ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY) Διδάσκων: Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Κάθε Business Plan περιλαμβάνει απαραίτητα τις ακόλουθες ενότητες: Executive summary (περίληψη για τους λήπτες των αποφάσεων) Αναλυτική περιγραφή της επιχείρησης (π.χ., οργανόγραμμα, ανθρώπινο δυναμικό κ.τ.λ.) Περιγραφή της αγοράς (π.χ., ανταγωνισμός, μέγεθος κ.τ.λ.) Περίληψη της στρατηγικής και του τρόπου εφαρμογής της Χρηματοοικονομική ανάλυση (π.χ., κόστος, πηγές κ.τ.λ.)
Η ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: Το ιστορικό του κλάδου δραστηριοποίησης της επιχείρησης Το όραμα και την αποστολή Τους στόχους Την τρέχουσα κατάσταση Τα αγαθά που παράγει/τις υπηρεσίες που προσφέρει Την αποδοχή από τους καταναλωτές Την προτεινόμενη στρατηγική Ορισμένα χρηματοοικονομικά δεδομένα
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ιστορική αναδρομή του κλάδου τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Αναφέρουμε π.χ., στοιχεία όπως: Ο χρόνος ίδρυσης της επιχείρησης και έναρξης της λειτουργίας της Η μορφή της κατά τα πρώτα στάδια λειτουργίας της Ο τόπος δραστηριοποίησής της κ.ά.
ΟΡΑΜΑ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Το όραμα (vision) περιγράφει τι σκοπεύει να κάνει η επιχείρηση. Η αποστολή (mission) καθορίζει τα μέσα για να γίνει το όραμα πραγματικότητα. Αναφέρουμε π.χ., στοιχεία όπως: Τη θέληση των στελεχών να προσφέρουν τον τελειότερο βαθμό ικανοποίησης στους πελάτες. Την ικανότητα των στελεχών να αντεπεξέρχονται με το λιγότερο δυνατό κόστος στις σύγχρονες προκλήσεις που προκύπτουν.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Οι στόχοι (objectives) είναι οι επιθυμίες που πρέπει να γίνουν πραγματικότητα. Η δημιουργία πλεονάσματος είναι ο κύριος στόχος των στελεχών, δηλαδή η δημιουργία κέρδους! ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: π.χ., μεγαλύτερο κέρδος, ανάπτυξη επικοινωνιακής πολιτικής, αύξηση παραγωγής, εκπαίδευση στελεχών κ.ά. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: π.χ., αύξηση της παραγωγής κατά 10% την επόμενη διετία κ.ά.
Σύντομη περιγραφή της επιχείρησης. ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Σύντομη περιγραφή της επιχείρησης. Αναφέρουμε π.χ., στοιχεία όπως: Το είδος της δραστηριότητάς της Τη σημερινή θέση της επιχείρησης σε σχέση με το εξωτερικό περιβάλλον (ανταγωνισμός, μορφή αγοράς κ.ά)
ΑΓΑΘΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ/ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Αναφέρεται ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται (π.χ., εμπόριο, ναυτιλία, ασφάλειες, βιομηχανία κ.ά) Παρουσιάζονται και περιγράφονται τα αγαθά που παράγει και οι υπηρεσίες που προσφέρονται στους καταναλωτές.
ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ Αναφέρεται η θέση της επιχείρησης σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές (π.χ., 40% των προϊόντων της εταιρείας διοχετεύεται στην αγορά της πρωτεύουσας, καθιστώντας τη δεύτερη μετά την εταιρεία Χ. Το υπόλοιπο 60% διοχετεύεται στο εξωτερικό, γεγονός που μας καθιστά πρώτη εξαγωγική δύναμη μεταξύ των ελλήνων ανταγωνιστών).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Το είδος της στρατηγικής που προτίθεται να εφαρμόσει η επιχείρηση για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Εμφανίζεται η πορεία των εσόδων και των λειτουργικών κερδών ανά έτος τουλάχιστον για τα δύο τελευταία χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης. Σε περίπτωση που απαιτούνται κεφάλαια, αναφέρονται οι πηγές εξεύρεσής τους (π.χ., χρηματιστήριο, τραπεζικός δανεισμός, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κ.ά.)
ΤΕΛΟΣ