ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΕΟ 42 ΤΟΜΟΣ Β ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο
Διαδικασίες Ανάπτυξης και Πιστοποίησης Συστημάτων Ποιότητας Απόφαση και δέσμευση της διοίκησης Διατύπωση πολιτικής ποιότητας Επιλογή εκπροσώπου διοίκησης Σύσταση της συντονιστικής ομάδας Πραγματοποίηση εσωτερικών ανασκοπήσεων (επιθεωρήσεων) Προσπάθειες τεκμηρίωσης Εκπαίδευση του προσωπικού Δοκιμαστική εφαρμογή του Συστήματος Ποιότητας Επιλογή φορέα πιστοποίησης και αίτηση για πιστοποίηση Προκαταρκτικές συναντήσεις και επιθεωρήσεις Τελική αξιολόγηση Πιστοποίηση Επιθεωρήσεις Ποιότητας
Επιθεώρηση της Ποιότητας Επιθεώρηση ποιότητας είναι η συστηματική και ανεξάρτητη εξέταση που πραγματοποιείται προκειμένου να προσδιοριστεί κατά πόσον οι δραστηριότητες για την ποιότητα και τα σχετικά με αυτήν αποτελέσματα συμμορφώνονται με τις προσχεδιασμένες ρυθμίσεις και αν οι ρυθμίσεις αυτές εφαρμόζονται αποτελεσματικά και είναι κατάλληλα για την επίτευξη των στόχων (ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 8402).
Εσωτερικές Επιθεωρήσεις Ποιότητας. Με τον όρο εσωτερικές επιθεωρήσεις αναφερόμαστε στην πραγματοποίηση επιθεωρήσεων μέσα στην επιχείρηση από ειδικά εκπαιδευμένα άτομα, τα οποία συνήθως ανήκουν και εργάζονται σε αυτήν.
Η τεκμηρίωση του Συστήματος Ποιότητας περιλαμβάνει….. Τη γενικότερη οργανωτική δομή της επιχείρησης και περιγραφή των αρμοδιοτήτων και υπευθυνοτήτων του προσωπικού Την καταγραφή των διαδικασιών που σχετίζονται με την ποιότητα και πρέπει να τεκμηριωθούν Τη δημιουργία και σύνταξη των κατάλληλων εντύπων που αντιστοιχούν στις παραπάνω διαδικασίες Την καταγραφή των οδηγιών εργασίας, οι οποίες θα παρέχουν αναλυτικότερη εξειδικευμένη καθοδήγηση και κατεύθυνση στο προσωπικό σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης Τη σύνταξη του σχετικού εγχειριδίου της ποιότητας
Εγχειρίδιο Ποιότητας. Το Εγχειρίδιο της Ποιότητας περιλαμβάνει: Την πολιτική και τις αρχές της ποιότητας Την περιγραφή της οργανωτικής δομής της επιχείρησης Τη συνοπτική περιγραφή του Συστήματος Ποιότητας της επιχείρησης.
Πλεονεκτήματα Εφαρμογής Συστημάτων Ποιότητας. Στην παραγωγή Στο μάρκετιγκ Στις πωλήσεις Στους καταναλωτές Στον προγραμματισμό, την οργάνωση και την διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού
Στην Παραγωγή…… Συμβολή στον εντοπισμό και την έγκαιρη πρόληψη των σφαλμάτων Μείωση των ελαττωματικών προϊόντων Δυνατότητα βελτίωσης του ελέγχου των παραγωγικών διαδικασιών Καταγραφή της υπάρχουσας τεχνογνωσίας Μείωση του κόστους ‘μη ποιότητας’
Στο Μάρκετιγκ…… Απόκτηση ενός σημαντικού εργαλείου μάρκετιγκ και διαφήμισης Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι των επιχειρήσεων του κλάδου Βελτίωση και αναβάθμιση της ‘έξωθεν’ εικόνας Διευκόλυνση της συμμετοχής της εταιρείας σε διαγωνισμούς, όπου απαιτούνται πιστοποιητικά ποιότητας Αύξηση της εμπιστοσύνης των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων Αναγνώριση της αξιοπιστίας της επιχείρησης σε διεθνές επίπεδο
Στις Πωλήσεις…… Ευχερέστερη και ταχύτερη προσέγγιση νέων αγορών Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης για τα προϊόντα της εταιρείας και απλοποίηση των διαδικασιών σύναψης συμφωνιών
Στους Καταναλωτές…… Συμβολή στην αύξηση της φερεγγυότητας απέναντι στους πελάτες- καταναλωτές Αύξηση της εμπιστοσύνης προς την επιχείρηση Μείωση των παραπόνων Εγγύηση της τεχνικής υποστήριξης μετά την πώληση ( after sales service)
Στον Προγραμματισμό- Οργάνωση- Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού. Αποτελεσματικότερη διοίκηση μέσω της τυποποίησης των διαδικασιών Υποστήριξη της διαδικασίας λήψης αποφάσεων Ορθολογισμός στον προγραμματισμό των εργασιών και των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στους εργαζόμενους Καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και των τμημάτων της εταιρείας Διαμόρφωση ιδανικότερων συνθηκών εργασίας Αύξηση της υπευθυνότητας των εργαζομένων Συμβολή στην ανάπτυξη μηχανισμού εκπαίδευσης Ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού