Wiki: ένα εργαλείο συνεργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ.
Wikipedia_ Σύνθεση διαδικτυακής παγκόσμιας εγκυκλοπαίδειας από τους αναγνώστες της. Επικοινωνία και συμφωνία για υποκειμενικά θέματα πολλών οπτικών γωνιών.
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
WEB 2.O TOOLS Project Β 2 2 ο Γενικό Λύκειο Λευκάδας
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ WIKI ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ PROJECTS ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εγκατάσταση & Διαχείριση
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Το U4energy είναι ο πρώτος Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός για την ενεργειακή εκπαίδευση που οργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ερευνητικη εργασια (project) β’ ταξη τομεασ πληροφορικησ
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Εργαλεία WEB 2.0 Blogs και WIKIS.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδαγωγική αξιοποίηση της δημιουργίας λήμματος σε wiki
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο για το "What I know is" δηλαδή "Αυτό που εγώ ξέρω είναι"
Βιωματικό Εργαστήριο για το Wiki Αρναία 28/01/2014 Εισαγωγικό βίντεο το θεωρητικό μέρος: Wiki – τι είναι Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Wikis Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο wiki από τα "wiki wiki", δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Διδασκαλία με την μέθοδο project
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Wiki: ένα εργαλείο συνεργασίας

Wiki είναι, συνήθως, μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες να προσθέσουν, ν’ αφαιρέσουν ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της πολύ γρήγορα και εύκολα, χωρίς να έχουν κάνει υποχρεωτικά εγγραφή. Έτσι διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου. Τι είναι ένα Wiki Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο για το "What I know is" δηλαδή "Αυτό που εγώ ξέρω είναι". Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο από τα "wiki wiki" δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.

Το blog είναι ένα είδος διαδικτυακού ημερολογίου όπου οι δημοσιεύσεις και τα σχόλια καταγράφονται με αντίστροφη χρονολογική σειρά Τα blog είναι θεματικά. Ο συντάκτης έχει συχνά μια μοναδική άποψη και ένα στυλ γραφής Στο Wiki ότι προσθέτει κάποιος εμφανίζεται πάντα από κάτω Τα Wiki είναι, συνήθως, ομαδικά και οι διαχειριστές φροντίζουν για την ακρίβεια και τη συνάφεια του περιεχομένου Σύγκριση Wiki και blog

WikiStandard ιστοσελίδες Ελεύθερη-ανοιχτή σύνταξηΠεριορισμένη σύνταξη Γλώσσα απλής μορφής κειμένουStandard HTML, Javascript, PHP, κλπ Online αποθήκευση προηγούμενων εκδόσεων Μη αποθήκευση προηγούμενων εκδόσεων online Εύκολη δημιουργία νέων σελίδωνΔυσκολότερη δημιουργία νέων σελίδων Χαμηλότερος βαθμός ασφάλειαςΥψηλότερος βαθμός ασφάλειας Ύπαρξη πολλαπλών συγγραφέωνΠεριορισμένος αριθμός συγγραφέων Κοινοτικό, ΣυνεργατικόΠροσωπικό Διαρκής εξέλιξηΘεωρητικά ολοκληρωμένο Σύγκριση Wiki sites & κοινών Websites

Καθένας μπορεί να συμμετέχει στη σύνταξη-διόρθωση του περιεχομένου Ευκολία στην εκμάθηση και στη χρήση Εξοικονόμηση χρόνου στην έκδοση και την ανανέωση του περιεχομένου Δυνατότητα συνεργασίας στο ίδιο έργο ανθρώπων που βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη του πλανήτη Το λογισμικό κρατάει στοιχεία για κάθε τροποποίηση που γίνεται και η επαναφορά μιας προηγούμενης έκδοσης κάποιου άρθρου αποτελεί μια απλή διαδικασία Πλεονεκτήματα

Η ευελιξία της δομής ενός wiki μπορεί να σημαίνει ότι η πληροφορία γίνεται ανοργάνωτη Μειονεκτήματα Ο καθένας μπορεί να τροποποιήσει το περιεχόμενο και μερικές φορές μπορεί αυτό να αποτελεί υπερβολική ελευθερία. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της πρόσβασης που έχουν οι χρήστες στο περιεχόμενο. Το wiki είναι ευάλωτο στο spam και τον βανδαλισμό αν δεν γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και χειρισμοί προστασίας. Όμως υπάρχουν εύκολοι τρόποι επαναφοράς μιας σελίδας.

