ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2011-2012 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2011-2012 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΕΡΙΣΣΟΥ ΤΑΞΗ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ: «ΝΤΟΠΙΟΛΑΛΙΑ» ΙΔΙΩΜΑΤΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΙΕΡΙΣΣΟΥ -ΑΜΜΟΥΛΙΑΝΗΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: 1. ΧΑΣΑΠΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ01 2.ΨΙΛΙΑΓΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ 1.ΑΒΔΗΜΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ 2. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ 3.ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 4. ΙΑΤΡΟΥ ΜΑΡΙΑ 5. ΚΟΚΟΤΖΟΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 6. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 7.ΚΑΡΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 8.ΛΑΓΟΝΤΖΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ 9.ΛΙΑΠΗ ΗΡΩ 10.ΜΑΝΩΛΟΥΔΑ ΜΑΡΙΑΝΘΗ 11. ΜΥΛΩΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 12.ΤΑΠΤΑ ΠΕΛΑΓΙΑ 13. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ 14. ΧΙΩΤΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΣΚΟΠΟΣ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΙΔΙΩΜΑΤΟΣ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΙΔΙΩΜΑΤΟΣ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΦΟΡΑΣ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ(ΤΟΥΡΚΙΚΑ, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ,ΙΤΑΛΙΚΑ κ.α) Η ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΙΔΙΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΡΧΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ 2 ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ 2 ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΕΥΝΟΥΣΑΜΕ ΣΤΙΣ 2 ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΑΜΕ ΥΠΟΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 3 ΜΕΛΩΝ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΔΟΘΗΚΑΝ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΒΙΒΛΙΟ ΥΛΗΣ ΟΠΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΤΑΝ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΦΟΡΑΣ Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ (Τουρκ., αρχ. Ελλην., Ιταλ. κ.α.) Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ 1. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 2.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΤΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝΠΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ 3.ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ 4.ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ 5. ΗΛΕΚΡΤΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ 6. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ 7. ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΡΟΛΟΓΟΥ 8. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ 9. ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ 10. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΛΙΚΟΥ ΠΟΝΗΜΑΤΟΣ
ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΠΗΓΩΝ 1. ΑΜΕΣΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2. ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ 3. ΓΕΙΤΟΝΕΣ 4. ΣΥΝΓΧΩΡΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΓΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ 5. ΛΑΟΓΡΑΦΟΙ 6. ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ 7. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ –ΟΚΤΩΒΡΙΟ =ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟ=ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΡΤΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ=ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ,ΠΡΟΛΟΓΟΥ, ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΠΟΝΗΜΑΤΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ= ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΝΗΜΑΤΟΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (χάρηκαν, γέλασαν, βαρέθηκαν, κουράστηκαν, ικανοποιήθηκαν, μετάνιωσαν ή δεν μετάνιωσαν με την επιλογή κ.α)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ-ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1Η Αφού ψήφισαν οι μαθητές, παρουσιάστηκε το πρόβλημα άλλα θέματα να τα διαλέξουν περισσότεροι από 15 μαθητές και άλλα μικρές ομάδες 4-5 ατόμων. Με συζήτηση και αμοιβαίες υποχωρήσεις τελικά δημιουργήσαμε την ομάδα μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2Η Στο Λύκειο της Ιερισσού φοιτούν μαθητές από 6 χωριά μεταξύ των οποίων και το νησί της Αμμουλιανής. Αυτό δυσκολεύει την δημιουργία ομάδων που θα δουλέψουν στα χωριά τους τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 3Η ΟΙ ΜΕΛΕΤΗΡΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΗΔΗ ΒΑΡΥ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 4Η ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Η ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 4Η ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Η ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 5Η Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΟΥ PROJECT ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΚΥΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΚΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΠΌ ΠΟΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΗ : ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΘΕΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η συνεργασία μεταξύ των μαθητών ΘΕΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η συνεργασία μεταξύ των μαθητών πέρα από τις δυσκολίες Το άνοιγμα της μαθητικής κοινότητας στην κοινωνία και η συνεργασία των μαθητών με εξωσχολικούς παράγοντες Η συνεργασία εκπαιδευτικών –μαθητών ακόμα και εκτός σχολείου Η συνεργασία μεταξύ των καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων
Ο προβληματισμός και η ενασχόληση για θέματα πέρα από την υποχρεωτική ύλη, η έρευνα , η επικοινωνία με άλλες ομάδες ενδοσχολικές ή εξωσχολικές. Η οργάνωση μέσα από τα προσωπικά ημερολόγια, η ταξινόμηση του υλικού , η αξιολόγηση του υλικού των άλλων μελών της ομάδας, η τήρηση του χρονοδιαγράμματος , η σύνθεση του τελικού προϊόντος και η παρουσίασή του, εξοικειώνουν τους μαθητές με καινούργια αντικείμενα σίγουρα πολύ χρήσιμα για τις μελλοντικές δραστηριότητες στις σπουδές αλλά και στην εργασία
Η οργάνωση μέσα από τα προσωπικά ημερολόγια, η ταξινόμηση του υλικού ,η αξιολόγηση του υλικού των άλλων μελών της ομάδας, η τήρηση του χρονοδιαγράμματος , η σύνθεση του τελικού προϊόντος και η παρουσίασή του εξοικειώνουν τους μαθητές με καινούργια αντικείμενα σίγουρα πολύ χρήσιμα για τις μελλοντικές δραστηριότητες στις σπουδές αλλά και στην εργασία
Η χαρά της δημιουργικότητας και η ικανοποίηση όλων, όταν το τελικό αποτέλεσμα φτάσει ολοκληρωμένο στα χέρια τους, είναι ολοφάνερη. Μάλιστα όσο πιο πολύ εργαστεί κάποιος τόσο πιο πολύ χαίρεται και ξεχνά τους κόπους και τις τυχόν μέχρι τότε γρίνιες. Αυτό νομίζουμε ισχύει και για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς