Dr. Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Dr. Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας
Advertisements

Είναι δυνατόν τα προσωπικά μου δεδομένα να χρησιμοποιηθούν εναντίον μου ; 1. OXI OXI 2. NAI NAI.
Διεπιστημονικό Συνέδριο ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΒΙΟΗΘΙΚΗ Αθήνα, 1 και 2 Μαρτίου 2013 ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Γεράσιμος Α. Ρηγάτος.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Συνοπτικό Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ομάδων στο Ερασιτεχνικό Ποδόσφαιρο.
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΙ ΧΩΡΟΙ – ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ – ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΣ Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΡΡΩΣΤΟΥ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Εύα-Άννα Βάσση Ευαγγελία Δημητριάδου Εμμανουήλ Καναβέλης.
ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ Δωρεά οργάνων είναι η εκδήλωση της επιθυμίας του ατόμου τα όργανά του, μετά το τέλος της ζωής του να δώσουν ζωή σε κάποιον πάσχοντα συνάνθρωπό.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΚΟΡΕΣΜΕΝΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΑΛΚΑΝΙΑ & ΚΥΚΛΟΑΛΚΑΝΙΑ)
1 Η Ξήρανση στην Επεξεργασία – Θρεπτική Αξία των Τροφίμων ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 9η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 4 Η ΣΑΛΜΟΝΕΛΛΩΣΗ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 5 Η ΤΥΦΟΕΙΔΗΣ ΠΥΡΕΤΟΣ & ΣΑΛΜΟΝΕΛΛΩΣΗ.
Μπούρχα Ιωάννα, Νικολάου Σπύρος, Φειδάκης Λεωνίδας ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Λαμπρινή Παπατσίμπα.
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Καπασούρη Αικατερίνη Α.Μ. 817.
Χημικά φαινόμενα ή χημικές αντιδράσεις ονομάζονται οι μεταβολές κατά τις οποίες από ορισμένες αρχικές ουσίες (αντιδρώντα) δημιουργούνται νέες ουσίες (προϊόντα)
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ (Κ)ΚΕΦ.3: 3.5 ΝΟΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Για την αντίδραση 2Α + 3Β  2Γ +Δ έχει προοσδιορισθεί.
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Δημήτρης Μαμάης ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισηγητής: Ανδρέας Γκόγκας, Τεχνικός Διευθυντής Αγώνων
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Κρήτης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ (4.9) Για να μελετηθεί μία γεωφυσική δομή χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της σεισμικής διάθλασης με την εφαρμογή σεισμικού προφίλ 10 γεωφώνων.
ΕΥΦΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Dr Π. ΧΑΝΤΖΙΔΗΣ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
Επίσημο Δείπνο Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017 Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΜΙΤΟΝΙΚΟΥ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
ΕΔΤ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΣΗ.
Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_Ότου οι 3 Δομές Επανάληψης ή
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Πηγή: Τσιωτάκης Παναγιώτης
Graffiti Είναι η αναγραφή συνθημάτων ή σχεδίων σε επιφάνειες που συνήθως βρίσκονται σε δημόσιους χώρους(για παράδειγμα σε τοίχους). Πρωτοεμφανίστηκε την.
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
ΑΣΤΡIΚΕΣ ΑΤΜΟΣΦΑIΡΕΣ: ΝΟΜΟΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠIΑΣ ΤΟΥ KIRCHHOFF
“Ιδιότητες των νεύρων”
ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ 3.9 Επιμήκη ελαστικά κύματα που παράγονται σε σημείο Α ανακλώνται σε κεκλιμένη επιφάνεια και καταγράφονται από δύο (2) γεώφωνα συμμετρικά.
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
Λειτουργία Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας
Ποικιλία επισιτιστικών υπηρεσιών
Χωρητικότητα ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,.
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης Μάθημα : Τεχνολογία Βύρωνας Πετρίδης
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Υπεύθυνος καθηγητής: Π. Διαμάντης
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
NΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΡΡΩΣΤΟΥ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Για την υπεράσπιση της πίστης μας Α’ Πέτρου 3:15
Μηχανική Κίνηση σε Μια Διάσταση Διανύσματα
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη
וקטורים מהו וקטור? וקטור העתק, וקטור מיקום חיבור וחיסור וקטורים
Θέση και μετατόπιση Η θέση εξαρτάται από τον παρατηρητή x1=-2 x2=3
Για τη Φυσική ένα ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη
Αντιπαρασιτικά σκύλων σε εκπληκτικές τιμές
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
Γιορτής ανάδειξης – προώθησης τοπικών προϊόντων
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Dr. Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας Λοίμωξη από τον ιό της γρίπης Α (Η1Ν1) Οδηγίες και μέτρα προφύλαξης στο περιβάλλον της εργασίας Dr. Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας

