ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο σχεδιάστηκε, προκειμένου να διδαχτεί σε τμήμα της β ’ Γυμνασίου που απαρτίζεται από αμιγώς αλλοδαπούς μαθητές με χώρες.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΒΑΣΣΟΥ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

To εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος «Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο» για την Α΄θμια εκπαίδευση: -απευθύνεται σε αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές - ακολουθεί τη στοχοθεσία του αναλυτικού προγράμματος και - στηρίζεται κυρίως στις αρχές της Επικοινωνιακής Προσέγγισης με ιδιαίτερη έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία εκμάθησης της γλώσσας.

ΟΜΑΔΑ-ΣΤΟΧΟΣ Μαθητές με μικρή ή καθόλου επαφή με την ελληνική γλώσσα, που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα και αρχίζουν τώρα να φοιτούν στο σχολείο. Μαθητές με μικρή ή καθόλου επαφή με την ελληνική γλώσσα που για διάφορους λόγους είχαν διακόψει την εκπαίδευση τους και ξαναρχίζουν. Μαθητές με μικρή ή καθόλου επαφή με την ελληνική γλώσσα που γράφτηκαν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά ήδη είχαν συνεχή μαθησιακή πορεία σε κάποιο άλλο εκπαιδευτικό σύστημα σε άλλη χώρα. Μαθητές που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και φοιτούν στο ελληνικό σχολείο.

Στόχοι Να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες Να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η γλώσσα Να κατακτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και κατ’ επέκταση στη σχολική πραγματικότητα.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΟΜΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΡΟΧΗ ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

ΣΤΟΧΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ Να αντλήσω πληροφορίες από εικόνες και θα δημιουργήσω περιγραφικό κείμενο με βάση τις πληροφορίες αυτές. Να αναζητήσω και να καταγράψω στοιχεία σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου άλλοτε και τώρα. Να καταλάβω ότι πρέπει να σέβομαι τους άλλους ακόμα κι αν έχουν διαφορετικές συνήθειες και ενδιαφέροντα.

Να συναισθανθώ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνδημότες μου με ειδικές ανάγκες και θα προτείνω λύσεις Να υιοθετήσω στάσεις που συμβάλλουν στη διατήρηση του περιβάλλοντος Να δημιουργήσω κάρτες γενεθλίων και προσκλήσεις Να σχεδιάσω το γενεαλογικό μου δέντρο

Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΩΤO ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ Η κατανόηση και η παραγωγή προφορικού ή γραπτού λόγου είναι υποτυπώδης σε όλες τις κοινωνικές και μαθησιακές καταστάσεις. Ο μαθητής στηρίζεται στη μητρική του γλώσσα και χρησιμοποιεί στοιχεία που του δίνει ο συνομιλητής.

Για το Α΄επίπεδο ελληνομάθειας το υλικό περιλαμβάνει Α) το Πρόγραμμα Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Β) τη σειρά «Γεια σας» που απευθύνεται σε νεοεισερχόμενους αλλόφωνους μαθητές Γ’- Στ΄δημοτικού.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Α’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Α’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Τροφοδότηση των εκπαιδευτικών με ποικίλες δραστηριότητες που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των μαθητών τους

Περιεχόμενα του «Προγράμματος Διδασκαλίας» (1/2) Α) Σχεδιασμός των θεματικών Ενοτήτων πάνω στο οποίο στηρίζεται η συγγραφή των τεσσάρων βιβλίων της σειράς «Γεια σας» Β) Καθορισμός του σκοπού, των γενικών και των ειδικών στόχων της διδασκαλίας Γ) Περιγραφή της βασικής δομής της κάθε θεματικής ενότητας

