Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ Διαδικασία απαραίτητη για τη συνέχιση της ζωής ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ Η ένωση του πυρήνα ενός αρσενικού γεννητικού κυττάρου (αρσενικού γαμέτη) με τον.
Advertisements

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθανασοπούλου Χριστίνα
Μαρία Μαύρου Δ΄1 Δημοτικό Σχολείο Λυμπιών
Μια ιστορία έρωτα… μυστηρίου… τρόμου…. Πρωταγωνιστούν Σκληρός Δίσκος: αποθηκεύει (μόνιμα) προγράμματα και δεδομένα (Κύρια) Μνήμη: φορτώνει προγράμματα.
TO FACEBOOK Αναστασία Τσιναρίδη Σπυριδούλα Τόλιου Β’4.
Οι βασικές χαρακτηριστικές ιδιότητες των υλικών σωμάτων
ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΑ [1]. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ [2] Η Ιστιοπλοΐα είναι μια τέχνη αρμενίσματος στο νερό χρησιμοποιώντας τον άνεμο. Η Ιστιοπλοΐα είναι μια τέχνη αρμενίσματος.
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ: Παράκτια και ορεινά
Δημητρακοπούλου-Σκυλογιάννη Ν., Γλυπτά των «σκοτεινών» χρόνων στη νέα μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, Σύμμεικτα 17,
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
Όταν το όνειρο γίνεται εφιάλτης… Καλωσήρθατε στον κόσμο του Μίλτου Σαχτούρη.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
1 Χωροταξική Αλληλεξάρτηση - Περιοχή Αγοράς Περιοχή Αγοράς και Κώνος του Lősch - Υποθέσεις –Καταναλωτές ομοιόμορφα κατανεμημένοι –Ομοιόμορφη μεταφορά προς.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Μια δυναμική παρουσία στο χώρο του διαδικτύου ! Κοινωνικά.
Η γυναίκα στην αρχαιοτητα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ: ΠΕΙΡΑΙΩΣ- ΓΚΑΖΙ
Μαργαρίτα Παπαδάκη – Άννα Τσακάλη
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 5η: Αἰωνιότητα ΙΙΙ Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Δομικά Πεδία της Σελίδας του Μαθητή (Αναλυτικά) – Ενδεικτικά Παραδείγματα
«Πειράματα σε ζώα & ανθρώπους και κλωνοποίηση»
Η θρησκεία στη Σαουδική Αραβία
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ..
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ κΑΙ ΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ καρολινα κορωνακου-παξιμαδη β’3.
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
Το μάζεμα της ελιάς –Η παραγωγή λαδιού
ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ζητειται ελπισ – το ποταμι αντωνησ σαμαρακησ
Ελβετία Ελένη Πλιάκου Β4.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
H Γέννηση του Χριστού.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕ ΣΑΠΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΠΓΕΣΣ ΤΜΗΜΑ:Α’2 ΑΣΚΗΣΗ:ΣΕΛΙΔΑ 42/1
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
TZOTTO Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΄Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
Αντισημιτισμός Μάθημα: Θρησκευτικά Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Ομάδα: Κοκομπάια
Όνομα: Θεόδωρος Μαυρουδής Τάξη: Ε’
Μάλτα Μαθήτρια : Διονυσία Θωμά Τάξη : Β΄2
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
Εργασία Γυναίκες Στην Γαλλική Επανάσταση
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΣΙΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Κώστας Διάκος: Νομικός Περιβάλλοντος H ενεργειακή αυτονομία συναντά την κοινωνική οικονομία.
ΒΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΥ Γ2 ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ν. ΣΜΥΡΝΗ ΥΠ.ΚΑΘ.Π.ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
Ο Άνθρωπος ως Διάκονος του Πλησίον
Η αγιογραφία στους καθολικούς ναούς
Ενώ ο Λύσανδρος βρίσκεται στη Ρόδο, οι Αθηναίοι, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούν τις ιωνικές πόλεις που ανήκαν στον Κύρο.
Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η παραβολή του Σπλαχνικού Πατέρα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β Π.Γ.Ε.Σ.Σ..
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ στα σχολεια.
Μέλλου Χριστίνα Μπέτσης Γιώργος Οικονόμου Ευαγγελία Χάμζα Κλέιτον
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Βασίλης Συμεωνίδης 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
Πάνελ συζήτησης : «Ο Δικηγόρος από τη σκοπιά της Διοίκησης
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي
Το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος: 2016-17

Εργασία: Αναζητήστε χριστουγεννιάτικες εικόνες στο διαδίκτυο και κατάταξε τες σε κατηγορίες-σχολές

Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ Χαρακτηριστικά της Βυζαντινής Αγιογραφίας Ο χαρακτήρας της Ορθόδοξης αγιογραφίας είναι σεμνός, κατανυκτικός, με πνευματικό και όχι σωματικό κάλλος. Τα άγια πρόσωπα εικονίζονται με πνευματική και σωματική ρωμαλεότητα, με ανδρείο και γενναίο φρόνημα, με ευθύτητα. Η εικόνα είναι η σκάλα που μας ανεβάζει στον Ουρανό, αλλά και κατεβάζει τον Ουρανό στη γη. Είναι ένα σημείο συναντήσεως, παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος.

Ιδιότητες της Βυζαντινής Αγιογραφίας Η Βυζαντινή αγιογραφία:  Καταργεί το κοσμικό φως: Σε καμία Ορθόδοξη εικόνα δεν αποδίδεται σκιά. Όλα είναι φωτεινά και ευδιάκριτα, επειδή φωτίζονται από τον Ανέσπερο Ήλιο της Δικαιοσύνης, τον Χριστό.   Καταργεί τον κοσμικό χώρο και χρόνο: Η εικόνα διατηρεί τα ιστορικά στοιχεία και πλαίσια αυτού που απεικονίζει, αλλά δε δεσμεύεται από αυτό. Ο Τριαδικός Θεός είναι άχρονος και αχώρητος. Ο χώρος και ο χρόνος είναι ανθρώπινα μεγέθη. Έτσι, η ορθόδοξη αγιογραφία δε διστάζει να αποδεσμευτεί από τη φυσιοκρατική αντίληψη της κοσμικής τέχνης.  Καταργεί την προοπτική: Δεν τηρείται η φυσική τάξη των πραγμάτων. Αυτή η αντίστροφη προοπτική, δηλώνει το μυστικό βάθος της εικόνας, που είναι το σωτηριώδες έργο του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.   

ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΑΡΦΙΑΣ Η βυζαντινή αγιογραφία, περιλαμβάνει: Τη φορητή εικόνα Την τοιχογραφία Το ψηφιδωτό Τη μικρογραφία, πού κοσμεί χειρόγραφους κώδικες και βιβλία. Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες χρησιμοποιήθηκαν κυρίως κηρόχυτες και εγκαυστικές φορητές εικόνες και ψηφιδωτά. 

Τα ψηφιδωτά, μέχρι την εικονομαχία, κυριαρχούσαν στην ιστόρηση των ιερών ναών, επειδή οι μικροσκοπικές ψηφίδες της χρωματισμένης υαλόμαζας, με την ανακύκλιση και αντανάκλαση του φωτός, αναδείκνυαν τα χρώματα λαμπερά και ζωηρά, δημιουργώντας μίαν υπερβατική ατμόσφαιρα.  Σταδιακά, όμως, αυξάνεται ή χρήση της φορητής εικόνας και της τοιχογραφίας, είτε με τη μορφή της υδατογραφίας είτε με τη μορφή της ξηρογραφίας. Η περίοδος της δυναστείας των Παλαιολόγων αυτοκρατόρων του Βυζαντίου (1261-1453) θεωρείται ό χρυσούς αιών της βυζαντινής αγιογραφίας. Την εποχή αυτή διαμορφώνονται δύο Σχολές-τεχνοτροπίες: ή Μακεδονική, πού κυριαρχεί μέχρι τα μέσα του 15ου αιώνος και ή Κρητική, πού ανθεί κατά τον 16° αιώνα. 

Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ Η Μακεδονική τεχνοτροπία χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα με πλατιά σαρκώματα και φωτίσματα. Τα σώματα διαγράφονται κάτω από τα ενδύματα. Ή πτυχολογία είναι πλούσια και διακοσμείται με θεαματική λεπτομέρεια, ενώ παρατηρούνται ένταση, κίνηση, ελευθερία, πλούσια χρώματα και έντονη έκφραση της ψυχολογικής καταστάσεως των εικονιζόμενων προσώπων. Κύριος εκφραστής αυτής της τεχνοτροπίας υπήρξε ό Μανουήλ Πανσέληνος, πού ανεδείχθη στο πρώτο ήμισυ του 14ου αιώνα. 