Μπορείτε να δημιουργήσετε κάποιον από τους παρακάτω τρεις τύπους χώρου στο wikispaces: 1. Public (Δημόσιος) Αυτός ο τύπος χώρου είναι θεατός από όλους και όλοι μπορούν να τον επεξεργαστούν. 2. Protected ( Προστατευμένος) Αυτός ο τύπος χώρου είναι θεατός από όλους, αλλά μόνο τα μέλη του μπορούν να τον επεξεργαστούν. 3. Private (Ιδιωτικός) Αυτός ο τύπος χώρου είναι θεατός και μπορούν να τον επεξεργαστούν μόνο τα μέλη του (με συνδρομή).

Το wiki ως εκπαιδευτικό εργαλείο Χρήση του Wiki ως χώρου: Επικοινωνίας Συνεργασίας Ανταλλαγής Διαμοιρασμού Οικοδόμησης γνώσης

Θεωρίες εφαρμοσμένες στα wikis: Εποικοδομισμός: Η μάθηση ως μια δυναμική διαδικασία. O ρόλος του μαθητή ενεργητικός. Οικοδόμηση της νέας γνώσης. Κοινωνικός εποικοδομισμός: οι συμμετέχοντες εργάζονται και αλληλεπιδρούν ομαδικά. Τα Wikis στο χώρο της Εκπαίδευσης

Αναπτύσσονται μεγαλύτερες συνδέσεις μεταξύ της νέας και της παλιότερης γνώσης Μαθαίνουν να συνθέτουν ένα έργο, να αξιολογούν και να αξιολογούνται Γίνονται πιο παραγωγικοί, αφού οι πηγές ιδεών και πληροφοριών αυξάνονται Εισάγεται και ενισχύεται η ιδέα ότι ένα δημιουργικό έργο δεν είναι ποτέ «ολοκληρωμένο» Αυξάνεται η δέσμευση όλων των εκπαιδευόμενων Οφέλη από τα Wiki στην Εκπαίδευση Πιο δημιουργικοί γιατί μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν εναλλακτικά και κριτικά

Αναπτύσσονται οι διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Αναπτύσσονται ουσιαστικές δεξιότητες ομαδικής εργασίας. Αυξάνεται η ευελιξία στην εύρεση εναλλακτικών τρόπων έκφρασης του ιδίου νοήματος. Ενισχύεται η προσαρμογή σε ένα περιβάλλον μεγαλύτερου και πιο αυθεντικού κοινού. Οφέλη από τα Wiki στην Εκπαίδευση

Οι μαθητές δεν κατέχουν πλέον τον παθητικό ρόλο του «καταναλωτή», που δέχεται την πληροφορία που του παρουσιάζεται (με αποτέλεσμα να χάνουν το ενδιαφέρον τους και να την αγνοούν). Ως συντελεστές του wiki απαντούν, κάνουν αλλαγές και κάνουν βελτιώσεις. Οφέλη από τα Wiki στην Εκπαίδευση

Κατηγορίες εκπαιδευτικών Wikis

Ομαδικές εργασίες Συζητήσεις ομάδας Σελίδες αυτοβοήθειας. Μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν wiki για να βοηθήσουν άλλους συμμαθητές τους. Ατομικά χαρτοφυλάκια Wikis που δημιουργούνται από μαθητές Χρήση ως γλωσσάρι ορισμών, ή για καταγραφή των διαδοχικών βημάτων ενός πειράματος, ή των εντυπώσεων τους από μια σχολική επίσκεψη σε κάποιο ερευνητικό κέντρο, μουσείο κτλ.

