Το πολιτιστικό γίγνεσθαι της Ισπανίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Advertisements

μιας Σοφής Συμπεριφοράς
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου
ΛΟΓ201: Τεχνολογία Λογισμικού ΙΙ Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ201:
Η προέλαση του Δούρειου Ίππου στην Τροία
ΚΡΙ – ΚΡΙ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ
Η ΚΡΗΝΗ ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
CSS – Cascading Style Sheets (Φύλλα επάλληλων στυλ) Κανόνες που καθορίζουν τη μορφή και τη διάταξη των στοιχείων των σελίδων (X)HTML Σκοπός είναι ο διαχωρισμός.
Η ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΤΡΟΙΑ
CSS – Cascading Style Sheets (Ιδιότητες φόντου - background) Καθορίζουν το φόντο των στοιχείων της HTML Χρώμα φόντου Φόντο εικόνας (τοποθέτηση εικόνας,
CSS – Cascading Style Sheets (μορφοποίηση πινάκων)
CSS – Cascading Style Sheets (μορφοποίηση λιστών) Οι ιδιότητες CSS για τις λίστες σας επιτρέπουν να: καθορίζετε κουκίδες για λίστες με κουκίδες καθορίζετε.
Η Γέννηση του Χριστού στην τέχνη Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Διδακτικό υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου Καθηγητής Γ.
Ιστορία της Μουσικής Ενότητα 3: Η Κλασική Περίοδος Νικόλαος Μαλιάρας Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Μουσικών Σπουδών.
Το marketing στη σύγχρονη εποχή ικανοποίηση, ποιότητα και αξία Satisfaction, Quality and Value.
Ατομική Ψυχολογία (Alfred Adler) Bασικές προτάσεις Πίσω από κάθε ανθρώπινη ενέργεια υπάρχει μια προσπάθεια να προχωρήσει ο άνθρωπος από μια μειονεκτική.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΚΑΡΑΔΗΜΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑΣ 1ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ1 ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ & Η ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ από τον Νίκο Πρατσίδη workshop εκδήλωσης ΣΔΑΔΕ/ΠΑΜΑΚ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5.
Αναμφίβολα η διαφήμιση έχει εισβάλλει στη ζωή μας δυναμικά. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, τις αφίσες, το.
Οι Πατριάρχες. Θουκυδίδης Η ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου Γιατί ξεκινάμε με το Θουκυδίδη;
Η εικόνα της Ελένης στο αρχαϊκό έπος Αμφιθυμία και αμφισημία Μενέλαος Χριστόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Η Ελένη στα τείχη της Τροίας, G. Moreau.
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς Λυκούργος, Κατά Λεωκράτους.
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Η συμβολή των αισθήσεων στη μάθηση
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι δρ Αμαλία.
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
Stria of Gennari Ιστορία1: ονομάστηκε έτσι προς τιμή του Francesco Gennari φοιτητή της Ιατρικής που πρώτος παρατήρησε τη συγκεκριμένη μπάντα («ράβδωση»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
Μικρή επανάληψη.
Windows 10 Student Guru Λάρισας
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Enseignante Αργυρώ Μουστάκη Μαντζακίδη Μαρία Α.Μ
Web development series My First CSS Steps
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Ιουστινιανός και Θεοδώρα:
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
HTML - CSS Δίνεται παρακάτω ο κώδικας HTML μιας ιστοσελίδας
Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΠΡΟΥΝΕΛΕΣΚΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και Σχολική Μονάδα.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΣΤΙΓΜΑ ΨΥΧΙΚΗ ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ Η ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΑΕΤΟΥ
27Η ΕΝΟΤΗΤΑ ψ ΡΑΨΩΔΙΑ, ΣΤ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
(Vietnam Astrophysics Training Laboratory −VATLY)
Trường THPT QUANG TRUNG
CHƯƠNG 4 DẠNG HÀM.
TRƯỜNG THPT QUANG TRUNG - ĐÀ NẴNG
ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ
Thực hiện: Bùi Thị Lan Hướng dẫn: Ths. Ngô Thị Thanh Hải
Lượng hóa link building
BÀI TẬP ĐỊA LÍ TỰ NHIÊN (CÁC DẠNG BÀI TẬP VỀ VẬN ĐỘNG CỦA TRÁI ĐẤT)
Chương 2: SÓNG CƠ VÀ SÓNG ÂM SÓNG CƠ VÀ SỰ TRUYỀN SÓNG CƠ
ĐƯỜNG THẲNG VÀ MẶT PHẲNG TRONG KHÔNG GIAN
Ο προγραμματισμοσ στο γυμνασιο με snap
Η Ιστοσελίδα της Α΄ Τάξης Αυτή η πολύ απλή σελίδα είναι φτιαγμένη
Παραπτωματικοτητα: προληψη & αντιμετωπιση
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ…. ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Φιλοσοφική Ερμηνευτική
Τεχνο-ιστορική Ερμηνευτική: Η Βιογραφία και το Πλαισιοκρατικό Αφήγημα
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Magna Graecia Ένα μοντέλο ανάπτυξης της Ε.Ε.
Ψυχαναλυτική μέθοδος Sigmund Freud ( ): Θεμελιωτής της Ψυχανάλυσης
Εισαγωγή στη δημιουργία ιστοσελίδων Διδάσκων:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το πολιτιστικό γίγνεσθαι της Ισπανίας