Περιεχόμενα του «Προγράμματος Διδασκαλίας» (2/2) Δ) Επαναπροσδιορισμός του τρόπου επεξεργασίας του λεξιλογίου και των γραμματικών φαινομένων Ε) Ενδεικτικές διδακτικές στρατηγικές για την οργάνωση του μαθήματος ΣΤ) Ενδεικτικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων στον προφορικό λόγο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α’ επίπεδο ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Θεματικές ενότητες Θεματικές υπο-ενότητες ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Επαρκής χρήση της γλώσσας από τους μαθητές της Ελληνικής ως Δεύτερης γλώσσας τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο

Επιμέρους στόχοι της σειράς «Γεια σας» (1/2) Η ανάπτυξη των βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων Η κατανόηση της δομής και της λειτουργίας της γλώσσας ως συστήματος (φωνολογία, σύνταξη, σημασιολογία) Ο εμπλουτισμός του γνωστικού πεδίου των μαθητών

Επιμέρους στόχοι της σειράς «Γεια σας» (2/2) Η κατανόηση της αμφίδρομης σχέσης της γλώσσας με το κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο Η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης των μαθητών σε ένα διαπολιτισμικό κλίμα Η γνωριμία με τον ελληνικό πολιτισμό και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες στα πλαίσια μιας πολυ-πολιτισμικής ή πολυγλωσσικής πραγματικότητας.

Η σειρά «Γεια σας» αποτελείται από τέσσερις θεματικές ενότητες: 1η ενότητα: «Πρώτη γνωριμία» 2η ενότητα: «Το σχολείο μου» 3η ενότητα: «Η οικογένειά μου» 4η ενότητα: «Η καθημερινή μου ζωή»

Παρατηρήσεις Οι ενότητες έχουν άμεση σχέση με τα μαθήματα που διδάσκονται στην ηλικιακή τους τάξη, ώστε οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τη διδακτέα ύλη. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει βιβλίο μαθητή, βιβλίο δασκάλου, βιβλίο ελεύθερης ανάγνωσης με το τίτλο «Διαβάζω», λεξικό με τίτλο «Το μικρό μου Λεξικό», καρτέλες, αφίσες και κασέτες ήχου.

Tα βιβλία του δασκάλου (1/2) Αποτελούν για τον εκπαιδευτικό έναν «πρακτικό οδηγό» ανάπτυξης επικοινωνιακού μαθησιακού περιβάλλοντος στην τάξη με ποικίλες στρατηγικές και δραστηριότητες για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών.

Tα βιβλία του δασκάλου (1/2) Περιέχουν για κάθε μάθημα: τους διδακτικούς στόχους την ενδεικτική πορεία προτεινόμενες δραστηριότητες από το πρόγραμμα σπουδών και τις λέξεις ή τα κείμενα των ακουστικών ασκήσεων.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΟΥ ΖΩΗ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΛΕΞΙΚΟ ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΣΕΤΕΣ ΗΧΟΥ ΑΦΙΣΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΕΙΡΑ«ΓΕΙΑ ΣΑΣ»

Γεια σας 1 - «Πρώτη Γνωριμία» Το Γεια σας 1 είναι το πρώτο βιβλίο μαθητή της σειράς. Καλύπτει την ιδιαίτερη θεματική ενότητα της πρώτης γνωριμίας Έχει ως κεντρικούς ήρωες μια παρέα παιδιών που αντιπροσωπεύουν όλες τις ηπείρους.

Οι ήρωες του βιβλίου ανακαλύπτουν ένα παλιό ελληνικό αλφαβητάρι και προσκαλούν τους μαθητές να τους «συνοδέψουν» στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και στη γνωριμία τους με την ελληνική πραγματικότητα.

«Γεια σας 2, 3, 4» Το «Γεια σας 2» αφορά το σχολείο και επιτρέπει στους μαθητές να γνωρίσουν τον χώρο αυτόν και να μιλήσουν για τις δραστηριότητές τους σ’ αυτόν. Το «Γεια σας 3» αφορά την οικογένεια και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφραστούν για σχετικά θέματα. Το «Γεια σας 4» στρέφεται γύρω από την καθημερινή ζωή των μαθητών και τους επιτρέπει να μιλήσουν για τις δραστηριότητες αυτές.

ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΗ ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΗ

ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» ΒΙΒΛΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΕΙΡΑ «ΓΕΙΑ ΣΑΣ» ΒΙΒΛΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥ

«Το Μικρό μου Λεξικό 1» Το «Μικρό μου Λεξικό 1» περιέχει εικονογραφημένες λέξεις καθώς και λέξεις με τα αντίστοιχα άρθρα τους, σε αλφαβητική σειρά. Υποστηρίζει την άσκηση των μαθητών στη σωστή γραφή των λέξεων, την ομαδοποίηση και κατηγοριοποίησή τους, την εκμάθηση των άρθρων και του γένους των ουσιαστικών και την εκμάθηση των αριθμών. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση – προβληματοποίηση για επικοινωνιακό λόγο.

«Το μικρό μου Λεξικό 2-4» Αντίστοιχα, τα υπόλοιπα τεύχη του Λεξικού περιλαμβάνουν λέξεις και δραστηριότητες που αναφέρονται στις θεματικές ενότητες των υπόλοιπων Βιβλίων Μαθητή (σχολείο, οικογένεια, καθημερινή ζωή). Η ιδιαίτερη και ευχάριστη για τα παιδιά εικονογράφηση (κόμικ), έχει ως στόχο την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου με παιγνιώδη τρόπο.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΛΕΞΙΚΟ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΓΝΩΣΕΩΝ

«Διαβάζω 1» Το «Διαβάζω 1» αποτελείται από δώδεκα εικονογραφημένες καρτέλες ελεύθερης ανάγνωσης με προτάσεις κλιμακωτής δυσκολίας.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: εξάσκηση και βελτίωση της ανάγνωσης, βελτίωση της ικανότητας των μαθητών στην κατανόηση του γραπτού λόγου, εξάσκηση στην παρατήρηση, στην άντληση πληροφοριών και στην παραγωγή επικοινωνιακού λόγου, εξάσκηση στην παρατήρηση και στη δυνατότητα διήγησης ιστοριών, εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μαθητών.

«Διαβάζω 2» Ο φάκελος «Διαβάζω 2» περιέχει τέσσερις (4) εικονογραφημένες ιστορίες και δημιουργικές δραστηριότητες. Θεματικός του άξονας είναι η σχολική ζωή.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: (1/2) Βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών Βελτίωση της ικανότητας των μαθητών στην κατανόηση του γραπτού λόγου. Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου μέσα από παρατήρηση και ομαδικές δραστηριότητες. Δυνατότητα προφορικής και γραπτής έκφρασης των προσωπικών εμπειριών με αφόρμηση την ανάγνωση ιστοριών. Εξάσκηση στην παρατήρηση, στην ανάγνωση και στη δυνατότητα επιλογής τίτλων για κάθε ιστορία

«Διαβάζω 3» Ο φάκελος «Διαβάζω 3» περιέχει δύο βιβλία με εννέα (9) συνολικά εικονογραφημένες διαπολιτισμικές ιστορίες. Θεματικός του άξονας είναι η οικογενειακή ζωή.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: Βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών Βελτίωση της ικανότητας των μαθητών στην κατανόηση του γραπτού λόγου. Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου μέσα από παρατήρηση και ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες. Εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών.

«Διαβάζω 4» Το «Διαβάζω 4» αποτελείται από οκτώ (8) αφηγηματικές ιστορίες που έχουν ως βασικό θέμα τους το χρόνο, με την ευρεία του έννοια, και τη σχέση του με την καθημερινή μας ζωή.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: Εξοικείωση των μαθητών με τον αφηγηματικό λόγο Βελτίωση της ικανότητας των μαθητών στην κατανόηση του γραπτού λόγου Εμπλουτισμό γνώσεων Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε διαπολιτισμικά θέματα Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Έκφραση συναισθημάτων και προσωπικών σκέψεων.

ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΑΦΗΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΥΘΩΝ

Η «Μαγεία της Αλφαβήτας» Η «Μαγεία της Αλφαβήτας» αποτελείται από: είκοσι τέσσερις (24) εικονογραφημένες καρτέλες που απεικονίζουν τα είκοσι τέσσερα γράμματα της αλφαβήτας (πεζά και κεφαλαία) καθώς και είκοσι τέσσερις πρότυπες λέξεις που αντιστοιχούν σε κάθε γράμμα της αλφαβήτας.

Μαζί με τις δύο αφίσες (σωστής φοράς των γραμμάτων της ελληνικής γλώσσας – πρότυπες λέξεις ) αποτελούν το συνοδευτικό εποπτικό υλικό του «Γεια σας 1». Χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη της εκμάθησης της αλφαβήτας και της σωστής γραφής των γραμμάτων.

Επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υλικό δραστηριοτήτων και παραγωγής προφορικού λόγου στην τάξη. ΑΦΙΣΑ ΣΩΣΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΑΦΙΣΑ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΣΕΤΕΣ ΗΧΟΥ-ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Β’ ΕΠΙΠΕΔΟ Η κατανόηση και η παραγωγή προφορικού ή γραπτού λόγου βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο μαθητής προγραμματίζει και ελέγχει το λόγο του αλλά, παρόλα αυτά, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε ορισμένες κοινωνικές και μαθησιακές καταστάσεις.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΕΙΡΑ «ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

ΣΕΙΡΑ «ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Απόκτηση δεξιοτήτων διαπολιτισμικού προσανατολισμού Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Εμπλουτισμός του γνωστικού πεδίου Καλλιέργεια του προφορικού και γραπτού λόγου

ΣΕΙΡΑ «ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» ΘΕΜΑΤΑ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΑ ΜΜΕ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ/ΔΗΜΟΣ Η ΦΙΛΙΑ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟ ΣΠΙΤΙ Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ Η ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΜΟΡΦΗ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΤΟΣΙΕ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΣΕΤΕΣ ΗΧΟΥ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 14. Στο σχολείο της Σοσάνας έγινε μια έρευνα με θέμα « Τρώνε οι μαθητές τρία γεύματα την ημέρα;». Παρατηρούμε το γράφημα, το σχολιάζουμε και γράφουμε τα αποτελέσματα της έρευνας. ΤΡΩΝΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΡΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ; Αποτελέσματα ü      Στην Β’ τάξη δημοτικού ρωτήθηκαν τριάντα μαθητές. Μόνο είκοσι μαθητές από τους τριάντα τρώνε πρωινό. Όμως και οι τριάντα τρώνε μεσημεριανό και βραδινό. Κατά τον ίδιο τρόπο, παρατηρώ από το γράφημα ότι: Στην Γ’ τάξη δημοτικού _____________________________________________________________________ Στην Δ’ τάξη _____________________________________________________________________ Στην Ε’ τάξη _____________________________________________________________________

