Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

(το πείραμα και τα συμπεράσματα)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "(το πείραμα και τα συμπεράσματα)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μέτρηση της περιφέρειας και της ακτίνας της γης, με διαδικασία παρόμοια με αυτήν του Ερατοσθένη.

2 (το πείραμα και τα συμπεράσματα)
Μέρος Δεύτερο (το πείραμα και τα συμπεράσματα)

3 Γη Θέση σχολείου Ισημερινός Ακτίνες από τον Ήλιο Στις 20 Μαρτίου 2016 έχουμε ισημερία Οι ακτίνες του ήλιου στον ισημερινό, το μεσημέρι φτάνουν κάθετα στην επιφάνεια της Γης Στο σχολείο μας σχηματίζουν γωνία θ με την κατακόρυφο Μετράμε το μεσημέρι την γωνία θ Αφού οι ακτίνες του φωτός ηλιακού φωτός είναι παράλληλες, η γωνία θ είναι ίση(εντός εναλλάξ) με την επίκεντρη γωνία που βλέπει το τόξο S.

4 Η σωστή ώρα για την μέτρηση είναι όταν ο ήλιος βρίσκεται στο ανώτερο σημείο
της τροχιάς του (το ζενίθ). Βρίσκουμε την σωστή ώρα από το διαδίχτυο και είναι για τις 21/3/ ΄

5 μέτρηση της θ Το μεσημέρι την Δευτέρα 21/3/ τοποθετούμε ένα κοντάρι ύψους Υ στην αυλή κατακόρυφα. Στις 12.27΄ μετράμε το μήκος της σκιάς του x . Η εφαπτομένη της γωνίας φ είναι: Από την εφαπτομένη με τριγωνομετρικούς πίνακες, υπολογιστή τσέπης ή από το διαδίχτυο βρίσκουμε την γωνία θ. θ Y χ Χρησιμοποιούμε την εφαρμογή που έφτιαξε ο κ. Κιοστεράκης, για τον υπολογισμό της γωνίας. κλικ

6 Από το https://maps.google.gr
υπολογίζουμε την απόσταση S ισημερινού – σχολείου

7 Αφού η περιφέρεια Π του κύκλου αντιστοιχεί σε 360ο
και η γωνία θ στην απόσταση S , θα χρησιμοποιούμε με την αναλογία για να βρούμε την περιφέρεια της Γης. Ενδεικτική τιμή Π= Km Η ακτίνα της Γης Ενδεικτική τιμή R = 6367,6 km

8 Τα σφάλματα στο πείραμα μας
Φέτος η εαρινή ισημερία είναι στις 20/3/2016 ημέρα Κυριακή, και εμείς κάνουμε μια μέρα μετά την μέτρηση. Πιθανό σφάλμα στην κατακόρυφο τοποθέτηση του κονταριού. Μικρό σφάλμα στη μέτρηση του ύψους του κονταριού και του μήκους της σκιάς. Μικρό σφάλμα στη χρονική στιγμή της μέτρησης. Σφάλμα στη μέτρηση της απόστασης του σχολείου από τον ισημερινό. Λόγω της τεχνολογίας, είμαστε σε καλύτερη θέση από τον Ερατοσθένη.

9 Η ακριβής τιμή της γωνίας είναι το γεωγραφικό πλάτος

10 Πως θα βελτιώσουμε την μέτρηση στην απόσταση;

11 το διαδίχτυο (Google earth).
Θα βρούμε την απόσταση του σχολείου από τον ισημερινό ( S) χρησιμοποιώντας το διαδίχτυο (Google earth). Εναλλακτικά υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες με χάρτες που μπορείς να μετρήσεις τη απόσταση. Σωστή μέτρηση Λάθος μέτρηση

12 και τις συντεταγμένες του
Αν επιθυμείς μεγάλη ακρίβεια στη μέτρηση της απόστασης, θα εντοπίσεις το σχολείο και τις συντεταγμένες του Κάνουμε κλικ την πινέζα και την τοποθετούμε στη αυλή του σχολείου μας

13 Θα αντικαταστήσεις το γεωγραφικό πλάτος με 0, που αντιστοιχεί στον ισημερινό
και θα αφήσεις το ίδιο γεωγραφικό μήκος. Αλλάζεις το Β με Ν (αγγλικό) και το Α με Ε (αγγλικό) . Πατάς <αναζήτηση>

14 Μας οδηγεί στον ισημερινό στο γεωγραφικό μήκος του σχολείου,
δηλαδή στον ίδιο μεσημβρινό.

15 Χρησιμοποιούμε: εργαλεία/χάρακας και μετράμε την απόσταση.


Κατέβασμα ppt "(το πείραμα και τα συμπεράσματα)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google