ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάριο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Έρευνα και την Ανάλυση Δεδομένων με χρήση ΝΤ, Ιωάννινα 2009 Αντώνης Λιοναράκης Προδιαγραφές μεθοδολογίας έρευνας.
Advertisements

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Στάδια της επιστημονικής έρευνας
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας για μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 11 : Διαδικασία Κριτικής Αξιολόγησης Ερευνητικών άρθρων Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας για μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αναζήτηση βιβλιογραφίας Σοφία Ζυγά Επίκουρος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής Παν/μιο Πελ/σου.
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Οδηγίες Συγγραφής Εργασιών του μαθήματος Φιλοσοφίας/Ηθικής Φ.Α.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 3η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Βιβλιογράφηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
1 Φορέας -Οργανισμός, 2 Φορέας -Οργανισμός
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Τι σχέση έχει η βιβλιογραφία με την έρευνα; Τι είδους βιβλιογραφία ψάχνουμε; Αποτελεσματική αναζήτηση Τι σημαίνει “κριτική” επισκόπηση; Γιατί χρησιμοποιούμε αναφορές;

Βιβλιογραφία και έρευνα 1 Σε αρχικό στάδιο διαβάζουμε για να “χτίσουμε” το ερευνητικό μας ερώτημα Σε δεύτερο επίπεδο για να “θεμελιώσουμε” την ερευνητική μας εργασία Περιγράφει το θεωρητικό υπόβαθρο καθώς και ποιες ερευνητικές εργασίες έχουν προηγηθεί της παρούσας

Βιβλιογραφία και έρευνα 2 Χρειαζόμαστε αρκετό βιβλιογραφικό υλικό, το οποίο θα πρέπει να το έχουμε χωρίσει σε κατηγορίες, να το έχουμε αποδελτιώσει και να το έχουμε διαβάσει κριτικά. Στόχος είναι να μπορούμε να το αναπτύξουμε και να το σχολιάσουμε Χρησιμοποιούμε σειρά από βιβλιογραφικές παραπομπές (αναφορές)

Που ψάχνουμε; ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΡΙΤΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ Τεχνικές αναφορές Διδακτορικές & μεταπτυχιακές διατριβές Πρακτικά συνεδρίων Ανέκδοτα χειρόγραφα κείμενα ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ Επιστημονικά περιοδικά Βιβλία Εφημερίδες ΤΡΙΤΟΓΕΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ Κατάλογοι Περιλήψεις Βάσεις δεδομένων

Αποτελεσματική αναζήτηση Βεβαιωνόμαστε ότι χρησιμοποιούμε ορθούς όρους αναζήτησης (λέξεις – κλειδιά) Επιλέγουμε σχετικές βάσεις δεδομένων Περιορίζουμε σιγά – σιγά το εύρος της αναζήτησης μέσα στη βάση (Πάμε στη λίστα αναφορών των άρθρων και συγκρίνουμε) Διαθέτουμε αρκετό χρόνο για τη διαδικασία Πότε σταματάμε;;;;

Επισκόπηση Περιγραφική Κριτική Καταγράφει τι έγινε Προσδιορίζει τη σημαντικότητα Καταγράφει τι είναι “κάτι” Εκτιμά δυνατότητες & αδυναμίες Περιγράφει την ιστορία Συγκρίνει την πληροφορία Καταγράφει τη σειρά των συμβάντων Επιχειρεί αιτιολόγηση σχέσεων Εξηγεί τι λέει μια θεωρία Δείχνει γιατί είναι σχετική η θεωρία Σημειώνει τη μέθοδο Προσδιορίζει την καταλληλότητά της Καταγράφει τους διάφορους παράγοντες Σταθμίζει τη σημαντικότητά τους Καταγράφει εκδοχές Αιτιολογεί την επιλογή τους Δίνει πληροφορία Δίνει συμπεράσματα

Γιατί αναφορές… Δείχνουμε μέχρι που έχει φτάσει η έρευνα Δηλώνουμε ότι αυτά είναι αποτέλεσμα εργασίας άλλων και δεν αξιολογούμαστε για αυτά αλλά για τα συμπεράσματα που θα εξάγουμε στη συνέχεια Δεν κινδυνεύουμε να κατηγορηθούμε για λογοκλοπή Τέλος δίνουμε την πρέπουσα αναγνώριση στο συγγραφέα

“Magic questions” and… Γιατί διαβάζω το άρθρο; Τι προσπαθεί να κάνει ο συγγραφέας γράφοντας το άρθρο; Τι λέει ο συγγραφέας ότι είναι σχετικό με αυτό που θέλω να ερευνήσω; Πόσο πειστικός είναι ο συγγραφέας για αυτά που γράφει; Τελικά, τι μπορώ να χρησιμοποιήσω από αυτά;

… the report is ready!! Τίτλος άρθρου Εισαγωγή στο κείμενο Χρησιμοποιώ την απάντηση στο ερώτημα 1 Αναφορά στο άρθρο Χρησιμοποιώ τις απαντήσεις στα ερωτήματα 2 και 3 Αξιολόγηση περιεχομένου Χρησιμοποιώ την απάντηση στο ερώτημα 4 Κατάληξη σε συμπέρασμα Χρησιμοποιώ την απάντηση στο ερώτημα 5