Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου Ου., Κασιμάτη Κ. και Ρετάλη Σ. «Σύγχρονες μορφές αξιολόγησης με Αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών». Αποθετήριο Κάλλιπος.

Βασικοί στόχοι μαθήματος Διασαφήνιση των διαφορετικών μορφών αξιολόγησης (διαγνωστική, διαμορφωτική, τελική) Προβληματισμός για τους σκοπούς και τους στόχους της αξιολόγησης τον 21ο αιώνα. Γνωριμία με το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Γνωριμία, εξοικείωση και δημιουργία εργαλείων διαφορετικών μορφών αξιολόγησης

Βασικό σύγγραμμα Σύγχρονες Μορφές Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με Αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ Επίκουρη Καθηγήτρια Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ΣΥΜΕΩΝ ΡΕΤΑΛΗΣ Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Συγγράμματα από τον Εύδοξο Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50662498 Έκδοση: 2η/2015Συγγραφείς: ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗISBN: 978-960-602-010-0Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΑΦΟΙ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. Η αυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24085 Έκδοση: 1η έκδ./2006Συγγραφείς: Jacobsen Lars,MacBeath John,Schratz Michael,Meuret DenisISBN: 978-960-375-857-0Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.

Εξετάσεις Ηλεκτρονικό portfolio Αξιολόγηση Εξετάσεις Ηλεκτρονικό portfolio

Γιατί να αξιολογήσω; 1 2

Αξιολόγηση Η συστηματική και καλά οργανωμένη διαδικασία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων που αποσκοπεί στην αποτίμηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων, σε συνάρτηση με τους επιδιωκόμενους διδακτικούς στόχους.

Αποτίμηση μάθησης (μόνο γνωσιακοί στόχοι) Παλιά Αποτίμηση μάθησης (μόνο γνωσιακοί στόχοι)

Σήμερα

Αξία α) ένα δυναμικό εργαλείο μάθησης που εμπλέκει ενεργά τους εκπαιδευομένους στην αξιολόγηση των προσπαθειών τους και β) μηχανισμός ανατροφοδότησης και βελτίωσης

Μέτρηση Διαπίστωση ενός χαρακτηριστικού με βάση μια μονάδα μέτρησης.

Έκφραση του αποτελέσματος της μέτρησης με τη βοήθεια μιας κλίμακας. Βαθμολογία Έκφραση του αποτελέσματος της μέτρησης με τη βοήθεια μιας κλίμακας.

Μέτρηση + άλλες πληροφορίες, για να διαπιστωθεί επιθυμητό αποτέλεσμα. Εκτίμηση Μέτρηση + άλλες πληροφορίες, για να διαπιστωθεί επιθυμητό αποτέλεσμα.

Εντοπισμός λαθών, ανάδειξη ορθών στοιχείων. Διόρθωση Εντοπισμός λαθών, ανάδειξη ορθών στοιχείων.

Η δοκιμασία για τον έλεγχο ενός χαρακτηριστικού. Εξέταση Η δοκιμασία για τον έλεγχο ενός χαρακτηριστικού.

Δεξιότητες στον 21ο αιώνα Καινοτομία και Δημιουργικότητα Κριτική σκέψη - Επίλυση προβλημάτων -Λήψη αποφάσεων Μεταγνώση (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) Επικοινωνία Συνεργασία Τεχνολογικός Γραμματισμός Πολιτότητα Καριέρα και Ζωή Προσωπική και Κοινωνική υπευθυνότητα

H αξιολόγηση προτείνεται να στηριχτεί σε Επικοινωνία – αλληλεπίδραση Αυθεντικές δραστηριότητες Κριτική – δημιουργική σκέψη Αυτορρύθμιση, αναστοχασμό, αυτοαξιολόγηση Διαθεματική, διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης Αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών

H αξιολόγηση προτείνουμε να στηριχτεί σε Παιγνιώδεις δραστηριότητες Κατασκευές Δραστηριότητες που εμπλέκουν κάποια μορφή τέχνης STEM δραστηριότητες Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης Δραστηριότητες αξιολόγησης συμμαθητών

Για να σας βοηθήσω, φαντάστηκα κι εγώ μια τέτοια οργάνωση: Φαντάζομαι μια καινούρια οργάνωση που θα έκανε καλό στον κόσμο και την περιγράφω σε μια παράγραφο. Γράφω πρώτα μια φράση σαν πρόλογο, που τη λένε θεματική πρόταση και δίνει τη βασική μου ιδέα. Μετά γράφω πώς φαντάζομαι το έργο αυτής της οργάνωσης και δικαιολογώ τη γνώμη μου. Τέλος γράφω κάτι σαν επίλογο, π.χ. μια ευχή. Για να σας βοηθήσω, φαντάστηκα κι εγώ μια τέτοια οργάνωση: Θεματική πρόταση Θα ήθελα να υπήρχε μια οργάνωση που να φρόντιζε όλοι να χαμογελούν. Κύριο θέμα Τα μέλη της, στον ελεύθερό τους χρόνο, θα έκαναν βόλτες στους δρόμους. Όταν θα έβλεπαν κάποιον λυπημένο, θα έκαναν αστείες γκριμάτσες και θα έλεγαν αστεία, μέχρι να χαμογελάσει. Πιστεύω ότι το χαμόγελο είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Όταν ένας άνθρωπος χαμογελά, μεταδίδει την καλή του διάθεση γύρω του. Αν όλοι χαμογελούσαμε, ο κόσμος θα ήταν πιο όμορφος. Επίλογος Μακάρι να δημιουργηθεί κάποτε μια τέτοια οργάνωση.

Μορφές αξιολόγησης Διαγνωστική Διαμορφωτική Τελική

Μορφές αξιολόγησης Τυπική ή επίσημη (σχεδιασμένη: φύλλα εργασίας, διαγωνίσματα) Άτυπη ή ανεπίσημη (αυθόρμητη: παρατήρηση, προφορικές ερωτήσεις)

Προσδιορίσω επίτευξη στόχων Δώσω κίνητρα Να ενισχύσω αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, ανάπτυξη Καλλιεργήσω αυτοαξιολόγηση, αναστοχασμό Σχεδιάσω τα επόμενα βήματα Αξιολογώ για να Για να εμπνεύσω Βελτιώσω τη διδασκαλία μου Αποτιμήσω γνώσεις δεξιότητες, ικανότητες, ταλέντα

80