Η ΚΡΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ Τέλη του 14ου αιώνα καλλιεργείται ή Κρητική τεχνοτροπία. Κύρια χαρακτηριστικά είναι οι σκοτεινότεροι προπλασμοί, κυρίως στα πρόσωπα, όπου χρησιμοποιείται, το καφέ και όχι το πράσινο χρώμα της μακεδονικής σχολής. Η τέχνη είναι απλή, λιτή, με μυστικό ασκητικό χαρακτήρα. Το φως είναι πλέον λιγοστό και μοιάζει να πηγάζει από κάποιο βάθος, στοιχείο που υποβάλλει στον θεατή αποφατισμό και βαθιά κατάνυξη. Κύριος εκπρόσωπος αυτής της τεχνοτροπίας είναι ο Θεοφάνης ό Κρής. 

ΦΟΡΗΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Εικόνα 1 Εικόνα 2 Εικόνα 3 Εικόνα 4

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ Εικόνα 5 Εικόνα 6 Εικόνα 7 Εικόνα 8

ΨΗΦΙΔΩΤΑ Εικόνα 9 Εικόνα 10 Εικόνα 11 Εικόνα 12

ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΕΣ Εικόνα 13 Εικόνα 14 Εικόνα 16 Εικόνα 15

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ https://www.google.gr/search?q=%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AE+%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjr8ujmmeLPAhUDiRoKHfWAAekQ_AUICCgB&biw=1137&bih=735&dpr=0.9#imgrc=OPrmvd0Xo8yhnM%3A Εικόνα 1: http://agiografiesamvrosiadi.blogspot.com/2014/05/blog-post_13.html Εικόνα 2: https://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiBlf-hnOLPAhXInRoKHU1EAXMQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fagiografiesamvrosiadi.blogspot.com%2F2014%2F07%2Fblog-post_11.html&psig=AFQjCNHzB9d8PjIEISTcMjFPcHoooSGVqA&ust=1476806164794087 Εικόνα 3: http://www.afentoulis.com/wp-content/uploads/2012/09/%CE%A6%CE%BF%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CE%95%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1-01.jpg Εικόνα 4: http://www.srbapatker.gr/uploads/posts/2016-06/1466013702_maria-magdalini1200.jpg Εικόνα 5: http://vlasiostsotsonis.gr/images/work/11.jpg Εικόνα 6: http://www.agiografos-manesisb.gr/wp-content/uploads/2013/07/%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B5%CF%82_7.jpg Εικόνα 7: https://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.vaboulis.gr%2FImages%2FGeneralGallerySecond%2Fimage2.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.vaboulis.gr%2FGallerySecond&docid=pYd-_gsj0hkDQM&tbnid=AdgT6agSs3UIVM%3A&w=748&h=561&bih=735&biw=1137&ved=0ahUKEwio1qqCneLPAhWG2xoKHR1DC3sQMwg7KAowCg&iact=mrc&uact=8 Εικόνα 8: http://byzantine-icons.co/images/gallery/toixografies/kyrios/IMG00002s.jpg

Εικόνα 9: http://2. bp. blogspot Εικόνα 9: http://2.bp.blogspot.com/-NbbYdMzhOpA/TwM1TYZ898I/AAAAAAAAB-Y/Tk491u48O6g/s1600/Hatay-mosaic_04.jpg Εικόνα 10: https://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.haidari.gr%2FDefault.aspx%3Ftabid%3D185%26language%3Del-GR&psig=AFQjCNG2geiGEOA0YQ7wBFqEFsUOzaT0YQ&ust=1476807504527310 Εικόνα 11: https://www.google.gr/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjFt6Ttn-LPAhXBfRoKHWswAEcQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.mosaics-psifidota.gr%2Ferga%2Fbuzantina-psephidota%2F&psig=AFQjCNG2geiGEOA0YQ7wBFqEFsUOzaT0YQ&ust=1476807504527310 Εικόνα 12: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOdx63yX-m__WrlchbBnF6aeBub_HcLxHBrDdjAt4Z5APzmHK4 Εικόνα 13: http://users.sch.gr/pchaloul/Bruegel-Grunevaldt/byz-mikr-mensis.jpg

Εικόνα 14: http://users. sch Εικόνα 14: http://users.sch.gr/pchaloul/Bruegel-Grunevaldt/byz-mikrogr-mensis.jpg Εικόνα 15: http://users.sch.gr/pchaloul/Bruegel-Grunevaldt/byz-microgr-mansis.jpg Εικόνα 16: http://diakonima.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/10/51.jpg

ΤΕΛΟΣ