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ Οι πέντε περίοδοι με χρονολογική σειρά ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΜΑΝΙΕΡΙΣΜΟΣ ΜΠΑΡΟΚ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ 20ος ΑΙΩΝΑΣ ( κυβισμός υπερρεαλισμός )

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Σ αυτή τη περίοδο λόγω ισχυρών οικονομικών δεσμών μεταξύ Ισπανίας και Σκανδιναβίας η Ισπανική τέχνη αναμιγνύεται με την σκανδιναβική και δημιουργείται μια σχολή η Ισπανο-σκανδιναβική.Τα θέματα που απεικονίζονται είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου θρησκευτικά κυρίως εικόνες και παραστάσεις με εκκλησίες με μόνη εξαίρεση τους ζωγράφους που έκαναν πορτραίτα .Γνωστοί ζωγράφοι :ο Μοράγκο και ο Γκαγιέγκο Εκείνη την εποχή εργάζονται στην Ισπανία πολλοί ξένοι καλλιτέχνες όπως ο Τισιάνος και ο Φλάντες

ΜΑΝΙΕΡΙΣΜΟΣ Πρόκειται για μία μορφή αντίδραση στην αισθητική της Αναγέννησης και ένα πέρασμα στο Μπαρόκ.Στα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγεται η πολυπλοκότητα στη σύνθεση η επιτήδευση στην απόδοση της ανθρώπινης έκφρασης καθώς και η καλλιέργεια της συναισθηματικής έντασης μέσα από τη διαφυγή από το στενό ρεαλισμό. Οι κύριοι εκπρόσωποί του έδρασαν στην Ιταλία αλλά ο μεγάλος Ελ Γκρέκο ήταν ο Ισπανός εκπρόσωπος αν και Έλληνας

Μπαρόκ Με τον όρο Μπαρόκ αναφερόμαστε είτε στην ιστορική περίοδο 1600 - 1750 που ακολούθησε την Αναγέννηση (ειδικότερα τον Μανιερισμό), είτε στο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ύφος που διαμορφώθηκε την περίοδο αυτή. Το ύφος του Μπαρόκ αποτέλεσε ένα νέο τρόπο έκφρασης που γεννήθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας, απ' όπου εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα Χαρακτηρίστηκε από ένα έντονο δραματικό και συναισθηματικό στοιχείο, ενώ εφαρμόστηκε κυρίως στην αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη μουσική, αλλά συναντάται παράλληλα και στη λογοτεχνία ή τη ζωγραφική. Σε αντίθεση με το αναγεννησιακό ύφος που βασίστηκε κυρίως στη λογική, το ύφος του μπαρόκ απευθύνεται περισσότερο στο συναίσθημα. Χαρακτηρίζεται σχεδόν σε όλες τις καλλιτεχνικές εκφάνσεις του από ένα αίσθημα δέους και μεγαλείου καθώς και μια υπερβολή στη διακόσμηση και την πολυτέλεια που αναδεικνύουν ένα επιβλητικό και πομπώδες ύφος.

Τα κυριότερα μέσα που χρησιμοποίησε στις εικαστικές τέχνες είναι οι καμπύλες γραμμές, οι πολύπλοκοι διαπλεκόμενοι όγκοι, η αυστηρή ιεράρχηση των χώρων, η απόδοση της κίνησης, η εκμετάλλευση του φωτός και η δημιουργία έντονων αντιθέσεων είτε με τη μορφή εσοχών στην αρχιτεκτονική, είτε μέσω έντονων φωτοσκιάσεων στη ζωγραφική.

