Από την Άλγεβρα των Υπολογισμών στα Υπολογιστικά Συστήματα Άλγεβρας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τρισδιάστατη δομή: από τα ρομπότ στα μόρια
Advertisements

Προγράμματα Συμβολικών Μαθηματικών.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ι. Σερρών Το εκπαιδευτικό υλικό που ακολουθεί αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου «Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης.
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Σχεδίαση και Εφαρμογές Διαδραστικών Συστημάτων ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ & ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δρ. Aντώνης Καραγεώργος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλίας.
ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ ΟΡΩΝ… Computer science or computing science (CS) is the study of the theoretical foundations of information and computation It.
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών (Μέρος Α) Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
דוגמאות - תנועה במישור בהשפעת כוח קבוע
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Εισαγωγή στην Πληροφορική Ιστορική αναδρομή Χαράλαμπος Γναρδέλλης ΤΑΥ, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Τεχνολογία και μοντελοποίηση Χ. Λεμονίδης Ιούνιος 2016.
[1] Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι υπολογιστικό σύστημα και να απαριθμήσουμε τα στρώματά του. Να ορίσουμε τι είναι τα δεδομένα εισόδου, τι είναι το πρόγραμμα.
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
Α.Π.Θ. Οι σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Εισαγωγή στο Περιβάλλον της Visual Basic
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ Η/Υ
Θεωρία Συστημάτων και Πληροφοριακά Συστήματα
Παραγωγη ηλεκτρικησ ενεργειασ στα Υδροηλεκτρικα εργοστασια
Εγώ είμαι η θύρα: όποιος περάσει θα βρει σωτηρία.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, ΠΕ70
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
Εισαγωγή στην Πληροφορική και στην διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων
Τι είναι η επιστήμη Η/Υ.
Ακούστηκε από τον ουρανό
Μάθημα 1ο: Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
η βιβλιοθηκη μας Φιλίπ Μπαρμπώ
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
Τι είναι τα πολυμέσα; Β΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ζωντανός και δραστικός.
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΛΕΞΙΚΟ ΟΡΩΝ.
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Ορισμός της έννοιας αλγόριθμος, πρόγραμμα Σχεδιασμός απλών αλγορίθμων
Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Το Υλικό του Υπολογιστή
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Βασικές έννοιες (Μάθημα 1) Τίτλος: Μερικές βασικές έννοιες της Πληροφορικής 22/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
الشـــغل والطـــاقة الشغل
Από την αρχαιότητα μέχρι την πρώτη γενιά
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Ν 501 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ 1/10/2014
Тригонометриялық функциялардың графиктері.
Тригонометриялық функциялар.
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Double-Angle and Half-Angle Formulas
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από την Άλγεβρα των Υπολογισμών στα Υπολογιστικά Συστήματα Άλγεβρας Νικόλαος Καραμπετάκης Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών, Α.Π.Θ. http://anemos.web.auth.gr/mathematica/index.htm http://anadrasis.web.auth.gr/N.Karampetakis.htm

Περιεχόμενα Αριθμητική Ανάλυση Υπολογιστική Άλγεβρα Υπολογιστικά Συστήματα Άλγεβρας Κατηγορίες ΥΣΑ. Από τι επηρεάστηκε η εξέλιξη των ΥΣΑ; Ιστορική εξέλιξη των ΥΣΑ. Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ. Μειονεκτήματα των ΥΣΑ. Τα ΥΣΑ στην έρευνα. Τα ΥΣΑ στην εκπαίδευση. Το μέλλον των ΥΣΑ

Ιστορική εξέλιξη των ΗΥ 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

ΑΛΓΕΒΡΙΚΟΙ ή ΣΥΜΒΟΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΑΛΓΕΒΡΙΚΟΙ ή ΣΥΜΒΟΛΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΛΓΕΒΡΑ

