ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΡΥΠΟΙ 1ο ΕΠΑ.Λ . ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2012-2013 ΥΠΕΡΠΛΗΡΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΡΥΠΟΙ Τμήμα ΒΧ Κουμουτόπουλος Αναστάσιος Μάτα Παμινόντα Μιχαηλίδης Θωμάς Μπάλας Σέρτζιο Βασίλε Κοσμίν Μπαλτατζιόγλου Βασιλική Σαγανάς Στυλιανός Αλίαϊ Λεντιάν Αρβανίτης Γεώργιος Γιαννακόπουλος Γεώργιος Γκίνος Δημήτριος Καραφωτιάς Χρήστος Κουλίδης Συμεών ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ : ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΜΑΡΗΣ ΘΩΜΑΣ
συμπιέζουμε περισσότερη μάζα αέρα στον κύλινδρο, Σύστημα Υπερπλήρωσης συμπιέζουμε περισσότερη μάζα αέρα στον κύλινδρο, άρα μπορούμε να ψεκάσουμε και περισσότερη μάζα καυσίμου. ( πάντα στον ίδιο χώρο κυλίνδρου ) Αυξημένη ποσότητα μάζας καυσίμου μίγματος σημαίνει : αυξημένη ισχύ, αυξημένη τιμή κατανάλωσης. αυξημένες τιμές ρύπων.
Τα συστήματα υπερπλήρωσης διακρίνονται σε : Τα συστήματα υπερπλήρωσης διακρίνονται σε : Μηχανικούς Συμπιεστές Στροβιλοσυμπιεστές
Μηχανικοί Συμπιεστές (Compressor – Supercharger) ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Παροχή αέρα ανάλογη με αριθμό στροφών Γρήγορη απόκριση Υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές Σταθερή πίεση σε χαμηλές και υψηλές στροφές ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Μεγαλύτερο βάρος και όγκο από στροβιλοσυμπιεστές Κατανάλωση ισχύος έως και 20kW (~15HP)
Μηχανικός Συμπιεστής Με Ατέρμονες κοχλίες
Συμπιεστής Με πτερύγια
Στροβιλοσυμπιεστής (Turbo Charger)
Στροβιλοσυμπιεστές (Turbo) 2 πτερωτές (τουρμπίνα & συμπιεστή) Ταχύτητα 50.000 – 240.000 RPM Μειονεκτήματα Καθυστέρηση απόκρισης (Turbo lag) Ενεργοποιείται σε μεσαίες & υψηλες στροφές (>3000) Πλεονεκτήματα Μικρό βάρος Δεν απαιτεί ισχύ από τον κινητήρα Δεν απαιτείται σύστημα μετάδοσης κίνησης
Turbo (VTG) Στρόβιλος με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, για αμεσότερη απόκριση. Εξάλειψη καθυστέρησης απόκρισης (Turbo lag).
Intercooler Σύστημα ψύξης του αέρα εισαγωγής, γιατί ο συμπιεσμένος αέρας λόγω της συμπίεσης θερμαίνεται.
Ποια είναι η τάση σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία; παράδειγμα κινητήρων GM (Opel Astra) Κυβισμός Ιπποδύναμη Ροπή Κατανάλωση Ρύποι [ cc ] [ PS/rpm ] [ Nm/rpm ] [ l/100km ] [ gr CO2 ] 1.398 100/6000 130 /4000 5.5 129 T 1.364 140/4900-6000 200/1850-4900 6.1 143 1.598 115/6000 155/4000 6.3 147 1.796 140/6300 175/3800 6.8 159 1.998 150/6000 196/4200 7.2 168
η Renault αντικατέστησε τον κινητήρα 1600cc με έναν 1200cc Renault Megane η Renault αντικατέστησε τον κινητήρα 1600cc με έναν 1200cc Κυβισμός Ιπποδύναμη Ροπή Κατανάλωση Ρύποι [ cc ] [ PS/rpm ] [ Nm/rpm ] [ l/100km ] [ gr CO2 ] T 1.198 115/4500 193/2000 5.3 119 1598 110/6000 154/4250 6.9 162
η FORD αντικατέστησε τον κινητήρα 1600cc με έναν 1000cc Ford Focus η FORD αντικατέστησε τον κινητήρα 1600cc με έναν 1000cc Κυβισμός Ιπποδύναμη Ροπή Κατανάλωση Ρύποι [ cc ] [ PS/rpm ] [ Nm/rpm ] [ l/100km ] [ gr CO2 ] T 999 125/6000 173/1500 5.0 114 1596 125/6000 162/4000 5.9 136
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντικαθιστούν βενζινοβόρους κινητήρες με υποκυβισμένους υπερπληρωμένους κινητήρες για : αυξημένη ιπποδύναμη υψηλότερη ροπή χαμηλότερη κατανάλωση χαμηλότερους ρύπους
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Ευχαριστούμε για την προσοχή σας