Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια
Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια Κεφάλαιο 4

2 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΟΡΑΜΑ Διατυπώνει τον βασικό σκοπό της επιχείρησης
Καθορίζει τη σχέση της επιχείρησης με άλλους οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων και των ανταγωνιστών (ομάδες ενδιαφερομένων) Θέτει συγκεκριμένους στόχους ΟΡΑΜΑ Περιγράφει τη ‘μορφή’/ το είδος της επιχείρησης που θέλουμε να είμαστε στο μέλλον (που πάμε) •Θέτει γενικούς στόχους •Οδηγεί τη στρατηγική και την αποστολή Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

3 Το όραμα = απαραίτητο για να θεμελιώσει το σκοπό του οργανισμού, να μεταδώσει τις αξίες που θα στηρίζουν τη λήψη αποφάσεων και να δώσει πληροφόρηση ως προς τις στρατηγικές διοίκησης οι οποίες θα οδηγήσουν τον οργανισμό μπροστά. Κάθε οργανισμός πρέπει να στηρίζεται σε ένα όραμα για το μέλλον του, ένα πρόγραμμα δράσης για μια επιθυμητή μελλοντική κατάσταση, η επίτευξη της οποίας αποτελεί σκοπό όλων όσων συνδέονται με τον οργανισμό αυτόν. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

4 Ένας διαχωρισμός των δύο εννοιών (αποστολή ή όραμα) γίνεται με
Όραμα (vision), ή Αποστολή (mission) ονομάζεται το ΠΟΥ θα ήθελαν τα στελέχη να βρεθεί ο οργανισμός τους στο μέλλον Ένας διαχωρισμός των δύο εννοιών (αποστολή ή όραμα) γίνεται με την απάντηση που δίνεται στα δύο ερωτήματα: Όραμα: Τι φιλοδοξούμε να γίνουμε ως οργανισμός ; Αποστολή: Τι κάνουμε ως οργανισμός ; Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

5 Πως είναι η εταιρεία (π.χ. Viopros A.E.) σήμερα;
Η δημιουργία δήλωσης της αποστολής ενός οργανισμού θεωρείται συχνά ως η αρχή της διαδικασίας δημιουργίας στρατηγικής του οργανισμού. Παράδειγμα: Πως είναι η εταιρεία (π.χ. Viopros A.E.) σήμερα; α. ως εσωτερικές υποδομές (συστήματα, προσωπικό, ικανότητες, κουλτούρα) β. ως οργανωτική δομή γ. ως σχέσεις με το περιβάλλον (πελάτες, προμηθευτές) Πως θα θέλαμε να είναι σε 3 χρόνια στους παραπάνω τομείς; Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

6 Το Όραμα και η Αποστολή ως Βασικές Προϋποθέσεις
για Δημιουργία Στόχων και Στρατηγικής Θέση στον ανταγωνισμό, νέες αγορές και προϊόντα Αύξηση των πωλήσεων κατά 6% για τα επόμενα τρία χρόνια. · Μείωση των ελαττωματικών προϊόντων κάτω του 1/1000 στη γραμμή παραγωγής. · 18% απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων · 30% των πωλήσεων να προέρχονται από νέα προϊόντα Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

7 Όραμα COSMΟΤΕ Όραμα της COSMΟΤΕ είναι να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου ώστε να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών στην Ελλάδα και τη Ν.Α Ευρώπη, καθώς και να ενεργεί ως «υπεύθυνος πολίτης» σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται προσθέτοντας αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

8 ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ Μία επιτυχημένη δήλωση αποστολής θα πρέπει να απαντάει σε 3 κρίσιμες ερωτήσεις: 1. Τι είδους επιχείρηση θα είμαστε στο μέλλον; (ενδεχόμενες αλλαγές στο προϊόν/υπηρεσία ή τον κλάδο δραστηριοποίησης) 2.Ποιοι είναι οι στόχοι μας; (τι θέλει να επιτύχει σε σχέση με τα μερίδια αγοράς και τον ανταγωνισμό) 3.Πως θα κερδίσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά; (σαφείς πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο επίτευξης των στόχων της επιχείρησης) Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

