξη – το έγκλημα ως ελεύθερη βούληση) Θετικισμός (Έμφαση στον ‘Δράστη’ – το τέλος της ελεύθερης βούλησης) Βιολογικό Φύλο. Ατομικός Θετικισμός Βιολογικοί Παράγοντες Φυσιογνωμία. Κληρονομικότητα. Γενετικές Ανωμαλίες. Άλλες Οργανικές δυσλειτουργίες. Ψυχολογικοί Παράγοντες Ψυχική ασθένεια. Διανοητική καθυστέρηση. Στοιχεία αντικοινωνικής προσωπικότητας. Προεγκληματικές καταστάσεις. Κοινωνιολογικός Θετικισμός Κοινωνικοί παράγοντες Οικογένεια. Παιδεία, σχολείο και μαθησιακές δυσκολίες. Οικολογικές Προσεγγίσεις. ΜΜΕ. Εργασία. Πολιτιστική διαφορετικότητα. Κοινωνική τάξη – Πολιτικό Status. Φίλοι – Συμμορίες.

Ατομικός Θετικισμός. Συναινετικές εγκληματολογικές θεωρίες - Αιτιοκρατικές Προσεγγίσεις – Εγκληματολογία του περάσματος στην πράξη. Αίτια εγκλήματος. ‘Μέσα’ στο άτομο. Ως προδιαθέσεις. Φαινοτυπικά – Γονοτυπικά χαρακτηριστικά. Ως ασθένεια – θεραπεία.

Βιολογικοί παράγοντες.

Ερωτήματα! Υπάρχει διαφορά στο έγκλημα σε σύνδεση με το βιολογικό φύλο; Ο παρεκκλίνοντας ανήλικος είναι ένα φυσιογνωμικό τέρας; Όταν ο παππούς ήταν ή είναι αλκοολικός, ο ανήλικος εγγονός θα πρέπει να οριοθετηθεί ως επικίνδυνος να διαπράξει μελλοντικά παράβαση του νόμου; Όταν ο φυσικός πατέρας ενός υιοθετημένου ανηλίκου είναι έγκλειστος στη φυλακή, αρκεί για να χαρακτηριστεί ο ανήλικος αυτός παρεκκλίνοντας; Υπάρχουν «εγκληματικά γονίδια»;

Κεντρικές θεωρίες και έρευνες. Α. Φύλο (βιολογικό). Β. Φυσιογνωμία του παρεκκλίνοντα ανηλίκου. Γ. Κληρονομικότητα και άλλοι βιολογικοί παράγοντες. Ζητήματα συσχέτισης βιολογικών παραγόντων και παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς!

Δ. Ψυχική υγεία του παρεκκλίνοντα ανηλίκου. Ε Δ. Ψυχική υγεία του παρεκκλίνοντα ανηλίκου. Ε. Στοιχεία αντικοινωνικής προσωπικότητας. Στ. Προεγκληματικές καταστάσεις.

Πώς θα παρουσιάζεται σημειωτικά ο ψυχικά παρεκκλίνων ανήλικος; Ερωτήματα! Ένας ψυχικά άρρωστος ανήλικος είναι ικανός να διαπράξει μελλοντικά κάποια παραβατική πράξη και αν ναι γιατί; Πώς θα παρουσιάζεται σημειωτικά ο ψυχικά παρεκκλίνων ανήλικος;

Κεντρικές θεωρίες και έρευνες. Δ. Ψυχική υγεία του παρεκκλίνοντα ανηλίκου. Ε. Στοιχεία αντικοινωνικής προσωπικότητας. στ. Προεγκληματικές καταστάσεις. Γενικά ζητήματα συσχέτισης ψυχολογικών παραγόντων και παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς. Ψυχική ασθένεια. Διανοητική καθυστέρηση ανηλίκου. Ψυχολογικές προσεγγίσεις. «Ανωριμότητα» και νεανική ηλικία. «Ισχύς» και «αυτονομία» της προσωπικότητας.

