ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
Advertisements

Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
ΑΤΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΙ ΕΞΑΜΗΝΟ - Δ.
Οι εχθροί του δια-εθνισμού Γ. Μαυρομμάτης. Εισαγωγή Σε όλα τα μαθήματα έχουμε μιλήσει για το δια-εθνισμό αλλά όχι για τα προβλήματα και τις τριβές που.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Διάλεξη 1 Μακροοικονομία. Η Μακροοικονομική ασχολείται με τη συμπεριφορά και τα προβλήματα της οικονομίας σαν σύνολο. Άθροιση: από τη μικροοικονομική.
Οικονομικά Μαθηματικά Δείκτης Κερδοφορίας Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #8: Μοντέλα γένεσης των μετακινήσεων. Generation models. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
Μεταβολισμός και θερμορύθμιση Φυσιολογία ΙΙ 2014.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Μάθημα: Φωνητική-φωνολογία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Διαμόρφωση Ερευνητικού Σχεδιασμού
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Καταγραφή των κυήσεων στις οροθετικές γυναίκες της ΜΕΛ του ΠΑΓΝΗ
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
Αργόν Το χημικό στοιχείο Αργό (Argon) είναι ένα άχρωμο ευγενές αέριο με ατομικό αριθμό 18 και ατομικό βάρος 39,948 . Έχει θερμοκρασία τήξης -189,3 C° και θερμοκρασία.
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΜΑΘΗΜΑ 1
H Αποκορύφωση και η αμφισβήτηση
ΦΡΑΓΓΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 9: Εξισώσεις υπερβολικού τύπου
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Π Ένας μαγικός αριθμός.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Αιματολογία ΙΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Οξείες Μυελογενείς Λευχαιμίες
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Cliquez pour changer de page
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Η εποχή των επαναστάσεων
Λύκειο Eθνομάρτυρα Κυπριανού
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Νίκος Καζαντζάκης
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αρχές επαγωγικής στατιστικής
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
Μεθόδοι και τεχνικές για επιστημονική επιλογή του προσωπικού
Ψηφιακό Δέντρο (Trie) και Δέντρο Επιθεμάτων (Suffix tree)
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
Πρόβλημα 6. Να σχεδιάσετε τις υποθετικές γραμμές υδραυλικής και ενεργειακής κλίσης στον αγωγό του παρακάτω σχήματος. Να υποθέσετε ότι υπάρχουν τριβές κατά.
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Υδατάνθρακες Ποιοι είναι οι βασικοί ρόλοι των υδατανθράκων;
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
ΟΡΜΗ –ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΟΡΜΗΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σχ.έτος 2016-2017 Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Π Υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτρης Ανδρεσάκης Μαθήτρια: Ευαγγελία Παπαπαύλου

Ο αριθμοσ π

Τι είναι το π; Ο αριθμός π είναι μια μαθηματική σταθερά,που ορίζεται ως ο λόγος της περιφέρειας προς τη διάμετρο ενός κύκλου, ενώ με ακρίβεια οκτώ δεκαδικών ψηφίων είναι ίση με 3,14159265. Εκφράζεται με το ελληνικό γράμμα π από τα μέσα του 18ου αιώνα, ενώ μερικές φορές γράφεται ως pi. Ο π είναι ένας άρρητος αριθμός, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί να εκφραστεί ακριβώς ως λόγος δύο ακεραίων (όπως 22/7 ή άλλα κλάσματα που χρησιμοποιούνται συνήθως για την προσέγγιση του π)· Τα ψηφία φαίνεται να εμφανίζονται με τυχαία σειρά, αν και δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη κάποια απόδειξη για αυτό.

H ιστορία του Π To πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου είναι ένα από τα σημαντικότερα της ιστορίας των μαθηματικών. Απασχόλησε για 2500 χρόνια όχι μόνο τους μαθηματικούς αλλά και το ευρύ κοινό. Η έκφραση «τετραγωνισμός του κύκλου» στην καθομιλουμένη, έφτασε να σημαίνει μεταφορικά πρόβλημα δυσεπίλυτο έως και άλυτο. Ο όρος «τετραγωνισμός» δημιουργήθηκε στην αρχαία Ελλάδα

Τετραγωνισμοσ σημαίνει κατασκευή ενός τετραγώνου με εμβαδόν ίσο με το δοθέν σχήμα, χρησιμοποιώντας μόνο κανόνα και διαβήτη και με βήματα πεπερασμένα σε πλήθος. Με την εξέλιξη της γεωμετρίας επιτεύχθηκε ο τετραγωνισμός όλων των ευθύγραμμων σχημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αρχίσει η προσπάθεια τετραγωνισμού καμπυλόγραμμων σχημάτων, και πρώτα από όλα βέβαια του κύκλου

Το π στην πυραμίδα της Giza. Μια από τις θαυμαστές αναλογίες της πυραμίδας αυτής είναι ο λόγος του ύψους της προς τη βάση της, ο οποίος είναι ίσος περίπου με τον αριθμό π. O λόγος αυτός δίνει την τιμή 3,1399667, αλλά είναι υπολογισμένος χωρίς να υπολογιστεί η αφαίρεση του ογκόλιθου από την κορυφή της.

