Κεφάλαιο 13 Μορφές Εισόδου McGraw-Hill/Irwin

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
ΤΟ FRANCHISING ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ. ΣΚΟΠΟΣ  Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εισάγει τον αναγνώστη στην βασική φιλοσοφία και θεωρία του χρηματοδοτικού.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Τι είναι Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων;  Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 – Σελ. 1 Η Τρέχουσα Εμπειρία της Ηλεκτρονικής Μάθησης στην Ελλάδα. Στοιχεία Βιωσιμότητας και Ανταποδοτικότητας.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
9/27/2016 Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 1.  Πολλοί επιτυχημένοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινούν μια καινούρια επιχείρηση επειδή επιδιώκουν οι άλλοι.
Argentina Australia Austria Bulgaria Chile England France Germany Hungary Italy Lebanon New Zealand Portugal South Africa Spain Uk USA Wales ΤΕSCO : στην.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ενοτητα 6. χωρεσ υποδοχησ και προελευσησ
Επιλογή Κατάλληλης Επιχείρησης
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Τιμές Μεταφοράς.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Ενοτητα 3. μορφεσ διεθνοποιησησ των επιχειρησεων
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
Ενοτητα 2. διακριση των διεθνων επιχειρηματικων δραστηριοτητων
Ενοτητα 8. οικονομικεσ θεωριεσ διεθνων επιχειρησεων
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
BUSINESS SUPPORT Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Έναρξη νέας επιχείρησης.
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Ο Προκλητικός Κόσμος της Διεθνούς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας
Αξιολόγηση Διεθνών Αγορών
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Είδη επιχειρήσεων.
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 13 Μορφές Εισόδου McGraw-Hill/Irwin Copyright © 2013 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.

Μαθησιακοί Στόχοι ΜΣ 13-1 Να κατανοήσετε τα υπέρ και τα κατά της εισόδου σε αγορές ως «πρωτοπόρου» ή ως «γρήγορου ακόλουθου». ΜΣ 13-2 Να εξηγήσετε τις μεθόδους εισόδου σε διεθνείς αγορές ΜΣ 13-3 Να συζητήσετε γιατί εξάγουν οι εταιρείες και τις διαθέσιμες επιλογές έμμεσων και άμεσων εξαγωγών ΜΣ 13-4 Να εξηγήσετε τα δυνητικά οφέλη και μειονεκτήματα των κοινοπραξιών και πώς μια επιχείρηση μπορεί να ασκεί έλεγχο σε μια κοινοπραξία, ακόμη και ως μειοψηφούσα μέτοχος.

Είσοδος στην Αγορά «Πρωτοπόρος» ή «Γρήγορος Ακόλουθος» – Τι είναι Καλύτερο; Οι πρωτοπόροι επιτυγχάνουν να εισέλθουν σε ξένες αγορές όταν Προστατεύονται από την είσοδο ανταγωνιστών Μέσω προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, ιδιόκτητης τεχνολογίας Υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις επένδυσης Έχουν επαρκές μέγεθος, πόρους και δυνατότητες (Ε&Α, μάρκετινγκ), και όταν έχουν δυνατότητες να αξιοποιήσουν την πρωτοποριακή τους θέση Οι γρήγοροι ακόλουθοι θα επιτύχουν όταν Υπάρχουν λίγοι νομικοί, χρηματοοικονομικοί, και πολιτισμικοί φραγμοί Υπάρχουν επαρκείς πόροι και ικανότητες να υπερβούν το αρχικό πλεονέκτημα του πρωτοπόρου Διαθέτουν ευρύτερη βάση πόρων από τον πρωτοπόρο ώστε να μειώσουν το μοναδιαίο κόστος και να προσφέρουν καλύτερες τιμές

Μέθοδοι Εισόδου Άνευ Ιδιοκτησίας Μετοχικού Κεφαλαίου Εξαγωγές Πώληση μέρους της κανονικής παραγωγής στο εξωτερικό Μικρή επένδυση Δεν υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι Επόμενες επιλογές Έμμεσες εξαγωγές Άμεσες εξαγωγές Εναλλακτικές Επιλογές άνευ ιδιοκτησίας μετοχικού κεφαλαίου Ετοιμοπαράδοτα έργα Παραχώρηση άδειας χρήσης Franchising [δικαιόχρηση] Συμβάσεις διοικητικής τεχνογνωσίας Παραγωγή στα πλαίσια συμβάσεων