Αριθμητική Ανάλυση Αριθμητική Ανάλυση : Κλάδος των Μαθηματικών και της Επιστήμης Υπολογιστών που ασχολείται με την δημιουργία, ανάλυση και εφαρμογή υπολογιστικών μεθόδων οι οποίες αναλύουν σύνθετους μαθηματικούς υπολογισμούς σε απλές πράξεις εκτελέσιμες από έναν Η/Υ. ΣΦΑΛΜΑ 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Εφαρμογές Αριθμητικής Ανάλυσης Προβλήματα στα οποία δεν υπάρχει τρόπος εύρεσης της ακριβούς λύσεως π.χ. επίλυση διαφορικών εξισώσεων, υπολογισμός ολοκληρωμάτων. 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second Προβλήματα των οποίων η διάσταση είναι μεγάλη και ο χρόνος στον οποίο απαιτείται η λύση είναι κρίσιμος π.χ. επίλυση εξισώσεων σε προβλήματα μετεωρολογίας, πυρηνικής φυσικής, γεωλογίας κ.λ.π. όπου το πλήθος των μεταβλητών είναι πολύ μεγάλο.

Εφαρμογές Αριθμητικής Ανάλυσης Προσομοίωση τυφώνα Πρόγνωση καιρού 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second Χαοτική κίνηση στα υγρά

Υπολογιστική Άλγεβρα Μαθηματικά Επιστήμη Υπολογιστών Η Υπολογιστική Άλγεβρα έχει ως στόχο την ανάπτυξη : α) συμβολικών αλγορίθμων για την επίλυση μαθηματικά τυποποιημένων προβλημάτων, β) συστημάτων (υλικό (hardware) ή λογισμικό (software)) για συμβολικές πράξεις. 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Θέματα Υπολογιστικής Άλγεβρας α) Πλήρης ακρίβεια. β) Πολυώνυμα. γ) Γραμμική Άλγεβρα. δ) Θεωρία αριθμών. ε) Μεταθετική Άλγεβρα και Αλγεβρική Γεωμετρία. στ) Θεωρία Ομάδων. ζ) Θεωρία Αναπαράστασης. η) Αθροίσματα και ολοκληρώματα. θ) Διαφορικές εξισώσεις και εξισώσεις διαφορών. ι) Δυναμικά συστήματα. κ) Υβριδικές μέθοδοι. λ) Αλγεβρική θεωρία πολυπλοκότητας. Σχετικά με Μαθηματικά 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Πολλαπλασιασμός μεγάλων ακεραίων αριθμών 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second Πολυπλοκότητα αλγορίθμου

Αλγόριθμος Karatsuba Πολυπλοκότητα αλγορίθμου 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second Πολυπλοκότητα αλγορίθμου

Θέματα Υπολογιστικής Άλγεβρας Σχετικά με ΗΥ μ) Αναπαράσταση γνώσης και αφηρημένοι τύποι δεδομένων. ν) Σχεδιασμός υπολογιστικών συστημάτων άλγεβρας. ξ) Παράλληλα υπολογιστικά συστήματα άλγεβρας. ο) Μέσα αλληλεπίδρασης (interfaces) και προτυποποίηση. π) Υλοποίηση σε hardware των υπολογιστικών συστημάτων άλγεβρας. 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Θέματα Υπολογιστικής Άλγεβρας Τρόποι Αναπαράστασης Ακεραίων-Ρητών Ακέραιοι Ρητοί Μειονεκτήματα : α) περισσότερη μνήμη, β) μικρότερη ταχύτητα σε υπολογισμούς.

Εφαρμογές Υπολογιστικής Άλγεβρας Φυσική Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων, Θεωρία Βαρύτητας, Διαφορική Γεωμετρία, Διαφορικές Εξισώσεις κ.α. Μαθηματικά Επιστήμη των υπολογιστών Θεωρία κωδίκων και κρυπτογραφία, σχεδιασμός VLSI κυκλωμάτων, επεξεργασία σήματος, συστήματα αναπαράστασης γνώσης στα Μαθηματικά κ.α. Μηχανική Ρομποτική, σχεδίαση και μοντελοποίηση με βοήθεια Η/Υ, ψηφιακή επεξεργασία ήχου κ.α. Εκπαίδευση Ως βοηθητικό μέσο διδασκαλίας, αλλά και ως αντικείμενο διδασκαλίας. 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Υπολογιστικά Συστήματα Άλγεβρας Υπολογιστικά Συστήματα Άλγεβρας (ΥΣΑ) (Computer Algebra Systems) : Προγράμματα τα οποία κάνουν χρήση των μεθόδων της Υπολογιστικής Άλγεβρας. 1946 ENIAC 18,000 valves, used 25 KW of power, 100,000 calculations/second

