Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση
Advertisements

Μάθημα 2ο 20/10/2012.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Το Β3 παρουσιάζει Μουσική επένδυση για τις επόμενες 8 διαφάνειες: Η καντάδα της παραλίας, της Ελένης Καραΐνδρου από την ταινία Η τιμή της αγάπης.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Η ηλεκτρονική παρουσίαση του λογοτεχνικού της Ζωρζ Σαρρη αποτελεί μια καινοτομία στο μάθημα του λογοτεχνικού. Η παρουσίαση αυτή παρουσιάστηκε την ημέρα.
ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Στάση λεωφορείου Πατησίων: Λυσσιατρείο, τρόλεϊ 313,11, 5, 14
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Επιστημονική Διημερίδα «ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ Ο ΕΛΛΗΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ»
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Αριστοτέλης Ο Αριστοτέλης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος και πολυεπιστήμονας που γεννήθηκε στη Στάγειρα το 384 π.Χ. Πατέρας του ήταν ο Νικόμαχος, ο οποίος.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΛΟΓΙΚΗ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ. Ι. Περιγραφή του μαθήματος Μάθημα: Επιλεγόμενο - εξεταζόμενο Κατεύθυνση: «Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών» Τάξεις:
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
Ερευνητική εργασία (Project)
Άντον Τσέχοφ 1.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΣΤΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 3ος π
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Δρόσου Μαρίνα Θεοδοσίου Ιωάννα Καμαργιάννη-Βασιλείου Άννα
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

ΑΦΟΡΜΗΣΗ Θεατρικό (γονείς – αντιδραστικό παιδί) μουσική υπόκρουση απόσπασμα από θεατρική παράσταση (Πελεγρίνης)

Στο «Τζένη Καρέζη» από τις 19/10 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη (9 μ. μ Στο «Τζένη Καρέζη» από τις 19/10 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη (9 μ.μ.), θα παρουσιάζεται και η θεατροποιημένη διάλεξη του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδόση Πελεγρίνη «Η φιλοσοφία στη σκηνή: Αρθούρος Σοπενχάουερ», με θέμα τη ζωή, τη δράση και τις ιδέες του φιλοσόφου. Σκηνοθεσία Μανώλη Σορμαΐνη – Βαγγέλη Πρωτοπαπαδάκη. Σκηνικά Φαίης Βαρβιτσιώτη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Μανώλης Σορμαΐνης, Πάνος Ξενάκης, Ηλιάνα Παναγιωτούνη, Εύα Αλεξανδρή, Ευαγγελία Χαραλάμπους, Νίκος Σμυρνάκης. Η δραματοποίηση της διάλεξης αναπαριστά τη φιλοσοφική πράξη μέσω του θεάτρου και των φιλοσοφικών διαλόγων. Οπως γράφει στο βιβλίο του «Φιλοσοφία στη σκηνή», ο Θεοδόσης Πελεγρίνης, εμπνευστής της παράστασης «κάτι που παραμένει σταθερό είναι η ανάγκη των ανθρώπων να φιλοσοφούν, έστω και αν διατείνονται ορισμένοι πως η φιλοσοφία είναι στρυφνή. Αν μας παρουσιάζεται έτσι στα μάτια η φιλοσοφία, φταίει εκείνος που ανέλαβε να μας καθοδηγήσει σε αυτήν – ενδεχομένως και εμείς που τον πιστέψαμε. Οχι, η φιλοσοφία. Η φιλοσοφία είναι από τη φύση της μια λαϊκή ενασχόληση, αφού ασκείται από όλους μας, είτε το αντιλαμβανόμαστε αυτό είτε όχι». [ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Παρασκευή 16 Οχτώβρη 2009]

Συνολική θεώρηση Παιδικά ερωτήματα ΑΠΟΡΙΑ…. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛΟ - ΣΟΦΙΑ; Συνολική θεώρηση Παιδικά ερωτήματα ΑΠΟΡΙΑ….

ΑΛΗΘΕΙΑ/ΨΕΜΑ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ Παρατηρήσεις ΑΛΗΘΕΙΑ/ΨΕΜΑ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ ΩΡΑΙΟ/ΑΣΧΗΜΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΛΟ/ΚΑΚΟ ΗΘΙΚΗ

Πέρασμα στο βιβλίο (περιεχόμενα) Πέρασμα στο βιβλίο (περιεχόμενα)

ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΗΘΙΚΗ «ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ» BLOG Παρακολούθηση σχετικών θεατρικών παραστάσεων (Φόνισσα, κ.ά.) Μελέτη λογοτεχνικών & φιλοσοφικών έργων (Συμπόσιο, Απολογία Σωκράτη, κ.ά.) Παρακολούθηση διεθνών πολιτικών εξελίξεων

LEVI STRAUSS, FOUCAULT, BARTHES, LYOTARD, DERRIDA ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΜΟΝΤΕΡΝΟ HEGEL Μ Ε Τ Α Μ Ο Ν Τ Ε Ρ Ν Ο LEVI STRAUSS, FOUCAULT, BARTHES, LYOTARD, DERRIDA

ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΑ/ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Πράγματα (Αριστοτέλης – Στωικοί – Μαθηματικοί του 19ου αι.) Γνώση (Σκεπτικισμός) Επιστήμη (πριν/μετά, μέθοδος) Νους (Μεταφυσική, Δυιστικές/Μονιστικές θεωρίες)

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (υπάρχει) ΕΜΕΙΣ (λόγος Α/Ψ) Έννοιες - Λέξεις Ποια η διαφορά ανάμεσα στην αλήθεια και την πραγματικότητα; (σελ. 49 ερώτ. 3)

ΛΟΓΙΚΗ (πώς οδηγούμαστε σε συμπεράσματα, αν δεχθούμε κάποια αξιώματα, μεγίστης σημασίας στην αρχαία ελληνική δημοκρατία>ΠΕΙΘΩ) ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (σχέση των εννοιών, ΟΡΓΑΝΟΝ) ΣΤΩΙΚΟΙ (σχέση των προτάσεων) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ του 19ου αι. (Χίλμπερτ/φορμαλισμός – Γκέντελ/αρχή της μη πληρότητας) Σήμερα η Λογική έχει περάσει στο χώρο των Μαθηματικών

Χαρακτηριστικά δείγματα…… για τις συνάψεις μου! Χίλμπερτ Γκέντελ (φωτό ρώσικες κούκλες) Νας Δασκαλάκης

Το 1906 γεννιέται στην Τσεχία ένα αγόρι με υψηλότατο βαθμό νοημοσύνης, ο Kurt Gödel που θα γίνει ένας από τους σημαντικότερους μαθηματικούς, ή ο σημαντικότερος για πολλούς καθώς το περιοδικό Time τον ανέδειξε ως την κορυφαία μαθηματική προσωπικότητα του 20ου αιώνα. Έγινε διάσημος με το θεώρημα περί μη πληρότητας που ήρθε να αναταράξει τα μέχρι τότε συμβατικά και αξιωματικά μαθηματικά

Νίκησε τον «υπέροχο άνθρωπο» Ο 28χρονος Κ Νίκησε τον «υπέροχο άνθρωπο» Ο 28χρονος Κ. Δασκαλάκης έλυσε τον γρίφο του νομπελίστα Τζον Νας

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Παράδοση φύλλου εργασίας