Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «Η γη ως τμήμα του ηλιακού συστήματος» «Η εναλλαγή της μέρας και της νύχτας»   Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650

2 1η Δραστηριότητα – Ανίχνευση
Στόχοι Ο εκπαιδευτικός να ανιχνεύσει τις πρότερες γνώσεις/σκέψεις των παιδιών, σχετικά με τη γη. Υλικά : κόλλες Α4, μαρκαδόροι ή ξυλομπογιές. Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός προτρέπει τα παιδιά να πάρουν κόλλες Α4, μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές . Στη συνέχεια τους ζητάει να ζωγραφίσουν την γη. Αφού όλα τα παιδιά τελειώσουν κάθε παιδί θα περιγράφει τη γη που ζωγράφισε. Κατά τη διάρκεια της περιγραφής ο εκπαιδευτικός θα θέτει και ερωτήσεις -«Τι σχήμα έχει η γη που ζωγράφισες;» - «Που πιστεύεις ότι βρίσκετε η γη;» -«Πιστεύεις ότι η γη γυρίζει;» - «Τι βρίσκετε πάνω στην επιφάνεια της γης;». Ο εκπαιδευτικός καταλαβαίνει τις υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για τη γη.

3 Δραστηριότητα 2η – «Πώς είναι η γη μας»
Στόχοι Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η γη έχει σφαιρικό σχήμα Να κατανοήσουν ότι η γη είναι μία φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζουν και αναπτύσσουν δραστηριότητα οι άνθρωποι. Να κατανοήσουν ότι στο γήινο τοπίο εναλλάσσονται γεωφυσικά και τεχνητά στοιχεία Χρησιμοποιούμενα μέσα: Ηλεκτρονικός υπολογιστής Χρησιμοποιούμενα υλικά:Υδρόγειος σφαίρα , Μπάλα βόλεϊ

4 Περιγραφή Α Φάση Στη γωνιά του υπολογιστή
θα ασχοληθούν με την εφαρμογή google earth δείχνει στα παιδιά από μακριά αρχικά τη γη αναζητούν την Ελλάδα περιστρέφοντας με τα αντίστοιχα βέλη τη γη Αφού τη βρουν απομακρύνουν την εικόνα και τη βλέπουν απ’ όλο και πιο μακριά τα παιδιά να πειραματιστούν με την εφαρμογή και να παρατηρήσουν ότι αυτά θέλουν στην παρεούλα και συζητάνε ότι τους έκανε εντύπωση να εστιάσει τη συζήτηση στην επιφάνεια της γης- Θέματα Η γη σε κάποια σημεία ήταν μπλε, πράσινη, καφέ, άσπρη. Τι υπάρχει σε κάθε περίπτωση (θάλασσες, ποτάμια, πεδιάδες κ.ά.). Ποιοι οργανισμοί ζουν πάνω στη γη και που, για παράδειγμα στο μπλε τα ψάρια κλπ.

5

6

7

8

9 Β Φάση παρουσιάζει μια υδρόγειο σφαίρα Τα αφήνει να την ακουμπήσουν, να την περιστρέψουν μπορούν να εντοπίσουν διάφορα μέρη όπως την Ελλάδα, την Αυστραλία κ.α. Μπορούν να ξανασυζητήσουν για τα διάφορα χρώματα και τι αυτά απεικονίζουν και να λύσουν κάθε απορία που μπορεί να έχουν τα παιδιά. θα ρωτήσει τα παιδιά τι σχήμα έχει η υδρόγειος, συνεπώς και η γη. Το πιο πιθανό είναι να απαντήσουν ότι είναι στρογγυλή σαν μπάλα θα εξηγήσει στα παιδιά πως αυτό το σχήμα λέγεται σφαιρικό και θα εμφανίσει στα παιδιά μία μπάλα του βόλεϊ, όπου και θα παρατηρήσουν ότι μοιάζουν πάρα πολύ η γη μοιάζει σαν να «φουσκώνει» πιο πολύ στο κέντρο και αυτό θα το αναφέρει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να το παρατηρήσουν τα παιδιά θα τους εξηγήσει ότι το σχήμα της γης δεν είναι ακριβώς σφαιρικό αλλά μοιάζει με μια μπάλα που είναι «τραβηγμένη» στις δύο άκρες και λέγεται πεπιεσμένο σφαιρικό.

10 3η Δραστηριότητα – «Ηλιακό Σύστημα»
Στόχοι Να μάθουν ότι η γη ανήκει σε ένα σύστημα περιστρεφόμενων πλανητών, στο κέντρο του οποίου βρίσκετε ο ήλιος. Υλικά: λογισμικό προσομοίωσης «solar system scope» ( ) Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά του υπολογιστή. Τα παιδιά παρακολουθούν στο λογισμικό την θέση της γης στο ηλιακό σύστημα και την περιφορά. Στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση στην οποία τα παιδιά να περιγράφουν αυτά που βλέπουν. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι η γη βρίσκετε σε ένα σύστημα περιστρεφόμενων πλανητών, το οποίο ονομάζεται ηλιακό σύστημα. Τέλος τα παιδιά μπορούν σε ομάδες των πέντε ατόμων να πειραματιστούν με το λογισμικό.