Κατηγορίες Υπολογιστικών Συστημάτων Άλγεβρας Υπολογιστικά Σύστημα Άλγεβρας Γενικού Σκοπού (general purpose CAS ) Εμπεριέχουν συναρτήσεις για τα περισσότερα πεδία των Μαθηματικών Macsyma, Reduce, Maple, Mathematica, Derive, κ.α.. Ειδικού Σκοπού (special purpose CAS) Ειδικεύονται σε συγκεκριμένες περιοχές των μαθηματικών PARI (Θεωρία Αριθμών), DELiA (Διαφορικές Εξισώσεις) κ.α.. LISP (1960/61) -> SIN symbolic integrator C -> Maple Mathematica

Από τι επηρεάστηκε η εξέλιξη των Υπολογιστικών Συστημάτων Άλγεβρας Συστήματα Ανάπτυξη γλωσσών προγραμματισμού και λογισμικού για συμβολικές πράξεις. Αλγόριθμοι Ανάπτυξη αποδοτικών μαθηματικών αλγορίθμων για τον χειρισμό πολυωνύμων, ρητών συναρτήσεων και ακόμα πιο γενικών συναρτήσεων LISP (1960/61) -> SIN symbolic integrator C -> Maple Mathematica Εφαρμογές Το πλήθος των εφαρμογών που δημιούργησε την τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη συστημάτων και αλγορίθμων

Χρόνος 1961 1964-66 1966-67 1968 - σήμερα 1968 Τέλη 1970’s 1980 Υπολογιστικό Σύστημα Άλγεβρας 1961 SAINT (Αόριστα Ολοκληρώματα ) 1964-66 ALTRAN, MATHLAB (Χειρισμός πολυωνυμικών και ρητών συναρτήσεων ) 1966-67 SIN (Συμβολική ολοκλήρωση ) 1968 - σήμερα REDUCE http://www.rrz.uni-koeln.de/REDUCE (Ξεκίνησε για υπολογισμούς στην Φυσική. Επιλύει προβλήματα μεγάλης κλίμακας σε Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, και στην Επιστήμη των Μηχανικών.) 1968 MATHLAB-68 (Νέα έκδοση του Mathlab ) MACSYMA http://www.macsyma.com (Γενικού σκοπού ΥΣΑ ) Τέλη 1970’s muMATH 1980 MAPLE http://www.maplesoft.com (Γενικού σκοπού ΥΣΑ ) Αρχές 1980’s DERIVE (Γενικού σκοπού ΥΣΑ, νέα έκδοση του muMath ) 1984 – σήμερα SINGULAR http://www.mathematik.uni-kl.de/pub/~zca/Singular (ΥΣΑ για πολυωνυμικούς υπολογισμούς ) 1988 – σήμερα SMP, MATHEMATICA http://www.wolfram.com (Γεν. σκ. ΥΣΑ ) 1989 - σήμερα MuPAD http://www.mupad.de http://www.sciface.com (Γεν. Σκ. ΥΣΑ )