Οφέλη από τις Εξαγωγές Εξυπηρετούνται αγορές στις οποίες η εταιρεία δεν διαθέτει ή διαθέτει περιορισμένες εγκαταστάσεις Ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της κυβέρνησης της χώρας φιλοξενίας σύμφωνα με τις οποίες η τοπική θυγατρική πρέπει να εξάγει Η εταιρεία παραμένει ανταγωνιστική στην εγχώρια αγορά Ελέγχονται οι ξένες αγορές και ο ξένος ανταγωνισμός ανέξοδα Ικανοποιούνται αιτήματα πελατών για εξαγωγές Εξουδετερώνεται η κυκλικότητα των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά

Οφέλη από τις Εξαγωγές Επιτυγχάνονται πρόσθετες πωλήσεις, κάτι που επιτρέπει στην εταιρεία να χρησιμοποιεί υπερβάλλουσα παραγωγική δυνατότητα με σκοπό τη μείωση του μοναδιαίου σταθερού κόστους της Επεκτείνεται ο κύκλος ζωής μιας παραγωγής εξάγοντας σε μη εξυπηρετούμενες αγορές όπου το προϊόν θα διανύει το στάδιο της εισαγωγής στο κύκλο ζωής του Στρατηγική αντίδραση σε ξένους ανταγωνιστές στην εγχώρια αγορά της επιχείρησης, εισερχόμενη η εταιρεία στις δικές τους εγχώριες αγορές Κατάκτηση της επιτυχίας που βλέπει η διοίκηση ότι έχουν γνωρίσει άλλες επιχειρήσεις μέσω εξαγωγών Βελτίωση της αποδοτικότητας του παραγωγικού εξοπλισμού, που συνήθως λειτουργεί καλύτερα στα όρια των παραγωγικών δυνατοτήτων του

Έμμεσες Εξαγωγές Κόστος έμμεσων εξαγωγών: Έμμεσες εξαγωγές μέσω διαφόρων εγχώριων εξαγωγέων Δεν απαιτούν ιδιαίτερη εξειδίκευση Δεν απαιτούν μεγάλες χρηματικές δαπάνες Πράκτορες εξαγωγών που πωλούν για λογαριασμό του κατασκευαστή Πράκτορες εξαγωγών που αγοράζουν για αλλοδαπούς πελάτες τους Έμποροι εξαγωγών που αγοράζουν και πωλούν για λογαριασμό τους Διεθνείς εταιρείες που αγοράζουν για ξένους χρήστες και μεσάζοντες Κόστος έμμεσων εξαγωγών: Προμήθειες Απώλεια ξένων επιχειρήσεων εάν οι εξαγωγείς αλλάξουν προμηθευτές Οι εξαγωγείς αποκομίζουν ελάχιστη διεθνή εμπειρία Οι εταιρείες στρέφονται στις άμεσες εξαγωγές για να αποφύγουν αυτά τα κόστη

Άμεσες Εξαγωγές Άμεσες Εξαγωγές Εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών από την εταιρεία που τα παράγει Η αρχική ευθύνη των εξαγωγών είναι εσωτερική – διευθυντής πωλήσεων Μπορεί να συσταθεί μια εταιρεία πωλήσεων Το Διαδίκτυο καθιστά ευκολότερες τις άμεσες εξαγωγές Σημαντική επένδυση για τη διεθνή παρουσία Κόστος δοκιμής χαμηλό

Ετοιμοπαράδοτα Έργα Τα ετοιμοπαράδοτα έργα χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή: τεχνολογίας Διοικητικής τεχνογνωσίας Κεφαλαιουχικού εξοπλισμού (σε κάποιες περιπτώσεις) Εξαγωγέας ενός ετοιμοπαράδοτου έργου μπορεί να είναι: Εργολάβος που εξειδικεύεται στο σχεδιασμό και την ανέγερση παραγωγικών μονάδων σε ένα συγκεκριμένο κλάδο Μετά μια δοκιμαστική λειτουργία , η εγκατάσταση μεταβιβάζεται στον αγοραστή Εταιρεία που επιθυμεί να κερδίζει από την εξειδίκευσή της Παραγωγός ενός εργοστασίου

Παραχώρηση Αδείας Χρήσης Παραχώρηση αδείας χρήσης Συμβατική συμφωνία κατά την οποία μια εταιρεία (δικαιοδόχος) παραχωρεί τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας της, τα εμπορικά μυστικά της, ή την τεχνολογία της σε κάποιον άλλον (δικαιοδόχο) έναντι αμοιβής Ο δικαιοδόχος καταβάλλει σταθερό ποσό και δικαιώματα πώλησης (2%-5%) καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης με δυνατότητα ανανέωσης αυτής Για οτιδήποτε μπορεί να παραχωρηθεί άδεια – τεχνολογία, επωνυμία και σήματα κατασκευαστή, λογότυπους, σύμβολα, χρώματα Η παραχώρηση αδείας είναι ελκυστική επειδή: Τα δικαστήρια επιδικάζουν υποθέσεις παραβίασης δικαιωμάτων συχνότερα Οι κάτοχοι δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας μηνύουν τους παραβάτες Οι ξένες κυβερνήσεις επιβάλλουν νόμους περί δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας Ένας δικαιοδόχος μπορεί να γίνει ανταγωνιστής

Franchising [Δικαιόχρηση] Μορφή παραχώρησης άδειας χρήσης κατά την οποία μια εταιρεία συμβάλλεται με μια άλλη για να λειτουργήσει μια επιχείρηση υπό μια καθιερωμένη επωνυμία και σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες Ο δικαιοδόχος λαμβάνει: Πολυδιαφημισμένη εμπορική επωνυμία Δοκιμασμένη σειρά διαδικασιών Προσεκτικά αναπτυγμένο και ελεγχόμενο σχέδιο μάρκετινγκ

Σύμβαση Διοικητικής Τεχνογνωσίας Ρύθμιση κατά την οποία μια εταιρεία παρέχει διοικητική τεχνογνωσία σε κάποιους ή σε όλους τους λειτουργικούς τομές μιας άλλης εταιρείας Η αμοιβή συνήθως κυμαίνεται μεταξύ του 2-5% επί των ετήσιων πωλήσεων, με εκπιπτόμενο το φόρος στις ΗΠΑ Οι διεθνείς επιχειρήσεις συνάπτουν συμβάσεις με: Άλλες εταιρείες στις οποίες δεν έχουν ποσοστό ιδιοκτησίας Συνεταίρους κοινοπραξίας Θυγατρικές με ποσοστό ιδιοκτησίας 100%

Παραγωγή στα πλαίσια Συμβάσεων Παραγωγή στα πλαίσια συμβάσεων Διακανονισμός κατά τον οποίο μια επιχείρηση αναθέτει σε μια άλλη τη συμβατική υποχρέωση να παράγει προϊόντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της, αλλά αναλαμβάνει την ευθύνη να τα προωθεί Άλλες μορφές: Υπεργολαβία συναρμολόγησης ή παραγωγή τμημάτων/ανταλλακτικών Δανεισμός κεφαλαίου σε τρίτο ξένο ανάδοχο Ονομάζεται «άμεση ξένη επένδυση χωρίς επένδυση»

Μέθοδοι Εισόδου με Ιδιοκτησία Μετοχικού Κεφαλαίου Θυγατρική με ποσοστό ιδιοκτησίας 100% Εκκίνηση από μηδενική βάση για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου (επένδυση εκ του μηδενός) Απόκτηση υφιστάμενης εταιρείας Αγορά διανομέα για την απόκτηση ενός δικτύου διανομής εξοικειωμένου με το προϊόν Θυγατρική με ποσοστό ιδιοκτησίας 100% Κοινοπραξία Στρατηγικές συμμαχίες Η κυβέρνηση της χώρας φιλοξενίας μπορεί να απαγορεύει εξ ολοκλήρου τις θυγατρικές Η εταιρεία μπορεί να στερείται κεφαλαίων ή τεχνογνωσίας Φορολογικά ή άλλα πλεονεκτήματα με άλλες μορφές επένδυσης

Κοινοπραξία Κοινοπραξία Συνεργατική προσπάθεια μεταξύ δύο ή περισσοτέρων οργανισμών που έχουν κάποιο κοινό συμφέρον σε μια επιχειρηματική επένδυση ή δραστηριότητα Πιθανές μορφές Διεθνής επιχείρηση και τοπικοί ιδιοκτήτες Δύο διεθνείς επιχειρήσεις με σκοπό την επιχειρηματική δραστηριότητα σε μια τρίτη αγορά Κρατική υπηρεσία (συνήθως της χώρας υποδοχής) και μια διεθνής επιχείρηση Συνεργατική ανάληψη έργου περιορισμένης διάρκειας μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εταιρειών

