«Ενισχύοντας τη "φωνή" εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων στη διαμόρφωση θετικής σχολικής ζωής μέσω του Δικτύου Εκπαιδευτικών: “Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου – ΣΗ.ΜΑ. – Α.Ε.Π.”»
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Αντιμετώπιση προκλήσεων...
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Γνώσεις – δεξιότητες – αξίες – στάσεις Κατανόηση περίπλοκων διαδικασιών σε έναν αλληλοσυνδεόμενο κόσμο...
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Σύνδεση του τοπικού με το παγκόσμιο γίγνεσθαι... Ανάπτυξη δράσεων σε πνεύμα αλληλεγγύης - συνεργασίας
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Θετικά πρότυπα και αξίες... Έμφαση στον διαπολιτισμικό διάλογο
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Χρήση ενεργητικών συμμετοχικών μεθόδων μάθησης...
Η εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου Ενσυναίσθηση και ενεργητικό ενδιαφέρον για τον πλανήτη!
Χαρακτηριστικά του Πολίτη του Κόσμου 1) Γνώσεις Σχετικά με τις διαδικασίες της παγκοσμιοποίησης Σχετικά με τα παγκόσμια ζητήματα και προβλήματα Μελέτη και εξακρίβωση των κοινωνικών, ιστορικών, πολιτικών και πολιτιστικών παραγόντων ενός ζητήματος
Χαρακτηριστικά του Πολίτη του Κόσμου 2) Δεξιότητες Κριτικής σκέψης Ολιστικής – συστημικής προσέγγισης των ζητημάτων Διερεύνησης εναλλακτικών λύσεων Αλλαγής προοπτικών Αναγνώρισης στερεοτύπων και προκαταλήψεων Διαλόγου Διαπολιτισμικής επικοινωνίας Ομαδικότητας και συνεργασίας Έρευνας και χειρισμού ΤΠΕ Χειρισμού προβλημάτων και αντιθέσεων Δημιουργίας και λήψης αποφάσεων Ανάληψης δράσεων
Χαρακτηριστικά του Πολίτη του Κόσμου 3) Αξίες Αυτοεκτίμησης Σεβασμού Αλληλεγγύης Κοινωνικής ευθύνης Ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον Ειρήνης και Δημοκρατίας
Χαρακτηριστικά του Πολίτη του Κόσμου Η Εκπαίδευση για τον Πολίτη του Κόσμου δεν προωθεί τη λογική των έτοιμων απαντήσεων αλλά διαμορφώνει ευοίωνες προοπτικές… για παγκόσμια ειρήνη, δημοκρατία, αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής
Δίκτυα Σχολείων Η νέα τάξη πραγμάτων απαιτεί καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές. Δίκτυα μάθησης επικοινωνίας συνεργασίας ανταλλαγής εμπειριών
Δίκτυα Σχολείων Ως δίκτυο ορίζεται η ομάδα των σχολικών οργανισμών που συμπράττουν για μία ιδέα ή έναν κοινό σκοπό
Υπάρχω – Αισθάνομαι – Διεκδικώ» Η αφετηρία... Δίκτυο Εκπαιδευτικών: «Είμαι Παιδί: Υπάρχω – Αισθάνομαι – Διεκδικώ» Επιμόρφωση: Καθηγητών – Συνδέσμων Μαθητών – Μεντόρων Γονέων – Κηδεμόνων: Το μοντέλο του «προτύπου» Γονέα με θεματικό άξονα τη «Ρητορική του μίσους»
«Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου» Δημιουργία διαδικτυακής πύλης Πλαίσιο σχεδιασμού Εφαρμογή ολιστικού μοντέλου εκπαίδευσης Έκφραση και δημιουργικότητα Διάλογος Προβληματισμός Διερεύνηση
«Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου» Συνεργατική οργανωσιακή κουλτούρα που προωθεί την αυτονομία των σχολικών μονάδων Επιμόρφωση των Καθηγητών – Συνδέσμων με το Δίκτυο και των Μαθητών – Μεντόρων των σχολείων με διαφορετικούς θεματικούς άξονες
«Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου» Δραστηριοποίηση των μαθητών Ανάληψη πρωτοβουλιών Συνειδητοποιημένοι λειτουργικοί πολίτες, αφήνοντας το δικό τους αποτύπωμα στην κοινωνία
Στόχοι του Δικτύου Επιδιώκουμε ο σημερινός μαθητής να είναι: ενημερωμένος - ενεργός εγγράμματος σε θέματα αγωγής του πολίτη γνώστης των δικαιωμάτων - των υποχρεώσεων του ικανός να συμμετέχει με ασφαλή, έξυπνο και παραγωγικό τρόπο στον ψηφιακό κόσμο να έχει επαρκή γνώση βασικών ζητημάτων, όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομική πραγματικότητα, οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας κ.λπ να διαθέτει τις δεξιότητες του 21ου αιώνα να διερευνά τον κόσμο, να σκέφτεται κριτικά, να αξιολογεί απόψεις, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράση, να εμπλουτίζει συνεχώς και να αξιοποιεί τις γνώσεις του
