Νίκος Καζαντζάκης 1883 - 1957.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
VERBOS CONTRACTOS UNIDAD 3 DEFINICIÓN 1. ποιεῖτε ¿Qué traduce? 2. ετε es la terminación de la segunda persona del plural, pero εῖτε no es igual. 3. ¿Cómo.
Advertisements

Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα έχουν καταστήσει τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) βασική προϋπόθεση επιβίωσης και.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
Κέρματα της Ισπανίας Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογίας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σ. Μαυρομματάκη Σχολικό Έτος
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
Ενότητα 6: Υλικά κύματα Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
7. Εσωτερική αγορά. Εσωτερική αγορά Μορφές οικονομικής ενοποίησης: 1) ζώνη ελευθέρων συναλλαγών (άρση των τελωνειακών εμποδίων), 2) Τελωνειακή ένωση (+
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
Ι ΣΤΟΡΙΚΗ Ε ΞΕΛΙΞΗ Τ ΟΥ Π ΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ Σ ΧΕΔΙΟΥ Τ ΗΣ Μ ΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η πρόληψη της πτώχευσης Ιδίως η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης Δημήτρης Κ. Αυγητίδης Αν. Καθηγητής Νομικής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 2016.
Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας ( )
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ (από την τροχιά του Bohr στο τροχιακό της κβαντομηχανικής) ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ Β2.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Project 1 ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΦΡΑΓΓΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Μουσική και Μουσικοί
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Cliquez pour changer de page
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Η εποχή των επαναστάσεων
Από τον Δημόκριτο μέχρι το σύγχρονο κβαντικό άτομο.
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Στοιχεία Πυρηνικής Φυσικής και Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Μάθημα 7 & 8 Κβαντικοί αριθμοί.
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Περιεχόμενα Στόχος της Δράσης Προϋπολογισμός της Δράσης Προϋπολογισμός Έργων – Διάρκεια Υλοποίησης των Έργων Δυνητικοί Δικαιούχοι Συνεργασίες μεταξύ.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
DEPARTAMENT DE FILOLOGIA GREGA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Kυματική θεωρία της ύλης (1924) Κάθε κινούμενο μικρό σωματίδιο, π. χ
Δρ. Στεφανόπουλος Γ. Βασίλειος
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
(Έκτη έκδοση, Εκδόσεις Τραυλός)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
ΔομΗ του ΑτΟμου.
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Διαστημικές Περιπέτειες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νίκος Καζαντζάκης 1883 - 1957

Τόπος γεννήσεως Ηράκλειο, Κρήτη Τόπος γεννήσεως Ηράκλειο, Κρήτη

Το σπίτι που γεννήθηκε ο Ν.Καζαντζάκης στο Ηράκλειο της Κρήτης

Η οικογένειά του Οι γονείς του Νίκου Καζαντζάκη: Καπετάν Μιχάλης Καζαντζάκης και Μαρία Χριστοδουλάκη

(Όρθιοι, από αριστερά:) Ο Νίκος Καζαντζάκης και οι αδελφές του Αναστασία και Ελένη. (Καθήμενοι:) Ο αδελφός της μητέρας του, Αντώνης Χριστοδουλάκης και η μητέρα του Μαρία. (Καθήμενοι μπροστά:) Τα εξαδέλφια του Άννα και Γεώργιος, τέκνα του Αντώνη Χριστοδουλάκη.

Σχολικά χρόνια

Πρώτη εμφάνιση στα γράμματα Στις 20 Σεπτεμβρίου του 1902 πηγαίνει στην Αθήνα για πανεπιστημιακές σπουδές. Φοιτά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και το 1906 παίρνει το δίπλωμα του διδάκτορα της Νομικής με άριστα. Στο πτυχίο του Νίκου Καζαντζάκη φαίνεται και η υπογραφή του Κωστή Παλαμά, ο οποίος ήταν γραμματέας στο πανεπιστήμιο, θέση μία και μοναδική τότε.

Αρθρογραφεί σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά υπό τα ψευδώνυμα Ακρίτας, Κάρμα Νιρβαμή και Πέτρος Ψηλορείτης, ενώ το 1907 ξεκινά μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι. Σημαντική επίδραση στον Καζαντζάκη είχαν οι διαλέξεις του Ανρί Μπεργκσόν, τις οποίες παρακολουθούσε και τον οποίο θα παρουσιάσει στην Αθήνα με ένα δοκίμιό του το 1912. Το 1909 επιστρέφει στην Ελλάδα και εκδίδει στο Ηράκλειο τη διατριβή του επί υφηγεσία Ο Φρειδερίκος Νίτσε εν τη Φιλοσοφία του Δικαίου και της Πολιτείας. Το 1910 εγκαθίσταται μόνιμα στην Αθήνα και το 1911 παντρεύεται τη Γαλάτεια Αλεξίου, στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου, στο νεκροταφείο Ηρακλείου, κι αυτό γιατί φοβόταν τον πατέρα του, που δεν ήθελε για νύφη τη Γαλάτεια.

Ο Νίκος Καζαντζάκης με τη Γαλάτεια στην Αθήνα το 1915. Ο Νίκος Καζαντζάκης μεταπτυχιακός φοιτητής στο Παρίσι το 1908, την εποχή που έγραφε τις Σπασμένες Ψυχές Ο Νίκος Καζαντζάκης με τη Γαλάτεια στην Αθήνα το 1915.

