Οι ευρετικές στρατηγικές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ POLYA Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Ανδρούλα Γεωργίου Χρίστου ΕΔΕ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι ευρετικές στρατηγικές στο μάθημα του G.Polya (1966) Παρουσιάση: Ελπίδα Νασιοπούλου 2017

Βασικές αρχές για την διδασκαλία των Μαθηματικών κατά τον Polya Διδασκαλία σημαίνει να δίνεις την ευκαιρία στο μαθητή να ανακαλύψει. Πρώτα η εκτίμηση και μετά η απόδειξη. Τα Μαθηματικά ανακαλύπτονται με εικασίες και ολοκληρώνονται με αποδέιξεις. Στάδια επίλυσης προβλήματος Κατανόηση προβλήματος Επινόηση σχεδίου επίλυσης Εφαρμογή σχεδίου Αναστοχασμός Ευρετική στρατηγική, είναι αυτή που προκύπτει μέσα από τη διαδικασία κατανόησης του προβλήματος και απόπειρας επίλυσής του. Διαδικασία συνεχούς ανάδρασης Θεωρίας - Πράξης Εκτίμησης - Γεγονότος

Στοιχεία – πυρήνες στην εύρεση στρατηγικής Ερωτήματα Αδιαίρετη διαδικασία αναζήτησης/ αποκάλυψης Αλυσιδωτή διατύπωση κατά τη διαδικσία Εκτιμήσεις Λογική ή τυχαία Επαπροσδιορισμός Προσθήκη Πλήθος σωστών Εκτίμηση – κλειδί Ζητούμενο Κατανόηση Αναδιατύπωση συνεχής Αναγωγή Απλή περίπτωση Επόμενο επίπεδο Εξεζητημένες περιπτώσεις Έλεγχος Της διαδικασίας Της εφαρμογής Των εργαλείων ελέγχου Αναπαράσταση Σχήματα Χειρονομίες Πινακας Λίστα αποτελεσμάτων ή εκτιμήσεων Πολλαπλή χρήση αντικειμένων του περιβάλλοντος Επικοινωνία Ικανοποίηση ως προς τη διαδικασία Συναισθήματα από την απόρριψη μιας ιδέας Αναζήτηση συμφωνίας πάνω σε μια ιδέα Απόδειξη Ανάδειξη της αναγκαιότητας Κομβική αυτή της εκτίμησης – κλειδί

Ανάδειξη στρατηγικής – σύνδεση με ήδη γνωστές διαδικασίες Απλή περίπτωση (simple case) Εξεζητημένες περιπτώσεις (extreme cases) Παρατήρηση (observation) Τακτικότητα/ Μοτίβο/ Νομοτέλεια (regularity/pattern/law) Γενίκευση (generalization) Έλεγχος εικασιών (test guesses) Αναλογία (analogy) Επαγωγική μέθοδος

Σε πόσα μέρη 5 επίπεδα τέμνουν το χώρο; Τέλος