2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΜΑΓΚΑΝΑΡΗ ΣΤ.
Στόχος Βασικός σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασία είναι η δημιουργία εφαρμογής για την οργάνωση μιας βιβλιοθήκης. Μελέτη αλγοριθμικών δομών και δομών δεδομένων «Πίνακας». Χρήση της γλώσσας προγραμματισμού «ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ». Βασικός σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασία είναι η δημιουργία εφαρμογής για την οργάνωση μιας βιβλιοθήκης η οποία θα πραγματοποιήθηκε με την χρήση της γλώσσας προγραμματισμού «ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ» η οποία έχει αναπτυχθεί για εκπαιδευτικό σκοπό. Έγινε χρήση των δεξιοτήτων που έχουν αποκτηθεί από το μάθημα που εμπεριέχεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της Β Λυκείου «Αρχές Επιστήμης των Υπολογιστών» οι οποίες μάλιστα εμπλουτίστηκαν από την ύλη του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών της Γ’ λυκείου.
Διερευνητικό ερώτημα H ανάδειξη των δυνατοτήτων του δομημένου προγραμματισμού και η ευκολία που παρουσιάζει στην υλοποίηση εφαρμογών. Το διερευνητικό ερώτημα που τίθεται είναι η ανάδειξη των δυνατοτήτων του δομημένου προγραμματισμού και η ευκολία που παρουσιάζει στην υλοποίηση εφαρμογών. Με τη χρήση της γλωσσομάθειας και των εργαλείων που παρέχει είναι δυνατή η υλοποίηση απλών εφαρμογών, παρακάμπτοντας τεχνικές λεπτομέρειες κι δυσκολίες που παρουσιάζουν άλλα περιβάλλοντα. δημιουργία ενός προγράμματος το οποίο ο χρήστης μπορεί να προγραμματίσει πολύ εύκολα
Μεθοδολογία Τώρα θα εξετάσουμε την μεθοδολογία τα ερευνητικής μας εργασίας
Μεθοδολογία Η συνεργασία των ομάδων στηρίχτηκε σε wiki (pbworks) Υλοποίηση τμημάτων προγράμματος Σύνθεση επιμέρους τμημάτων Έλεγχοι - διορθώσεις Για την εκπόνηση της εργασίας οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες εργασίας. Με τη βοήθεια του web 2.0 εργαλείου wiki, όλες οι ομάδες συνεργάστηκαν προκειμένου αρχικά να σχεδιάσουν και στη συνέχεια να δημιουργήσουν τμήματα κώδικα (υποπρογράμματα) για την επίλυση διαφορετικών προβλημάτων. Ακολούθησε η σύνθεση των επιμέρους τμημάτων και μετά από τους απαραίτητους ελέγχους και διορθώσεις προέκυψε μία ολοκληρωμένη εφαρμογή. Παράλληλα, τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για την παραγωγή του θεωρητικού μέρους της κάθε εργασίας, για το οποίο χρησιμοποιήθηκαν πηγές από την ελληνική βιβλιογραφία και το διαδίκτυο. για την Η συνεργασία των ομάδων στηρίχθηκε σε wiki. Κάθε ομάδα δημιούργησε διαφορετικά Για την εκπόνηση του θεωρητικού μέρους της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν πηγές από την ελληνική βιβλιογραφία και το διαδίκτυο. Η θεωρητική προσέγγιση ξεκίνησε με την μελέτη του βιβλίου της Πληροφορικής της Β Λυκείου όπου περιγράφηκαν οι αλγοριθμικές δομές, και οι δομές δεδομένων πίνακες. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση επεκτάθηκε με το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος Εφαρμογών της Γ Λυκείου. Με την συνδρομή των wiki που βοήθησαν την συνεργασία των μελών των ομάδων προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή για την δανειστική βιβλιοθήκη για την οποία χρησιμοποιήθηκε η ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ και η οποία στηρίχτηκε στην δομή δεδομένων Πινάκων Κάθε λοιπόν υποομάδα δημιούργησε μια σειρά υποπρογραμμάτων τα οποία στη συνέχεια συνδέθηκαν με σκοπό τη δημιουργία της τελικής εφαρμογής
Κύριο μέρος Τώρα θα παρουσιαστεί η Εφαρμογή που δημιουργήσαμε
Υλοποίηση Δημιουργία του περιβάλλοντος της εφαρμογής Δημιουργία του περιεχομένου bibl.psc Και τώρα οι μαθητές θα παρουσιάσουν την εφαρμογή που δημιουργήσαμε.
Συμπεράσματα Δημιουργία προγράμματος Διάκριση σταδίων κύκλου ζωής ενός προγράμματος Αξιολόγηση τελικών προγραμμάτων Επίτευξη συνεργασίας Η γλωσσομάθεια παρέχει ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον ώστε ο χρήστης να δημιουργήσει το πρόγραμμα της επιλογής του. Έτσι δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα με τη βοήθεια των εργαλείων της, που εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας δανειστικής βιβλιοθήκης. Ωστόσο ένα από τα μειονεκτήματα της γλωσσομάθειας είναι ότι δεν υποστηρίζει γραφικά για τη δημιουργία παραθυρικών διεπαφών, αλλά παράλληλα είναι πολύ απλή στην χρήση και δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές δεξιότητες. Αρχικά λοιπόν καταφέραμε να διακρίνουμε τα στάδια δημιουργίας ενός προγράμματος, έπειτα να προσδιορίσουμε τα όρια χρήσης του και τέλος να αξιολογούμε τα προγράμματα που δημιουργούμε κάθε φορά. Αναπόδραστα λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως οι στόχοι που θέσαμε επιτεύχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο λόγω της ομαδικής μας εργασίας και την καθοδήγηση της καθηγήτριάς μας.
Μελλοντική εργασία Μελλοντικό μας στόχο αποτελεί ο εμπλουτισμός της εφαρμογής μας με έκδοση στατιστικών. Μελλοντικό μας στόχο αποτελεί ο εμπλουτισμός της εφαρμογής μας με έκδοση στατιστικών πχ το πλήθος των βιβλίων ανά μέλος και τα βιβλία με την περισσότερη ζήτηση(δημοφιλείς τίτλοι)
Βιβλιογραφία Δουκάκης, Σπ., Δουληγέρης, Καρβουνίδης,Θ. & Κοίλιας Χ. (2013) Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, Διόφαντος. Βακάλη,Α., Γιαννόπουλος, Η., Ιωαννίδης Ν. (2000) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον , ΟΕΔΒ. Μαγκανάρη Σ., (2015) Ανακτήθηκε από http://users.sch.gr/maganari/ (19-2-2015). Νικολαΐδης Σ., (2015) Ανακτήθηκε από http://www.spinet.gr/glossomatheia/ (19-2-2015)