1991 - σήμερα AXIOM http://www.nag.co.uk (Ο διάδοχος του Stratchpad. Γενικού σκοπού ΥΣΑ, το οποίο επιτρέπει τους χρήστες να γράφουν αλγορίθμους πάνω σε γενικά πεδία ορισμού ) CAYLEY (Θεωρία ομάδων ) Τέλη 1980’s MAGMA http://www.maths.usyd.edu.au:8000/u/magma (Γενικού σκοπού ΥΣΑ για Άλγεβρα, Θεωρία Αριθμών, Αλγεβρική Γεωμετρία, Αλγεβρική Τοπολογία, Αλγεβρική Συνδιαστική κ.α.. ) 1986-1997 GAP, GAP 2 (2000) http://www-gap.dcs.st-and.ac.uk/~gap (Ομάδες, αλγόριθμοι και προγραμματισμός, υπολογιστική διακριτή άλγεβρα ) FORM (Υπολογισμοί σε Φυσική Υψηλών Ενεργειών ) 1990-1996 LiE http://www.mathlabo.univ-poitiers.fr/~maavl/LiE (Υπολογισμούς σε Lie άλγεβρα ) 1992 MACAULAY 2 http://www.math.uiuc.edu/Macaulay2 (Αλγεβρική Γεωμετρία και Μεταθετική Άλγεβρα ) Μέσα 1980’s - 2000 PARI ftp://megrez.math.u-bordeaux.fr/pub/pari (Θεωρία Αριθμών )

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ α) Ακριβείς Υπολογισμοί Integer*8 [-2^63 -2^63-1]

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ α) Ακριβείς Υπολογισμοί

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ α) Ακριβείς Υπολογισμοί

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ β) Διαδραστικότητα (interactivity)

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ1) απλοποιήσεις γ2) αλλαγή μορφής εκφράσεων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ3) επίλυση γραμμικών εξισώσεων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ3) επίλυση γραμμικών εξισώσεων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ4) πράξεις πινάκων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ4) υπολογισμός ορίων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ5) υπολογισμός σειρών

Υπολογισμός ορισμένου ολοκληρώματος κατά Riemann

Υπολογισμός ορισμένου ολοκληρώματος κατά Riemann

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ6) διαφόριση και ολοκλήρωση συναρτήσεων

Υπολογισμός σειρών Fourier μιας συνάρτησης

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ γ) Συμβολικοί υπολογισμοί γ7) επίλυση διαφορικών εξισώσεων και εξισώσεων διαφορών

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ δ) Χρήση επιλεγμένης ακρίβειας

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε1) Διδιάστατα γραφικά

Υπολογισμός σειρών Fourier μιας συνάρτησης

Υπολογισμός σειρών Taylor

Υπολογισμός σειρών Taylor

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε2) Παραμετρικές εξισώσεις

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε3) Γραφική παράσταση μέσω επίλυσης εξισώσεων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε4) Γραφική παράσταση σημείων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε4) Γραφική παράσταση σημείων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε5) Στατιστικά διαγράμματα

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε6) Κινούμενες γραφικές παραστάσεις

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε6) Κινούμενες γραφικές παραστάσεις

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε6) Κινούμενες γραφικές παραστάσεις

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε6) Κινούμενες γραφικές παραστάσεις

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ε) Γραφική αναπαράσταση αποτελεσμάτων ε7) Τριδιάστατα γραφικά

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ στ) Βιβλιοθήκη μαθηματικών συναρτήσεων

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ ζ) Αριθμητικοί υπολογισμοί

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ η) Γλώσσα προγραμματισμού

Χαρακτηριστικά των ΥΣΑ η) Γλώσσα προγραμματισμού

Μειονεκτήματα των ΥΣΑ Δυσκολία ορισμού του πεδίου λύσεων στο οποίο αναζητούμε λύσεις, Έχουν ιδιαιτερότητες που μαθαίνονται μόνο με την εμπειρία, Δεν καλύπτουν όλα τα υπάρχοντα επιστημονικά πεδία, Δεν δίνουν ακριβείς λύσεις σε προβλήματα για τα οποία δεν υπάρχει ακριβής λύση π.χ. λύση πεμπτοβάθμιας εξίσωσης, Δυσκολία διασύνδεσης με άλλες εφαρμογές, Δυσκολία διαχείρισης προβλημάτων μεγάλης κλίμακας λόγω της χαμηλής ταχύτητας και του μεγάλου μεγέθους μνήμης που καταναλώνουν, από τους πόρους του υπολογιστή, Πολλές φορές δίνουν γενικές απαντήσεις οι οποίες όμως στερούνται κάποιου νοήματος.

