Επίβλεψη συνεργατικών δραστηριοτήτων με Ταμπλέτα Ράπτης Γεώργιος – Ειρήνη Χούντα Ομάδα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή Πανεπιστήμιο Πατρών http://hci.ece.upatras.gr/
Λίγα Λόγια…. Διπλωματική εργασία του κ. Ράπτη Γιώργου (Ιούλιος 2011) Εκπονήθηκε στο Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή του Πανεπιστημίου Πατρών Η εφαρμογή που αναπτύχθηκε στηρίχθηκε στην συνεργατική πλατφόρμα Synergo
Στόχος εργασίας Η μελέτη της χρήσης υπολογιστών ταμπλέτας σαν εργαλείο του εκπαιδευτικού Ανάπτυξη εφαρμογής Synergo Vision για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού κατά την διεξαγωγή συνεργατικών δραστηριοτήτων με χαρακτηριστικά: την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της εργασίας των συνεργαζόμενων ομάδων την δυνατότητα αλληλεπίδρασης του εκπαιδευτή με τους εκπαιδευόμενους μέσω γραπτών μηνυμάτων αλλά του προβολέα ως εναλλακτική μορφή διαδραστικού πίνακα.
Τρόπος λειτουργίας Το Synergo Vision παρακολουθεί τις συνεργαζόμενες ομάδες και ανταλλάσει μηνύματα με τους χρήστες μέσω του relay server O εκπαιδευτικός μοιράζεται με την τάξη την οθόνη του μέσω προβολέα και έχει την δυνατότητα να σχολιάσει την πορεία εργασίας κάποιας ομάδας ή να κάνει επισημειώσεις ορατές προς όλους
SynergoVision v1.0 (1/3) Στο τμήμα σύνοψης, παρουσιάζονται οι χώροι εργασίας των ομάδων συνεργασίας σε μικρογραφίες Στο τμήμα λεπτομέρειας προβάλλονται επιλεγμένοι χώροι εργασίας συνεργαζόμενων ομάδων. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να υποσημειώσει, να στείλει μήνυμα στην ομάδα και να προβάλλει την εικόνα στον πίνακα
SynergoVision v1.0 (2/3) Κύρια εργαλειοθήκη Σύνδεση ή αποσύνδεση με το Synergo Relay Server Διαχείριση δραστηριοτήτων Αποστολή εργασιών σε ομάδες Προβολή ρυθμίσεων Προβολής βοήθειας Προβολής πληροφοριών Έξοδος από το Synergo Vision
SynergoVision v1.0 (3/3) Τμήμα λεπτομέρειας Εργαλειοθήκη σχεδίασης Χώρος σχεδίασης και παράθυρα επιφάνειας εργασίας των ομάδων
SynergoVision v1.0 demo
Αξιολόγηση της εφαρμογής Φάση 1: Επίδειξη στο 4ο συνέδριο ΣΦΥΜΜΗ Επιτόπια παρατήρηση Συνεντεύξεις Φάση 2: Μελέτη στο εργαστήριο Ανάλυση οπτικοακουστικού υλικού με χρήση του ActivityLens
Συμπεράσματα Ικανοποιητική απόκριση του εργαλείου στην παρακολούθηση των επιφανειών εργασίας Ταυτόχρονη χρήση της πένας με το πληκτρολόγιο Η πένα προτιμήθηκε ως δεικτική συσκευή παρέχει καλύτερη αίσθηση ελέγχου Όχι όμως και ως συσκευή εισαγωγής κειμένου Δυσκολία συντονισμού της δραστηριότητας με τον διαδραστικό πίνακα
Ευχαριστούμε! Synergo : http://hci.ece.upatras.gr/synergo Χορηγία: HP Innovation in Education Synergo : http://hci.ece.upatras.gr/synergo