Αστρονομία και STEM.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ, ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΚΡΟΤΗ ΔΙΚΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
Εργασία Στην Αστρονομία.
ΓΑΙΑ ΙΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΟΜΕΝΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ Περίληψη Το εγχειρίδιο χρήσης παρέχει στον τελικό χρήστη όλες τις απαραίτητες.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το μάθημα της Αστρονομίας και Μάτια στο Ηλιακό Σύστημα
Η γη μασ Η ΓΗ ΜΑΣ.
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Γαλιλαίος Γαλιλέι Δανάη Κασσελάκη ΣΤ’1.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
BIG BANG Πτολεμαϊκό και Κοπερνίκειο Σύστημα
Κλιματικές αλλαγές και οι επιπτώσεις τους στη ζωή του ανθρώπου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Το μέγεθος και η απόσταση του Ήλιου
ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ Ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei, 15 Φεβρουαρίου 1564 – 8 Ιανουαρίου 1642) ήταν Ιταλός αστρονόμος, φιλόσοφος και φυσικός. Γεννήθηκε στην Πίζα της.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Θεωρίες που αναπτύχθηκαν στην αρχαία Ελλάδα για το ηλιακό μας σύστημα
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
. ZOOM ZOOM Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Στ’ Δημοτικού. Κεφάλαιο 1: Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης Η Γη είναι ένα ουράνιο σώμα. Το σχήμα της είναι σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο.
Ένα διαστημικό ταξίδι! Εργαστήριο Μαθηματικών Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου
Νικόλαος Κοπέρνικος 8ο Δημοτικό σχολείο Αγ.Δημητρίου Χάρης & Θοδωρής.
HackAIR 1 Πλατφόρμα συλλογικής ευαισθητοποίησης για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη Παναγιώτα Συροπούλου DRAXIS Περιβαλλοντική Α.Ε.
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ. Παράδοξο χαρακτηρίζεται κάθε φαινόμενο το οποίο φαίνεται ν’ αντιβαίνει τους κανόνες της κοινής λογικής, επειδή.
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Βιολογία Γυμνασίου.
Ερωτηματολόγιο Φύλλο Εργασίας
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ)
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΤΟ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.. ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟ ΤΟΝ ΣΑΜΙΟ ΣΤΟ ΝΕΥΤΩΝΑ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Ηλιακό Σύστημα.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ, ΔΥΟ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΚΡΟΤΗ ΔΙΚΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 16ΟΥ ΚΑΙ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ.
Μάθημα 4: Ο Ήλιος, το μόνο Άστρο που επηρεάζει τη ζωή μας
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
H ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ Σχηματίστηκε από μία δραματική σύγκρουση πριν από 4.5 δισεκατ. χρόνια. Από τότε, η Γη και ο νέος της γείτονας αλληλεπιδρούν βαρυτικά.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αστρονομία και STEM

Θέματα Μία ερμηνεία του όρου STEM Δέκα μαθήματα Αστρονομίας Υλικό για το κάθε μάθημα Δομή κάθε μαθήματος

Μία ερμηνεία του όρου STEM Science: Επιστήμες + Μεθοδολογία Επιστημών Technology Engineer Mathematics Διεπιστημονική προσέγγιση για τη διδασκαλία ενός από τα παραπάνω αντικείμενα

Δέκα μαθήματα Αστρονομίας Οι απόψεις μας για τον Κόσμο (ηλιοκεντρική – γεωκεντρική) Το Ηλιακό Σύστημα Ταξίδι στο Διάστημα Ο ήλιος Το φαινόμενο του θερμοκηπίου Δορυφόροι Ι Δορυφόροι ΙΙ Η Συμβολή της Αστρονομίας στις επιστήμες – Νόμοι Keppler Ο κόσμος είναι κατανοητός μέσω της επιστήμης – Νόμος παγκόσμιας έλξης Προσομοιώνοντας τα φαινόμενα του Σύμπαντος - Drone, arduino, Επιστημονικές διαδικασίες