Θέματα με τις Κοινοπραξίες Μείωση κινδύνου και ανταγωνισμού Αυξημένες οικονομίες κλίμακας Κρατικοί κανονισμοί για τοπική συμμετοχή Ισχυρός εθνικισμός Τεχνογνωσία, φορολογικά & άλλα οφέλη Κοινά κέρδη Έλεγχος με ιδιοκτησία μικρότερη του 50% Απώλεια ελέγχου και ικανότητας συντονισμού ενεργειών παγκοσμίως

Επιλογές Ελέγχου Κοινοπραξιών Ακόμη και με ποσοστό ιδιοκτησίας μικρότερο του 50%, είναι δυνατό ένα ουσιαστικό επίπεδο ελέγχου στις κοινοπραξίες Συμβάσεις διοικητικής τεχνογνωσίας Έλεγχος βασικών εισροών ή διαύλων για την παραγωγή Απαιτήσεις ψηφοφορίας με ενισχυμένη πλειοψηφία Διορισμός ή έγκριση βασικού προσωπικού Έλεγχος της διάσπασης δραστηριοτήτων της κοινοπραξίας Επιρροή στην αξιολόγηση της απόδοσης και τις επιβραβεύσεις

Στρατηγικές Συμμαχίες Συνεταιρισμοί ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους ανταγωνιστές, πελάτες, ή προμηθευτές, που μπορεί να λαμβάνουν μία ή περισσότερες μορφές, με ή χωρίς ιδιοκτησία μετοχικού κεφαλαίου Στόχοι των Στρατηγικών Συμμαχιών: Ταχύτερη είσοδο στην αγορά και έναρξη λειτουργίας Πρόσβαση σε νέα προϊόντα, τεχνολογίες, και αγορές Εξοικονόμηση κόστους λόγω επιμερισμού του κόστους, των πόρων, και των κινδύνων

Θέματα με τις Στρατηγικές Συμμαχίες Οι Στρατηγικές Συμμαχίες μπορεί να αποτελούν Κοινοπραξίες Στη μεταποίηση και το μάρκετινγκ Συμμαχίες συγκέντρωσης έναντι συμμαχιών ανταλλαγής Συμμαχίες Συγκέντρωσης – έχουν ως κίνητρο την ομοιομορφία και την ενοποίηση Συμμαχίες Ανταλλαγής – βασίζονται στη λογική συνεισφοράς ανόμοιων πόρων Θεμελιώδεις διαφορές : Στόχοι (κοινοί έναντι συμβατών) Βέλτιστοι πόροι (πολλοί έναντι λίγων συνεταίρων) Διοικητικές προκλήσεις (χαμηλές ανάγκες συντονισμού έναντι υψηλών) Συμμαχίες έναντι Συγχωνεύσεων και Εξαγορών (Σ&Ε) Ο Σ&Ε δεν θεωρούνται συμμαχίες, αλλά τρόποι πρόσβασης σε νέα τεχνολογία

Θέματα με τις Στρατηγικές Συμμαχίες Το Μέλλον των Συμμαχιών Ανάγκη δυνατοτήτων των εταιρειών-εταίρων ώστε να ανταγωνίζονται με επιτυχία εντός και πέραν των διεθνών αγορών Πολλές συμμαχίες αποτυγχάνουν ή αναλαμβάνονται από έναν εταίρο Δυσκολίες διαχείρισης: διαφορές σε στρατηγική, πρακτικές λειτουργίας, οργανωτική νοοτροπία Οι εταίροι μπορούν να αποκτούν τεχνολογικές ή άλλες δυνατότητες και να γίνονται ανταγωνιστές

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η πειρατεία ως Μέσο Εισόδου σε Ξένες Αγορές Η πειρατεία μπορεί να αποτελεί αφενός απειλή για την πνευματική ιδιοκτησία και αφετέρου μέσο συμβολής στην παγκόσμια εξάπλωση ενός προϊόντος Πώς μπορεί η πειρατεία να βοηθήσει μια επιχείρηση να εισέλθει με επιτυχία, και με κερδοφορία, σε ξένες αγορές; Εάν μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση που παράγει λογισμικό ή εφαρμογές για χρήση σε κινητά τηλέφωνα σας ζητούσε να τη βοηθήσετε στην ανάπτυξη μιας στρατηγικής για χρήση πειρατείας ως μέσου εισόδου σε ξένες αγορές, τι θα την συμβουλεύατε σχετικά με την επιτυχημένη ανάπτυξη και την εφαρμογή μιας τέτοιας στρατηγικής;