Το παιχνιδι του ΧΑουΣ ΓΕ.Λ. Κρηνίδων Ομάδα ανάπτυξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει)
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δημιουργία σεναρίου.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
3Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το παιχνιδι του ΧΑουΣ ΓΕ.Λ. Κρηνίδων Ομάδα ανάπτυξης Θωμάς Νικόλαος, ΠΕ03 Τοποσ / ημερομηνια

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Εισαγωγή στη θεωρία του Χάους και τα Φράκταλ. Πως οι σχολικές γνώσεις μπορούν να δώσουν λύσεις σε προβλήματα, υλοποιώντας μια μικρογραφία έρευνας. Οι μαθητές έπαιξαν το παιχνίδι του Χάους, ένα παιχνίδι που περιέχει μια επαναληπτική διαδικασία και ένοιωσαν την ανάγκη για την υλοποίησή της σε Υ/Η. Η εικασία που έκαναν αρχικά οι μαθητές ανατράπηκε με την εφαρμογή πολλών επαναλήψεων του αλγορίθμου του παιχνιδιού μέσω κατάλληλου προγράμματος του Scratch. Αφού το ενδιαφέρον κορυφώθηκε, συνεργάστηκαν για να γράψουν ένα άρθρο που αφορά τη θεωρία του Χάους. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Η πρακτική σχεδιάστηκε για να προκαλέσει τους μαθητές να ασχοληθούν με το αντικείμενο των μαθηματικών με ερευνητικό τρόπο και να αποτελέσει κίνητρο για την ενδυνάμωση της ενασχόλησής τους με το μάθημα. Για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα δημιουργήθηκε μια δραστηριότητα που θα προκαλούσε το ενδιαφέρον το μαθητών από την αρχή μέχρι και την ολοκλήρωση της. Ο τίτλος που επιλέχθηκε «το παιχνίδι του Χάους» , τα μέσα που χρησιμοποιούνται, εργαλεία του web2.0, η εναλλαγή των δραστηριοτήτων, η ανατροπή που συμβαίνει με την ολοκλήρωση της 4ης δραστηριότητας στο αναμενόμενο αποτέλεσμα του παιχνιδιού και η αναγνώριση της δουλειάς τους με την δημοσιοποίηση της εργασίας τους είναι παράγοντες που οδήγησαν στην επιτυχή ολοκλήρωση της δραστηριότητας. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι Στόχοι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο: Εξοικείωση με τους μαθηματικούς τύπους των μαθηματικών προσανατολισμού της Β΄ λυκείου. Εξοικείωση με την χρήση διαδικτυακών εργαλείων (ελεύθερου λογισμικού). Εξοικείωση με τη συγγραφή άρθρων επιστημονικού περιεχομένου. Στόχοι σχετικοί με δεξιότητες που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο: Διατύπωση εικασιών μετά από πειραματισμό. Εφαρμογή των μαθηματικών γνώσεων για την επίλυση προβλημάτων. Διερεύνηση ενός θέματος από πολλές πλευρές. Χρήση των εργαλείων web2.0 για τον ίδιο λόγο. Στόχοι σχετικοί με τη χρήση της τεχνολογίας: Βελτίωση των δεξιοτήτων τους στο scratch και χρήση του ως εργαλείο για την επίλυση ενός προβλήματος. Γνωριμία με το wiki, ένα εργαλείο που ευνοεί τις ομαδικές εργασίες. Στόχοι σχετικοί με τις κοινωνικές δεξιότητες: Ενίσχυση της συνεργατικότητας και των δεσμών μεταξύ των μαθητών της τάξης. Αυτοαξιολόγηση της εργασίας και σύγκρισή της με τις εργασίες των άλλων. Η έκθεση στην αξιολόγηση των συμμαθητών τους Αξιολόγηση των εργασιών των συμμαθητών τους. