ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η χαμένη πολιτεία Στεργίου Βασιλική Φωτογραφίες:Google.
Advertisements

Λύση SCADA WWLESS Χαμηλού κόστους σύστημα τηλεματικού ελέγχου σημάτων, τηλεχειρισμών, συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων. Ιδανικό για πολυδιασπασμένες.
TAΞH Ε’. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ : ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΑΝΘΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΟΙΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΝΤΑΣ ΑΕΙΦΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» Έρευνα για την καταγραφή.
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΔΟΒΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Α.Ε.Μ. :10028 ΧΟΥΚΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α.Ε.Μ. :10037 ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ' ΕΞΑΜΗΜΟ.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Οδηγιεσ για τη χρηση του Edmodo
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
«Μινωικός πολιτισμός»: μία πρόταση διδασκαλίας για την
Πετράκη Ειρήνη Σολωμός Αλέξανδρος Σπύρου Μαριαλένα Τάξη: Β’2
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 18 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ιουδαϊσμός Εργασία των μαθητριών: Φωτιάδου Αναστασία
Ρομαντισμός.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
11ο Συνέδριο ΚΕ.Δ.ΕΚ.-Πάτρα Ιουλίου - Συνεδριακό κέντρο Πανεπιστημίου ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … η διαπολιτισμική διάσταση του μαθήματος «Τεχνολογία.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ)
Ισθμός της Κορίνθου Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Η Ομάδα Yellow.Warriors.RacingTeam
Ινδιάνοι.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
ΛαϊκέΣ παραδόσειΣ ήθη και έθιμα
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Ετοιμάστηκε για: Συνεργατική Κυπριακή Τράπεζα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Η οργάνωση του χώρου στην κοινωνία.
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η Σελήνη ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2017.
(το πείραμα και τα συμπεράσματα)
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΑΑ042-ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ & ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1, Χατζόπουλος Στυλιανός2 1.Φοιτήτρια Νοσηλευτικής ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης 2.Φοιτητής.
ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΜΗΤΕΡΑΣ ΧΡΗΣΤΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ουζουνάκης Πέτρος1, Φραντζανά Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ Πανεπιστημιακό.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ
Δραστηριότητα 2 Αφορά στον κλάδο ΠΕ60
Εθιμα διαφορετικΑ στηΣ ΕυρΩπηΣ τα στενΑ.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΑΙΤΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ηλιάδης Χρήστος1, Καρυώτη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Απόφοιτος.
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πλατή Παναγιώτα1, Βακαλοπούλου Βασιλική2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας,
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Ἑλλήνων Οἶνος Project Α1 59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.
Μέτρηση της αντίστασης του Ηλεκτροδίου Γείωσης Ηλεκτρικής Εγκατάστασης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Ε Θ Ν Ι Κ Ο Μ Ε Τ Σ Ο Β Ι Ο Π Ο Λ Υ Τ Ε Χ Ν Ε Ι Ο Δ.Π.Μ.Σ. – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΡΓΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Δημήτρης Σωτήρχος Γεωπόνος

Ερωτήματα σχετικά με τα έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων Ποιοι είναι οι υδατικοί πόροι Γιατί υπάρχει η ανάγκη εκμετάλλευσής τους Ποια τα έργα που κατασκευάζουμε (πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα) Επιπτώσεις στο περιβάλλον

Ιστορική εξέλιξη πολιτισμός και ξηροθερμικές συνθήκες (Αίγυπτος, Μεσοποταμία, Κίνα, Ελλάδα ) Αρχαία υδραυλικά έργα: (υδροδότηση Αθήνας, εκτροπή Αλφειού, αποξήρανση Κωπαΐδας, κανάλι Κίνας, σήραγγα Σιλοάμ, διώρυγα Νείλου, ύδρευση Κνωσού κά.)

Χρήση νερού α) καταναλωτική: Ύδρευση (αδήριτη και ανελαστική ανάγκη) Άρδευση Κτηνοτροφία Βιομηχανία Οικιακή

Χρήση νερού β) μη καταναλωτική: Ενέργεια Τουρισμός Ιχθυοκαλλιέργειες Περιβαλλοντική χρήση

διαχείριση υδατικών πόρων Πότε (χρονικά) Επιφανειακά νερά έργα αποταμίευσης Φράγματα Λιμνοδεξαμενές Υπόγεια νερά άντληση γεωτρήσεις υδρομάστευση Που (χωρικά) έργα εκτροπής έργα μεταφοράς

Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων α) άμεσα διαθέσιμων υδατικών πόρων (μικρές επεμβάσεις): Υδροληψία από φυσικά υδατορεύματα Υδροληψία από φυσικές λίμνες Υδροληψία υπογείων υδάτων (πηγάδια και γεωτρήσεις) σύλληψη νερού από πηγές

Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων β) ανάπτυξης των ολικών διαθέσιμων υδατικών πόρων (επεμβάσεις με μεγάλα έργα): Φράγματα-ταμιευτήρες για τη συγκέντρωση των επιφανειακών νερών έργα εκτροπής υδατικού δυναμικού από μία περιοχή σε άλλη έργα εμπλουτισμού υπόγειων υδροφορέων με χειμερινά επιφανειακά νερά

Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων γ) μεταφοράς και διανομής του νερού υδραγωγεία δίκτυα διανομής του υδρευτικού η αρδευτικού νερού στους καταναλωτές

Φράγματα μεγάλα υδραυλικά τεχνικά έργα που εμποδίζουν τη φυσική ροή του νερού μιας κοιλάδας Ανάλογα με το υλικό κατασκευής: Άκαμπτα από σκυρόδεμα Εύκαμπτα από γαιώδη υλικά Μικτά ή σύνθετα

Ανάλογα με τη γεωμετρία: ….Φράγματα Ανάλογα με τη γεωμετρία: Τοξωτά Βαρύτητας χωμάτινα λιθόρριπτα

….Φράγματα βαρύτητας Μαραθιάς Μυκόνου

….Φράγματα τοξωτά Φράγμα Kuobe Ιαπωνία Πηγή:www.japan-hopper.com

….Φράγματα χωμάτινα Μόρνου Πηγή: httpwww.itia.ntua.grnikosarx_intCDfragreservoirsmornos_main.htm

….Φράγματα λιθόρριπτα Καναβίου – Κύπρος Μεσοχώρας www.aeget.gr

….Φράγματα συνοδευτικά έργα: Ανάντη και κατάντη πρόφραγμα Σήραγγα εκτροπής Υπερχειλιστής Εκκενωτής πυθμένα Υδροληψία Υδροδυναμικές εγκαταστάσεις

….Φράγματα Κριτήρια για την επιλογή θέσης: Κριτήρια σκοπιμότητας (χρήσης) Τοπογραφικά και μορφολογικά Γεωλογικά και γεωτεχνικά- εδαφοτεχνικά Υδραυλικά και υδρολογικά Οικονομικά Ασφάλειας Επιπτώσεων στο περιβάλλον

Λιμνοδεξαμενές εσωποτάμιοι (ταμιευτήρες) ή εξωποτάμιοι αποθηκευτικοί χώροι Ταμιευτήρας: είναι η τεχνητή λίμνη που δημιουργείται εξαιτίας του φράγματος Εξωποτάμια λιμνοδεξαμενή: ονομάζουμε την κατασκευή ενός ταμιευτήρα έξω από τη ροή του ποταμού, σε κατάλληλες φυσικές κοιλότητες

ταμιευτήρας Προτιμείται εκεί όπου παρουσιάζονται μεγάλες πλημμυρικές παροχές Σε μεγάλους ποταμούς με σημαντικές απορροές

…ταμιευτήρας Λίμνη Πλαστήρα Τεχνητή λίμνη Κρεμαστών

εξωποτάμια λιμνοδεξαμενή Προτιμούνται σε περιοχές που το έδαφος παρουσιάζει διαπερατότητα (χρήση στεγανωτικής μεμβράνης) Σε μικρούς ποταμούς και ρυάκια μη μόνιμης ροής (μικρής χωρητικότητας )

…εξωποτάμια λιμνοδεξαμενή Εγγαρές Νάξου Σκινιάς Ηρακλείου

Υπόγειο νερό άντληση νερού παρουσιάζει τεχνικά και οικονομικά πλεονεκτήματα αποτέλεσμα:υπερεκμετάλλευση συνέπεια: ταπείνωση στάθμης, υφαλμύριση, καθιζήσεις κ.ά. Υδρομάστευση πηγών

έργα μεταφοράς και εκτροπής Αποτελούν αναγκαία και επιτακτική λύση όταν οι περιοχές ζήτησης δεν συμπίπτουν με τις περιοχές διαθεσιμότητας Απαιτούν προσεκτικότερη εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που μπορεί να προκαλέσουν

…έργα μεταφοράς και εκτροπής μερικά παραδείγματα: …έργα μεταφοράς και εκτροπής μερικά παραδείγματα: Υλίκη (Βοιωτία) για ύδρευση Αθήνας Πηγή: ΕΥΔΑΠ Εύηνος και Μόρνος για ύδρευση Αθήνας Πηγή: ΕΥΔΑΠ

…έργα μεταφοράς και εκτροπής παράδειγμα: …έργα μεταφοράς και εκτροπής παράδειγμα: Αχελώος για ύδρευση-άρδευση Καρδίτσας Πηγή: google earth

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Οφέλη που προκύπτουν: Τα έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων αποτελούν μονόδρομο (κλιματικές αλλαγές, λειψυδρία) Οφέλη που προκύπτουν: Ύδρευση-Άρδευση Προστασία από πλημμύρες Παραγωγή ενέργειας Τουρισμός

…Συμπεράσματα: αλλά και μειονεκτήματα: διακοπή αμφίδρομης επικοινωνίας ποτάμιου οικοσυστήματος (πχ. φράγμα ποταμού Elwha - Glines) Διακοπή τροφοδοσίας κατάντη περιοχών με φερτά υλικά

Ορθολογική χρήση των Φυσικών Διαθεσίμων με μεσαίας κλίμακας έργα και με σεβασμό στο περιβάλλον ευχαριστώ!