9 Αποστολή COSMΟΤΕ Αποστολή μας είναι να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των πελατών μας με καινοτόμες τεχνολογίες , που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στη σύγχρονη ανταγωνιστική αγορά. Στοχεύουμε επίσης, στη συνεχή βελτίωση της εταιρείας εσωτερικά, αναπτύσσοντας τις δυνατότητες και τις δεξιότητες των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

10 Ποιος Συμμετέχει στη Δημιουργία Εταιρικής Αποστολής Ανώτατη Διοίκηση
Διευθυντής Μεσαία Διοικητικά Στελέχη Σύμβουλοι εξωτερικοί Μη Διοικητικά Στελέχη Άλλες Ομάδες Ενδιαφερομένων Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

11 Οι Ομάδες ενδιαφερομένων μερών εμφανίζονται σε δύο κύκλους:
Οι Ομάδες ενδιαφερομένων μερών εμφανίζονται σε δύο κύκλους: ·Τον εσωτερικό κύκλο ενδιαφερομένων οι οποίοι εμπλέκονται σε άμεσες σχέσεις με την εταιρεία (ιδιοκτήτες, εργαζόμενοι, πελάτες, προμηθευτές, κ.α.) ·Τον εξωτερικό κύκλο των οποίων η επίδραση είναι έμμεση(κυβέρνηση, μη κυβερνητικοί οργανισμοί, ενώσεις, τοπικές κοινωνίες, κ.α.). Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

12 Η επιχείρηση Μετόχους Καταναλωτές Προμηθευτές
Η επιχείρηση Μη Κυβερνητικoί Οργανισμοί (ΜΚΟ) Πελάτες Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τοπικά, εθνικά) Εργαζομένους Δημόσιες Αρχές Τοπική Κοινωνία Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

13 Έτσι οι πιέσεις που ασκούν στην επιχείρηση είναι αντιτιθέμενες:
Το πρόβλημα με τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι ότι οι προσδοκίες και τα συμφέροντα τους συχνά διαφέρουν. Έτσι οι πιέσεις που ασκούν στην επιχείρηση είναι αντιτιθέμενες: ·Οι μέτοχοι θέλουν αποδόσεις και κλείσιμο των ελλειμματικών δραστηριοτήτων, ενώ οι εργαζόμενοι θέλουν διασφάλιση των θέσεων εργασίας. ·Οι οικολογικές ομάδες διαμαρτύρονται για τις επιπτώσεις των εργοστασίων στο περιβάλλον αλλά και οι τοπικές κοινωνίες θα επιθυμούσαν ενίσχυση της ανάπτυξης των περιοχών τους. · Οι μάνατζερς τείνουν να προτιμούν μεγέθη και ανάπτυξη «αυτοκρατοριών» για να διοικούν, ενώ οι μέτοχοι και οι πιστωτές γρήγορες αποδόσεις και βραχυπρόθεσμα κέρδη . Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

14 Βασικά Στοιχεία ενός Οράματος / Αποστολής
Βασικά Στοιχεία ενός Οράματος / Αποστολής Περιγράφει το μελλοντικό επίκεντρο της επιχείρησης (business scope) Προδιαγράφει το επιθυμητό μελλοντικό μέγεθος της επιχείρησης (business scale) Εστιάζει σε προϊόντα / αγορές / τεχνολογία Εστιάζει στον ανταγωνισμό Δίνει την εικόνα της επιχείρησης και τις σχέσεις με ομάδες ενδιαφερομένων Απεικονίζει μια κουλτούρα προς επίτευξη Καθορίζει τον ρόλο του μάνατζμεντ και της επιχειρησιακής δομής Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

15 Σε ένα δυναμικό και απελευθερωμένο περιβάλλον
ΑΠΟΣΤΟΛΗ Σε ένα δυναμικό και απελευθερωμένο περιβάλλον Επικοινωνιών, να προσφέρουμε μία συνεχώς αυξανόμενη αξία στους πελάτες και στους μετόχους. ΟΡΑΜΑ Να κατακτήσει η COSMΟΤΕ θέση μέσα στις πέντε πρώτες Επιχειρήσεις στην Αγορά Επικοινωνιών της Ευρώπης. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να διατηρεί η εταιρεία τον ηγετικό της ρόλο στην παροχή υπηρεσιών σε μία ανταγωνιστική Ελληνική Αγορά Επικοινωνιών. Να πρωταγωνιστήσει στην Αγορά Επικοινωνιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Να εδραιώσει ισχυρή θέση στην Αγορά Επικοινωνιών της Ευρώπης. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

16 ΕΛΑΪΣ – Unilever: “Αποστολή μας είναι να προσθέτουμε ζωτικότητα στη ζωή όλων κάθε μέρα. Καλύπτουμε τις καθημερινές σας ανάγκες όσον αφορά στη διατροφή, στην υγιεινή και στην προσωπική περιποίηση με επώνυμα προϊόντα.” Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

17 Το όραμά μας Όραμά μας είναι να είμαστε η κορυφαία εταιρεία κινητής επικοινωνίας στον κόσμο – βελτιώνοντας τη ζωή των πελατών μας, και βοηθώντας άτομα, επιχειρήσεις και κοινότητες να είναι περισσότερο συνδεδεμένα και να επικοινωνούν καλύτερα σε έναν κόσμο που βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

18 ΟΡΑΜΑ & ΑΠΟΣΤΟΛΗ Η αποστολή μας είναι να πρωταγωνιστήσουμε παγκοσμίως στην ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης προσφέροντας λύσεις με ποιοτικά ανώτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Να συνεισφέρουμε με κάθε τρόπο στη διεκδίκηση καλύτερης ποιότητας ζωής επικεντρώνοντας τις προσπάθειες μας στην πρωτοπορία και στην συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρουμε στον πελάτη. Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

19 Προσδιοριστικοί Παράγοντες Αποτελεσματικότητας Δηλώσεων Αποστολής
ΑΝΤΙΛΗΠΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Παρέχει έμπνευση (Inspiring) Είναι Ρεαλιστική/Πραγματιστική (Pragmatic) Θέτει στόχους προς επίτευξη Χρησιμοποιεί ‘ζωηρή’ γλώσσα (Vivid Language) Είναι ευέλικτη/ευπροσάρμοστη ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ Αντιλαμβανόμενη αξία της δήλωσης αποστολής Σε τι βαθμό θεωρείται αυτή αποτελεσματική ΠΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΘΗΚΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ (SELLING TACTICS) Η ανώτατη διοίκηση δείχνει να πιστεύει στην δήλωση αποστολής Η ανώτατη διοίκηση παίρνει αποφάσεις συμβατές με τη δήλωση αποστολής ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ‘ΠΩΛΗΤΗ’ (ανώτατης διοίκησης) ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ Αφοσίωση στην επιχείρηση Πρόθεση αποχώρησης από την επιχείρηση ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ Συμμετοχή στη δημιουργία της δήλωσης αποστολής Προσαρμογή από: Markides C. and V. M. Papadakis, “What Constitutes an Effective Mission Statement: An Empirical Investigation”, in Hitt, M.A. J.E. Ricart, I. Costa and R.D. Nixon, (Eds.) New Managerial Mindsets: Organizational Transformation and Strategy Implementation, John Wiley and Sons, UK, 1998 Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

20 Τρία Επίπεδα Στρατηγικής
‘Στρατηγείο’ Corporate Head Office Εταιρική/Επιχειρηματική Στρατηγική (Corporate Strategy) Στρατηγική Επιχειρηματικής Μονάδας ή Ανταγωνιστική Στρατηγική (Business Level Strategy) Επιχείρηση B Επιχείρηση A Marketing/Sales R & D Στρατηγική Επιμέρους Λειτουργιών (Functional Strategies) Human Resources HR Finance Finance Production Production R & D Marketing/Sales Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη 17

21 Τρία επίπεδα στρατηγικής
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ/ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ GENRON ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗ-ΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (SBUs) Λίπη και έλαια Κατεψυγ- μένα Απορρυπαντικά και χημικά Παγωτά Καλλυ- ντικά ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΙΤΟΥΡ-ΓΙΩΝ ΚΑΘΕ ΜΟΝΑΔΑΣ Τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων Τμήμα Πωλήσεων Τμήμα Παραγωγής Τμήμα Μάρκετινγκ Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη

22 Γαλανού Αικατερίνη, Τμ. Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Ηπείρου, Υλικό βασισμένο στο βιβλίο του Βασ. Παπαδάκη


Κατέβασμα ppt "Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google