Β. Κοινωνιολογικός θετικισμός Β. Κοινωνιολογικός θετικισμός. Θεωρίες που τονίζουν τους κοινωνικούς παράγοντες. Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από τους ατομικούς στους κοινωνικούς παράγοντες ήταν σαφώς ένα δείγμα θετικό, όμως, δεν αποτρέπει το γεγονός του «μετακυλίσματος» αρκετών εγκληματολογικών θεωριών και πρακτικών αντεγκληματικών στη διατύπωση θεωριών για την ιδιαιτερότητα και επικινδυνότητα κοινωνικών ομάδων που επιβουλεύονται την κοινωνική συνοχή (αντι-πολιτισμοί, νεανικές κουλτούρες σύγκρουσης).

Κεντρικές θεωρίες και έρευνες. Οικογένεια ως παράγοντας εγκληματογένεσης. Παιδεία, σχολείο και μαθησιακές δυσκολίες. Οικολογικές προσεγγίσεις. Σύγχρονα μέσα επικοινωνίας και πρότυπα συμπεριφοράς. Εργασία. Πολιτιστική διαφορετικότητα. Κοινωνική τάξη – Πολιτικό status. Φίλοι – Συμμορίες. Κεντρικά ζητήματα συσχέτισης κοινωνικών παραγόντων και παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

«Νέα» - Κριτική Εγκληματολογία/Συγκρουσιακές Εγκληματολογικές Θεωρίες/Εγκληματολογία της Κοινωνικής Αντίδρασης. Manouvrier: η εγκληματικότητα είναι αποτέλεσμα μιας διπλής κοινωνικής κατασκευής της εγκληματοποίησης και των προϋποθέσεων ενεργοποίησης του νόμου. Δασκαλάκης (1985): ο προεγκληματικά επικίνδυνος ανήλικος «μεταμορφώνεται» σε ευάλωτο στον κίνδυνο του ποινικού στίγματος και στο βαθμό πιθανότητας που αντιμετωπίζει να επιλεγεί από τους μηχανισμούς της επίσημης κοινωνικής αντίδρασης και να στιγματιστεί. Κριτική εγκληματολογία: μια συμπεριφορά δεν είναι παρεκκλίνουσα αν δεν αντιμετωπιστεί πρώτα ως τέτοια. Άρα, ένας παρεκκλίνοντας ανήλικος δεν είναι ένας «διαφορετικός» κοινωνικά ή ατομικά ανήλικος, αλλά ένας ανήλικος όμοιος με όλους τους άλλους που απλά έχει στιγματιστεί ως αποτέλεσμα της επιλεκτικής λειτουργίας των θεσμών του επίσημου κοινωνικού ελέγχου. Durkheim: συλλογική συνείδηση και παρεκκλίνουσα συμπεριφορά. Marx: οπτική της σύγκρουσης – εγκληματική συμπεριφορά και σύγκρουση συμφερόντων. Φιλτραρίσματα φορέων επίσημου κοινωνικού ελέγχου. Ποινικοποίηση – αποποινικοποίηση. Νομικό έγκλημα – πραγματικό έγκλημα; Η γνώση μας για το έγκλημα – επίσημες στατιστικές και σκοτεινός αριθμός εγκληματικότητας. Ανήλικοι: Turk σύγκρουση σε επίπεδο γενεών, Erickson (1967) στερεότυπο του παρεκκλίνοντα και αντιμετώπιση φορέων επίσημου κοινωνικού ελέγχου.

Δ. Θυματολογική προσέγγιση. «Ένοχο θύμα». Θετικιστική θυματολογία και «συμμετοχικό θύμα». «Πολιτισμική θυματολογία» - «πολιτισμική κατασκευή» της έννοιας του θύματος όπως και της έννοιας έγκλημα. Κριτική θυματολογία – «το κατασκευασμένο από το νόμο θύμα».

Α. Θεσμικό Πλαίσιο της αντιμετώπισης του παρεκκλίνοντα ανηλίκου στην Ελλάδα.

