ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
Advertisements

ΓΡΑΦΗ.
Κατηγοριοποίηση των επιγραφών
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η Αθήνα σε 1 μέρα! Σωτηρούλα Σταύρου.
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Πηγές Μήκος Μυθολογία Εκβολές Πηγές Μήκος Μυθολογία Εκβολές.
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Γρήγορη επανάληψη.
ΧΡΥΣΟΥ, ΑΡΓΥΡΟΥ, ΧΑΛΚΟΥ ΤΗΞΕΙΣ
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
Στις αρχές του 4 ου αιώνα βρέθηκαν τα λείψανα ανθρώπινων σκελετών, πλήθος αγγείων, λυχνάρια, μεταλλικά αντικείμενα και νομίσματα διάσπαρτα που χρονολογούνταν.
Ο δήμος μας Ε΄ τάξη 3 ου Δ.Σ. Γλυκών Νερών. Πού βρισκόμαστε στο Ν. Αττικής.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Κωνσταντίνος Τογαντζής Γ’3
ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΡΥΜΟΣ ΣΟΥΝΙΟΥ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Μάθημα: Αρχαιοαστρονομία Θέμα εργασίας : Ο προσανατολισμός των Φοινικικών ναών Υπεύθυνος καθηγητής: Ε. Ντάλλας Υπεύθυνη εργασίας : Παλιατσή Αναστασία.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΜΑΘΟΥΝΤΑ Μαρίνος Νεοκλέους Νικόλας Γερολέμου Χριστόφορος Πολυστυπιώτης.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
Αρχαιολογικό Πάρκο Πάφου
Συγκέντρωση υλικού και επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΝΙΚΟΛΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΦΕΝΙΑ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΣΤΕΛΛΑ-ΑΝΔΡΕΑΣ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΝΙΚΟΛΑΣ-ΝΕΦΕΛΗ. ΔΙΑΣ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΗΜΗΤΡΗΣ- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ Ο Δίας Η Αφροδίτη Ο Ασκληπιός Ο Ερμής Ο Πάνας Η Δήμητρα Η Ρώμη

Ο ΔΙΑΣ Όπως φαίνεται από τα κτερίσματα, τις διάφορες επιγραφές και τα νομίσματα της πόλης που διασώθηκαν ο Δίας είχε ιδιαίτερο ιερό στην πόλη, σύμφωνα με μία αναθηματική επιγραφή του 2ου μ.Χ. αιώνα, που βρέθηκε στην πόλη το 1973 κατά τη διάρκεια των ανασκαφών που έγιναν στην Αίνο με τη διεύθυνση του καθ. Afif Erzen. Σήμερα υπάρχει στο μουσείο της Αδριανούπολης.

Αναθηματική επιγραφή του 2ου μ Αναθηματική επιγραφή του 2ου μ. Χ αιώνα που βρέθηκε στην πόλη το 1973 κατά τη δάρκεια ανασκαφών στην Αίνο υπό τη διεύθυνση του Afif Erzen.

Επιγραφή του 3ου- 4ου αιώνα μ Επιγραφή του 3ου- 4ου αιώνα μ.Χ στο Μουσείο της Αδριανούπολης στην οποία αναφέρεται το όνομα του Δία.

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ Η κυρίαρχη θεότητα στην αρχαία Αίνο ήταν η Αφροδίτη. Αυτό φαίνεται από τα ειδώλια της Αφροδίτης που έρχονται στο φως από τις ανασκαφές ή τυχαία και το γεγονός αυτό πρέπει να συνδεθεί με τον μυθικό ιδρυτή της όλης, τον Αινεία, ο οποίος ήταν γιός του Αγχίση και της Αφροδίτης.

Επιγραφή σε ορθογώνιο βωμό αγάλματος της Αφροδίτης που μπορεί να χρονολογηθεί στον 2ο αιώνα π.Χ

Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ Ο Ασκληπιός λατρευόταν ιδιαίτερα όπως φαίνεται και σε μία επιγραφή η οποία βρέθηκε στα ανατολικά της πόλης, στον κήπο Jovalaki . Κάτω από την επιγραφή καταγράφεται ένα φίδι, το οποίο αυξάνεται ελισσόμενο.

Επιγραφή για τη λατρεία του Ασκληπιού

Ο ΕΡΜΗΣ Η οικονομική ανάπτυξη της πόλης έφερε και τη λατρεία του Ερμή του οποίου οι κεφαλές κυριαρχούν στα νομίσματα της Αίνου.

Ο ΠΑΝΑΣ Οι επαφές με την Αθήνα ευνόησαν τη λατρεία του Πανός. Ο Casson Stanley υποστήριξε ότι η υπόγεια εκκλησία της Αγίας Τριάδος στην Αίνο ήταν άντρο του Πανός στηριζόμενος στην παράσταση που υπήρχε στον ναό, όπου απεικονίζονταν δύο νύμφες να χορεύουν μπροστά από τον Πάνα, ο οποίος παίζει τον σωλήνα πνευστού μουσικού οργάνου. Η παράσταση αυτή θεωρείται παρόμοια με τις παραστάσεις που έχουν βρεθεί στα άντρα του Πανός στην Πάρνηθα και τον Υμηττό στην Αττική. Αλλά και μια σειρά ασημένιων νομισμάτων ( μέσα 5ου αι. π.Χ ) της πόλης επιβεβαιώνει την ύπαρξη της λατρείας του θεού αυτού στην Αίνο.

Η ΔΗΜΗΤΡΑ Ένα άλλο ιερό που υπήρχε στη Αίνο είναι και αυτό της Δήμητρας σύμφωνα με ένα τμήμα άσπρης μαρμάρινης πλάκας, ενός τιμητικού διατάγματος υπέρ μιας ιέρειας της θεάς αυτής, από την ελληνιστική περίοδο.

Τμήμα σε άσπρη μαρμάρινη πλάκα ενός τιμητικού διατάγματος υπέρ μιας ιέρειας της θεάς Δήμητρας από την ελληνιστική περίοδο. Χρησιμοποιήθηκε ξανά στο σταύλο BayaramTunca στην περιοχή Gazıömer της Αίνου

ΡΩΜΗ Στα χρόνια της Ρωμαϊκής κατάκτησης υπήρξε δυστυχώς μια ηθική κατάπτωση η οποία περιγράφεται και από την εισαγωγική της λατρείας της Ρώμης όπως φαίνεται σε μια επιγραφή στη βάση αγάλματος από γρανίτη από την αυτοκρατορική περίοδο. Η λατρεία της Ρώμης εμφανίζεται εδώ ενωμένη με αυτήν του Δία. Η λατρεία της Ρώμης έχει τεκμηριωθεί και σε άλλες πόλεις της Θράκης, όπως τα Άβδηρα και τη Μαρώνεια.