Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Σπύρος Αβδημιώτης ΜΒΑ PhD Εαρινό εξάμηνο 2016

Το μοντέλο Timmons για την επιχειρηματική Διαδικασία Επικοινωνία Ευκαιρία Πόροι Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Εξωγενείς δυνάμεις Ασάφεια Ηγεσία Δημιουργικότητα Ομάδα Αβεβαιότητα Αγορά Κεφαλαίων Ιδρυτής Βιωσιμότητα: Για το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία

H ευκαιρία Μια καλή ιδέα δεν ισοδυναμεί με μια καλη ευκαιρία. Από τις 100 ιδέες που παρουσιάζονται ως Business Plan, γίνονται αποδεκτές λιγότερες από τέσσερις. Πιθανό μερίδιο αγοράς Ρυθμός Ανάπτυξης στο μέλλον Μπορει να προσεγγιστεί ο πελάτης; Ανάλυση αγοράς: Κατακερματισμένη ή ολιγοπωλιακή; Περιθώριο κέρδους Εμπορικός όγκος Περιβαλλοντική ένταξη Κόστος - Πόροι

Πόροι- Αυτάρκεια Bootstrapping Χρηματο οικονομικοί Πόροι Στοιχεία ενεργητικου Ανθρώπινοι Πόροι

Ομάδα Ό ηγέτης, διδάσκει, είναι ευέλικτος. Διαβλέπει και αντιμετωπίζει τον κίνδυνο, είναι ακέραιος. Οικοδομεί επιχειρησιακή κουλτούρα και δέσμευση Η ομάδα: Σχετική εμπειρία και ιστορικό Κίνητρο Δέσμευση και επιμονή Δημιουργικότητα Συνοχή Πρσαρμοστικότητα Επικοινωνία (κοινωνική εντός και εκτός επιχείρησης και δομημένη, εντός επιχείρησης)

Ισορροπία Ευκαιρία- Πόροι Ισορροπία Ευκαιρία- Πόροι

Το μοντέλο Timmons για την επιχειρηματική Διαδικασία Ευκαιρία Επικοινωνία Πόροι Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Εξωγενείς δυνάμεις Ασάφεια Ηγεσία Δημιουργικότητα Ομάδα Αβεβαιότητα Αγορά Κεφαλαίων Ιδρυτής Βιωσιμότητα: Για το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία

Το μοντέλο Timmons για την επιχειρηματική Διαδικασία Πόροι Επικοινωνία Ευκαιρία Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Εξωγενείς δυνάμεις Ασάφεια Ηγεσία Δημιουργικότητα Ομάδα Αβεβαιότητα Αγορά Κεφαλαίων Ιδρυτής Βιωσιμότητα: Για το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία

Επιχειρηματικό Περιβάλλον Ευρύτερο Επιχειρηματικό Περιβάλλον: Ορισμένα από τα οικονομικά γεγονότα που έχουν επηρεάσει και συνεχίζουν να επηρεάζουν το περιβάλλον των επιχειρήσεων είναι: Η Τεχνολογία Η παγκοσμιοποίηση του ανταγωνισμού Η διεθνής οικονομική κρίση της τελευταίας πενταετίας Οι παγκόσμιες εμπορικές ροές Η ολοένα και αυξανόμενη σπουδαιότητα και επιρροή μεγάλων διεθνών οργανισμών Ο πληθωρισμός Άμεσο Επιχειρηματικό Περιβάλλον (Πόροι) Στα πλαίσια του οικονομικού περιβάλλοντος οι επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να αναλύουν: Την κατάσταση των οικονομικών μεγεθών της χώρας, όπως το Α.Ε.Π. Το επίπεδο της ανεργίας Την προσφορά χρήματος Τη διαθεσιμότητα ενέργειας, πρώτων υλών και το ανάλογο κόστος Το διαθέσιμο εισόδημα των αγοραστών Τις πληθωριστικές τάσεις Το ύψος των πραγματοποιηθέντων επενδύσεων στον κλάδο

