Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Σχολικό έτος 2012-2013 1ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γεωργιοπούλου Βασιλική – Μαρία Τάξη: Γ΄

Στην υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος ακολουθήθηκε η μέθοδος project, η οποία ‘χρησιμοποιεί’ τη βιωματική μάθηση, την εμπειρία του παιδιού, τις αρχές της διεπιστημονικότητας και της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας, προκειμένου να παρακινήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν τη γνώση. Σχηματίστηκαν 3 ομάδες μαθητών καθεμιά από τις οποίες επέλεξε το όνομά της και δημιούργησε το σύμβολο – σημαία της.  

Οι ομαδεΣ μαΣ…

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η σωστή διατροφή κατά την παιδική ηλικία αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός υγιούς οργανισμού κατά την ενήλικη ζωή. Η επιλογή του θέματος «Διατροφή και Υγεία» έγινε με κριτήριο την ανάγκη να μυηθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία στη διάκριση των τροφίμων σε υγιεινά και μη, να προστατευθούν από τη διαφήμιση, καθώς και να αλλάξουν τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες (υπερκατανάλωση γλυκών, αναψυκτικών κ.λ.π.). Αφορμή αποτέλεσε η παρατήρηση του γεγονότος ότι αρκετά παιδιά επέλεγαν να καταναλώνουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τροφές χαμηλής θρεπτικής αξίας.

ΠΙΝΑΚΑΣ: ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ Η Δραση μασ… Η υλοποίηση του προγράμματος μας ξεκίνησε με την καταγραφή του εβδομαδιαίου προγράμματος διατροφής των μαθητών με τη βοήθεια του παρακάτω πίνακα. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αναλύθηκαν, παρουσιάστηκαν στην τάξη και αποτέλεσαν αφορμή για συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων. ΠΙΝΑΚΑΣ: ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙΝΟ ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΒΡΑΔΙΝΟ

Η ΔραΣη μαΣ… - Γνωριµία µε τη Μεσογειακή ∆ιατροφή και κατασκευή της ‘Πυραμίδας Διατροφής’. - Πραγματοποίηση συνεντεύξεων με τους   παππούδες  για την   παραδοσιακή  κουζίνα.

Η ΔραΣη μας… Αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριακού υλικού για τις ομάδες τροφίμων, τα νωπά και μεταποιημένα προϊόντα, και κατασκευή κολάζ.

Η Δραςη μας… Περίπατος στο Δασύλλιο και πικ νικ με υγιεινό πρωινό. Η Δραςη μας… Περίπατος στο Δασύλλιο και πικ νικ με υγιεινό πρωινό.

Η Δραςη μας… Προετοιμασία των διαλόγων του θεατρικού «Η πιο ωραία συνταγή», που παρουσιάστηκε στη λήξη της σχολικής χρονιάς σε γονείς και μαθητές του σχολείου.

Μας επισκέφθηκαν… Ενηµέρωση των μαθητών από διατροφολόγο.

Η παρουσίασή μας… Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρουσίασαν στους μαθητές του σχολείου, καθώς και στους γονείς τους, το θεατρικό έργο «Η πιο ωραία συνταγή» και τραγούδησαν το γνωστό τραγούδι «Λέμε ναι» με αλλαγμένους στίχους ώστε να ταιριάζουν στο θέμα της διατροφής (μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης, στίχοι: Σοφία Καινούριου).

Ας αξιολογηθούμε… ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Στους μαθητές δόθηκε να συμπληρώσουν δύο ερωτηματολόγια (ένα pre-test και ένα post-test). Στην προσπάθεια να διαπιστώσουμε την ήδη αποκτημένη γνώση των μαθητών, τους θέσαμε ερωτήσεις που απευθύνονταν στον τρόπο ζωής τους και τη στάση που υιοθετούν σε ποικίλες καθημερινές καταστάσεις-διλήμματα που αφορούν τη διατροφή τους. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, δόθηκε και πάλι το ίδιο ερωτηματολόγιο στους μαθητές, ελαφρά τροποποιημένο. Μέσα από την ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών φάνηκε ότι το πρόγραμμα κατόρθωσε σε σημαντικό βαθμό να πετύχει τους στόχους του. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τα διατροφικά θέματα, απέκτησαν γνώσεις και είναι σε θέση να διακρίνουν τη στάση που πρέπει να υιοθετήσουν. Αυτό που παραμένει να φανεί είναι το κατά πόσο οι μαθητές θα εφαρμόσουν τα όσα έμαθαν στην καθημερινή ζωή τους. Δυστυχώς, ο έλεγχος των μακροπρόθεσμων ωφελειών δε μπορεί να γίνει μέσα από κανένα ερευνητικό εργαλείο. Το μέλλον θα αποτελέσει τον αδιάψευστο μάρτυρα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Επιχειρώντας μια κριτική και αντικειμενική εξέταση του προγράμματος που υλοποιήσαμε, διαπιστώσαμε ότι το θέμα της διατροφής προσέλκυσε το ενδιαφέρον των μαθητών. Το γεγονός ότι οι στόχοι του προγράμματος ήταν σαφείς και το υλικό κατάλληλα προσαρμοσμένο στην ηλικία και τις ικανότητες των μαθητών, βοήθησε και παρότρυνε τους τελευταίους να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό. Μέσα από τη στρατηγική της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, οι μαθητές βοηθήθηκαν να αποκτήσουν θετική εικόνα για τους συμμαθητές τους και να κατανοήσουν ότι σε μια ομάδα τα προβλήματα λύνονται με συλλογική προσπάθεια, αλληλοκατανόηση και συνεργασία. Ανάμεσα στις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε συγκαταλέγονται ζητήματα πειθαρχίας, καθώς κάποιοι μαθητές με έντονο το στοιχείο του εγωισμού δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα να ενταχθούν στην ομάδα και να λειτουργήσουν σωστά και αποτελεσματικά μέσα σε αυτή.

ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ = ΥΓΕΙΑ = ΖΩΗ. Κλεινοντασ… Οι µαθητές και µαθήτριες της Γ΄ τάξης, αφού δούλεψαν µε όρεξη καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, κατέληξαν στο συμπέρασμα και, συνάμα, σύνθημα που υιοθετήθηκε και από το πρόγραμμά μας: ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ = ΥΓΕΙΑ = ΖΩΗ. .