Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα Μάθημα 2
Απαντήστε στα παρακάτω Ποιος φορέας είναι υπεύθυνος; Ποιο το θέμα της μελέτης αυτής; Ποια μεθοδολογία ακολουθήθηκε; Από ποιους μπορούν να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα της;
Έρευνα στην Ευρώπη και την Ελλάδα Οι φορείς χρηματοδότησης της εκπαιδευτικής έρευνας στην Ευρώπη είναι Υπουργεία Παιδείας, άλλα Υπουργεία και Ινστιτούτα. Στην Ελλάδα διεξάγουν έρευνα κυβερνητικοί φορείς και μη όπως:
Έρευνα στην Ευρώπη και την Ελλάδα Τα Πανεπιστήμια (ΑΕΙ) και τα ΑΤΕΙ Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο οποίο συγχωνεύθηκαν (2011): Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) Το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) Το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ)
Έρευνα στην Ευρώπη και την Ελλάδα Γενική Γραμματεία Ισότητας (ΓΓΙ) και το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ). Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου (ΕΨΥΠΕ). Κλαδικές ενώσεις κ.α.
Άξονες Έρευνας στην Ελλάδα Μετάβαση νέων από το σχολείο στην εργασία. Εκπαιδευτική πολιτική. Διεύθυνση σχολικών μονάδων. Διδασκαλία (μέθοδος και αποτελεσματικότητα). Μάθηση. Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Σημαντικές έρευνες σχετικά με την εκπαίδευση που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα Εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές εφήβων: Διερεύνηση των αντιλήψεων στα θέματα ισότητας των δύο φύλων της ελληνικής σχολικής κοινότητας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, γονείς) Πανελλαδική έρευνα Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Ψυχολογίας ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (2002-2006)
Σημαντικές έρευνες σχετικά με την εκπαίδευση που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα Πρόγραμμα: Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη. Φορέας Χρηματοδότησης: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ) – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Εθνικοί Πόροι. Φορέας Διαχείρισης: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας Συνεργαζόμενος φορέας: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη. 1997-2000: Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στη διερεύνηση των ιδιαίτερων προβλημάτων του μειονοτικού δημοτικού σχολείου, των χαρακτηριστικών του μαθητικού πληθυσμού, των αιτίων της σχολικής αποτυχίας αλλά και στην κατανόηση της διαίρεσης της τοπικής κοινωνίας 2002-2004: επίπεδα της ελληνομάθειας, μαθητική διαρροή, αξιολόγηση των βιβλίων και του υλικού που παρήγαγε το πρόγραμμα.
Σημαντικές έρευνες σχετικά με την εκπαίδευση που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα Εκπαίδευση Τσιγγανοπαίδων (1997-2000) & Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο σχολείο (2002-2004) προγράμματα του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ στα πλαίσια των οποίων έγινε καταγραφή της οικονομικής, πολιτικής, πολιτισμικής κατάστασης των Ρομά στην Ελλάδα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Σημαντικές έρευνες σχετικά με την εκπαίδευση που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα Βαρόμετρο Απόντων οι NΕΕΤs (Young People Not in Education, Employment or Training) στην Ελλάδα. Χρηματοδότηση από ΓΓΕΤ (Γενική Γραμματεία Έρευνας και τεχνολογίας) Υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔΙΚ) του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης (Συντονίζων Φορέας), το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ(ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), την GreekPublicOpinion(GPO)και τοΙνστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του ΙΤΕ (ΙΗΔΛ-ΙΤΕ)(Ιδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας).
Επόμενη φορά Πληροφορίες σχετικά με την έρευνα και την καινοτομία στην Ε.Ε.