Κοινωνικό Περιβάλλον Το κοινωνικό-πολιτιστικό περιβάλλον αντιπροσωπεύει το σύνολο των αξιών, των ιδανικών και άλλων χαρακτηριστικών που διακρίνουν τα μέλη μιας ομάδας από μια άλλη. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι πάντα ενήμερες για τον τρόπο που οι κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν άμεσα τις επιχειρησιακές δραστηριότητες. Μερικά από τα στοιχεία που θα πρέπει να αναλυθούν όσον αφορά το κοινωνικοπολιτιστικό περιβάλλον είναι: Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής Η σημασία της καριέρας σε κάθε χώρα Η στάση των καταναλωτών σε συγκεκριμένες ενέργειες marketing Οι ηθικοί κανόνες και η κοινωνική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων

Τεχνολογικό Περιβάλλον Σαν υποτυπώδη ορισμό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ως τεχνολογικοί παράγοντες θεωρούνται οι δραστηριότητες εκείνες που έχουν να κάνουν με την δημιουργία νέας γνώσης και την μεταφορά της γνώσης αυτής σε νέα προϊόντα, διαδικασίες, υλικά κτλ. Το τεχνολογικό περιβάλλον περιλαμβάνει: Τις ανακαλύψεις της επιστήμης Τις επιπτώσεις από την ανάπτυξη συσχετισμένων προϊόντων (ανταγωνιστικών ή υποκατάστατων) Τις βελτιώσεις των μηχανημάτων και των μεθόδων παραγωγής Την πρόοδο της αυτοματοποίησης Την πρόοδο της επεξεργασίας δεδομένων. Γίνεται κατανοητό λοιπόν το αναγκαίο της προσπάθειας που θα πρέπει να καταβάλει κάθε επιχείρηση ώστε να είναι πάντα στην καρδιά των εξελίξεων σε ότι αφορά την τεχνολογία και να απολαμβάνει τα ανταγωνιστικά οφέλη που μπορεί να της προσφέρει.

Η επιτυχία μιας νέο-εισερχόμενης επιχείρησης, εξαρτάται Από τη δυνατότητα διαφοροποίησης του προϊόντος (δημιουργία νέου κύκλου ζωής του προϊόντος Απαιτήσεις σε κεφάλαιο κατά την είσοδο Πρόσβαση σε πρώτες ύλες Κατοχή τεχνογνωσίας, γνώσης και εμπειρίας Δυνατότητα πρόσβασης σε κανάλια διανομής Πιθανή αντίδραση των ανταγωνιστών Δυνατότητα δημιουργίας συνθηκών οικονομίας κλιμακας Συγκυρίες

Δυνατότητα διαφοροποίησης Κεφαλαιακές απαιτήσεις Πρόσβαση σε α' ύλες Τεχνογνωσία Κανάλια διανομής Ανταγωνιστές Οικονομία κλιμακας Συγκυρίες

Κεφαλαιακές Απαιτήσεις εισόδου Σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις εισόδου, είναι προφανές, ότι εάν μια επιχείρηση θέλει πραγματικά να εισέλθει στον κλάδο και να ανταγωνιστεί επί «ίσοις όροις» εταιρείες αυτού του μεγέθους θα πρέπει να διαθέσει ένα αρκετά υψηλό αρχικό κεφάλαιο. Ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι αυτός που θα απαιτήσει τη μερίδα του λέοντος από το κεφάλαιο καθώς η αξία κτίσης τους είναι μεγάλη και είναι ένας τομέας στον οποίον δεν θα πρέπει να γίνουν περικοπές γιατί αυτές θα έχουν σίγουρα αντίκτυπο στην απόδοση, στην παραγωγικότητα και ίσως και στην ποιότητα του προϊόντος. Σε ένα ρεαλιστικό σενάριο στα έξοδα αυτά θα πρέπει να συμπεριληφθούν και άλλα όπως η αγορά επαγγελματικού στόλου αυτοκινήτων καθώς και τα διάφορα λειτουργικά έξοδα, που για μία νεοεισερχόμενη εταιρεία με πιθανές χαμηλές αρχικές πωλήσεις ίσως να αποτελέσουν μεγάλο πονοκέφαλο. Αυτά τα έξοδα συμπεριλαμβάνουν τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ αλλά και τους μισθούς του προσωπικού. Κατά κοινή ομολογία οι μισθοί που επιβαρύνουν αρκετά αλλά πολύ δύσκολα μπορούν να μειωθούν είναι αυτοί των πωλητών.