Τι είναι η γρίπη από τον νέο ιό Α (Η1Ν1); Είναι νόσος του αναπνευστικού, παρόμοια με την κοινή εποχιακή γρίπη Αφορά όλες τις ηλικίες Είναι ήπια νόσος και οι ασθενείς αναρρώνουν πλήρως κι γρήγορα Έχει θνητότητα ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ από 1%

Τι είναι η γρίπη από τον νέο ιό Α (Η1Ν1); Δεν είναι διαφορετική από μιά «κοινή» γρίπη Η διαφορά έγκειται στη ταχύτητα μετάδοσης που αυξάνει, επειδή μη διαθέτοντας σήμερα αντισώματα για να αμυνθούμε, ασθενούμε περισσότεροι άνθρωποι !!!

Τι γνωρίζουμε για τον ιό Α (Η1Ν1); Είναι ιός που μέχρι τώρα ΔΕΝ υπήρχε στη φύση (= αντιγονική μεταβολή). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι ΔΕΝ έχουμε αντισώματα και γι’ αυτό συμβαίνει πανδημία

Τρόπος μετάδοσης 1. με άμεση επαφή Τρόπος μετάδοσης 1. με άμεση επαφή Είναι ο πιο συνηθισμένος – συμβαίνει μέσω σταγονιδίων από άνθρωπο σε άνθρωπο (με το βήχα, το φτέρνισμα ή το φιλί).

Τρόπος μετάδοσης 2. με έμμεση επαφή Τρόπος μετάδοσης 2. με έμμεση επαφή Ο ιός ζει σε επιφάνειες (πόμολα, γραφεία, πόρτες, χερούλια τουαλέτας, κλινοσκεπάσματα) έως και 8 ώρες Σχηματική αναπαράσταση ιού που αιωρείται στον αέρα

Τρόπος μετάδοσης 2. με έμμεση επαφή Τρόπος μετάδοσης 2. με έμμεση επαφή Έτσι μπορεί να μολύνει τα χέρια και από κει να μπει στο σώμα αν … τα χέρια ακουμπήσουν τη μύτη ή το στόμα ή τα μάτια Σχηματική αναπαράσταση ιού που αιωρείται στον αέρα

Περίοδος μεταδοτικότητας 1 μέρα πριν - μέχρι και 7 μέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων

Περίοδος μεταδοτικότητας Η μετάδοση του ιού αρχίζει με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων: βήχας και φτέρνισμα διασπείρουν τον ιό στο περιβάλλον μέσω σταγονιδίων (ο ιός κάθεται πάνω στα σταγονίδια)

Περίοδος μεταδοτικότητας ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να θυμόμαστε (για αργότερα !!!): ο ιός αδρανοποιείται με τον βρασμό και με κοινά απολυμαντικά (οινόπνευμα, χλωρίνη)

Συμπτώματα Βήχας Πυρετός Καταρροή Πονόλαιμος Πόνοι στους μυς Πονοκέφαλος Ρίγη και κόπωση Διάρροιες και έμετοι

Μέτρα προφύλαξης Βήχετε ή φτερνίζεστε πάνω σε χαρτομάντηλο, το οποίο να πετάτε αμέσως σε κλειστό δοχείο απορριμάτων Στην ανάγκη πάνω στον αγκώνα σας Πλένετε συχνά τα χέρια σας

Μέτρα προφύλαξης Καλή ατομική καθαριότητα Συχνό πλύσιμο χεριών Αποφυγή συγχρωτισμού Καλός αερισμός χώρων εργασίας

Μέτρα προφύλαξης Μείωση των meetings Περιορισμός ταξιδιών Μείωση αριθμού εργαζομένων που έρχονται σε επαφή με το κοινό Ανάπτυξη τρόπων εργασίας «από μακριά»

Πλένετε τα χέρια σας Πριν φάτε, πιείτε ή καπνίσετε Μετά τη χρήση της τουαλέτας Όταν αγγίζετε επιφάνειες, πόμολα ή χειρολαβές σε πολυσύχναστα μέρη Όταν φτερνίζεστε ή φυσάτε τη μύτη σας

Να διαρκεί τουλάχιστον 30 sec !!! Σωστό πλύσιμο χεριών Να διαρκεί τουλάχιστον 30 sec !!!

Σωστό πλύσιμο χεριών Προσεκτικό πλύσιμο με νερό και σαπούνι Τρίψτε καλά ανάμεσα στα δάκτυλα Χρησιμοποιείστε την χειροπετσέτα για να κλείσετε τη βρύση και να ανοίξετε την πόρτα

Σωστό πλύσιμο χεριών μην ξεχνάτε τον ... αντίχειρα ...!!!

