Άγχος Πανελλήνιων Εξετάσεων: Τρόποι Διαχείρισης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΔΙΑΤΡΟΦΉΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κωστάκη Ειρήνη, Ψυχολόγος, MSc
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Α΄Λυκείου Θεματική Ενότητα 1.4 ΗΘΟΣ.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ Τ.Ε.Ι. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Υδατάνθρακες Ποιοι είναι οι βασικοί ρόλοι των υδατανθράκων;
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άγχος Πανελλήνιων Εξετάσεων: Τρόποι Διαχείρισης Φροσω Φωτεινακη Συμβουλευτικη Ψυχολογοσ Ψυχοδυναμικη Ψυχοθεραπευτρια MBACP, Pg. Dip., M.Sc. Counselling

Τι είναι το άγχος; Φυσιολογική, απαραίτητη αντίδραση του οργανισμού απέναντι σε μια πρόκληση – «κίνδυνο» Δημιουργικό, παραγωγικό, απαραίτητο για την κινητοποίηση του μαθητή όταν βιώνεται σε μέτρια ένταση ή σε μεγάλη ένταση στιγμιαία Δυσλειτουργικό, καθηλωτικό, αντι- παραγωγικό όταν βιώνεται σε μεγάλη ένταση, σε συνεχή χρόνο

Τι κρύβει το άγχος των εξετάσεων; Έναν καλυμμένο φόβο απέναντι στην «αποτυχία» Μια αγωνία πως «δε θα πετύχω το στόχο μου» -> «δε θα πετύχω το στόχο των γονιών μου» Ένα φόβο πως «θα χαλάσει η εικόνα μου στους γονείς, καθηγητές, φίλους, συγγενείς» Μία αυτοαμφισβήτηση – Σύνδεση του αποτελέσματος με την αξία Εαυτού «αν δεν περάσω... δε θα αξίζω»

Οι επιβαρυντικοί παράγοντες πίσω από τον αγχώδη έφηβο Οι επιβαρυντικοί παράγοντες πίσω από τον αγχώδη έφηβο Φιλόδοξοι γονείς – προβολή δικών τους στόχων στα παιδιά Γονείς τελειοθηρικοί – στοχοκεντρικοί Γονείς απόλυτοι – αδύναμοι στη συναισθηματική επικοινωνία Ενδο- οικογενειακές συγκρούσεις Τραυματική παιδική ηλικία «Αδούλευτες» μαθησιακές δυσκολίες Αρνητικές παρελθοντικές εμπειρίες- καταστροφοποίηση Αρνητικές σκέψεις Χαμηλή αυτοπεποίθηση

Συμπτώματα Δυσλειτουργικού Άγχους Σωματικά: απώλεια όρεξης ή υπερφαγία αυπνία ή κακή ποιότητα ύπνου με εφιάλτες πόνος στο στομάχι, πονοκέφαλοι ζαλάδες, τάση για εμετό ταχυπαλμίες εμφάνιση τικ κακή υγιεινή

Συμπτώματα Δυσλειτουργικού Άγχους Γνωστικές αλλαγές: μείωση της συγκέντρωσης και της προσοχής «δεν καταλάβαινα τι ζητούσε η άσκηση», «δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ» κενά μνήμης που συχνά οδηγούν σε πτώση της αποδοτικότητάς του εφήβου στα μαθήματα «ξαφνικά ξέχασα όσα ήξερα», «μπλόκαρε το μυαλό μου»

Συμπτώματα Δυσλειτουργικού Άγχους Συμπεριφορικές αλλαγές: μείωση της αυτοπεποίθησης του εφήβου διαταραχή των διαπροσωπικών του σχέσεων δημιουργία εντάσεων και συγκρούσεων στο οικογενειακό του περιβάλλον

Συμπτώματα Δυσλειτουργικού Άγχους Συναισθηματικές αλλαγές: Ανησυχία Θλίψη Θυμός Φοβίες Tαραχή Πανικός

