ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
#dyas_collections password: academyofathens1926. Πώς προβάλλω τις συλλογές μου μέσα από το ΔΥΑΣ Παρουσίαση των στοιχείων καταγραφής των συλλογών στην.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή ανθρωπιστικών επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία: «Συνέντευξη από έναν λαικό αφηγητή» Διδάσκων: Κατσαδώρος.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
Έργα ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Επιμόρφωση εξεταστών τουρκικής γλώσσας Κοινές προδιαγραφές (Επίπεδο Β1-Μέτρια γνώση) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ Τετάρτη, 15.
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
2η Ενότητα: Βιογραφικά Είδη
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Που και πως ψάχνουμε.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Το πρωτογενές υλικό της λαογραφίας αποτελούν κυρίως τα «προφορικά αρχεία», η προφορική δηλαδή παράδοση. Τα περισσότερα στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού διαδίδονται προφορικά (π.χ. οι αφηγήσεις) ή παραδειγματικά (π.χ. χειρονομίες), αλλά υπάρχουν και κάποια σε γραπτή μορφή – π.χ. αυτόγραφοι στίχοι, επιτύμβιες επιγραφές, ή διαδίδονται μέσω των νέων τεχνολογιών (sms, internet, μμε). Στην εργασία μας λοιπόν αναζητάμε κατά κύριο λόγο τα προφορικά αρχεία ή και άλλα τεκμήρια του λαϊκού πολιτισμού.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κύριος στόχος της εργασίας σας είναι να παρουσιάσετε ορισμένα στοιχεία του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού ή στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού από γειτονικούς μας ή πιο απομακρυσμένους λαούς. Κατά την εκπόνηση της εργασίας μας θα κατανοήσουμε τον λαϊκό πολιτισμό ως μια ζωντανή, δυναμική διαδικασία μέσα στο πλαίσιο της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Υπάρχουν πολλά πιθανά θέματα για την εργασία σας. Σας προτείναμε ορισμένες θεματικές αλλά υπάρχουν μεγάλα περιθώρια πρωτοτυπίας. Πάρτε ιδέες από τη διάταξη της λαογραφικής ύλης στο βιβλίο του Μ. Γ. Μερακλή Ελληνική Λαογραφία και από τις σημειώσεις του Γ. Κούζα για την Αστική Λαογραφία. Η επιλογή του θέματος προϋποθέτει να ενδιαφέρεστε γι’ αυτό το είδος του λαϊκού πολιτισμού αλλά και να έχετε στην οικογένειά σας ή στο ευρύτερο συγγενικό ή το φιλικό σας περιβάλλον κάποιο πρόσωπο που διαθέτει μνήμη και ταλέντο στο να αφηγείται.  

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Θα πρέπει να προγραμματίσετε μία συνέντευξη διάρκειας 30-60 λεπτών την οποία θα αφιερώσετε στο θέμα που έχετε για συζήτηση. Εάν κρίνετε σκόπιμο μπορείτε να προγραμματίσετε και μία δεύτερη ή τρίτη συνάντηση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ – ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ Προγραμματίστε τη συνέντευξη σε μία χρονική στιγμή που ο αφηγητής σας έχει χρόνο να σας διαθέσει και καλή διάθεση. Σχεδιάστε τις ερωτήσεις σας εκ των προτέρων . Καλύτερα την ώρα της συνέντευξης να ξέρετε τις ερωτήσεις απέξω. Επιλέξτε ένα ήσυχο μέρος για να πάρετε τη συνέντευξη αλλιώς στην απομαγνητοφώνηση μπορεί να ακούτε, αντί για τη φωνή του αφηγητή σας, κορναρίσματα αυτοκινήτων! Επιλέξτε τον τεχνολογικό εξοπλισμό μας. Μπορείτε να ηχογραφήσετε ή να βιντεοσκοπήσετε τη συνέντευξή σας. Σε περίπτωση που την ηχογραφήσετε μπορείτε να βγάλετε φωτογραφίες με την φωτογραφική σας μηχανή ή το κινητό σας. Ελέγξτε τον τεχνολογικό εξοπλισμό σας. Κάνετε ανοιχτές ερωτήσεις, π.χ. «τι παραμύθια θυμάσαι;» ή αν έχει ακούσει παραμύθια π.χ. από τη μητέρα του ρωτείστε «μιλήστε μας για τη μητέρα σας». Όταν ρωτάτε για γεγονότα (ονόματα, ημερομηνίες) μην κάνετε ερωτήσεις που απαντώνται με ναι ή όχι. Αντί να ρωτήσετε π.χ. «Θυμάστε το πατρώνυμο της μητέρας σας;», ρωτείστε «ποιο ήταν το πατρώνυμο της μητέρας σας;» Δείξτε ενδιαφέρον και σεβασμό στον αφηγητή σας. Κυρίως να είστε πρόθυμοι να κάτσετε ήσυχα και να τον ακούσετε. Δεν διακόπτετε ποτέ τον αφηγητή όταν λέει μια ιστορία. Είναι ευγενικό να καταφύγετε στη μη λεκτική ενθάρρυνση (γνέφοντας, χαμογελώντας). Αν ο αφηγητής σας πετάγεται από το ένα θέμα στο άλλο, αφήστε τον να το κάνει, μην το διακόψετε. Αν τα θέματα στη συζήτηση είναι πολλά, κρατείστε σημειώσεις για εκείνα για τα οποία έχετε ερωτήσεις και ρωτείστε τον αργότερα. Κυρίως χαρείτε τη συνέντευξη, ενθαρρύνοντας τον αφηγητή σας να κάνει το ίδιο. Κάθε άνθρωπος χαίρεται να μιλάει σε πρόθυμους ακροατές. Αλλά και το να ακούς είναι συχνά εξίσου ενδιαφέρον! Και μην ξεχάσετε να ευχαριστήσετε τον αφηγητή σας στο τέλος της συνέντευξης!