α. Η αντιμετώπιση σήμερα. Καθεστώς πρόνοιας. Ήδη από τα 3 Συντάγματα της Επανάστασης του 1821. Ο ανήλικος δεν έχει άποψη και ικανότητα να την εκφράσει. Αντίθετα Δίκαιο ανηλίκων – ο ανήλικος είναι κάτοχος μιας αυτόνομης προσωπικότητας με ιδία βούληση και δικαίωμα σεβασμού της. Νομοθεσίες: Νόμος 2724/1940. Κανονιστικό Βασιλικό Διάταγμα – 30/6/54. Νόμος 2298/1995 – αντικατάσταση άρθρων του 2724 περί «ηθικού κινδύνου». Ν. 3189/2003 περί ανηλίκων.

Β. Φορείς επίσημου κοινωνικού ελέγχου. Β. Φορείς επίσημου κοινωνικού ελέγχου. Υπουργείο Δικαιοσύνης – Διεύθυνση πρόληψης εγκληματικότητας και σωφρονιστικής αγωγής ανηλίκων. Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων. Εισαγγελέας – Δικαστής ανηλίκων. Αστυνομία. Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων. Ιδρύματα Αγωγής. Ιατρικό μοντέλο αντιμετώπισης.

Νέες προτάσεις αντιμετώπισης.

Εξωτερικά, εσωτερικά και αόρατα σύνορα στις κοινωνίες της ‘ασφάλειας’ και του ελέγχου.

α. Κριτική του θεσμικού πλαισίου αντιμετώπισης. Αναποτελεσματικότητα και βλαπτικότητα.

β. Το ενδιαφέρον στην «αποτελεσματικότητα». Ι. Προγράμματα τροποποίησης της συμπεριφοράς. Α) Θεωρητικό μοντέλο. Β) Σωματικές ποινές. Γ) Μέθοδοι βραχείας μεταχείρισης. Δ) Ο έλεγχος του DNA. Ε) Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Στ) Ηλεκτρονική παρακολούθηση: α) με κάμερες, β) ατομικός εντοπισμός (με φορητές συσκευές ή με ενσωματωμένες στον οργανισμό συσκευές). Ζ) Τροποποίηση με φαρμακευτικές ουσίες. Η) Τροποποίηση σε «ειδικούς χώρους». Θ) Τροποποίηση σε ανοιχτό περιβάλλον. Ι) Παρέμβαση από κοινωνικές ομάδες.

ιι. Ιδιωτικοποίηση του κοινωνικού ελέγχου – Προγράμματα περιστασιακής πρόληψης. Θεωρητικό Μοντέλο. Αυτοπροστασία. Προγράμματα κοινοτικής επιτήρησης. Ιδιωτική αστυνόμευση από μεγάλες εταιρίες.

Ι. Προγράμματα Περιβαλλοντικού σχεδιασμού. γ. Το ενδιαφέρον στην προστασία: Προγράμματα κοινωνικής πολιτικής και προστασίας. Ι. Προγράμματα Περιβαλλοντικού σχεδιασμού. ιι. Προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης. ιιι. Προγράμματα ειδικής πολιτικής προστασίας της νεότητας. ιν. Προγράμματα αντιμετώπισης στην τοπική κοινότητα.

Ζητήματα των πολιτικών αντιμετώπισης της παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς!

Αθήνα 2004!

Από τις ‘ευρύτερες’ ανισότητες, σ’ αυτές που σχετίζονται με την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά και το εγκληματικό φαινόμενο.

Οι κοινωνίες του μέλλοντος και το εγκληματικό φαινόμενο!

Εγκληματολογικές θεωρίες, νομοθετικό πλαίσιο και πολιτικές αντιμετώπισης της παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς των ανηλίκων. Ποια η γνώμη σας;

Όψεις του εγκληματικού φαινομένου.

Προβολή βίντεο και συζήτηση Προβολή βίντεο και συζήτηση! Η παρεκκλίνουσα συμπεριφορά - Το εγκληματικό φαινόμενο! Το παράδειγμα του βίντεο: Με ποιες θεωρίες συνδέεται, ποια νομικά ζητήματα υπάρχουν και με ποιες αντεγκληματικές πολιτικές; Ασκήστε κριτική.

Ερωτήσεις; Σας ευχαριστώ θερμά!

Πηγή Γεωργούλας, Ε. (2009). Παρέκκλιση Ανηλίκων. Θεωρητική, Ερευνητική προσέγγιση & Πολιτικές. Αθήνα: ΚΨΜ.