Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Άσκηση ανάπτυξης § Παραδείγματα τρόπων ανάπτυξης.
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Η ομάδα του Πολιτιστικού Προγράμματος Θρησκευτικού Περιεχομένου του 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας παρουσιάζει…
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
- Επικινδυνοτητα απο ερευνεσ - μετατροπεσ
Ο Κόσμος είναι δικός σας Ξ. Μουσά, Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ Εισήγηση για την επιτυχία των πτυχιούχων μας στις ξένες χώρες Α. ΜΕΡΟΣ: Υποστήριξη της κινητικότητας.
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Μέγας Βασίλειος Γρηγόριος Θεολόγος
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
project: οψεις της ψυχολογιας
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Η πτώση του Βυζαντίου.
Γρήγορη επανάληψη.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Τμήμα: Α2’ Σχολικό έτος: Εργασία: Εργασία στην Τάξη 9, σελ. 96 και.
Σύγχρονα κτίρια που έχουν επηρεαστεί
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η εκστρατεία και το έργο του
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 21 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης Δημήτρης Μπεκιάρης ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 3
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
Ο χριστοσ – ο μοναδικοσ διδασκαλοσ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Ο Απόστολος Παύλος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος καθηγητής: κ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΗΘΙΚοσ προβληματισμοΣ & ηθικη επιστημη
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης

Ερωτηση Ποια υπήρξε η σημασία της συνάντησης Ελληνισμού και Χριστιανισμού για την οικοδόμηση του ευρωπαϊκού πολιτισμού; Κίονας κορινθιακού ρυθμού. Ο ελληνικός πολιτισμός ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς για το σημερινό κόσμο, καθώς περιείχε διάφορες καινοτομίες, όπως το πολίτευμα της δημοκρατίας.

Απαντηση Η αλληλεπίδραση μεταξύ της ελληνικής κοσμοθεωρίας και του Χριστιανισμού ήταν πολύ σημαντική για τον τελευταίο, ο οποίος βρισκόταν ακόμη στη φάση της διεύρυνσης και διαμόρφωσης του χαρακτήρα και των αξιών του. Αριστερά: κοσμική απεικόνιση της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη. Δεξιά: Πλάτων και Αριστοτέλης.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (2) Η ελληνική γνώση και η χριστιανική αγάπη θα ενωθούν και θα φωτίσουν τους λαούς της Ευρώπης μέσω της διάδοσης του Χριστιανισμού. Η επιστήμη και η φιλοσοφία της Ελλάδας, σε συνδυασμό με το χριστιανικό πολιτισμό, θα δημιουργήσουν το ηθικό και πνευματικό υπόβαθρο για το σύγχρονο πολιτισμό.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ Όλοι οι φημισμένοι για τη σοφία τους συγγραφείς, ο καθένας λίγο- πολύ επαινεί την αρετή στα συγγράμματά του. Να τους ακούμε λοιπόν και να προσπαθούμε να πραγματοποιήσουμε στη ζωή αυτά που γράφουν. Όποιος με έργα βεβαιώνει τη φιλοσοφία, που για άλλους είναι μόνο λόγια, ''αυτός έχει φρόνηση, ενώ οι άλλοι είναι απλές σκιές''(Ομηρ. Οδ. Κ',495 και Πλ. Πολ. 386d)… Παραδεχόμαστε τα λόγια των αρχαίων που μας δίνουν οδηγίες … Κάποτε ένας άνθρωπος της αγοράς έβριζε τον Περικλή, αλλά ο Περικλής δεν έδινε καμιά σημασία. Όλη την ημέρα ο υβριστής τον περιέλουζε μ' όλες τις βρισιές, αλλά πάλι ο Περικλής έμεινε αδιάφορος. Κι όταν επιτέλους βράδιασε και ο υβριστής με δυσκολία απομακρυνόταν εξαιτίας του σκοταδιού, ο Περικλής, πιστός στην άσκηση της φιλοσοφίας, είπε: ''Δώστε του φως, γιατί ο δρόμος είναι σκοτεινός'' (Πλουτ. Περικλής 5) … Ο φρόνιμος άνθρωπος πρέπει ν' αποφεύγει να ζει για να κάνει εντύπωση ή να συμμορφώνει τη ζωή του με τη γνώμη των πολλών. Αντίθετα, πρέπει να έχει οδηγό στη ζωή του τη λογική (Σωκρ. Κρ. 46) και να μένει ακλόνητος στις αρχές που θεωρεί σωστές, ακόμη κι αν έρθει σε αντίθεση με τους πολλούς, έστω κι αν πρόκειται να αντιμετωπίσει κινδύνους και περιφρόνηση για χάρη της αρετής Μ. Βασιλείου, Προς τους νέους…

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Βλέπουμε στο κείμενο ότι ο Μ. Βασίλειος, ειδικά όταν πρόκειται για την αγωγή των νέων, δε διστάζει να χρησιμοποιήσει στοιχεία από την ελληνική αντίληψη για τον κόσμο. Με ανοιχτό μυαλό, ο Μέγας Βασίλειος δεν απορρίπτει, όπως θα έκανε ένας φανατικός, τη γνώση των εθνικών ως προϊόντα της εθνικής θρησκείας που πρέπει να καταδικαστούν σε λήθη, αλλά την διορθώνει και την προσαρμόζει στα μέτρα του Χριστιανισμού.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που φαίνεται ακόμη μέσα από αυτό το κείμενο είναι η φροντίδα του Μ. Βασιλείου για τη σωστή εκπαίδευση των νέων, επίσης κοινό στοιχείο του χριστιανικού με τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Η αγωγή και η παιδεία όλων των νεαρών μελών της κοινωνίας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα προσφοράς τους στην κοινωνία του σήμερα, αλλά και απαραίτητο στοιχείο της κοινωνίας του αύριο.

Μικρογραφία χειρόγραφου κώδικα (τέλος) Ελληνικό μελανόμορφο αγγείο