Η πυραμίδα της Giza

Υπολογίζεται ότι: Σύμφωνα με το αρχικό της ύψος, ο λόγος είναι 3,1428571, δηλαδή 7 1/3 ακριβώς. Το 1853, ο Η. C. Agnew έγραψε ένα γράμμα από την Αλεξάνδρεια για τη σχέση του λόγου αυτού με τον τετραγωνισμό του κύκλου . Η τιμή 7 1/3 προσεγγίζει το π με σχετικό σφάλμα 0,04%, δηλαδή με εξαιρετική ακρίβεια για την εποχή

Αναφορεσ στον τετραγωνισμο Στην Π.Δ. γίνονται αναφορές σε δύο σημεία Ο Αριστοφάνης (448 – 385 π. Χ.) στο έργο του Όρνιθες, 414 π.Χ. κάνει αναφορά σχετική με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Στους στίχους 1001-1009 ο γεωμέτρης Μέτων, περιγράφοντας στον Πισθέταιρο κάποια αρχιτεκτονικά σχέδια, αναφέρει ότι θα τετραγωνίσει τον κύκλο.

Πρώτοι…. Οι Βαβυλώνιοι χρησιμοποιούσαν την τιμή π= 3. Οι Βαβυλώνιοι χρησιμοποιούσαν την τιμή π= 3. Αλλά και οι Αιγύπτιοι. Το αρχαιότερο μαθηματικό κείμενο είναι ο πάπυρος Rhind ή πάπυρος Ahmes.Ο πάπυρος αυτός περιέχει 84 προβλήματα με τις λύσεις τους.

ο παπυροσ Rhind ή Ahmes

Το προβλημα με αριθμ. 50 Το πρόβλημα του αιγυπτιακού παπύρου που παρουσιάζει ενδιαφέρον ως προς την προσέγγιση της τιμής του π είναι το πρόβλημα νούμερο 50 το οποίο πραγματεύεται τον υπολογισμό του εμβαδού ενός κυκλικού αγρού.

Οι Έλληνες Οι Έλληνες γεωμέτρες δεν επιθυμούσαν εμπειρική εκτίμηση του π . Γι’ αυτούς η γεωμετρία ήταν επιστήμη «καθαρής γνώσης» και έπρεπε να φτάσουν θεωρητικά στην κατασκευή της πλευράς τετραγώνου ίσου εμβαδού με το δοθέντα κύκλο, με χρήση κανόνα και διαβήτη, σύμφωνα με τις επιταγές του Ευκλείδη. Επιπλέον, έπρεπε να αποδειχτεί και η ορθότητα της κατασκευής στην οποία θα κατέληγαν.

24 αιωνεσ αργοτερα Αποδείχτηκε ότι το πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου δεν λύνεται με κανόνα και διαβήτη, αλλά με άλλους τρόπους: με μηχανικά κατασκευαζόμενες καμπύλες με προσεγγιστικές μεθόδους.

H σχολή των Αθηνών

Αρχαίοι Έλληνες γεωμέτρες Αρχαίοι Έλληνες γεωμέτρες O Αναξαγόρας ο Κλαζομένιος (499-428 π. Χ.) ήταν ο πρώτος Έλληνας που προσπάθησε να βρει μια συγκεκριμένη σχέση ανάμεσα στον κύκλο και στο τετράγωνο. Ο Ιπποκράτης ο Χίος (~470 π. Χ.) ήταν ο πρώτος που υπολόγισε ακριβώς το εμβαδόν σχημάτων που περιβάλλονται από καμπύλες, και συγκεκριμένα κυκλικά τόξα. Ο Αντιφών (430 π. Χ.), Έλληνας σοφιστής και φιλόσοφος που ασχολήθηκε με τον τετραγωνισμό του κύκλου και υπολόγισε το εμβαδόν του. Ο Βρύσων (~430 π. Χ.), προχώρησε ένα βήμα. Υπολόγισε τα εμβαδά δύο τετραγώνων, ενός εγγεγραμμένου και ενός περιγεγραμμένου σε κύκλο, και κατασκεύασε ένα ενδιάμεσο τετράγωνο.

Ευκλείδης, (300 π. Χ.) φαίνεται να γνώριζε ότι το π βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο 3 και το 4, απλά δεν το έγραψε κάπου ρητά. Αρχιμήδης ο Συρακούσιος. (287-212π.Χ.) εφευρέτης, μαθηματικός και φυσικός : Το έργο του Κύκλου Μέτρησις είναι η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για τη μέτρηση του κύκλου.

