Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

2.7 Χημική αντίδραση.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ήπιες Μορφές Ενέργειας ΙΙ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θερμοκρασία και Θερμότητα
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Θερμικές ιδιότητες της ύλης
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΗΗΜΕΙΑ.
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Το φως θερμαίνει ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σεραφείμ Μπίτσιος Φυσικός, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Καρδίτσας
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
Εργαστήριο Φυσικής Υποδείξεις για τη συγγραφή των γραπτών εργασιών
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
«Αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη» ● Ιωαννίδου Ελένη ● Δόξα Ελένη «Αυτοκίνητο και ασφάλεια» ● Γεωργίου Βασίλειος ● Μπετίνι Μερικλέν «Ασφάλεια τροφίμων.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Θερμοκρασία- Σχετική & Απόλυτη Θερμ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
Η ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα. Τι ονομάζουμε ακτινοβολία;  Η εκπομπή και διάδοση ενέργειας με ηλεκτρομαγνητικά κύματα (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία).
Τεχνολογία Ψυχρών Υλικών
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
4 ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9 Φυσική Α΄ Γυμνασίου Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9

Αξιολόγηση της δραστηριότητας Σε κάθε μεθοδολογικό βήμα υπάρχουν γενικοί στόχοι και ειδικοί στόχοι. Και οι δυο κατηγορίες (γενικοί και ειδικοί στόχοι) αφορούν: Απόκτηση γνώσεων Ανάπτυξη δεξιοτήτων Αλλαγή στάσεων Η αξιολόγηση αφορά το βαθμό επίτευξης των στόχων.

Αξιολόγηση επίτευξης στόχων Παρατήρηση και καταγραφή της συμπεριφοράς των μαθητών αλλά και των ομάδων στη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας Από τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας των ομάδων Με τη συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης (ατομικά) Με δραστηριότητες στο σπίτι (ατομικές ή ομαδικές)

Από τη θερμότητα στη θερμοκρασία – Η θερμική Ισορροπία (Φ.Ε. 5) Το 1ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Ανάγνωση σχετικών πληροφοριών (από το Δημοτικό) και παρατήρηση φυσικών φαινομένων Στόχοι Έναυσμα ενδιαφέροντος (Γενικός) Αναγνώριση της διαφοράς των εννοιών «θερμοκρασία» και «θερμότητα» (Ειδικός) Αναγνώριση της σχέσης μεταξύ των εννοιών «θερμοκρασία» και «θερμότητα» (Ειδικός) 4) Αναγνώριση της διαφοράς των εννοιών «θερμική ενέργεια» και «θερμότητα» (Ειδικός)

Το 2ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Διατύπωση υποθέσεων Στόχος 1)Να διατυπωθούν υποθέσεις από τις ομάδες (Γενικός) Επισήμανση: Οι σχέσεις μεταξύ των υπό εξέταση μεγεθών έχουν ήδη καταγραφεί στο 1ο βήμα

Το 3ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Οργάνωση και πραγματοποίηση πειραμάτων Στόχοι Δραστηριοποίηση των μαθητών (Γενικός) Συνεργασία στις ομάδες (Γενικός) Ανάπτυξη κατάλληλων πρακτικών (Γενικός) 4) Λήψη και καταγραφή μετρήσεων θερμοκρασίας – χρόνου (Ειδικός) 5) Σχεδιασμός διαγράμματος θερμοκρασίας – χρόνου (Ειδικός)

Το 4ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Καταγραφή συμπερασμάτων Στόχοι Η εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση τα αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας. (Γενικός) Να αποδοθεί περιεχόμενο στις λέξεις «θερμική ισορροπία». (Ειδικός) Στο 5ο μεθοδολογικό βήμα γενικός στόχος είναι: Η εξήγηση φαινομένων, και τεχνολογικών εφαρμογών μέσω των συμπερασμάτων που καταγράφηκαν.

Συμπληρωματική δραστηριότητα Παρουσίαση προσομοίωσης Η σχέση μεταξύ θερμικής ενέργειας (κινητικής ενέργειας μορίων) και θερμοκρασίας

Επισημάνσεις στο πειραματικό μέρος 1) Τα δοχεία που θα χρησιμοποιηθούν να είναι μικρού μεγέθους ώστε ο χρόνος που χρειάζεται για τις μετρήσεις να μην είναι μεγάλος 2) Τα θερμόμετρα να είναι στις ίδιες θέσεις σε όλη τη διάρκεια των μετρήσεων γιατί η θερμοκρασία του νερού μπορεί να διαφέρει σημαντικά σε διαφορετικά σημεία του ίδιου δοχείου 3) Στο προαιρετικό πείραμα (βιβλίο εκπαιδευτικού) δεν χρειάζονται κομμάτια πάγου αλλά νερό σχετικά κρύο

Το Φως Θερμαίνει- «Ψυχρά» και «Θερμά» Χρώματα (Φ.Ε. 8) Το 1ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Παρατήρηση ανθρώπινων δραστηριοτήτων Στόχοι Έναυσμα ενδιαφέροντος (Γενικός) 2) Αναγνώριση ότι η (ηλιακή) ακτινοβολία προκαλεί θέρμανση (Ειδικός) 3) Αναγνώριση ότι τα χρώματα των σωμάτων έχουν σχέση με τη θέρμανση τους από την ακτινοβολία (Ειδικός)