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΙΩΝΩΝ 8. Διαβάζουμε τα παρακάτω κείμενα και συζητάμε: α) για τη λειτουργία και την οργάνωση του σχολείου εδώ και αλλού, άλλοτε και τώρα. β) για τη σημασία και σπουδαιότητα του σχολείου για το άτομο ανά τους αιώνες. Το σχολείο άλλοτε Αρχαία Σπάρτη Την εκπαίδευση των παιδιών στην Αρχαία Σπάρτη αναλάμβανε το κράτος από τα επτά τους χρόνια. Ζούσαν σε ομάδες και είχαν επικεφαλής τον Παιδονόμο. Τα σημαντικότερα μαθήματά τους ήταν η γυμναστική(άσκηση του σώματος) και η πολεμική τέχνη. Κατά δεύτερο λόγο διδάσκονταν ανάγνωση, γραφή, αριθμητική, μουσική και χορό. Η εκπαίδευση των κοριτσιών ήταν η ίδια αλλά γίνονταν σε ιδιαίτερους χώρους. Το σχολείο σήμερα Το σχολείο του αέρα Το σχολείο του αέρα υπάρχει στις απομονωμένες περιοχές της Αυστραλίας όπου οι μαθητές παρακολουθούν το σχολείο τους, δηλαδή συνομιλούν με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους με ασύρματο και στέλνουν τις εργασίες τους με το ταχυδρομείο..   Το ...επικίνδυνο σχολείο Σε ένα χωριό της Κολομβίας υπάρχει μια μόνο τάξη με παιδιά διαφορετικών ηλικιών. Όλοι όμως οι μαθητές φτάνουν στο σχολείο τους με έναν πολύ επικίνδυνο τρόπο. Ταξιδεύουν με ένα ατσάλινο καλώδιο και αυτό γιατί το σχολικό κτίριο βρίσκεται στην άλλη πλευρά ενός φαραγγιού, χωρίς να υπάρχει γέφυρα για να περάσουν.  

Γ’ ΕΠΙΠΕΔΟ Ο μαθητής έχει κατακτήσει τη γλώσσα και τη χρησιμοποιεί σωστά και μεθοδικά. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζεται γλωσσική υποστήριξη,κυρίως στο σχολικό λόγο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ Γ΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΕΙΡΑ «ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

ΣΕΙΡΑ «ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Εξοικείωση με τα είδη κειμένου Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Αυτόνομη παραγωγή λόγου Εμπλουτισμός του γνωστικού πεδίου

ΤΑΞΙΝΟΜΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ 1ος 2ος ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΑΞΙΝΟΜΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ 1ος ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ 2ος ΜΥΘΟΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΔΙΗΓΗΜΑ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΑ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 5.Συζητάμε, ερευνούμε και περιγράφουμε το δελφίνι. Ποια είναι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του;   μέγεθος χρώμα σχήμα 2 Ποιο ζώο είναι;; ----------------------------   Σε ποια κατηγορία ζώων ανήκει; -------------------------------- Πού το συναντάμε; -------------------------------------- Ποια η γενική μας εντύπωση γι’ αυτό; --------------------------------------- 1 ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ Με τι τρέφεται; ----------------------------- Πού ζει; ------------------------------- 3   4 5 Ποιο περιστατικό συνέβη σε σχέση με τον Αρίωνα και το δελφίνι; ----------------------- ----------------------   Ποιες ιδιαίτερες ικανότητες έχει; ----------------------------------------   Πώς κινείται στο νερό; -------------------------------------- Γιατί φημίζεται το δελφίνι; ------------------------------------------ Ποια η σχέση του με τους ανθρώπους;   ------------------------------------ 7 6 Ποια συναισθήματα μας δημιουργεί το δελφίνι; ------------------------- --------------------------- Πώς νιώθουμε γι’ αυτό; ---------------------------------------------------------- Τι προσφέρει στον άνθρωπο; ------------------------------------   8

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Με ένα τοπίο ταξιδεύω 1. Κοιτάζουμε τις παρακάτω φωτογραφίες και . . . ταξιδεύουμε. Περιγράφουμε πρώτα προφορικά τις εικόνες και έπειτα γράφουμε λίγα λόγια για κάθε τοπίο. Δίπλα από κάθε τοπίο γράφουμε τρία επίθετα που να το χαρακτηρίζουν. Επίθετα:    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Επίθετα:    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.Συζητάμε και επιλέγουμε σε ποιο από τα τοπία των εικόνων θα θέλαμε να ταξιδέψουμε Η τάξη μου κι εγώ θα ταξιδέψουμε . . .

Α’ Β’ Γ’ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ Αυτοπαρουσίαση ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ Σχολικός χώρος Α’ - Β’- Γ’ ΕΠΙΠΕΔΟ Α’ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ Αυτοπαρουσίαση ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ Σχολικός χώρος Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ Διαμόρφωση της περιοχής Β’ Ταυτότητα Ενδιαφέροντα Ο ρόλος και η σημασία του σχολείου για το άτομο και την κοινωνία Η έννοια του Δήμου. Διαμόρφωση, λειτουργία, προβλήματα, λύσεις Γ’ Αυτοβιογραφία Αναδιήγηση Οι δυσκολίες των μαθητών στα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος Ειδησεογραφία- Επιχειρηματολογία Αναγνώριση των μεγάλων προβλημάτων του κόσμου Προτάσεις/λύσεις

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Το σχολείο / Η τάξη Η οικογένεια Η γειτονιά μου / Ο τόπος μου ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ Σειρά «Γεια σας» Σειρά «Παράθυρο στον κόσμο» ΕΡΕΥΝΩ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ Κίνηση Δύναμη Τριβή Πηγές ενέργειας Σειρά «Βήματα στον κόσμο» ΓΛΩΣΣΑ Δομή και λειτουργία της γλώσσας Κείμενο-δόμηση κειμένου Περιστάσεις επικοινωνίας ΙΣΤΟΡΙΑ Μυθολογία Παραμύθι / Μύθος / Θρύλος Ήθη και Έθιμα

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (1/2) Το περιεχόμενο του υλικού είναι εναρμονισμένο προς τον κοινωνικοπολιτισμικό χώρο διαβίωσης των μαθητών Προάγει την κατανόηση και εκτίμηση των πολιτισμικών στοιχείων της χώρας υποδοχής και άλλων πολιτισμών, μέσα στο πνεύμα της διαπολιτισμικής αγωγής Διαπνέεται από τις αρχές της διαπολιτισμικής αγωγής

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (2/2) Ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό των μαθητών σε ένα διαπολιτισμικό κλίμα Σέβεται τα δικαιώματα του ανθρώπου και του παιδιού Αναπτύσσει το σεβασμό προς τη φύση και τη ζωή Προάγει την κατανόηση της αμφίδρομης σχέσης της γλώσσας με το κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1/4) Επικεντρώνεται στον μαθητή Αναγνωρίζει τον μαθητή ως σκεπτόμενη προσωπικότητα, με ικανότητες, ιδιαιτερότητες και ανάγκες Προάγει την εμπλοκή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία Εναρμονίζεται με τους στόχους του καινούριου αναλυτικού προγράμματος (2003)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (2/4) Αντλεί στοιχεία από τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος Αναπτύσσει τις τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών (ακρόαση, ομιλία, ανάγνωση, γραφή) Αναλύει τη δομή και τη λειτουργία της γλώσσας ως συστήματος Αναπτύσσει την κριτική σκέψη και συμβάλλει στην κωδικοποίηση και επεξεργασία πληροφοριακών στοιχείων και σκέψεων

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (3/4) Συνδέει τη γνώση με την πρακτική εφαρμογή της Προωθεί τη συνεργατική μάθηση με ομαδικές δραστηριότητες Χρησιμοποιεί ποικίλες δραστηριότητες κατά τη μαθησιακή διαδικασία Παρουσιάζει διάφορα κειμενικά είδη μέσα από αυθεντικά κείμενα

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (4/4) Χρησιμοποιεί επιστημονικά έγκυρες μεθόδους διδασκαλίας για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας Επικοινωνιακή Δομολειτουργική Εκλεκτική Εμπεριέχει κριτήρια για την αυτοξιολόγηση της κατάκτησης γνώσης από τους μαθητές Συνοδεύεται από ερωτηματολόγια (εκπαιδευτικού, μαθητή) για την αξιολόγηση και βελτίωση του