Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Εκπαιδευτικοί στόχοι: Ο μαθητής πρέπει: Να προσδιορίζει τα στάδια για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδων σε HTML. Να σχεδιάζει, να οργανώνει και να χρησιμοποιεί την HTML για τη δημιουργία ιστοσελίδων . Να εκτιμήσει την αξία της HTML και να ενθαρρύνεται να δημιουργεί ιστοσελίδες μ’ αυτή αρχικά.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Καταιγισμός ιδεών Παίξιμο ρόλων Ομάδες εργασίας για Διερευνητική διεργασία (Ανακαλυπτική μάθηση) Πρακτική άσκηση
Καταιγισμός ιδεών Θέμα:Τι θα περιέχει η ιστοσελίδα που θα δημιουργήσετε; Καταγραφή και ταξινόμηση των ιδεών σε πίνακα. Πλεονεκτήματα: Υψηλός βαθμός συμμετοχής. Αξιοποίηση της δημιουργικότητας και των εμπειριών των μαθητών. Ανάπτυξη της ελεύθερης έκφρασης, της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας.
Παίξιμο ρόλων Στόχος είναι να κατανοήσουν βαθύτερα τις ικανότητες τους για το σχεδιασμό και την ανάλυση ιστοσελίδων. Δημιουργούνται οι ρόλοι: Δημιουργός ιστοσελίδων – Πελάτης. (Οι ρόλοι αντιστρέφονται) Συλλέγονται τα στοιχεία και δημιουργούνται κοινά δεδομένα για τη κατασκευή ιστοδελίδων.
Παίξιμο ρόλων-Πλεονεκτήματα: Προκαλείται η πλήρης ενεργοποίηση των μαθητών. Η έκφραση των συναισθημάτων ανάγεται σε σημαντικό στοιχείο Γίνεται ανάπτυξη της ικανότητας και της επικοινωνίας Ευνοείται η αλλαγή στάσεων των μαθητών και οδηγούνται σε επανεξέταση των αντιλήψεων και της συμπεριφοράς τους.
Ομάδες εργασίας Χωρίζονται ανά δύο και διερευνούν (ανακαλυπτική μάθηση) τα στοιχεία που τους χρειάζονται: Ποιες εντολές - ετικέτες θα αξιοποιήσουν σύμφωνα με την προηγούμενη συλλογή στοιχείων.
Ομάδες εργασίας-Πλεονεκτήματα: Εξασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή και αναπτύσσεται ουσιωδώς η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών Μέσα στην ομάδα η έκφραση της γνώμης είναι πιο ελεύθερη και οι ανταλλαγές πιο αυθόρμητες Η συλλογική εργασία ελευθερώνει τους μαθητές από το φόβο της αποτυχίας Αναπτύσσεται ένα πνεύμα αμοιβαιότητας Οι μαθητές μαθαίνουν να αλληλοβοηθούνται αντί να έχουν ανταγωνιστική στάση.
Πρακτική άσκηση Κατασκευάζεται ιστοσελίδα από τους μαθητές με την επίβλεψη του εκπαιδευτικού. Στόχος είναι οι μαθητές να οδηγηθούν σε δράση που την ακολουθεί ανάλυση των αποτελεσμάτων, άντληση γενικών αρχών, διασύνδεση με τις προηγούμενες γνώσεις και η απόκτηση ολοκληρωμένης γνώσης.
Πρακτική άσκηση-Πλεονεκτήματα: Συνδέεται η θεωρία με την πράξη. Προωθείται η ενεργή συμμετοχή ενώ οι μαθητές γίνονται περισσότερο υπεύθυνοι και αυξάνεται η αυτοπεποίθηση τους μετά την επιτυχή αντιμετώπιση των πρακτικών προβλημάτων. Η άσκηση δεν απαιτεί πολύ χρόνο και μπορεί να προωθήσει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους.
Συμπεράσματα Οι μαθησιακές διαδικασίες που αναφέρθηκαν ενεργοποιούν όλους τους μαθητές ακόμα και τους αδιάφορους σε επίπεδο : Γνώσεων Δεξιοτήτων και Στάσεων
Ευχαριστώ για την προσοχή σας nnikas@otenet.gr Msc Νίκος Νίκας