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η πρακτική υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος των Μαθηματικών Θετικού Προσανατολισμού, με χρονική διάρκεια τρεις διδακτικές ώρες δια ζώσης (στο σχολείο) καθώς και μια εργασία που δόθηκε στους μαθητές για να την διεκπεραιώσουν αργότερα. Ηλικιακή ομάδα ηλικιακή ομάδα/τάξη Β΄ λυκείου Θετικού προσανατολισμού Φύλο 24 μαθητές /τριες πολιτισμικό περιβάλλον περιοχής Αγροτική ημιαστική περιοχή ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις Οι μαθητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις της αναλυτικής γεωμετρίας, ειδικότερα συντεταγμένες σημείου, διανύσματος , μέτρο διανύσματος και συντεταγμένες μέσου ευθυγράμμου τμήματος. Από την πλευρά του μαθήματος της πληροφορικής καλό θα ήταν να υπάρχει μια μικρή γνώση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του scratch, αν και όχι απαραίτητη γιατί μόνο απλές γνώσεις χρησιμοποιούνται. Διάρκεια εφαρμογής 3 διδακτικές ώρες στα πλαίσια του μαθήματος των μαθηματικών προσανατολισμού Β΄ λυκείου. Και για την τελική εργασία 10-15 μέρες. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Το παιχνίδι του Χάους Διάρκεια: 15 λεπτά Είδος δραστηριότητας: Παιχνίδι Οργάνωση τάξης: Ατομική δραστηριότητα Ρόλος του διδάσκοντα: Διαμεσολαβητικός, συμβουλευτικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Διατύπωση εικασιών μετά από πειραματισμό, ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών της τάξης. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: Εύρεση συντεταγμένων των κορυφών του ισοπλεύρου τριγώνου Διάρκεια: 15 λεπτά Είδος δραστηριότητας: Διερευνητική -Δημιουργική άσκηση Οργάνωση τάξης: Εργασία σε ομάδες 3 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Συμβουλευτικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Επιλογή και εφαρμογή γνώσεων από τα μαθηματικά για την επίλυση ενός προβλήματος. Εξοικείωση με το σύστημα συντεταγμένων και με τους τύπους της απόστασης σημείων . ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: Εύρεση συντεταγμένων μέσου Διάρκεια: 5 λεπτά Είδος δραστηριότητας: Άσκηση Οργάνωση τάξης: Εργασία σε ομάδες 3 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Συμβουλευτικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Εξοικείωση με τον τύπο του μέσου ενός ευθυγράμμου τμήματος. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4: Δημιουργία προγράμματος στο scratch Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Είδος δραστηριότητας: Προγραμματισμός Οργάνωση τάξης: Εργασία σε ομάδες 2 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Διαμεσολαβητικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Βελτίωση των δεξιοτήτων τους στο scratch και εισαγωγή στη χρήση του wiki. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Video tutorial https://youtu.be/xEMNkK1G178 Τελικό αποτέλεσμα στο Scratch https://scratch.mit.edu/projects/214642383/ Το wiki του Χάους chaosgame.pbworks.com ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5: Διερεύνηση σε άλλες περιπτώσεις Διάρκεια: 20 λεπτά Είδος δραστηριότητας: Αναζήτηση στο διαδίκτυο για την γενικότερη ισχύ του μοτίβου που δημιουργήθηκε σε άλλα σχήματα. Οργάνωση τάξης: Ομάδες 2 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Διευκοληντικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Διερεύνηση του θέματος από περισσότερες πλευρές με την χρήση εργαλείων web2.0. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Έτοιμα προγράμματα του scratch Χαοτικό τετράγωνο, Χαοτικό πεντάγωνο, Χαοτικό εξάγωνο, Χαοτικό τετράεδρο ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6: Συγγραφή άρθρου Διάρκεια: 20 λεπτά και χρόνος στο σπίτι Είδος δραστηριότητας: Έρευνα και δημιουργική γραφή Οργάνωση τάξης: Εργασία σε ομάδες 6 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Διαμεσολαβητικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο: Ενίσχυση της συνεργατικότητας και των δεσμών μεταξύ των μαθητών της τάξης. Γνωριμία με το wiki ένα εργαλείο που ευνοεί τις ομαδικές εργασίες. Εξοικείωση με την χρήση διαδικτυακών εργαλείων (ελεύθερου λογισμικού). Εξοικείωση με τη συγγραφή άρθρων επιστημονικού περιεχομένου. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Ενδεικτικό άρθρο Α ομάδας Ενδεικτικό άρθρο Β ομάδας ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7: Βαθμολόγηση άρθρου Διάρκεια: Χρόνος στο σπίτι Είδος δραστηριότητας: Κριτική και βαθμολόγηση άρθρων Οργάνωση τάξης: Εργασία σε ομάδες 6 ατόμων Ρόλος του διδάσκοντα: Συντονιστικός Σύνδεση με τον διδακτικό στόχο :Αυτοαξιολόγηση της εργασίας και σύγκρισή της με τις εργασίες των άλλων. Έκθεση των μαθητών στην αξιολόγηση των συμμαθητών τους και ανάπτυξη εσωτερικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση της δημόσιας κρητικής που ασκούν οι άλλοι σε αυτούς, αλλά και στήριξη της κριτικής τους προς τους άλλους με λογικά επιχειρήματα. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Ο βασικός στόχος της δραστηριότητας ήταν να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να τους κάνει να έρθουν κοντά στα μαθηματικά, πράγμα που το κατάφερε, κρίνοντας από τις αντιδράσεις, αλλά και από τη συμμετοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Όμως παράλληλα, επιτεύχθηκαν και άλλα θετικά στοιχεία που δεν ήταν στον αρχικό σχεδιάσμο. Το σημαντικότερο από αυτά ήταν η επαφή και η εξοικείωση με τη χρήση των εργαλείων του web2.0 που δίνονται ελεύθερα μέσα από το διαδίκτυο, όπως το scratch ,το wiki και οι διάφορες σελίδες που μπορούν να χρησιμεύσουν σαν πηγές γνώσης (εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, ντοκιμαντέρ Η χρήση τεχνολογιών επικοινωνίας ήταν ένα στοιχείο που προσέθεσαν οι μαθητές, χρησιμοποίησαν το κινητό τους τηλέφωνο για την εκπαιδευτική διαδικασία από όπου μπορούσαν να μπουν στο wiki, να διαβάσουν τις δουλειές των άλλων ή να επεξεργαστούν τη δικιά τους, καθώς και να την μοιραστούν με φίλους τους που δεν συμμετείχαν στις δραστηριότητες αυτές. Η συνεργασία μεταξύ των μελών κάθε ομάδας αλλά και της συνεργασίας μεταξύ των ομάδων, καθώς και την αναγνώριση της καλύτερης δουλειάς, ήταν ένα ακόμη θετικό στοιχείο που προέκυψε με την πραγματοποίηση της δραστηριότητας. Σε πολλά σημεία της πρακτικής οι μαθητές ενώ ήταν χωρισμένοι σε ομάδες για να υλοποιήσουν το συγκεκριμένο μέρος, οι ομάδες αυτές συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν πληροφορίες και ιδέες έχοντας ως στόχο να λύσουν το πρόβλημα χωρίς να τους ενδιαφέρει ποια ομάδα θα το λύσει. Για να υλοποιηθούν οι δραστηριότητες χρειαζόταν γνώσεις και σε άλλους τομείς εκτός των μαθηματικών, πράγμα που δραστηριοποίησε περισσότερους μαθητές αφού βρήκαν και ενδιαφέρον αλλά και χώρο δράσης μαθητές που έχουν άνεση στη χρήση των υπολογιστών καθώς και άλλους που έχουν άνεση στη χρήση του γραπτού λόγου, για να εκμεταλλευτεί η ομάδα τις ιδιαίτερες γνώσεις του καθενός. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Ένα απρόσμενο γεγονός που ανέφερα και νωρίτερα ήταν η χρήση των κινητών τους τηλεφώνων για την είσοδο στο wiki, αλλά και για την επεξεργασία της τελικής τους εργασίας. ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Το σημαντικότερο σημείο στο οποίο πρέπει να παρέμβει ο εκπαιδευτικός είναι μετά την δημιουργία του προγράμματος στο scratch και την ανατροπή της αρχικής εικασίας για την τελική εικόνα του παιχνιδιού του Χάους. Στη φάση αυτή πρέπει ο εκπαιδευτικός να αναφέρει μερικά στοιχεία για την θεωρία του Χάους. (ορισμένα παραθέτω παρακάτω). «Η θεωρία του Χάους, μελετά την έννοια της προβλεπτικότητας, πως από παρόμοιες αρχικές υποθέσεις μπορούν να προκύψουν πολύ διαφορετικά συμπεράσματα. Πολλές φορές πιο ποιητικά λέγεται και «φαινόμενο της πεταλούδας» όπου μια από τις πολλές διατυπώσεις του λέει ότι αν μια πεταλούδα κουνήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, ίσως να προκαλέσει βροχή στην Κίνα. Είναι δυνατόν μια τόσο μικρή μεταβολή να έχει μια τόσο μεγάλη και απρόβλεπτη συνέπεια; Ένα φαινόμενο να γιγαντωθεί και να πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις; Ή ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση το αποτέλεσμα είναι προβλέψιμο με την χρήση των κατάλληλων εργαλείων που έχει στη διάθεσή του σήμερα ο άνθρωπος ή εργαλείων που θα ανακαλύψει στο μέλλον και θα θεωρήσει προβλέψιμα πράγματα που μέχρι χθες θεωρούσε απρόβλεπτα; Όπως για παράδειγμα το πρόβλημα του « τι καιρό θα κάνει αύριο;» ήταν ένα μη προβλέψιμο φαινόμενο που με τη χρήση της τεχνολογίας το έκανε προβλέψιμο, θα ακολουθήσουν και άλλα τέτοια φαινόμενα αύριο; Σε μεγάλο βαθμό τα μαθηματικά της θεωρίας του χάους περιλαμβάνουν τη συνεχή επανάληψη απλών μαθηματικών τύπων, η οποία θα ήταν ατελέσφορο να γίνει δια χειρός. Οι Η/Υ έκαναν δυνατούς τους επαναλαμβανόμενους υπολογισμούς. Μέσω εξισώσεων οι επιστήμονες αναπαριστούν τα ανεξέλεγκτα αυτά φαινόμενα και ανακαλύπτουν την κρυφή τάξη που τα ορίζει.» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Καταγράψτε εδώ τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την πρωτοτυπία της παρούσας πρακτικής ως προς την ιδέα ή/και την εφαρμογή της και την πιθανή σχέση της με άλλη/ες πρακτική/ες (τροποποίηση, επέκταση, προσαρμογή άλλης πρακτικής). Σε περίπτωση που η ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική σας σχετίζεται με μία άλλη πρακτική, δώστε το URL της πρακτικής. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Προγραμματιστικό περιβάλλον scratch https://scratch.mit.edu/ Πάροχος wiki: Pbworks chaosgame.pbworks.com Wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki/Πύλη:Κύρια Youtube https://www.youtube.com/ Μηχανή αναζήτησης https://www.google.com/ Άρθρο ελευθεροτυπία http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=51488 Άρθρο βήμα http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=146114 Μια η-τάξη δημιουργήθηκε για να φιλοξενήσει τα φύλλα εργασίας, αλλά και όλο το υλικό της διδακτικής πρακτικής http://eclass.sch.gr/courses/EL818129/ Ένα padlet (πίνακας ανάρτησης) https://padlet.com/nikolaos_th_thomas/wh72ht25vx1u για τις απαντήσεις των εργασιών των ομάδων Για την δημιουργία του video tutorial χρησιμοποιήθηκε το δωρεάν λογισμικό Screencast-O-Matic.com Κειμενογράφος: Ms Office 2007 ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