ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Απρίλιος 2010.
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος.
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Θέμα: «Φύλο και Εργασία σε ένα Μεσαίο Αστικό Κέντρο. Η Περίπτωση των Γυναικών της Λάρισας» Ρόδος 2009 Διπλωματική εργασία Μαρίνου Ελένη ΟΝΟΜΑΒΑΘΜΙΔΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2011.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
επιπτώσεις της στους νέους
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
 ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Φλώρινα, 2014 ΜΑΘΗΜΑ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : Σ. ΗΛΙΑΔΟΥ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΤΑΣΣΟΥ ΜΑΡΙΑ ΕΞΑΜΗΝΟ : Στ΄ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
Συνέντευξη Τύπου Μέγαρο Ιδρύματος Μποδοσάκη Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 Η Έλλειψη Εθνικού Σχεδιασμού για την Υγεία και οι Δραματικές Επιπτώσεις της ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ Γιώργος Ι. Στάθης.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη Λαμία στα χρόνια της μεταρρύθμισης του 1929 Γιώργος Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Α / θμιας Εκπ / σης.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Πηγές δεδομένων: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Πλήρης πρόσβαση στην Ετήσια έκθεση.
Πηγές δεδομένων: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η Επίδραση της Οικονομικής Κρίσης σε Κοινωνικούς Δείκτες και Δείκτες Υγείας Γεώργιος Πιερράκος Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Δήμητρα Λατσού Εργαστηριακός.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Μαθητές με βαρηκοΐα στην 8η ΕΑΕ Δίον 18/9
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 9η
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
3.1 «Σύστημα» – Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ Εισηγήτρια: Ελένη Π. Μαράκη Πρόεδρος Ι.Α.Κ.Ε. Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε. Κοινωνιολόγος Δρ Επιστημών Αγωγής 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 20/9/2018 maraky@sch.gr

20/9/2018 maraky@sch.gr

Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΑ ΑΠΟΔΗΜΙΑΣ Μετανάστευση: Η έρευνα Endeavor Greece μας πληροφορεί ότι 200.000 Έλληνες μετανάστευσαν στο εξωτερικό από την αρχή της κρίσης και 46% των Ελλήνων που διαμένουν στη χώρα έχουν σκοπό να μετακινηθούν σε ξένα εδάφη. Σήμερα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα ποσοστά μετανάστευσης έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση (Γκουρνέλου, 2015) 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Μία ολόκληρη πόλη με συνολικό πληθυσμό 16.299 άτομα αφανίστηκε μέσα στο 2012 Ο πληθυσμός της Ελλάδας σύμφωνα με την Eurostat, σημείωσε σημαντική μείωση κατά 5,5% (τοις χιλίοις), υποχωρώντας κατά 60.500 το 2013 και φθάνοντας τους 11.062.000 κατοίκους, ενώ το 2014 ο πληθυσμός της χώρας μας ανήλθε στα 10.992.000 Ο πληθυσμός της χώρας μας μέχρι το 2080 αναμένεται να μειωθεί κι άλλο, καθώς υπολογίζεται πως θα διαμορφωθεί στα 7,69 εκατομμύρια (Eurostat, 2014) 20/9/2018 maraky@sch.gr

Λιγότερα παιδιά εξαιτίας: Θνησιμότητας: Από την 5η θέση το 2010 η Ελλάδα «ανέβηκε» στη 2η θέση το 2012 Μείωσης γάμων: Περισσότεροι το 2003-2009 και μετά ελεύθερη πτώση Μείωσης γεννήσεων: Το 2012: κατά 5,69% σε σχέση με το 2011, ενώ το 2013: μείωση κατά 6,21 % σε σχέση με το 2012 Υψηλά ποσοστά ανεργίας: ιδιαίτερα μεταξύ των νέων ενηλίκων και των μεταναστών, έχουν ως αποτέλεσμα την εργασιακή ανασφάλεια και την αβεβαιότητα για το μέλλον, γεγονός που μπορεί να εξηγήσει εν μέρει, τη μείωση του ποσοστού γεννήσεων αλλά και θνησιγένειας 20/9/2018 maraky@sch.gr