Μ1. Το Γεωκεντρικό - Ηλιοκεντρικό Σύστημα (Γαλιλαίος -Κοπέρνικος) Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα και την καινοτομία με βάση τη σύμβαση χρηματοδότησης No. 710577

Μ2. Μοντελοποίηση τροχιών στο Ηλιακό Σύστημα Στην κατασκευή που σας παρουσιάζεται να παρατηρήσετε και να καταγράψετε: Τροχιά μικρής σφαίρας σε επίπεδο. Τι είδους τροχιά εκτελεί η μικρή σφαίρα; Τροχιά μικρής σφαίρας σε καμπύλο χώρο. Τοποθετούμε το βαρύδι στο εσωτερικό του δακτυλίου. Τι είδους τροχιά εκτελεί η μικρή σφαίρα; Η ίδια σφαίρα κυλά με μικρή αρχική ταχύτητα αλλά με γωνία 90° σε σχέση με το προηγούμενο βήμα. Τι είδους τροχιά εκτελεί τώρα η μικρή σφαίρα; Χρησιμοποιούμε 4 σφαίρες. Τι είδους τροχιά εκτελούν τώρα οι μικρές σφαίρες;   Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα και την καινοτομία με βάση τη σύμβαση χρηματοδότησης No. 710577

Μ5. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Μ8. Η Συμβολή της Αστρονομίας στις επιστήμες – Νόμοι Keppler Κίνηση πλανητών

Μ9. Βαρύτητα. Τι κάνει ένας επιστήμονας; Τι κάνει ένας επιστήμονας για να ανακαλύψει, διατυπώσει τους νόμους της φύσης; Ο χρόνος περιστροφής της γης είναι ….. Ο χρόνος περιστροφής της σελήνης είναι ….. Η δύναμη βαρύτητας ………………….. με την αύξηση των μαζών Η δύναμη βαρύτητας ελαττώνεται με την ………………. της απόστασης μαζών 5. Καταλήγει σε συμπεράσματα - Νόμους This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No. 710577

Μ. 10 Επιστημονικές διαδικασίες Drone https://pixabay.com/el/%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%B7-drone-%CF%86%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-4-1846656/ This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No. 710577

Υλικό για το κάθε μάθημα Σενάριο Φύλλο εργασίας Παρουσίαση PP Φύλλο αξιολόγησης

Δομή κάθε μαθήματος (Διδακτική Πορεία) Δομή κάθε μαθήματος (Διδακτική Πορεία) Ανοικτή – Δομημένη διερεύνηση Φαινόμενα- Αφήγηση - Ερωτήματα μαθητών Ερωτήματα μαθήματος Απαντήσεις/ Υποθέσεις Διερεύνηση (Πείραμα, Προσομοίωση, εικόνες…) Συμπεράσματα Σύγκριση Απαντήσεων/ Υποθέσεων – Συμπερασμάτων Επέκταση

Δομή κάθε μαθήματος (Βίντεο - Αφηγήσεις) Δομή κάθε μαθήματος (Βίντεο - Αφηγήσεις) Εκείνα τα χρόνια τα παλιά τότε που θεοί και άνθρωποι ζούσαν μαζί σε τούτο τον κόσμο, στην αρχαία Ελλάδα, σε έναν τόπο που τον έλεγαν Θεσσαλία, βασίλευε ο Ερυσίχθων. Το παλάτι του ήταν κοντά σε ένα δάσος γεμάτο από λογής λογής δέντρα: μηλιές, πεύκα, αχλαδιές, φτελιές… Κι ήταν ένα δάσος ιερό, γιατί οι κάτοικοι το είχαν αφιερώσει στη θεά Δήμητρα. Κάποτε ο βασιλιάς θέλησε να μεγαλώσει την αίθουσα που έκανε τα συμπόσιά του. Του χρειάζονταν ξύλα. Πήρε τους δούλους του, τσεκούρια και μπήκανε μέσα στο ιερό δάσος. Άρχισαν να κόβουν ανεξέλεγκτα… Τι και αν η θεά τον προειδοποίησε, τι κι αν του είπε πως τα δέντρα ήταν ιερά. Εκείνος έκοβε και έκοβε χωρίς σταματημό. Η θεά οργίστηκε, βαριά κατάρα του 'ριξε. Αιώνια πείνα να νιώθει χωρίς ποτέ να μπορεί να την χορτάσει. Από κείνη τη στιγμή άρχισε το μαρτύριο του Ερυσίχθονα. Έτρωγε χωρίς σταματημό και δεν χόρταινε ποτέ. Από την εποχή της βιομηχανικής επανάστασης ο άνθρωπος σταμάτησε να βλέπει τον εαυτό του σαν ενιαίο κομμάτι του φυσικού περιβάλλοντος. Κοίταξε τη φύση ολόγυρά του και νόμισε πως υπάρχει μονάχα για να την εξουσιάζει, θεωρώντας πως πάντα ο Ήλιος θα στέλνει ζωογόνες τις ακτίνες του στη Γη. Πως πάντα οι θάλασσες θα έχουνε ψάρια για να τρώει, πως τα δάση θα είναι ατέλειωτα για να κόβει όσα ξύλα ήθελε. Πίστευε πως ο μόνος λόγος ύπαρξης της φύσης ήτανε να την εξουσιάζει, χωρίς να σκεφτεί ποτέ μήτε για μια στιγμή πως αυτή η βίαιη συμπεριφορά απέναντί της θα γεννούσε μια βίαιη απάντηση από εκείνη στην προσπάθειά της να αναζητήσει τις χαμένες της ισορροπίες.

Δομή κάθε μαθήματος (Αλληλεπίδραση) Δομή κάθε μαθήματος (Αλληλεπίδραση) Διδασκαλία σε ομάδες 3-4-5 μαθητές

Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές) Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές) Μία κατασκευή σχεδόν σε κάθε μάθημα (STEM) Τηλεσκόπιο του Γαλιλαίου Θερμοκήπιο με απλά υλικά Αναπαράσταση του ηλιακού συστήματος Drone-Arduino-sensors

Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές) Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές)

Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές) Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές)

Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές) Δομή κάθε μαθήματος (Κατασκευές)

Δομή κάθε μαθήματος (Επιστημονικές διαδικασίες) Δομή κάθε μαθήματος (Επιστημονικές διαδικασίες) Ταυτόχρονη διδασκαλία Επιστημονικών διαδικασιών και περιεχομένου μέσα από: Κινηματογραφικές ταινίες (Edington & Einstein, Υpatia) Εμφανή τρόπο μέσα στη διδασκαλία Έρευνα πεδίου (Drone)

Κινηματογραφικές ταινίες και Επιστημονικές διαδικασίες Eddington & Einstein Ypatia Drone

Δομή κάθε μαθήματος (Ιδέες μαθητών) Ιδέες μαθητών για το περιεχόμενο της Αστρονομίας Οι μαθητές αντιλαμβάνονται τον Ήλιο ως κινούμενο με ακίνητη τη Γη. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου έχει μόνο αρνητικές συνέπειες Ιδέες μαθητών για την επιστήμη Οι επιστημονικές θεωρίες δεν αλλάζουν Η επιστημονική μέθοδος είναι μία και περιλαμβάνει πάντα πείραμα

Δομή κάθε μαθήματος (Αναστοχασμός) Σύγκριση Απαντήσεων/ Υποθέσεων μαθητών – Συμπερασμάτων

Η Έρευνα - Αποτελέσματα Δοκιμάσθηκαν κάποια μαθήματα σε μαθητές Γ γυμνασίου- Α Λυκείου 3-4 διδακτικές ώρες για κάθε μάθημα (μαζί με τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων) Θετικές απόψεις μαθητών Ιδιαίτερα θετικές απόψεις για τις κατασκευές και την κινηματογραφική ταινία

Δύο μαθήματα Μάθημα 1 οι απόψεις για τον κόσμο Μάθημα 9 Βαρύτητα