Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση πληροφοριών Ζητούμενα: αξιοπιστία, επικαιρότητα, πληρότητα
Χρήση διαδικτύου πλεονεκτήματα Πηγές Πληθώρα πληροφοριών Ερευνητικός ρόλος των μαθητών χάρη στην εύκολη πρόσβαση σε δεδομένα Ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ευκολία των μηχανών αναζήτησης
Χρήση διαδικτύου πλεονεκτήματα Επικοινωνία Αμεσότητα Παγκοσμιότητα Ευκολία ανταλλαγής εργασιών και εμπειριών, τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς Ευκολία κατανόησης μέσω διαφόρων ειδών απεικονίσεων Ανακάλυψη και οικοδόμηση της γνώσης
Χρήση διαδικτύου επιφυλάξεις Πηγές Υπερφόρτωση Ανάγκη ελέγχου της ποιότητας και της αξιοπιστίας Μη ακαδημαϊκός προσανατολισμός των μηχανών αναζήτησης Ανάγκη εκμάθησης της δεοντολογίας χρήσης των πηγών Απαίτηση εκμάθησης της κριτικής σύνθεσης και όχι της απλής παράθεσης Εκμάθηση κανόνων (netiquette)
Χρήση διαδικτύου επιφυλάξεις Επικοινωνία Ταχύτητα vs ποιότητα Μεγέθυνση χάσματος της πληροφορίας Πνευματικά δικαιώματα Παρανόηση της πληροφορίας ως ουσιαστικής γνώσης Παρερμηνία γραφικών Τάση να ψάχνεις μαντεύοντας, αντί να σκέφτεσαι τις πραγματικά ψάχνεις
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Αρχειοκατάλογοι (directories) http://directory.in.gr/ http://dir.yahoo.com/Education/ http://www.google.com/Top/Reference/Education/Directories/ http://www.eduref.org/ Αναζήτηση ιστοσελίδων που έχουν παρόμοιο περιεχόμενο, π.χ. για την εκπαίδευση ή για να βρούμε συγκεκριμένα πράγματα, π.χ. υλικό για το σχολείο
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Μηχανές αναζήτης (search engines) http://www.google.gr http://yahoo.com/ “επιστρέφουν” περιεχόμενα ιστοσελίδων που περιέχουν κάποια στοιχεία
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Μηχανές αναζήτης (search engines) Συμβουλές: ερωτήματα κεντρικές λέξεις-κλειδιά (ουσιαστικά), πουνα εκφράζουν με σαφήνεια την αναζητουμένη πληροφορία. χρήση συνώνυμων Χρήση φράσεων όπου απαιτείται, εντός εισαγωγικών Αναζήτηση με βάση Boolean(δυαδικούς) τελεστές (AND, OR, NOT) Ορθογραφία Περιορισμένος αριθμός λέξεων Χρήση φίλτρων (π.χ. απολήξεις)
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Αρχειοκατάλογοι (directories) http://directory.in.gr/ http://dir.yahoo.com/Education/ http://www.google.com/Top/Reference/Education/Directories/ http://www.eduref.org/ Μηχανές αναζήτης (search engines) http://www.google.gr http://yahoo.com/ Υπολογιστικές μηχανές γνώσης (computational knowledge engines) http://www.wolframalpha.com Εργαλεία μεταναζήτησης (metasearch engines) http://www.metacrawler.com
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Αρχειοκατάλογοι (directories) http://directory.in.gr/ http://dir.yahoo.com/Education/ http://www.google.com/Top/Reference/Education/Directories/ http://www.eduref.org/ Μηχανές αναζήτης (search engines) http://www.google.gr http://yahoo.com/ Υπολογιστικές μηχανές γνώσης (computational knowledge engines) http://www.wolframalpha.com Εργαλεία μεταναζήτησης (metasearch engines) http://www.metacrawler.com
Χρήση διαδικτύου Τεχνικές αναζήτησης Για την ασφάλεια περιεχομένου http://www.sch.gr http://www.saferinternet.gr Για την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων http://creativecommons.org/