«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
Ο Α.Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας Βασίλης Συμεωνίδης.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δραματική Ποίηση Σοφοκλέους Αντιγόνη
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Η διδασκαλία αδίδακτου κειμένου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας στο Λύκειο «Υπατία»,25 Νοεμβρίου 2010 Χρύσα Αλεξοπούλου Αντώνης Μιχαηλίδης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διαδίκτυο και Διδακτική της Γλώσσας Δυνατότητες Αξιοποίησης στη Διδασκαλία του Γλωσσικού Μαθήματος Διονύσης Αρκαδιανός.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΟ ΟΥΔΕΤΕΡΟΘΡΗΣΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
««Η πράξη της ανάγνωσης και η δημιουργική γραφή στη Λογοτεχνία» ««Δημιουργική ανάγνωση και δημιουργική γραφή στο σημερινό σχολείο της κρίσης: αναζητώντας.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Δημιουργία σεναρίου.
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην απάλειψη των Λατινικών από τη Μέση Εκπαιδευτική Βαθμίδα Ήδη προβλέπεται ο περιορισμός της διδα- σκαλίας του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Ανάγκη ιστορικογραμματειακής υποστήρι- ξης των κειμένων του εγχειριδίου Πληρέστερη κατανόηση και πολύπλευρη ερμηνεία της Ρωμαϊκής γλώσσας, λογοτεχνίας και γενικό-τερα του Ρωμαϊκού πολιτισμού Περιγραφή βασικών διαστάσεων της Ρωμαϊκής γραμματείας (γλώσσα, γένεση, εποχές, εξέλιξη, γενικά χαρακτηριστικά) Αξιοποίηση της εισαγωγής και των εισαγωγικών σημειωμάτων των κειμένων 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Διδακτικοί Στόχοι Να ενταχθεί το κείμενο στο λογοτεχνικό είδος στο οποίο ανήκει – ο συγγραφέας – λογοτεχνική περίοδος Να φωτισθούν τα γεγονότα και οι πρωταγωνιστές Να προβληθούν θέματα που αφορούν τη Ρωμαϊκή σκέψη, ιδεολογία και στοιχεία της καθημερινής ζωής 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Αξιοποίηση των κατακλειδίων ανεκδότων των lectiones Χρησιμοποιούνται τα ήδη υπάρχοντα ή αντικαθί-στανται από άλλα εκτός βιβλίου ανάλογα με το κείμενο κάθε φορά 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Πρακτικό μέρος Διδασκαλία του βασικού λεξιλογίου και των γραμ-ματικών και συντακτικών φαινομένων Κριτήριο αξιολόγησης 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΜΑΘΗΜΑ 11 LECTIO UNDECIMA Η ΡΩΜΗ ΚΑΙ Η ΚΑΡΧΗΔΟΝΑ Hannibal, dux Carthaginiensis, VI et XX annos natus, omnes gentes Hispaniae bello superavit et Saguntum vi expugnavit. Postea Alpes, quae Italiam ab Gallia seiugunt, cum elephantis transiit. Ubi in Italia fuit, apud Ticinum, Trebiam, Trasumenum et Cannas copias Romanorum profligavit et delevit. Populus Romanus cladem Cannensem pavidus audivit. In agro Falerno Hannibal ex insidiis Fabii Maximi se expedivit. Postquam XIV annos in Italia complevit, Carthaginienses eum in Africam revocaverunt. Ibi Hannibal bellum cum Romanis componere frustra cupivit. Denique cum P. Scipione apud Zamam dimicavit, sed Romani victoriam reportaverunt. 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΣΥΝΕΚΦΟΡΕΣ dux Carthaginiensis omnis gens populus Romanus clades Cannensis ager Falernus 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Κοντά σε ρήματα υπεροχής «νικώ, υπερέχω», η αφαιρετική που δηλώνει κυρίως μάχη, πόλεμο (bello, acie, proelio) χαρακτηρίζεται ως αφαιρετική οργανική. Όταν κύριο γεωγραφικό όνομα προσδιορίζει γεωγραφικό όρο αυτό που βρίσκεται δεύτερο είναι παράθεση στο πρώτο. 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις ενικού και πληθυντικού των τριτόκλιτων ουσιαστικών που σχηματίζουν τη γενική πληθυντικού σε –ium. Να μεταφερθούν τα ρήματα της 2ης συζυγίας και της 4ης συζυγίας του κειμένου στο αντίστοιχο πρόσωπο της οριστικής Ενεστώτα, Παρατατικού και Μέλλοντα Ενεργητικής Φωνής. 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟ 9: Tarquinius Superbus, septimus atque ultimus regum, hoc modo imperium perdit. Filius eius pudicitiam Lucretiae, uxoris Collatini, laedit. {Maritus et pater et Iunius Brutus eam maestam inveniunt. Illis femina cum lacrimis injuriam aperit et cultro se ipsam interficit. Brutus ex vulnere dolore magno cultrum extrahit et delictum punire parat.} Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1) Να μεταφραστεί το κείμενο μέσα στις αγκύλες. (40 μονάδες) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2)regum, uxoris, pater, cultro: Να γραφούν η κλητική ενικού και η γενική πληθυντικού. (30 μονάδες) 3) interficit, inveniunt: Να γραφούν το β΄ ενικό και γ΄ πληθυντικό πρόσωπο. (10 μονάδες) 4) Να χαρακτηριστούν συντακτικά οι απρόθετες αφαιρετικές του κειμένου. (20 μονάδες) Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Δ.Ζ. Νικήτας «Τα Λατινικά του Λυκείου Desiderata et proposita» Φιλόλογος 94 (χειμώνας 1998), 460-469. Θ.Δ. Παπαγγελής «Χρειάζονται ακόμη τα Λατινικά;», εφ. Το Βήμα, 3/12/2000. Θ.Δ. Παπαγγελής «Η Ρώμη και ο κόσμος της», Θεσσαλονίκη 2005, ΙΝΣ. 17/9/2018

«Μια Διδακτική Πρόταση για τα Λατινικά της Β΄ Λυκείου» Αντωνοπούλου Ρέτα 17/9/2018