Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
COMENIUS ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Οδηγίες σύνδεσης & χρήσης για το BigMarker Δρ. Α.Παρασκευάς
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Έρση Καλαϊτζάκη 1 ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων Χανιά 8/12/2014.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Mέθοδοι Διδασκαλίας Η μέθοδος την οποία θα επιλέξει ο καθηγητής εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η προσωπικότητα του καθηγητή, το κλίμα και η κουλτούρα.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Καλωσήρθατε!!!.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Πόρτα Ανοιχτή Κοινωνικοποίηση και ένταξη Παιδιών με Αναπηρία –
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Εργασία 2η Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ1011703 Κοινωνική και Διαπολιτισμική Ψυχολογία στη Σχολική Κοινότητα ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ1011703

Μετανάστευση σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια Μεταβολή της σύστασης του πληθυσμού > πολυπολιτισμικές κοινωνίες

Στερεότυπα είναι η ευρέως αποδεκτή και απλοποιημένη αξιολογική εικόνα μιας κοινωνικής ομάδας και των μελών της (Hogg, 2010) Δυσλειτουργικό φαινόμενο Ένα τέτοιο θέμα προφανώς δεν μπορεί να επιλυθεί σε ατομικό επίπεδο αφού αφορά μεγάλη μάζα του πληθυσμού. Η επίλυσή του έγκειται στην κοινωνία > κοινωνικό πρόβλημα

Θεωρητικό υπόβαθρο Θεωρία Kolb για ενεργητική μάθηση -τα παιδιά μέσα από την ενεργητική και βιωματική συμμετοχή στη μαθητική διαδικασία αναζητούν νοήματα, ενεργοποιούν τη δημιουργικότητά τους και κινητοποιούνται για κοινωνική δράση Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά τη γνώση, τις δεξιότητες, τις αξίες και τις συμπεριφορές που χρειάζονται για να συμμετέχουν μέσα στην κοινωνία (Κolb, 1975)

Τέσσερα στάδια 1.Συγκεκριμένη εμπειρία (απλή παρόρμηση/αυθόρμητη διάθεση) 2.Στοχαστική παρατήρηση (προβληματισμός και ανάκληση πληροφοριών) 3.Σχηματισμός αφηρημένων εννοιών (γενίκευση που συμπυκνώνει τη σημασία όλων των προηγούμενων) 4.Ενεργός πειραματισμός Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως διαμεσολαβητής και προσπαθεί να βοηθήσει τους μαθητές στη μαθητική διαδικασία

Στόχοι Να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς Να εντοπίσουν οι μαθητές τις επιρροές άλλων πολιτισμών στην κοινωνία τους και τη συνεισφορά που έχουν κάνει σε αυτήν Να κατανοήσουν πως η σχέση μεταξύ διαφόρων πολιτισμών και η αλληλεπίδρασή τους συνεπάγεται τον περαιτέρω εμπλουτισμό τους ευαισθητοποίηση σε θέματα διαφορετικότητας και στερεοτύπων αποδοχή διαφορετικότητας και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων

Άμεσα ωφελούμενοι παιδιά Έμμεσα ωφελούμενοι σχολείο

Περιγραφή δραστηριότητας Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες το πολύ έξι ατόμων. 1ο μέρος Ζητάμε από τους μαθητές να εξερευνήσουν το τοπικό τους περιβάλλον (χωριό, περιοχή, πόλη) και να καταγράψουν ίχνη από άλλες χώρες και άλλους πολιτισμούς με φωτογραφίες, ήχους, βίντεο κ.λπ. ή εναλλακτικά (ελλείψει εξοπλισμού) να δημιουργήσουν μια λίστα με αυτά. (ΟΗΕ, 2014)

Περιγραφή δραστηριότητας 2ο Μέρος: Εντοπίζοντας τα ίχνη (2,5 ώρες) Ζητάμε από τις ομάδες να βρεθούν μέσα στη βδομάδα και για ένα δίωρο να εξερευνήσουν επιλεγμένα σημεία αναζητώντας ίχνη, όπως τα παραπάνω. Στη συνέχεια ομαδοποιούν τα ευρήματά τους και βγάζουν συμπεράσματα. 3ο Μέρος: Παρουσίαση (1 ώρα) Οι ομάδες παρουσιάζουν μια περίληψη των ευρημάτων τους καθώς και τα συμπεράσματα της έρευνάς τους. Ανασκόπηση και Συζήτηση

Διάρκεια: 4 ώρες Προτεινόμενες τάξεις: Β΄ Γυμνασίου - Γ΄ Λυκείου Υλικά:Χαρτιά, στυλό, χαρτοπίνακα και μαρκαδόρους Τα υλικά εξαρτώνται από τον διαθέσιμο εξοπλισμό. Ιδανικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάμερα, φωτογραφίες/βίντεο

Αξιολόγηση Εσωτερική αξιολόγηση: από τους συμμετέχοντες και τους άμεσα ωφελούμενους δηλαδή τα ίδια τα παιδιά

Ευχαριστώ για την προσοχή σας