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Για την εγγραφή χρησιμοποιούμε ψηφιακό μαγνητόφωνο, βιντεοκάμερα ή κάποιο άλλο αξιόπιστο τεχνικό μέσο. Καταγράφουμε και απομαγνητοφωνούμε τη συνέντευξη στη γλώσσα (ή το ιδίωμα) που εκφέρεται. Σημειώστε ένα σύντομο βιογραφικό του αφηγητή ή της αφηγήτριάς σας (Όνομα, πατρώνυμο, γένος για τις γυναίκες, Ημερομηνία γέννησης, Τόπος γέννησης, Εκπαίδευση, Καταγωγή του πατέρα και της μητέρας, Επάγγελμα του πατέρα και της μητέρας, κύριες μετακινήσεις του αφηγητή, παρούσα απασχόληση, Άλλα επαγγέλματα, Οικογενειακή κατάσταση). Κρατάμε λαογραφικό ημερολόγιο για τη μέθοδο της συλλογής, τις δυσκολίες, τις παρατηρήσεις μας και τα συναισθήματά μας.

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Στην εργασία μας μπορούμε να συμπεριλάβουμε σε παράρτημα: φωτογραφικό υλικό. διάφορα έγγραφα: πωλητήρια, προικοσύμφωνα, διαθήκες κ.λπ. Δείγματα λαϊκής τέχνης: υφαντικής, κεντητικής, πλεκτικής και άλλης λαϊκής χειροτεχνίας, Χάρτες: πολιτικοί, γεωφυσικοί, τοπωνυμικοί. λογοτεχνικές μαρτυρίες Αυτοβιογραφικά κείμενα

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1. Στην εργασία σας καταγράφεται το υλικό της συνέντευξής σας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να απομαγνητοφωνήσουμε κατά λέξη το λαογραφικό υλικό. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε και τα μη λεκτικά στοιχεία (γέλιο, κινήσεις του αφηγητή σε αγκύλες).   2. Μαζί με το κείμενο της εργασίας σας θα καταθέσετε και το ηχογραφημένο ή βιντεοσκοπημένο υλικό της συνέντευξης. 3. Στην εργασία σας να αναφέρετε και τα εξής: Τόπος συνέντευξης, Ημερομηνία συνέντευξης (αν μιλήσατε και άλλες φορές ή με διαφορετικά άτομα δώστε επίσης τα στοιχεία και γι’ αυτές τις συνεντεύξεις). 4. Η εργασία σας μπορεί να περιλαμβάνει και κάποια δική σας εισαγωγή, ανάλυση ή σχόλια. Στην εισαγωγή ή στα σχόλιά σας μπορείτε να αναφέρεστε στα εξής: με ποιο τρόπο η εργασία σας συνδέεται με έννοιες που συζητήσαμε στις παραδόσεις του μαθήματος, γιατί, ως λαογραφικό υλικό, είναι σημαντικό, γιατί το υλικό σας είναι λαϊκός πολιτισμός (υπόκειται στην έννοια της παραλλαγής, συνδέεται με μια λαϊκή ομάδα), σε ποιο αφηγηματικό είδος ανήκει, τι αποκομίσατε από την εμπειρία σας ή τι μάθατε πραγματοποιώντας αυτή την επιτόπια έρευνα; 6. Στο τέλος της εργασίας μπορείτε να παραθέσετε το φωτογραφικό σας υλικό με λεζάντες (οι φωτογραφίες μπορεί να είναι είτε παλαιότερες, φωτογραφίες του αφηγητή, των προγόνων του και της οικογένειάς του, είτε σύγχρονες, δηλ. φωτογραφίες από τη συνέντευξη ή αν υπάρχει και κάποιο άλλο πρόσωπο κοντά σας ζητήστε του να σας φωτογραφήσει μαζί με τον αφηγητή σας.