Αδυναμία εκτέλεσης συμβολικών υπολογισμών

Αδυναμία εκτέλεσης συμβολικών υπολογισμών

Αδυναμία αντίληψης του πεδίου ορισμού της συνάρτησης Απλοποίηση στο x=-2

Τα ΥΣΑ στην έρευνα Έλεγχος εικασιών – για να υποστηρίξουν αλλά και να απορρίψουν εικασίες, Εκτέλεση συμβολικών υπολογισμών που θα απαιτήσει ένας νέος αλγόριθμος, Σχεδιασμός και δημιουργία νέων ΥΣΑ για νέα ερευνητικά πεδία, Προσαρμογή και βελτίωση των αλγορίθμων που έχουμε δημιουργήσει για την επίλυση ενός προβλήματος, Δημιουργία συμβολικών λύσεων σε μαθηματικά προβλήματα, οι οποίες θα μας δώσουν μια βαθύτερη γνώση για το ίδιο το πρόβλημα, Δημιουργία μαθηματικών πινάκων π.χ. πίνακες ολοκληρωμάτων, παραγώγων, ειδικών συναρτήσεων κ.λ.π.,

Τα ΥΣΑ στην έρευνα Παράδειγμα. Ας δούμε αν ισχύει η παρακάτω εικασία :

Τα ΥΣΑ στην έρευνα Το πρόβλημα των τεσσάρων χρωμάτων Η απόδειξη στηρίζεται στην ανάλυση περιπτώσεων από ΗΥ.

Τα ΥΣΑ στην εκπαίδευση Βοηθούν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην μάθηση, Δίνουν την δυνατότητα στους μαθητές : να ασχοληθούν περισσότερο με την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, να πειραματιστούν, να συμμετέχουν στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων, να ασχοληθούν περισσότερο με την ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων, να δουν γραφικά νέες έννοιες, να αναγνωρίσουν κρυμμένα πρότυπα από την λύση προβλημάτων.

Τα ΥΣΑ στην εκπαίδευση Παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να υπολογίσουμε την ορίζουσα VanDermonde.

Τα ΥΣΑ στην εκπαίδευση Αυτό που θέλουμε να αποδείξουμε πιθανώς θα έχει την μορφή.

Κρυμμένα πρότυπα

Τα ΥΣΑ στην εκπαίδευση Τμήμα Μαθηματικών του Α.Π.Θ. http://anemos.web.auth.gr/mathematica/index4.htm http://users.auth.gr/~epsom/Symbolic/index.htm Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας http://www.inf.uth.gr/greek/coursedesc_308.htm http://www.inf.uth.gr/greek/coursedesc_408.htm Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών http://eclass.di.uoa.gr/D231/ Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων http://www.math.uoi.gr/~nglinos/sm/ma644.html Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης http://www.math.uoc.gr/~marios/sy03/

Το μέλλον των ΥΣΑ Ενσωμάτωση νέων συναρτήσεων που θα καλύπτουν ευρύτερα πεδία έρευνας, Βελτιστοποίηση των ήδη υπαρχόντων αλγορίθμων, Προτυποποίηση του τρόπου αναπαράστασης των δεδομένων ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών ΥΣΑ, Δυνατότητα χρήσης τους μέσω του Internet (ήδη γίνεται π.χ. WebMathematica), Δημιουργία βάσης μαθηματικών προβλημάτων στα οποία θα δοκιμάζονται οι επιδόσεις των ΥΣΑ, Ευρεία χρήση τους στην εκπαίδευση.

Χρήσιμα links για τα ΥΣΑ Ιστοσελίδα της ειδικής ομάδας της Association for Computing Machinery που ειδικεύεται στο θέμα αυτό http://www.sigsam.org/ . Περιοδικά ACM Communications in Computer Algebra Journal of Symbolic Computation Συνέδρια International Symposium on Symbolic and Algebraic Computation (ISSAC)