Εκπαίδευση για την Ισότητα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Θεματικοί Άξονες Επιμόρφωσης Καθηγητών - Συνδέσμων με το Δίκτυο και της Σχολικής Ομάδας Υποστήριξης και Μαθητικής Αλληλεγγύης (Μαθητών - Μεντόρων) Εκπαίδευση για την Ισότητα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Εκπαίδευση για τη διαπολιτισμική κατανόηση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Σημερινοί Μαθητές - Αυριανοί Ενεργοί Πολίτες της Ευρώπης με σεβασμό στην πολιτισμική κληρονομιά Πολίτες της Ευρώπης: Χτίζουμε τοίχους ή γέφυρες; Ψηφιακή αγωγή του πολίτη / ψηφιακή συμμετοχή του πολίτη (digital citizenship) π.χ. στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο κ.λπ Η ηθική διάσταση της ιδιότητας του πολίτη: "Από το εγώ στο εμείς"
Θεματικοί Άξονες Επιμόρφωσης Καθηγητών - Συνδέσμων με το Δίκτυο και της Σχολικής Ομάδας Υποστήριξης και Μαθητικής Αλληλεγγύης (Μαθητών - Μεντόρων) Ηθικός Πολίτης: είναι αυτός που οικοδομεί σχέσεις που βασίζονται στη δικαιοσύνη, την ευρύτητα πνεύματος, που δείχνει σεβασμό, κατανόηση και συμπόνια συνεισφέρει στην κοινωνία μέσω της ομαδικής εργασίας, της συνεργασίας και της επικοινωνίας Είμαι ενεργός πολίτης: Προτείνω - Συμμετέχω - Συνεργάζομαι - Αλλάζω τον κόσμο
Ατενίζοντας το αύριο με αισιοδοξία Θεματικοί Άξονες Επιμόρφωσης Καθηγητών - Συνδέσμων με το Δίκτυο και της Σχολικής Ομάδας Υποστήριξης και Μαθητικής Αλληλεγγύης (Μαθητών - Μεντόρων) Ακούγεται η φωνή των μαθητών: Δραστηριοποίηση των μαθητών και ανάληψη πρωτοβουλιών (μέσω σχολικών συμβουλίων, σχολικής εφημερίδας κ.λπ) Ενεργός Πολιτειότητα: Το Σχολείο ως κέντρο δημοκρατικού διαλόγου (ρητορική, αγώνες αντιλογίας, επιχειρηματολογία) Ατενίζοντας το αύριο με αισιοδοξία
12 KEYS OF ACTIVE CITIZENS Training T Workshops W Education E Learning L Values V Evaluation
12 KEYS OF ACTIVE CITIZENS Οικογένεια - Οικογενειακή Αγωγή Εκπαιδευτικό σύστημα: έκφραση και δημιουργικότητα Πολιτιστική Κληρονομιά – Παράδοση Η αξία του ελεύθερου χρόνου – κοινωνικοποίηση Δημιουργική Τέχνη
12 KEYS OF ACTIVE CITIZENS Ηθική νοημοσύνη - Ανθρώπινα Δικαιώματα – Ανθρωπιστικές Αξίες Προσέγγιση των εφήβων - Προώθηση υγειών στάσεων ζωής Εκφοβισμός των εφήβων: Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον
12 KEYS OF ACTIVE CITIZENS Συμμετοχή -Έκφραση μέσω του δημιουργικού διαδικτύου - Ψηφιακή Αγωγή του Αυριανού Ενεργού Πολίτη Παραγωγή - Κατανάλωση – Διαφήμιση Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Επιχειρηματικότητα
Ο Δωδεκάλογος του Αυριανού Ενεργού Πολίτη του Κόσμου: Στηρίζομαι στην πολιτιστική μου κληρονομιά με σεβασμό Καλλιεργώ τη συναισθηματική νοημοσύνη Αποδέχομαι τη διαφορετικότητα Υποστηρίζω τις απόψεις μου
Ο Δωδεκάλογος του Αυριανού Ενεργού Πολίτη του Κόσμου: Στηρίζομαι στην πολιτιστική μου κληρονομιά με σεβασμό Καλλιεργώ τη συναισθηματική νοημοσύνη Αποδέχομαι τη διαφορετικότητα Υποστηρίζω τις απόψεις μου
Ο Δωδεκάλογος του Αυριανού Ενεργού Πολίτη του Κόσμου: Προτείνω – Λαμβάνω αποφάσεις Λύνω τις διαφορές μου με τον διάλογο Αρθρώνω το όραμά μου: Οραματίζομαι τον εαυτό μου - Οραματίζομαι την κοινωνία Υιοθετώ υγιείς στάσεις ζωής
Ο Δωδεκάλογος του Αυριανού Ενεργού Πολίτη του Κόσμου: Συμμετέχω στις μαθητικές κοινότητες - Συμμετέχω ενεργά στη ζωή του σχολείου Συνεργάζομαι = Συνυπάρχω Δείχνω αλληλεγγύη Προσφέρω εθελοντικά
«Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου» Σύνδεση των σχολείων με την τοπική κοινωνία Σύνδεση της θεωρίας και της πράξης
ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ Επιδίωξή μας είναι η συνολικότερη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής ζωής μέσα από τη συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, που προάγει τις ειρηνικές σχέσεις, την ευαισθητοποίηση και την εγρήγορση όλων.
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!