Ανάμεσα στους σημαντικούς αρχιτέκτονες της εποχής μπορούμε να αναφέρουμε τους: Francesco Borromini (1599-1667) Calo Maderno (1556-1629) Gian Lorenzo Bernini (1598-1680) Σημαντικοί συνθέτες της μπαρόκ μουσικής θεωρούνται οι: Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750) -- Ο θάνατος του σηματοδοτεί και το τέλος της μπαρόκ περιόδου Γκεόργκ Φρήντριχ Χέντελ (1685-1759) Αρκάντζελο Κορέλι (1653-1713) Αντόνιο Βιβάλντι (1678-1741)

Ντιέγκο Βελάσκεθ Ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ισπανούς ζωγράφους  της περιόδου του μπαρόκ, γνωστός κυρίως για τις προσωπογραφίες που φιλοτέχνησε ως καλλιτέχνης της αυλής του βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππου Δ'. Είναι μια από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες της τέχνης, ειδικότερα στο κίνημα του ιμπρεσιονισμού. Αρκετοί καλλιτέχνες της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσο ή ο Σαλβαδόρ Νταλί, απέδωσαν επίσης φόρο τιμής στον Ισπανό ζωγράφο, αναπαράγοντας ορισμένους από τους διασημότερους πίνακές του.

Ροκοκό Με τον όρο Ροκοκό αναφερόμαστε στην τεχνοτροπία που διαδέχθηκε το μπαρόκ και αναπτύχθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα, κυρίως στη Γαλλία. Ως καλλιτεχνικό ρεύμα, εκδηλώθηκε κατά κύριο λόγο στη ζωγραφική, τη διακόσμηση και την αρχιτεκτονική. Στη μουσική το αντίστοιχο καλλιτεχνικό ρεύμα ονομάζεται ως επί τω πλείστω «στυλ γκαλάν» (style galant), με κύριους εκπροσώπους τον Ζαν Φιλίπ Ραμώ, τον Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμανκαθώς και άλλους συνθέτες που συνήθως εντάσσονται στο προηγηθέν ύφος του μπαρόκ.

Το ροκοκό εμφανίστηκε πρώτα στην εσωτερική διακόσμηση Το ροκοκό εμφανίστηκε πρώτα στην εσωτερική διακόσμηση. Η διαδοχή στον γαλλικό θρόνο του Λουδοβίκου ΙΕ΄ έφερε ριζική αλλαγή στην καλλιτεχνική ζωή και την μόδα. Το μπαρόκ έδωσε την θέση του σε πιο ανάλαφρους σχηματισμούς και εκλεπτυσμένες γραμμές. Σε αντίθεση με το μπαρόκ το ροκοκό δεν έχει ως σκοπό να εντυπωσιάσει με μεγαλοπρέπεια και αίσθηση απεραντοσύνης, αλλά είναι πιο "ζεστό", πιο εκλεπτυσμένο και πιο ανάλαφρο.  Η αρχή του τέλους για το ροκοκό άρχισε γύρω 1760, όταν πρόσωπα όπως ο Βολταίρος άσκησαν κριτική πως το ροκοκό ήταν πολύ επιφανειακό. Μέχρι το 1780 το ροκοκό αποτελούσε πια παρελθόν στην Γαλλία και την θέση του την πήρε ο νεοκλασικισμός.

Το ροκοκό σε διάφορες μορφές της τέχνης Ζωγραφική Οι ζωγράφοι διακοσμούσαν τους πίνακες τους με μυθολογικά στοιχεία και αγγέλους. Η ζωγραφική πορτραίτων ήταν πολύ διαδεδομένη την εποχή του ροκοκό. Σε αντίθεση με το μπαρόκ η ζωγραφική του ροκοκό ξέφυγε από τα μέχρι τότε στενά περιθώρια που επέβαλλε η εκκλησία, απεικονίζοντας ευχάριστες καθημερινές σκηνές.Ο Αντουάν Βαττώ (1684-1721) θεωρείται ως ο πρώτος μεγάλος ζωγράφος του ροκοκό.

Έπιπλα και διακόσμηση Τα ανάλαφρα σχέδια και θέματα ήταν πιο ευπαρουσίαστα σε μικρότερη κλίμακα απ´ότι η επιβλητική μπαρόκ αρχιτεκτονική. Μεταλλικά αντικείμενα,πορσελάνινα είδη, και ειδικά τα έπιπλα γνώρισαν μια ιδιαίτερη απήχηση καθώς οι υψηλή κοινωνική τάξη της Γαλλίας διακοσμούσε τα σπίτια της σύμφωνα με τον νέο ρυθμό. Αρχιτεκτονική Το ροκοκό στην αρχιτεκτονική πρωτοεμφανίζεται στα τελευταία χρόνια της βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΔ΄, αλλά αποκτά τα βασικά του χαρακτηριστικά στα πρώτα χρόνια της βασιλείας του Λουδοβίκου ΙΕ΄. Αυτός ο ρυθμός χρησιμοποιείται κυρίως για την εσωτερική διακόσμηση.