Ταξίδια Ο Καζαντζάκης ταξίδεψε πολύ στη ζωή του: Νάξος, Αθήνα, Παρίσι, Άγιον Όρος, Καύκασος, Βιέννη, Βερολίνο, Ιταλία, Κύπρος, Παλαιστίνη, Αίγυπτος, Σινά, Ρωσία, Κίνα, Ιαπωνία, Ισπανία,  Τσεχοσλοβακία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Γιουγκοσλαβία κ.α. Το ταξίδι του στο Αζερπμαϊτζάν το περιγράφει στο έργο του «Τόντα Ράμπα»

Τόντα Ράμπα Υπόθεση Στο έργο συμπυκνώνονται οι εντυπώσεις και οι εμπειρίες του Καζαντζάκη από τη Σοβιετική Ένωση. Κεντρικό πρόσωπο είναι ένας νέγρος, ο Τόντα-Ράμπα· το όνομά του στα εβραϊκά σημαίνει «ευχαριστώ». Τον πλαισιώνουν επτά ακόμη χαρακτήρες, με διαφορετική καταγωγή και πολιτισμικό υπόβαθρο: ο Σουκι, ένας Κινέζος γερο-δάσκαλος· ο Αμίτα, ένας Γιαπωνέζος γέρος ποιητής· η Πολωνοεβραία Ραχήλ (λογοτεχνική persona της Ραχήλ Λιπστάιν, φίλης του Καζαντζάκη από τα χρόνια του Βερολίνου)· ο Κρητικός Γερανός («Γερανός» είναι ένα από τα ψευδώνυμα του Καζαντζάκη)· ο Αζάντ, ένας Αρμένης γέρος εργάτης· και ο Άνθρωπος με τις μεγάλες μασέλες. Όλα αυτά τα πρόσωπα έρχονται στη Ρωσία από διάφορους τόπους, πηγαίνουν πρώτα στο Αστραχάν για να παρακολουθήσουν ένα Ανατολικό Συνέδριο και κατόπιν στη Μόσχα, όπου γιορτάζεται η επέτειος της Επανάστασης με λαμπρές παρελάσεις. Στο τέ-λος, ο Τόντα-Ράμπα, που έχει πάει να προσκυνήσει στο Μαυσωλείο του Λένιν, έχει ένα όραμα πύρινης καταστροφής· μετά την κάθαρση του παλαιού κόσμου, βλέπει τους σπόρους κάτω από τη γη να ζωντανεύουν από τη βροχή και να σχηματίζουν τη μορφή του Λένιν.

ΆΛΛΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΕΡΓΑ ΌφιΣ και ΚρΙνο ΣπασμΕνεΣ ΨυχέΣ ΒΙοΣ και ΠολιτεΙα του ΑλΕξη ΖορμπΑ Ο ΚαπετΑν ΜιχΑληΣ Ο ΧριστΟΣ ΞανασταυρΩνεται Ο ΤελευταΙοΣ ΠειρασμΟΣ ΤΟντα-ΡΑμπα Ο ΦτωχοΥληΣ του ΘεΟΥ Ο ΒραχΟκηποΣ ΑναφορΑ στον ΓκρΕκο κ.ά

σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ  Αλέξης Ζορμπάς (1964) σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη

Ο Τελευταίος Πειρασμός (1988)  σε σκηνοθεσίαΜάρτιν Σκορσέζε που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από πλήθος θρησκευόμενων πολιτών, αλλά και εισαγγελικές παρεμβάσεις και μηνύσεις

 «Εκείνος που έπρεπε να πεθάνει» (1956), ταινία του Ζιλ Ντασέν, βασισμένη στο μυθιστόρημα «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»

Τάφος του συγγραφέα στην Κρήτη Έφυγε από τη ζωή 1957 Επιγραφή στον τάφο του Τάφος του συγγραφέα στην Κρήτη  "Δε φοβούμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα, είμαι λεύτερος", είναι η φράση, που έχω παραγγείλει να χαράξουν απάνω από τον τάφο μου.Να νικήσω την illusion και την ελπίδα, χωρίς να με κυριέψει ο τρόμος, τούτο στάθηκε, τα τελευταία είκοσι χρόνια, όλη η προσπάθεια της ζωής μου. Να κοιτάζω κατάματα την άβυσσο, χωρίς να βάνω τα κλάματα, χωρίς να παρακαλώ ή να φοβερίζω, μα ήσυχα, γαλήνια, διατηρώντας την αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Να βλέπω την άβυσσο και να δουλεύω σαν να ήμουν αθάνατος. Πολύ χάρηκα, γνωρίζοντας το μεγάλο σοφό de Broglie, γιατί στερέωσε μέσα μου πολλούς στοχασμούς».

Βιβλιογραφία http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82#.CE.88.CF.81.CE.B3.CE.BF http://www.authorstream.com/Presentation/arisxa-879443/ http://www.kazantzakispublications.org/gr/archive11.php http://www.kazantzaki.gr/index.php?id=&pre_id=&level=&pre_level=&pp_level=&name=&from=&eggrafi=&subject=&text=&action=&lang=&error=&message=&searchKey=&first_arg=&first_arg_text=&first_op=&second_arg=&second_arg_text=&second_op=&third_arg=&third_arg_text=&counter=&library_record=&query= http://www.sansimera.gr/biographies/203/224