11

12 Δραστηριότητα 4η – «Φτιάχνοντας το ηλιακό μας σύστημα»
Δραστηριότητα 4η – «Φτιάχνοντας το ηλιακό μας σύστημα» Στόχος Να εμπεδώσουν τα παιδιά ότι η γη ανήκει σε ένα σύστημα περιστρεφόμενων πλανητών στο κέντρο του οποίου βρίσκεται ο ήλιος. Υλικά Ξύλινο ή πλαστικό στεφάνι Σχοινάκια Μικρές μπάλες από φενιζόλ Νερομπογιές ή τέμπερες Κόλλα – σιλικόνη

13 Περιγραφή θα φτιάξουν για την τάξη τους το σύστημα των πλανητών που είδαν στην προηγούμενη δραστηριότητα Η κατασκευή που θα φτιάξουν θα έχει σχήμα mobile – περιστρεφόμενου παιχνιδιού. θα παρουσιάσει πόσους πλανήτες έχει το ηλιακό σύστημα, δηλαδή εννέα (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, Πλούτωνας) θα δείξει και μία εικόνα τους στα παιδιά την οποία θα κρεμάσει και στον πίνακα θα μοιράσει τις μπάλες από φελιζόλ και θα ορίσει αντίστοιχες ομάδες για να φτιάξουν τον κάθε πλανήτη Οι ομάδες θα συμβουλεύονται και την εικόνα για να προσεγγίσουν το χρώμα του πλανήτη τουςμία ομάδα θα φτιάξει τον ήλιο όλοι μαζί ή μόνο ο εκπαιδευτικός θα συναρμολογήσει το περιστρεφόμενο παιχνίδι, κολλώντας τους πλανήτες στα σχοινιά και κρεμώντας τους με τη σωστή σειρά στο στεφάνι

14 Δραστηριότητα 5η – «Γιατί έχουμε μέρα – νύχτα»
Στόχος Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η εναλλαγή μέρας – νύχτα οφείλεται στην περιστροφή της γης περί τον άξονά της Υλικά Υδρόγειος σφαίρα Επιτραπέζια λάμπα Χάρτινα ανθρωπάκια

15 Περιγραφή τα παιδιά στην παρεούλα. Εκεί θα πραγματοποιηθεί συζήτηση γύρω από τα εξής θέματα: Η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο (όπως είδαμε) αλλά και γύρω από τον εαυτό της (το δείχνει στην υδρόγειο σφαίρα), ακόμα και αν εμείς οι άνθρωποι που ζούμε σε αυτή δεν το καταλαβαίνουμε. Καθώς η γη περιστρέφεται κάποια σημεία της τα φωτίζει ο ήλιος (μέρα) και κάποια όχι (νύχτα). εμφανίζει τη λάμπα και λέει στα παιδιά να φανταστούν πως η λάμπα είναι ο ήλιος. Παράλληλα μπορεί πάνω στην υδρόγειο να κολλήσει χάρτινα, μικρά ανθρωπάκια με σελοτέιπ σε διάφορα σημεία. Θα ανάψει τη λάμπα και θα περιστρέφει την υδρόγειο. Θα ρωτάει κάθε φορά τα παιδιά επιλέγοντας ένα ανθρωπάκι εάν στη χώρα που ζει έχει μέρα ή νύχτα.

16 Δραστηριότητα 6η - Αξιολόγηση
Δραστηριότητα 6η - Αξιολόγηση Στόχοι Να αξιολογηθούν οι γνώσεις, που απέκτησαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια υλοποίησης των παραπάνω δραστηριοτήτων για τη γη. Υλικά: Πυλός νερομπογιές. Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά των εικαστικών. Το κάθε παιδί με το δικό του πυλό φτιάχνει το σχήμα της γης. Αφήνουν το πυλό να στεγνώσει και με νερομπογιές ζωγραφίζουν και την επιφάνεια της γης. Έπειτα το κάθε παιδί περιγράφει τη γη δημιούργησε (σχήμα, χρώματα). Τέλος ακλουθεί συζήτηση γύρω από τη γη με ερωτήσεις του τύπου: -«Τι σχήμα έχει η γη;» -«Που βρίσκεται η γη και τι κάνει εκεί που είναι;» -«Τι συμβαίνει και έχουμε μέρα – νύχτα;» -«Τι βρίσκετε στην επιφάνεια της γης;» Ο εκπαιδευτικός συγκρίνει τις αρχικές γνώσεις των παιδιών με τις αποκτηθείσες.


Κατέβασμα ppt "Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google