Λιγότερα παιδιά εξαιτίας: Γήρανσης πληθυσμού: η αναλογία ηλικιωμένων προς παιδιά από 23% το 1951 έφτασε το 110% το 2001 και αναμένεται να φτάσει το 247% το έτος 2050 (EDIΜ, 2013) Των διαζυγίων: Ο αριθμός των διαζυγίων πανελλαδικά μειώθηκε από το 2009 έως το 2011. Από 13.607 σε 13.275 το 2010 και 12.705 το 2011 Το 2012, ο αριθμός έφτασε στα 14.880 διαζύγια Το 2013 τα διαζύγια φτάνουν στις 16.717  Το 2014 ο αριθμός των εκδοθέντων διαζυγίων εκτινάχθηκε στις 18.353 Μείωση του ποσοστού διαζυγίου στο 2015 - 2016, εξαιτίας του κόστους Υπάρχουν και περιπτώσεις νοικοκυριών που «ανέχονται» το συζυγικό ζυγό καθώς δεν διαθέτουν χρήματα για να προχωρήσουν σε διαζύγιο 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2016: Οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης για την εκπαίδευση το 2013 ανήλθαν στο 4,6% του ΑΕΠ και στο 4,4% το 2014, υπολειπόμενες του μέσου όρου της ΕΕ των 28, ο οποίος ανήλθε στο 5% και στο 4,9% αντίστοιχα Ο κεντρικός προϋπολογισμός για την εκπαίδευση έχει υποστεί σημαντική συρρίκνωση, καθώς από τα 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2014 μειώθηκε στα 5,3 δισεκατομμύρια το 2015 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο προϋπολογισμός για τα Πανεπιστήμια μειώθηκε κατά 50% καθώς και το διδακτικό προσωπικό, ενώ πολλά τμήματα συγχωνεύτηκαν και κάποια άλλα καταργήθηκαν Συνεχίζονται οι μειώσεις σε διοικητικό και όχι μόνο προσωπικό κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη την λειτουργία των πανεπιστημίων Σπουδαίοι Έλληνες Επιστήμονες στελεχώνουν την ακαδημαϊκή πυραμίδα ξένων Πανεπιστημίων, χιλιάδες ελληνόπουλα φοιτούν σε σχολές του εξωτερικού και εκατοντάδες απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων αναζητούν ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης σε άλλες χώρες 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας των νέων στην ΕΕ καταγράφονται στην Ελλάδα (44,2%), στην Ισπανία (42,9%) και στην Ιταλία (40,1%) Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Γερμανία (6,5%) Τον Δεκέμβριο (2016) η ανεργία των νέων στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 20,9% και στην ΕΕ στο 18,6% (31/01/2017) 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Οι συνεχόμενες μεταβολές και μεταρρυθμίσεις, των τελευταίων ετών, είναι προσανατολισμένες στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης Το εκπ/κό σύστημα υπό -χρηματοδοτείται σταθερά μέσα από μια πορεία μείωσης των δημοσίων δαπανών αλλά και ανορθολογικής κατανομής των πόρων Είναι άνισο τόσο ως προς τις ευκαιρίες όσο και ως προς τα αποτελέσματα που παράγει Παραμένει ένα «ακριβοπληρωμένο» εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από την αφαίμαξη των ιδιωτικών οικογενειακών προϋπολογισμών (φροντιστήρια) Διέπεται από την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και την προώθηση ενός παιδαγωγικού οράματος 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ Ηλικιακή επιβάρυνση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα της κρίσης, λόγω της μακροχρόνιας αδιοριστίας η έκθεση της Ευρ. Επιτροπής αναφέρει ότι το 49% των εκπαιδευτικών στην Α/θμια είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από 1% είναι κάτω των 30 ετών Για τη Β/θμια το 39% των εκπαιδευτικών έχουν ηλικία από 40-49 ετών Γήρανση του διδακτικού προσωπικού με μέση ηλικία εκπαιδευτικών 41,4 ετών στο Νηπιαγωγείο, 42,2 στο Δημοτικό, 45,7 στο Επαγγελματικό Λύκειο, 46,3 στο Γυμνάσιο και 47,5 στο Γενικό Λύκειο 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ Μείωση μαθητικού πληθυσμού σημαίνει: συγχώνευση και κλείσιμο σχολείων μείωση προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού Τη τριετία 2008 - 2011 έγινε συγχώνευση 1523 σχολείων στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 410 στη δευτεροβάθμια Έκλεισαν 1056 σχολεία, 851 από τα 10.798(7,8%) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 205 από τα 3.185(6,5%) στη δευτεροβάθμια Ένα στα δύο Δημοτικά Σχολεία έκλεισαν για πάντα στους Νομούς Κιλκίς, Κερκύρας, Λευκάδας, ενώ ένα στα τρία Δημοτικά Σχολεία έκλεισαν στους Νομούς Έβρου, Κοζάνης, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας, Φθιώτιδας, Ευρυτανίας, Σάμου, Ρεθύμνης κ.λπ.  20/9/2018 maraky@sch.gr

ΜΕΙΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΜΕΙΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ Οι μαθητές/ τριες που δε φοιτούν ως το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης υπολογίζονται στο 13,1% 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Θετικότερα για την Ελλάδα Το 2014 το ποσοστό ήταν 9% και το 2015 μειώθηκε στο 7,9% τη στιγμή που ο Μ.Ο για την Ε.Ε. των 28 είναι στο 11%! Οι γηγενείς που εγκατέλειψαν πρόωρα την εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2015 ήταν 6,8% (10,1% Μ.Ο της Ε.Ε.) και οι γεννημένοι στο εξωτερικό στο 24,1% (19% Μ.Ο της Ε.Ε.) Την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2015 ολοκληρώνει το 40,4% των νέων ηλικίας 30-34 ετώ. Ο αντίστοιχος Μ.Ο. στην Ε.Ε είναι 38,7% 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΕΝΑ ΠΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΝΑ ΠΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2001/02 Σ.Ε 2014/15 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΜΕΤ. ΔΗΜΟΤΙΚΑ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 19.609 21.419 1.810 9,2 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 4.839 4.792 -47 -1,0 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 5.353 5.785 432 8,1 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 9.976 10.467 491 4,9 ΚΡΗΤΗ 39.777 42.463 2.686 6,8 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ 649.041 629.373 -19.668 -3,0 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2001/02 Σ.Ε 2014/15 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΜΕΤ. ΓΥΜΝΑΣΙΑ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 11.217 10.543 -674 -6,0 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 2.624 2.309 -315 -12,0 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 2.519 3.012 493 19,6 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 4.244 5.166 922 21,7 ΚΡΗΤΗ 20.604 21.030 426 2,1 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ 349.397 311.392 -38.005 -10,9 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2001/02 Σ.Ε 2014/15 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΜΕΤ. ΛΥΚΕΙΑ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 6.826 7.608 782 11,5 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 1.396 1.477 81 5,8 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 1.752 2.062 310 17,7 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 3.206 3.579 373 11,6 ΚΡΗΤΗ 13.180 14.726 1.546 11,7 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ 240.616 239.054 -1.562 0,6 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2001/02 Σ.Ε 2014/15 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΜΕΤ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 4.276 3.332 -944 -22,1 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 1.173 981 -192 -16,4 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 860 721 -139 16,2 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 1954 2.154 200 10,2 ΚΡΗΤΗ 8.263 7.188 -1.075 -13,0 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ 141.309 100.064 -41.245 -29,2 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2001/02 Σ.Ε 2014/15 ΔΙΑΦΟΡΑ % ΜΕΤ. ΣΥΝΟΛΟ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 41.928 42.902 974 2,3 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 10.032 9.559 -473 -4,7 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 10.484 11.580 1.096 10,5 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 19.380 21.366 1.986 10,2 ΚΡΗΤΗ 81.824 85.407 3.583 4,4 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΑΣ 1.380.363 1.279.883 -100.480 -7,3 20/9/2018 maraky@sch.gr

Σχολικό έτος 2012 – 2013 392 μαθητές/τριες Σχολικό έτος 2013 – 2014 ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 2012 -2013 ΚΑΙ 2013 -2014 Αριθμητικά στοιχεία όσων διέκοψαν τη φοίτηση Σχολικό έτος 2012 – 2013 392 μαθητές/τριες Σχολικό έτος 2013 – 2014 221 μαθητές /τριες ΣΥΝΟΛΟ 613 μαθητές /τριες 2012 -13 διέκοψαν τη φοίτηση στην Ελλάδα :4860 2013-2014 διέκοψαν :4502 Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/36338 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Σ.Ε. 2015/16 Σ.Ε 2016/17 Σ.Ε. 2017/18 ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Α΄ 3.838 ΣΤ΄ 3.467 3.649 3.455 3.373 3.583 -465 +116 Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ 776 792 838 746 720 825 -56 +33 Ν.ΡΕΘΥΜΝΗΣ 1050 982 1049 942 953 987 -97 +5 Ν.ΧΑΝΙΩΝ 1839 1662 1804 1683 1777 1813 -62 +151 ΚΡΗΤΗ ΣΥΝΟΛΟ Α΄ 7503 ΣΥΝΟΛΟ 6908 7340 6826 6823 7208 -680 +300 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ το δημόσιο και δωρεάν αγαθό της παιδείας χάνει το κύρος και την αξιοπιστία του, σε μια κοινωνική και ιστορική συγκυρία που η γνώση αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ο βασικός μοχλός κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής ανάπτυξης οι εκπαιδευτικές ανισότητες εξακολουθούν να διευρύνονται προκαλώντας αποκλεισμούς ευρύτερων κοινωνικών κατηγοριών ναρκοθετώντας το μέλλον της κοινωνικής ισορροπίας και συνοχής 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο ρόλος της εκπαίδευσης στο σύγχρονο κόσμο γίνεται ολοένα πιο σύνθετος και πολύπλοκος, κυρίως γιατί η δράση και η λειτουργία του θεσμού τοποθετείται ανάμεσα στην οργανωμένη πολιτική κοινωνία, την οικονομία της αγοράς και την κοινωνία των πολιτών Η σχέση της με την κοινωνία και την πολιτική δημιουργεί την ανάγκη επαναξιολόγησης και επαναπροσδιορισμού προκειμένου να επανασυνδεθεί με τις πραγματικές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση: Η συμβολή της στην κοινωνία λαμβάνει χώρα σε πολλά επίπεδα ταυτόχρονα Αποτελεί θεμελιώδες κοινωνικό αξίωμα Έχει διττή όψη: Παρελθόν και μέλλον 20/9/2018 maraky@sch.gr

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ 20/9/2018 maraky@sch.gr