Χρήση απολυμαντικών διαλυμάτων Αν δεν υπάρχει νερό και σαπούνι, εναλλακτικά χρησιμοποιείστε αλκοολικό διάλυμα

Θυμάστε που είπαμε ότι …. …. ο ιός αδρανοποιείται με τη χλωρίνη; ….

Να γνωρίζετε ότι η κοινή οικιακή χλωρίνη (= διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου 10%)…. ... είναι ένας πολύ καλός απολυμαντικός παράγοντας ... ... που μπορεί να χρησιμοποιείται στο σπίτι και στην εργασία σας ...

... είτε για την απολύμανση επιφανειών (σφουγγάρισμα σε δάπεδα, τουαλέτες κλπ) ... είτε για την απολύμανση γραφείων, πόμολων, χειρολαβών κλπ (σε μορφή spray) ... προσοχή στις οδηγίες χρήσης ...!!!

Τι πρέπει να κάνετε αν έχετε συμπτώματα γρίπης; Μείνετε στο σπίτι σας Καλή ενυδάτωση (= πίνετε άφθονα υγρά) Αντιπυρετικά (όχι ασπιρίνη στα παιδιά) Ενημερώστε τον Προιστάμενο σας και/ή το Τμήμα Προσωπικού και/ή το Ιατρείο Εργασίας (οδηγίες ΚΕΕΛΠΝΟ)

Πρέπει να πάω στο νοσοκομείο; OXI – πρέπει να μείνετε σπίτι σας, χωρίς να έρχεστε σε στενή επαφή με άλλους ανθρώπους (στενή επαφή = < 1-2 μέτρα) (οδηγίες ΚΕΕΛΠΝΟ)

Έχει νόημα να κάνω εξέταση για να ξέρω αν πάσχω από την νέα γρίπη; ΟΧΙ δεν έχει απολύτως κανένα νόημα, διότι δεν αλλάζει στην πράξη η αντιμετώπιση (οδηγίες ΚΕΕΛΠΝΟ)

Πόσο καιρό πρέπει να κάτσω σπίτι μου; Πόσο καιρό πρέπει να κάτσω σπίτι μου; Όσο διαρκούν τα συμπτώματα + 1 ημέρα ή 7 ημέρες (ό,τι συμβεί πρώτο) (οδηγίες ΚΕΕΛΠΝΟ)

Ομάδες υψηλού κινδύνου Ηλικία > 60 ετών Διαβήτης Καρδιοπάθεια Νεφροπάθεια - Ηπατοπάθεια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια Άσθμα Ανοσοανεπάρκεια - Καρκίνος Εγκυμοσύνη

Τι πρέπει να κάνετε αν ανήκετε σε ομάδα υψηλού κινδύνου και έχετε συμπτώματα; Μείνετε στο σπίτι σας Καλή ενυδάτωση – αντιπυρετικά Ενημερώστε τον γιατρό σας για να πάρετε επιπλέον αντιιικά φάρμακα, εφ’ όσον αυτό κριθεί απαραίτητο

...τίποτα ... !!! (ήταν αναμενόμενο ότι θα συμβεί ....!!!) Τι πρέπει να κάνετε αν ένας συνάδελφος σας, ενημερώσει ότι έχει συμπτώματα γρίπης; ...τίποτα ... !!! (ήταν αναμενόμενο ότι θα συμβεί ....!!!)

Τι πρέπει να κάνετε αν ένας συνάδελφος, σας ενημερώσει ότι έχει συμπτώματα γρίπης; μην πανικοβάλεστε μην βοηθείτε στο πέρασμα από τον φόβο της επιδημίας στην επιδημία του φόβου ....

Τι πρέπει να κάνετε αν ένας συνάδελφος, σας ενημερώσει ότι έχει συμπτώματα γρίπης; Συνεχίζετε να έρχεστε στην εργασία σας Παρακολουθείτε τον εαυτό σας για συμπτώματα γρίπης Τηρείτε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής

Τι πρέπει να κάνετε αν υπάρχει ασθενής στο σπίτι σας; Αποφεύγετε την στενή επαφή με τον ασθενή Συνεχίζετε να έρχεστε στην εργασία σας Παρακολουθείτε τον εαυτό σας για συμπτώματα γρίπης Τηρείτε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής

Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων είναι το καλύτερο προστατευτικό μέτρο για την αποτροπή της μετάδοσης του ιού

sneeze ...! blow …! throw …! (οδηγία στους μαθητές των αγγλικών σχολείων !!!)

ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ Τμήμα Υγείας και Ασφάλειας Εργασίας Ιατρείο Εργασίας Παναγιώτης Πανουργιάς Παθολόγος - Γαστρεντερολόγος Ιατρός Εργασίας