Το 2ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Διατύπωση υποθέσεων Στόχος 1)Να διατυπωθούν υποθέσεις από τις ομάδες (Γενικός) Ειδικότερα υποθέσεις για τη σχέση: Ακτινοβολίας – Θερμικής ενέργειας σώματος Χρώματος σωμάτων – απορρόφησης ακτινοβολίας (Ειδικοί)

Το 3ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Οργάνωση και πραγματοποίηση πειραμάτων Στόχοι Δραστηριοποίηση των μαθητών (Γενικός) Συνεργασία στις ομάδες (Γενικός) Ανάπτυξη κατάλληλων πρακτικών (Γενικός) Λήψη και καταγραφή θερμοκρασίας με ή χωρίς την παρουσία ακτινοβολίας (Ειδικός) Λήψη και καταγραφή θερμοκρασίας παρουσία ακτινοβολίας σωμάτων διαφορετικού χρώματος (Ειδικός)

Το 4ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Καταγραφή συμπερασμάτων Στόχοι Η εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση τα αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας. (Γενικός) Να διαπιστωθεί ότι η ακτινοβολία αυξάνει τη θερμική ενέργεια των σωμάτων γεγονός που αντιλαμβανόμαστε με την αύξηση της θερμοκρασίας (Ειδικός) Να διαπιστωθεί ότι η απορρόφηση της ακτινοβολίας από τα σώματα εξαρτάται από το χρώμα τους Να διακριθούν τα χρώματα σε «θερμά» και «ψυχρά»

Στο 5ο μεθοδολογικό βήμα γενικός στόχος είναι: Η εξήγηση φαινομένων, και τεχνολογικών εφαρμογών μέσω των συμπερασμάτων που καταγράφηκαν.

Το φαινόμενο του Θερμοκηπίου υπερ-Θερμαίνει (Φ.Ε. 9) Το φαινόμενο του Θερμοκηπίου υπερ-Θερμαίνει (Φ.Ε. 9) Το 1ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Παράθεση πληροφοριών από κείμενο και από γραφική παράσταση. Στόχοι Έναυσμα ενδιαφέροντος (Γενικός) Τι είναι το θερμοκήπιο; (Ειδικός) Κατανόηση της φράσης «Φαινόμενο του Θερμοκηπίου» (Ειδικός) Κατανόηση της πιθανής σχέσης του φαινομένου του θερμοκηπίου με την περιεκτικότητας της ατμόσφαιρας σε διοξείδιο του άνθρακα. (Ειδικός) Κατανόηση του μεγέθους «μέση ετήσια θερμοκρασία» (Ειδικός)

Το 2ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Διατύπωση υποθέσεων Στόχος 1)Να διατυπωθούν υποθέσεις από τις ομάδες (Γενικός) Επισήμανση: Η κεντρική υπόθεση έχει δοθεί στο 1ο βήμα

Το 3ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Οργάνωση και πραγματοποίηση πειραμάτων Στόχοι Δραστηριοποίηση των μαθητών (Γενικός) Συνεργασία στις ομάδες (Γενικός) Ανάπτυξη κατάλληλων πρακτικών (Γενικός) 4) Λήψη και καταγραφή μετρήσεων θερμοκρασίας – χρόνου (Ειδικός) 5) Αναγνώριση προϊόντων χημικής μεταβολής 6) Συνδυασμός λήψης και καταγραφής μετρήσεων θερμοκρασίας χρόνου με ταυτόχρονη πραγματοποίηση χημικής μεταβολής (Ειδικός) 7) Σχεδιασμός διαγράμματος θερμοκρασίας – χρόνου (Ειδικός)

Το 4ο μεθοδολογικό βήμα περιλαμβάνει: Καταγραφή συμπερασμάτων Στόχοι Η εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση τα αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας. (Γενικός) Να εντοπιστεί η σχέση τελικής θερμοκρασίας και περιεκτικότητας της «ατμόσφαιρας» της πειραματικής διάταξης σε διοξείδιο του άνθρακα. (Ειδικός) Στο 5ο μεθοδολογικό βήμα γενικός στόχος είναι: Η αναγνώριση των συνεπειών και η διατύπωση προτάσεων για την αντιμετώπιση του «Φαινομένου του Θερμοκηπίου»

Επισημάνσεις στο πειραματικό μέρος Η χημική αντίδραση μαγειρικής σόδας με ξύδι είναι ενδόθερμη. Αν το πείραμα γίνει όπως προτείνεται στο φύλλο εργασίας είναι πολύ πιθανό να οδηγηθείτε σε αντίθετα συμπεράσματα από τα αναμενόμενα Μέσα στο δοχείο υπάρχει οξυγόνο που συντηρεί την καύση του κεριού και έτσι δεν σβήνει. Προτείνεται να γίνει ξεχωριστό πείραμα επίδειξης πριν την εκτέλεση του κυρίως αποδεικτικού πειράματος Τα αποτελέσματα του πειράματος είναι οριακά (διαφορά τελικής θερμοκρασίας με ή χωρίς CO2 1-2 βαθμοί Κελσίου). Προτείνεται να εκτελεστεί από τον διδάσκοντα πριν την εκτέλεση στην τάξη.