Πρόσβαση σε πρώτες ύλες

Πρόσβαση σε κανάλια διανομής

Αντίδραση του Ανταγωνισμού Σχετικά με την αντίδραση του ανταγωνισμού, σύμφωνα με το νόμο της αδράνειας, θα υπάρξει οπωσδήποτε αντίδραση σε κάθε προσπάθεια αλλαγής της υπάρχουσας κατάστασης. Η είσοδος ενός νεοεισερχομένου σε έναν κλάδο αποτελεί απειλή για όλες τις ήδη υπάρχουσες εταιρείες και η ένταση της αντίδρασής τους έγκειται κυρίως στις δυνατότητες που έχουν και σε ποια σημεία ασκούν μεγαλύτερη επιρροή.

Παγιωμένος Ανταγωνισμός Οι μεγάλες εταιρείες ελέγχουν σημαντικά μερίδια της εγχώριας αγοράς εμφιαλωμένων οίνων, καλύπτοντας μέσω εκτεταμένων δικτύων διανομής το σύνολο της χώρας. Στρατηγικός Σχεδιασμός: Διαφοροποίηση: . Μερικοί από τους παράγοντες που διαφοροποιούν τα κριτήρια επιλογής στρατηγικής είναι: Αριθμός παραγόμενων προϊόντων Χρησιμοποιούμενη τεχνολογία Αγοραστές που απευθύνονται Σχετική έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων Χρησιμοποιούμενα κανάλια διανομής Αριθμός εξυπηρετούμενων αγορών Τα όρια μεταξύ των στρατηγικών ομάδων διευκολύνουν το έργο τόσο του αναλυτή όσο και της διοίκησης της κάθε εταιρείας σε ότι έχει να κάνει με τη χάραξη στρατηγικής και την παρακολούθηση των κινήσεων των άμεσων ανταγωνιστών που θα την επηρεάσουν. Οι στρατηγικές ομάδες οριοθετούν τον άμεσο ανταγωνισμό και η μετακίνηση από τη μία ομάδα στην άλλη είναι σχετικά δύσκολη και σίγουρα κοστοβόρα.

Διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών Οι προμηθευτές αποτελούν τους κύριους συνεργάτες των επιχειρήσεων, αφού είναι η κύρια πηγή προμήθειας των απαραίτητων υλών για την παραγωγή των προϊόντων τους. Επομένως η σχέση μαζί τους είναι σε θέση να επηρεάσει το σύνολο της επένδυσης και της ποιότητας και της ταυτότητας σε όρους μάρκετινγκ του παραγόμενου τελικού προϊόντος

Διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών Οι ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις, επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν την αποδοτικότητα των επενδυόμενων κεφαλαίων τους. Οι αγοραστές από την άλλη πλευρά, επιθυμούν τη μείωση των τιμών στην αγορά δίχως όμως να μειωθεί η υψηλή ποιότητα. Η δύναμη των αγοραστών εξαρτάται από τη συγκέντρωσή τους, την αναλογία προμηθευτών και αγοραστών, την πληροφόρηση του αγοραστή καθώς και από τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Υποκατάστατα Αναφορικά με τα υποκατάστατα, οι επιχειρήσεις ενός κλάδου έχουν σχεδόν πάντα να αντιμετωπίσουν και τον κίνδυνο που προέρχεται από τα υποκατάστατα προϊόντα. Ως υποκατάστατα νοούνται τα προϊόντα εκείνα που εξυπηρετούν παρόμοιες αγοραστικές ανάγκες με αυτές του κλάδου που αναλύεται αλλά έχουν κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά

Η θεωρία των πέντε δυνάμεων του Porter