Πειραματικά Σχέδια Ομάδων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πειραματικά Σχέδια Ομάδων
Advertisements

Απλή και Παραγοντική Ανάλυση Διακύμανσης
Υποθέσεις: Ένα Δείγμα. ΤΥΠΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ Τιμές Ζ X = 50, μ = 100, σ = 30, Ζ =
Δοκιμασίες αξιολόγησης τεχνικών ικανοτήτων στις αθλοπαιδιές (test and evaluation) N. Apostolidis Phd.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 1Οη (Θ) Στοιχεία Επαγωγικής Στατιστικής.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Test.
Test.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Στατιστικές Υποθέσεις
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Οθόνη εισόδου στο περιβάλλον του λογισμικού
ΜΠΣ Τραπεζική και Χρηματοοικονομική
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων - 2.
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων
ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Αξιολόγηση VIDEO μικροδιδασκαλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Choosing between Competing Experimental Designs
Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
Κωνσταντάρας: Χειροποίητα έπιπλα με προσωπικότητα
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Choosing between Competing Experimental Designs
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Στατιστικές Υποθέσεις
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Research Methodology Journal Club Presented by Ali A Haghdoost
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
後製影視設計 南台科技大學 課程資訊 課程名稱 後製影視設計 課程編碼 F0D33901 系所代碼/名稱 0F / 資傳系 開課班級
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πειραματικά Σχέδια Ομάδων Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης

Χαρακτηριστικά Πειραματικών Σχεδίων Κύρια συστατικά: Μεταχείριση της ανεξάρτητης μεταβλητής (manipulation) Ομάδα ελέγχου (control) Τυχαιότητα στη δημιουργία των 2 ομάδων (randomization)

Πειραματικά Σχέδια Υπάρχουν 5 είδη πειραματικών σχεδίων Δύο ομάδες, μετά την παρέμβαση μόνο (Post-test only) Μία ομάδα, πριν-μετά (Pre-test-Post-test design) Δύο ομάδες, πειραματική-ελέγχου, πριν-μετά Οι 4 ομάδες του Solomon Παραγοντικά σχέδια (Factorial designs)

Τί σημαίνει παραγοντικό; Σειρές Χ Στήλες Τουλάχιστον 2 ανεξάρτητες μεταβλητές Όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί των μεταβλητών πρέπει να έχουν παρατηρήσεις Κελιά

Τί σημαίνει σημαντική αλληλεπίδραση; Παράδειγμα: «Ποιό είδος θεραπείας είναι πιο αποτελεσματικό;» αντικαθίσταται από: «Ποιό είδος ασθενών ανταποκρίνεται καλύτερα σε ποιό είδος θεραπείας;» Η απάντηση «εξαρτάται» είναι συχνά η σωστή απάντηση σε πολύπλοκα φαινόμενα.

Παράδειγμα 2 x 2: παρουσία/απουσία φίλου-ης; φύλο Εξαρτημένη μεταβλητή: πόνος-άγχος 3 μηδενικές υποθέσεις Παρουσία συντρόφου δεν επηρεάζει mpresent=mabsent Το φύλο δεν επηρεάζει mmale=mfemale Δεν υπάρχει αλληλεπίδραση Η παρουσία ή όχι του συντρόφου δεν σχετίζεται με διαφορετικά επίπεδα πόνου για τα διαφορετικά φύλα Οι άνδρες δεν έχουν διαφορετικά επίπεδα πόνου από τις γυναίκες, είτε έχουν σύντροφο είτε όχι

Παράδειγμα Bushman μελέτη Δύο ανεξάρτητες μεταβλητές 2 είδη video Άνδρες - γυναίκες

2 X 2 Παραγοντικό Σχέδιο (Factorial)

Παράδειγμα - συνέχεια Bushman μελέτη Εξαρτημένη μεταβλητή = αριθμός επιθετικών συμπεριφορών 50 άτομα σε κάθε κελί Ας δούμε means και st. dev.

Δεδομένα

Ευρήματα

Τί πρέπει να υπολογιστεί Διαφορές εξαιτίας της έκθεσης στα βίντεο Τα βίαια σχετίζονταν με μεγαλύτερη επιθετικότητα σε σχέση με τα βίντεο χωρίς βία Διαφορές εξαιτίας του φύλου Άνδρες πιο επιθετικοί από γυναίκες Αλληλεπίδραση video και φύλο Τί σημαίνει; Γιατί λέμε ότι όταν έχουμε αλληλεπίδραση δεν ισχύουν οι κύριες επιδράσεις; Η έκθεση σε βίαια βίντεο επηρεάζει με τον ίδιο τρόπο άνδρες και γυναίκες; Σφάλμα της μέτρησης Η κατά μέσο όρο διακύμανση εντός των κελιών Sum of squares και mean squares Συνολικές διακυμάνσεις και κατά μέσο όρο διακυμάνσεις

Συμπεράσματα Κύριες επιδράσεις Αλληλεπίδραση Διαφορές εξαιτίας του video Περισσότερη επιθετικότητα στα βίαια video Διαφορές κατά φύλο Άνδρες πιο επιθετικοί από τις γυναίκες Αλληλεπίδραση Δεν υπάρχει Η έκθεση σε διαφορετικά βίντεο έχει την ίδια επίδραση και στους άνδρες και στις γυναίκες. Παράλληλες γραμμές

Διάγραμμα Αλληλεπίδρασης Σχήμα με γραμμές (line graph) Κοιτάμε αν οι γραμμές είναι παράλληλες ή όχι Τα video δεν επηρεάζουν διαφορετικά τους άνδρες από τις γυναίκες Μή παράλληλες γραμμές δηλώνουν αλληλεπίδραση Ordinal and disordinal interactions (when lines cross)

Διάγραμμα Αλληλεπίδρασης

Απλές Επιδράσεις - Simple Effects Επιδράσεις μιας ανεξάρτητης μεταβλητής στο ένα από τα επίπεδα της άλλης ανεξάρτητης μεταβλητής. Πχ., Διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών στα βίαια video μόνο, ή μονο στα video χωρίς βία

Παράδειγμα

Παράδειγμα

Παράδειγμα

Παράδειγμα

Παράδειγμα

Ερωτήσεις Ποιός είναι ο ορισμός του παραγοντικού σχεδίου; Πόσες ανεξάρτητες μεταβλητές μπορούμε να έχουμε; Πόσα επίπεδα εντός μιας ανεξάρτητης μεταβλητής; Πώς διαφέρει η κύρια επίδραση από την αλληλεπίδραση; Πώς διαφέρει η κύρια επίδραση από την απλή επίδραση; Ποιά απόφαση θα παίρνατε αν τα στατιστικά ευρήματα ήταν ενάντια στα ευρήματα που βλέπουν τα μάτια σας;

Παράδειγμα Κύριων Επιδράσεων-κατά έτος στο Κολέγιο

Παράδειγμα Απλών Επιδράσεων

Κριτική Πειραματικών Σχεδίων Μετά την παρέμβαση μόνο (Post-test only) – ιστορικές επιδράσεις, ωριμότητα, έλειψη τυχαιότητας, απόσυρση ατόμων, αλληλεπιδράσεις. Μία ομάδα, πριν-μετά (Pre-test-Post-test design) – ιστορικές επιδράσεις, ωριμότητα, επιδράσεις της πρώτης μέτρησης, γνώση του τεστ, regression to the mean, αλληλεπιδράσεις. Δύο ομάδες, πειραματική-ελέγχου πριν-μετά – γνώση του τεστ, παλινδρόμηση προς το μέσο όρο (regression), χάσιμο περιπτώσεων σε διαφορετικό βαθμό για τις 2 ομάδες. Οι 4 ομάδες του Solomon Παραγοντικά σχέδια (Factorial designs) – πολυπλοκότητα, αλληλεπιδράση επιλογής συμμετεχόντων και ωρίμανσης/ιστορία/μετρήσεις.