Πώς θα βοηθήσει ο γονιός το έφηβο παιδί του; Ακούστε το παιδί σας και καλωσορίστε το άγχος που φέρνει από το σχολείο ως κάτι φυσιολογικό, και όχι απειλητικό Καθησυχάστε τον μαθητή αναγνωρίζοντας τους φόβους, τις δυσκολίες, την αγωνία, το άγχος του, ώστε να σας αισθανθεί κοντά του Βοηθήστε τον έφηβο να οργανώσει την μελέτη του -όχι επιβάλλοντας τον δικό σας τρόπο οργάνωσης του διαβάσματος ούτε ρωτώντας συνεχώς «διάβασες;», «έκανες τα μαθήματά σου;» Ενθαρύνετε την ισορροπία μεταξύ διαβάσματος και ελεύθερου χρόνου κατά τις εξετάσεις! Βοηθήστε τα παιδιά σας να οργανωθούν και παροτρύνετέ τα να κάνουν διαλείμματα!

Πώς θα βοηθήσει ο γονιός το έφηβο παιδί του; Εξασφαλίστε ένα ήρεμο περιβάλλον χωρίς συγκρούσεις, μια καλή και ποιοτική διατροφή, έναν καλό ύπνο για τα παιδιά σας Επαναπροσδιορίστε εσείς οι ίδιοι τη σχέση σας με την έννοια «αποτυχία». Μάθετε να αντιμετωπίζετε θετικά το λάθος και την αναποδιά Εμψυχώστε και επιβραβεύστε! «Ξέρουμε πόσο πολύ αξίζεις», «Μπράβο σου που προσπαθείς τόσο!» Δείξτε τους την άνευ όρων αγάπη και αποδοχή σας «θα είμαστε κοντά σου για ότι χρειαστείς», «εμάς μας ενδιαφέρει να προσπαθήσεις όσο μπορείς και το αποτέλεσμα θα έρθει»

Πώς θα βοηθήσει ο έφηβος τον εαυτό του Αναγνώρισε τα συναισθήματά σου «Ναι, φοβάμαι τις εξετάσεις, όμως μπορώ να τα καταφέρω» ή «δεν έχω προετοιμαστεί καλά στα μαθηματικά και φοβάμαι, αλλά θα βάλω τα δυνατά μου και ότι γράψω» Προσπάθησε να αντικαθιστάς κάθε αρνητική σκέψη με μια θετική «θα αγχωθώ και θα ξεχάσω όσα ξέρω» –> «ακόμη κι αν αγχωθώ, θα χαλαρώσω και θα γράψω όσα γνωρίζω» Σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να σε βοηθήσουν  απλές ασκήσεις χαλάρωσης.  Πάρε με ηρεμία  βαθιές εισπνοές κατεβάζοντας τον αέρα στη κοιλιά σου, και εξέπνευσε χαλαρά Απόφυγε τις συγκρίσεις με τους συνυποψηφίους σου: ο μόνος άνθρωπος που χρειάζεται να ξεπεράσεις είναι ο εαυτός σου... χθες!

Πώς θα βοηθήσει ο έφηβος τον εαυτό του Μην ξεχνάς τις δραστηριότητες  που σε ευχαριστούν! Βγες για περπάτημα, τρέξιμο, καφέ με φίλους, γέμισε ενέργεια! Απόφυγε το ξενύχτι και τις επαναλήψεις της τελευταίας στιγμής την παραμονή των εξετάσεων Την ώρα της εξέτασης σκέψου πως είσαι εσύ με  το γραπτό σου παρέα, έτοιμος –η να μοιραστείς όσα γνωρίζεις Με ηρεμία και προσοχή διάβασε τα θέματα, και  ξεκίνησε πρώτα με αυτά που ξέρεις καλύτερα. Αυτό θα σου δώσει ώθηση και δύναμη για τα επόμενα!

Καλή Προσπάθεια! Και καλη επιτυχια!!