Wikis που δημιουργούνται από καθηγητές. Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει την ιστοσελίδα του μαθήματος του, όπου θα περιέχονται σημειώσεις, πρόσθετες πηγές, ερωτήματα και ασκήσεις προς τους μαθητές του, οι οποίοι ανταποκρίνονται απαντώντας στον ίδιο χώρο που παρέχει η ιστοσελίδα. Μια ομάδα εκπαιδευτικών μπορεί να συλλέξει υλικό ποικίλων μορφών (ασκήσεις, προβλήματα, εικόνες, σχέδια μαθήματος, θέματα κλπ) το οποίο θα εμπλουτίζεται και θα αναθεωρείται συνεχώς από τα μέλη της.

Wikis που δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται από μαθητές και καθηγητές Παροχή υποστήριξης σε μαθητές που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την παράδοση του μαθήματος. Ο καθηγητής θα μπορούσε να ανεβάζει φύλλα εργασίας που αφορούν το μάθημα Συχνές ερωτήσεις. Μαθητές θέτουν ερωτήσεις και οι καθηγητές τις απαντούν Δημιουργία χώρου συζήτησης (forum) μεταξύ μαθητών και καθηγητών Θεματικά γλωσσάρια (subject glossaries)

To wiki χρησιμοποιείται ως πηγή πληροφοριών (π.χ. wikipedia) Η μελέτη μιας υπάρχουσας σελίδας wiki, το ιστορικό αναθεώρησης και οι σελίδες συζήτησης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρότυπο για το πως κατασκευάζεται η γνώση. Wikis που δημιουργήθηκαν από άλλους και είναι δημόσια διαθέσιμα

Αποφάσεις για Wiki στην Εκπαίδευση 1. Πώς οραματίζεστε ότι θα χρησιμοποιείται το wiki; (Πώς θα το περιγράψετε στους γονείς – αν οι εκπαιδευόμενοι είναι ανήλικοι;) 2. Ποιοι θα μπορούν να δουν το wiki; Οποιοσδήποτε; Μόνο τα μέλη του wiki;) 3. Ποιοι θα μπορούν να τροποποιήσουν το wiki; (οποιοσδήποτε; Μόνο τα μέλη του wiki; Διαφορετικά άτομα ανάλογα με το τμήμα του wiki;) 4. Ποιοι θα μπορούν να συμμετέχουν στο wiki; (μόνο οι μαθητές; Οι γονείς; Άτομα που έχουν δεχτεί πρόσκληση; Οποιοσδήποτε;)

Πιθανά εμπόδια όταν χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση Τα wiki συγκρούονται με τις παραδοσιακές αντιλήψεις σχετικά με την συγγραφή και την πνευματική ιδιοκτησία Οι μαθητές κάποιες φορές είναι απρόθυμοι να συνεισφέρουν στα wiki επειδή δεν έχουν αρκετή αυτοπεποίθηση για τα γραπτά τους Κάποιοι δάσκαλοι ή μαθητές έχουν αμφιβολίες σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της δημοσιοποίησης των κειμένων. Κάποιοι μαθητές μπορεί να μην είναι ευχαριστημένοι από την υποχρέωση να μάθουν να χρησιμοποιούν ένα wiki

Για να πετύχει το πείραμα θα πρέπει οι μαθητές να γνωρίζουν: · το στόχο της χρήσης του εργαλείου (κείμενο: Τι; Γιατί; Σε ποιον απευθυνόμαστε;), · τα κριτήρια της αξιολόγησης του τελικού προϊόντος, πώς θα χρησιμοποιηθεί; (π.χ. στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας, δημοσίευση στη σχολική εφημερίδα κλπ) και · τις δυνατότητες του εργαλείου. Το wiki επιτρέπει σε κάθε μέλος της ομάδας ξεχωριστά να ‘δει’ τη συνεισφορά των υπόλοιπων μελών στη σύνθεση ενός έργου Πώς θα υποστηρίξω τη χρήση του wiki στην τάξη μου;

Εργαλεία ανάπτυξης Wiki Wikispaces, Wikidot, Foswiki, Wiki-site,