ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΘΕΩΡΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Παρουσίαση για την πρώτη εργασία Κατερίνα Παπαδομανωλάκη dpsd04036.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτική τεχνολογία (η Πληροφορική στην Εκπαίδευση)
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Παραπομπές και Δομή.
Εφαρμογές Της Διαδικτυακής Πλατφόρμας Google Drive
Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Δημιουργία σεναρίου.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Λ.Σ.)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: 2015-2016

Κινητές εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά Στο τέλος του 2013, στην κατηγορία της εκπαίδευσης, υπήρχαν πάνω από 107.984 (δηλαδή, 10,78% του συνόλου) εφαρμογές στο App Store της Apple (148Apps, 2014) και 70.205 (δηλαδή 6,87% του συνόλου) εφαρμογές Android στην Αγορά (δηλαδή, Google Play) (AppBrain, 2014). 2

Οι κατηγορίες των εφαρμογών Λαμβάνοντας υπόψη τις γνωστικές επενδύσεις και τόπους ελέγχου επί των δραστηριοτήτων του μαθητή όταν χρησιμοποιεί μια εφαρμογή, οι Goodwin and Highfield (2012) κατηγοριοποίησαν τις εκπαιδευτικές εφαρμογές σε πολλούς τύπους έργων που ενσωματώνονται στις εφαρμογές: διδακτικές εφαρμογές (οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για εξάσκηση και πρακτική), (2) χειραπτικές εφαρμογές (οι οποίες επιτρέπουν την ανακάλυψη και τον πειραματισμό με σταθερό πλαίσιο), και (3) κατασκευαστικές εφαρμογές (που επιτρέπουν τους μαθητές να δημιουργήσουν τους δικό τους πόρους και περιεχόμενο). 3

Όπως το λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής των προσωπικών υπολογιστών (PC) είναι ευρέως διαδεδομένο στον τομέα της εκπαίδευσης και τη σχετική αγορά (Rice, 2007), έτσι επίσης αυτά τα είδη των κινητών εφαρμογών έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως. Οι Goodwin and Highfield (2012) αναφέρουν ότι πάνω από το 75% των εκπαιδευτικών εφαρμογών ήταν ταξινομημένα ως διδακτικές εφαρμογές. 4

Χρησιμοποιώντας μια παρόμοια μέθοδο κατηγοριοποίησης, οι Handal, El-Khoury, Campbell, και Cavanagh (2013), επίσης, ανέλυσαν και αξιολόγησαν πάνω από 100 εφαρμογές για τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που διατίθενται από το Apple iTunes Store. Αυτοί υποστηρίζουν ότι ο ρόλος του μαθητή είναι πιο παθητικός στις λεγόμενες διδακτικές εφαρμογές από ό, τι σε άλλα είδη διαδραστικών εφαρμογών, διότι διδακτικές εφαρμογές εμπλέκουν τους μαθητές στην πρακτική του περιεχομένου (δηλαδή, την επίλυση των προβλημάτων που έχουν ήδη κατακτηθεί) ή εξέταση μόνο έμπρακτων πληροφοριών (Handal κ.ά., 2013). Όπως το Project Tomorrow (2011) επισημαίνει, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της στοιχειώδους εκπαίδευσης χρησιμοποιούν μόνο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε εφαρμογές για κινητά στην τάξη. 5

Συνολικά, για τις προσπάθειες για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθηματικών, η κινητή τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί με τη λογική της παρουσίαση του προβλήματος και την εναλλακτικής επίλυσης όπως με το στυλό και το μολύβι. Παρά τις σημαντικές προόδους που έχουν επιτευχθεί από τις τεχνολογίες κινητών επικοινωνιών (π.χ., ασύρματοι αισθητήρες σε συνδυασμό με κινητές συσκευές, συνεργατικά εργαλεία σχεδιασμένα για εφαρμογές πολλαπλών χρηστών για κινητά, κλπ), η “drill-and-kill” εκμάθηση μαθηματικών σε κινητές εφαρμογές για μεμονωμένους παίκτες κυριαρχούν στη σημερινή αγορά κινητής εφαρμογής, όπως συζητήθηκε προηγουμένως. Αυτοί οι τύποι των μαθηματικών εφαρμογών μπορεί να έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας, κυρίως λόγω των ευέλικτων ικανοτήτων τους στο παιχνίδι. 6

Βεβαίως, οι δραστηριότητες εξάσκησης και πρακτικής έχουν σίγουρα αξία στην μαθηματική εκπαίδευση όσον αφορά την ενίσχυση χαμηλότερου επιπέδου γνωστικών εργασιών ή ειδικές δεξιότητες ή ικανότητες (Anderson, Reder, & Simon, 2000; Klein, 2007). Ωστόσο, οι ασκήσεις εξάσκησης και πρακτικής μερικές φορές αναγκάζουν τον μαθητή να παραμείνει παθητικός. 7

Εάν η χρήση των κινητών εφαρμογών στα μαθηματικά περιορίζεται μόνο σε χαμηλού επιπέδου γνωστικές ασκήσεις, τέτοιες πρακτικές θα γίνουν απλώς κουραστικές, επίπονες εργασίες για τους περισσότερους μαθητές και πιθανώς να είναι αιτία για πολλούς μαθητές να χάσουν μακροπρόθεσμα το ενδιαφέρον τους για τα μαθηματικά. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν τα υψηλότερα επίπεδα των μαθησιακών αναγκών και να σχεδιαστούν πιο προηγμένες και ελκυστικές κινητές εφαρμογές των μαθηματικών (Rice, 2007). 8

Αναφορές 148Apps.biz. (2014). App store metrics. Retrieved January 6, 2014, from http://148apps.biz/app-store-metrics Anderson, J. R., Reder, L. M., & Simon, H. A. (2000). Applications and misapplications of cognitive psychology to mathematics education. Texas Educational Review. Retrieved January 6, 2014, from http://act-r.psy.cmu.edu/papers/146/Applic.MisApp.pdf AppBrain. (2014). Android statistics. Retrieved January 6, 2014, from http://www.appbrain.com/stats/android-market-app-categories Goodwin, K., & Highfi eld, K. (2012). iTouch and iLearn: An examination of “educational” apps . Paper presented at the Early Education and Technology for Children Conference, March 14–16, 2012, Salt Lake City, UT. 9

Αναφορές Handal, B., El-Khoury, J., Campbell, C., & Cavanagh, M. (2013). A framework for categorising mobile applications in mathematics education. Paper presented at the Australian Conference on Science and Mathematics Education (pp. 142–147). Klein, D. (2007). School math books, nonsense, and the National Science Foundation. American Journal of Physics, 75 , 101–102. Project Tomorrow. (2011). The new 3 E’s of education: Enabled, engaged, empowered: How today’s educators are advancing a new vision for teaching and learning. Irvine, CA: Author. Retrieved January 6, 2014, from http://www.tomorrow.org/speakup/pdfs/SU10_3EofEducation_Edu cators.pdf 1010

Αναφορές Rice, J. (2007). Assessing higher order thinking in video games. Journal of Technology and Teacher Education, 15 (1), 87–100. 1111