Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
«ΚΑΛΕΣ» ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Ένα ανοικτό παράθυρο στην Εκπαίδευση Ευαγγελία Αγγελίδου Βιολόγος - Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Ανατ. Αττικής.
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ,
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Δημιουργία σεναρίου.
Παιδαγωγική συνάντηση για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων διδασκαλίας των νέων μαθημάτων Α΄και Β΄ΕΑΠΛ Προυποθέσεις λειτουργίας και υποστήριξη.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καινοτόμες Δράσεις Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Ευαγγελία Αγγελίδου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Αγωγή Σταδιοδρομίας Αγωγή Υγείας Πολιτιστικά Θέματα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Καινοτόμες Δράσεις Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής 2011-2012

Προγραμματισμένο έργο Τι κοινό έχουν; Πρόγραμμα – Project Προγραμματισμένο έργο με ένα τελικό προϊόν

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Θέματα όχι προκαθορισμένα εγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών επίκαιρα αντλούνται από την πραγματικότητα –τοπικού ενδιαφέροντος (π.χ. Ξεχασμένοι χοροί του τόπου μου)

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Μαθησιακό περιβάλλον Ομαδοσυνεργατικό (εργασία σε ομάδες) Συμμετοχικό (ενεργή Συμμετοχή μαθητών και ανάληψη πρωτοβουλιών και Δράσης

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Πλούσιο παιδαγωγικό-διδακτικό ρεπερτόριο ποικιλία διδακτικών/παιδαγωγικών μεθόδων Καταιγισμός ιδεών Παιχνίδια ρόλων, Δραματοποιημένα επινοήματα (θεατρικά δρώμενα) Δίλημμα, αντιπαράθεση απόψεων Προσομοιώσεις, Πειράματα Τεχνήματα –Ανάληψη Δράσης (μακέτες, οργάνωση εκδήλωσης, παρεμβάσεις στην αυλή του σχολείου) κ.ά.

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Διεπιστημονική/διαθεματική προσέγγιση Ποικιλία δραστηριοτήτων που συνδέονται μεταξύ τους και φωτίζουν το αντικείμενο πολύπλευρα

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Σύνδεση σχολείου με τοπική κοινωνία με συνεργασίες και δραστηριότητες εκτός σχολικής τάξης

Ποια είναι τα βασικά σημεία των προγραμμάτων; Στόχοι όλων των κατηγοριών - ισόρροποι Ικανότητες –δεξιότητες (Γνωστικοί) Αξίες, Στάσεις (Συναισθηματικοί) Δράση (Ψυχοκινητικοί)

Σε τι διαφέρουν τα προγράμματα από τα σχολικά μαθήματα; Σε τι διαφέρουν τα προγράμματα από τα σχολικά μαθήματα; Στον τρόπο διδασκαλίας (δεν γίνονται με διάλεξη / μετωπική διδασκαλία – Συμμετοχή μαθητών) Στο θέμα (δεν έχουν προκαθορισμένο θέμα μαθητές και εκπαιδευτικοί συνδιαμορφώνουν τη θεματολογία) Στις πηγές πληροφόρησης (Δεν υπάρχει βιβλίο /προκαθορισμένη ύλη)

Σημεία προς αποφυγή Ένα πρόγραμμα δεν εξαντλείται στη συλλογή πληροφοριών για ένα θέμα και σε επισκέψεις ή εκδρομές που δεν εντάσσονται οργανικά στο θέμα Ένα πρόγραμμα δε γίνεται με κλασσικό τρόπο διδασκαλίας τύπου διάλεξης Ένα πρόγραμμα δεν αρχίζει και τελειώνει με μία μεμονωμένη δραστηριότητα τύπου συλλογή απορριμμάτων, δενδροφύτευση, οργάνωση μιας σχολικής γιορτής, κ.ά. Οι δραστηριότητες δεν πρέπει να είναι ασύνδετες και ξεκομμένες αλλά να υποστηρίζουν το θέμα και τους στόχους του προγράμματος

Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτήσεων 30 Νοεμβρίου mail@dide-anatol.att.sch.gr Αίτηση Πρακτικό συλλόγου