ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Αρχές Ένα αυτοκίνητο μπορεί να περιορίσει κατά πολύ την επιβάρυνση με ρύπους την ατμόσφαιρα αν είναι καλά συντηρημένο σε όλα του τα συστήματα. Ενδείξεις για την καλή λειτουργία του κινητήρα μας δίνει η ανάλυση καυσαερίων του Παραπέρα διάγνωση γίνεται με επιπλέον διαγνωστικά συστήματα.
Καυσανάλυση – Αναλυτές καυσαερίων Η καυσανάλυση είναι ο έλεγχος και η διαπίστωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Οι αναλυτές καυσαερίων μετρούν την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε ρύπους. Υπάρχουν συσκευές μέτρησης δύο, τεσσάρων και πέντε αερίων συστατικών των καυσαερίων. Η συσκευή πέντε αερίων μετρά τα CO, HC, NOx, CO2 και O2 Η σύνθεση των καυσαερίων χαρακτηρίζει την κατάσταση και μας ενημερώνει για τυχόν προβλήματα λειτουργίας του κινητήρα
Σύγχρονοι αναλυτές καυσαερίων Οι σύγχρονοι αναλυτές καυσαερίων μετρούν και: στροφές κινητήρα, θερμοκρασία λαδιού και τον λόγο λ. Οι ενδείξεις μετατρέπονται σε αναλογικές ή ψηφιακές και παρουσιάζονται σε οθόνες ή μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στη μνήμη του υπολογιστή είναι καταχωρημένες ή μπορούν να καταχωρηθούν πληροφορίες για διάφορους τύπους των αυτοκινήτων.
Αρχή λειτουργίας Η λειτουργία των αναλυτών στηρίζεται στο ότι κάθε αέριο απορροφά ορισμένη περιοχή από το φάσμα της υπέρυθρης ακτινοβολίας. Οι περιοχές αυτές του φάσματος λέγονται φασματικές απορροφούμενης από αυτό ακτινοβολίας
Έλεγχοι μετρητή καυσαερίων Με έναν αναλυτή καυσαερίων μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες για: εκπεμπόμενους ρύπους το καύσιμο μείγμα την ύπαρξη ελαττωματικού μπεκ, την τυχόν κακή ανάφλεξη, το τυχόν πρόβλημα στο καταλύτη, την διαρροή ή φράξιμο εξάτμισης, την κακή τροφοδοσία αέρα, την διαρροή στη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής κλπ
ΟΡΙΑ ΡΥΠΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO HC 0,5% 1,2% 4,5% 3,5% 0,3% 1% 4% 3% 120ppm Καταλύτη και λ Καταλύτη χωρίς λ Χωρίς καταλύτη πριν 1986 μετά 1986 CO ρελαντί 0,5% 1,2% 4,5% 3,5% 2500 στρ (± 300) 0,3% 1% 4% 3% HC 120ppm 220ppm 800ppm 500ppm 100ppm 200ppm 700ppm 400ppm
Συστήματα μέτρησης καυσαερίων σε Κ.Τ.Ε.Ο. Μετρήσεις σε KTEO Συστήματα μέτρησης καυσαερίων σε Κ.Τ.Ε.Ο.
1. Εγκέφαλος διάγνωσης βλαβών. Μια ολοκληρωμένη ηλεκτρονική διαγνωστική μονάδα είναι σε θέση να ελέγχει: το σύστημα ανάφλεξης, το σύστημα τροφοδοσίας τις εκπομπές καυσαερίων, το σύστημα φόρτισης και το σύστημα εκκίνησης.
Συνδυασμός οργάνων αναλυτή καυσαερίων πιεσόμετρα, πολύμετρο (βολτόμετρο, ωμόμετρο, κλπ) στροφόμετρο, λυχνία χρονισμού παλμογράφο κλπ
Πίνακας εγκέφαλου με αναλογικές ενδείξεις Πίνακας εγκέφαλου με αναλογικές ενδείξεις
Αυτοδιαγνωστικός εγκέφαλος Ο Αυτοδιαγνωστικός εγκέφαλος χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό βλαβών με ειδικούς τέστερς και για τη σωστή ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου του αυτοκινήτου Όρια, μετρήσεις, διαγράμματα και σχέδια λειτουργίας είναι αποθηκευμένα σε ψηφιακό δίσκο cd -rom ή στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή.
Αυτοδιαγνωστικός εγκέφαλος με ειδικούς τέστερς
Με συνδυασμούς ενδεικτικών λυχνιών, και κωδικών βλαβών που εμφανίζει βγάζουμε συμπεράσματα για την τυχόν βλάβη που εμφανίζει κάποιο αυτοκίνητο. Στην οθόνη του υπολογιστή του εγκέφαλου εμφανίζονται συγκεκριμένα προβλήματα και βλάβες. Βρίσκουμε μια βλάβη ακολουθώντας προκαθορισμένα βήματα αναζήτησης και στο τέλος εμφανίζονται οι αιτίες και οι δυνατότητες λύσης των βλαβών (στα πιο προηγμένα συστήματα).
Παλμογράφος - Πολύμετρο 2. Παλμογράφος Εντοπισμός βλαβών στο σύστημα ανάφλεξης γίνεται με τον παλμογράφο στην οθόνη του οποίου φαίνεται σε κυματομορφή η μεταβολή του μεγέθους που μετράμε. 3. Πολύμετρο Χρησιμοποιείται για τον έλεγχο τάσης. Διαπιστώνουμε την ύπαρξη τυχόν βραχυκυκλωμάτων ή κομμένων καλωδίων κλπ. Υπάρχουν αναλογικά και ψηφιακά πολύμετρα
Πολύμετρο