Στο έργο του Αρχιμήδη Κύκλου Μέτρησις διαπιστώνονται Κάθε κύκλος είναι ίσος προς ένα ορθογώνιο τρίγωνο του οποίου η μία κάθετη πλευρά ισούται με την ακτίνα και η άλλη με την περίμετρο του κύκλου. 2) Ο λόγος ενός κύκλου προς το τετράγωνο που έχει πλευρά τη διάμετρο είναι ίδιος με το λόγο του 11 προς το 14. 3) Η περίμετρος κάθε κύκλου είναι μικρότερη από το τριπλάσιο και ένα έβδομο της διαμέτρου και μεγαλύτερη από το τριπλάσιο και δέκα εβδομηκοστά πρώτα αυτής.

Οι Ρωμαίοι O ρωμαίος αρχιτέκτονας Βιτρούβιος (1ος αι. π.Χ.) για ένα πηγάδι κυκλικής διατομής αναφέρει ότι «έχει διάμετρο 4 ποδών και περίμετρο 21/21 ποδών», δηλαδή υπονοεί την τιμή 8,25 π = 3,12

Πτολεμαίος ο Κλαύδιος (91- 161 μ.Χ.) Ήταν σημαντικός σταθμός στην ιστορία του π. Υπήρξε διάσημος αστρονόμος που έζησε και εργάστηκε στην Αλεξάνδρεια.

Άλλοι σπουδαίοι Έλληνες μαθηματικοί ο Ήρων (1ος αι. μ. Χ.), ο Διόφαντος (3ος αι. μ. Χ.), ο Πάππος (τέλος του 3ου αι. π.Χ.) και η Υπατία με την οποία και τελείωσε η λαμπρή περίοδος της άνθησης των ελληνικών μαθηματικών. Κανένας όμως από αυτούς του μαθηματικούς δεν βοήθησε στην ιστορία του π, και εδώ τελειώνει η προσφορά των Ελλήνων με αποκορύφωμα τον «χρυσή εποχή» του Ευκλείδη, του Αρχιμήδη κ.α.

Ήρων

Στα χρόνια που ακολούθησαν η βιαιότητα των Ρωμαίων έδωσε τη θέση της στην παρακμή και υπερίσχυσαν ο μυστικισμός και οι προκαταλήψεις

Κίνα, Ινδία, Αραβία από το 2ο μέχρι τον 8ο μ. Χ. αι. πραγματοποιείται σπουδαία επιστημονική πρόοδος στην Κίνα και στην Ινδία: δύο από τα σπουδαιότερα κέντρα μαθηματικών σπουδών

Κίνα Στην Κίνα αναπτύχθηκαν από τα αρχαία χρόνια οι επιστήμες και τα μαθηματικά. Από το 12ο π.Χ. αι. χρησιμοποιούσαν στους υπολογισμούς τους την τιμή π = 3, την οποία θεωρούσαν ικανοποιητική μέχρι τον 1ο μ. Χ. αι.. Οι πληροφορίες για το επίπεδο των κινέζικων μαθηματικών, προέρχονται από το σύγγραμμα «Ιερόν βιβλίον της Αριθμητικής».

Ινδία Για την Ινδία, αν και ο πολιτισμός της άνθησε περίπου την ίδια περίοδο με των Αιγυπτίων και των Βαβυλωνίων, δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα επειδή δεν έχουν διασωθεί πολλά στοιχεία για την πρώιμη ινδική ιστορία.

Αραβία Οι Άραβες πρόσφεραν με δύο τρόπους στον πολιτισμό και τρόπους στον πολιτισμό και στη μαθηματική επιστήμη: Συγκέντρωσαν, διαφύλαξαν και παρέδωσαν στους μεταγενέστερους πολύ σημαντικά έργα της αρχαιότητας, κυρίως των αρχαίων Ελλήνων Καλλιέργησαν τα μαθηματικά στη σκοτεινή περίοδο του μεσαίωνα, παραδίδοντας στους Ευρωπαίους τις γνώσεις τους και το ινδικό σύστημα αρίθμησης.

Το π ως σύμβολο Από την αρχαία Ελλάδα μέχρι την εποχή των Ρωμαίων δεν υπήρχε κάποιο σύμβολο για το λόγο της περιφέρειας του κύκλου προς τη διάμετρο. Το ίδιο συνέβη και με τους Άραβες και τους Κινέζους. Στα μεσαιωνικά λατινικά περιγράφεται ως η ποσότητα με την οποία όταν πολλαπλασιαστεί η διάμετρος, προκύπτει η περιφέρεια. Ένας από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν το π στα μαθηματικά ήταν ο William Oughtred (1574-1660 μ. Χ.) το 1647 Το 1794 ο Legendre δημοσίευσε το έργο του Éléments de Géométrie. Από τότε και μετά σχεδόν όλοι οι μαθηματικοί χρησιμοποιούσαν το σύμβολο π με τον ίδιο τρόπο που το χρησιμοποιούμε και εμείς σήμερα.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!