ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ Ο Δίας Η Αφροδίτη Ο Ασκληπιός Ο Ερμής Ο Πάνας Η Δήμητρα Η Ρώμη
Ο ΔΙΑΣ Όπως φαίνεται από τα κτερίσματα, τις διάφορες επιγραφές και τα νομίσματα της πόλης που διασώθηκαν ο Δίας είχε ιδιαίτερο ιερό στην πόλη, σύμφωνα με μία αναθηματική επιγραφή του 2ου μ.Χ. αιώνα, που βρέθηκε στην πόλη το 1973 κατά τη διάρκεια των ανασκαφών που έγιναν στην Αίνο με τη διεύθυνση του καθ. Afif Erzen. Σήμερα υπάρχει στο μουσείο της Αδριανούπολης.
Αναθηματική επιγραφή του 2ου μ Αναθηματική επιγραφή του 2ου μ. Χ αιώνα που βρέθηκε στην πόλη το 1973 κατά τη δάρκεια ανασκαφών στην Αίνο υπό τη διεύθυνση του Afif Erzen.
Επιγραφή του 3ου- 4ου αιώνα μ Επιγραφή του 3ου- 4ου αιώνα μ.Χ στο Μουσείο της Αδριανούπολης στην οποία αναφέρεται το όνομα του Δία.
Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ Η κυρίαρχη θεότητα στην αρχαία Αίνο ήταν η Αφροδίτη. Αυτό φαίνεται από τα ειδώλια της Αφροδίτης που έρχονται στο φως από τις ανασκαφές ή τυχαία και το γεγονός αυτό πρέπει να συνδεθεί με τον μυθικό ιδρυτή της όλης, τον Αινεία, ο οποίος ήταν γιός του Αγχίση και της Αφροδίτης.
Επιγραφή σε ορθογώνιο βωμό αγάλματος της Αφροδίτης που μπορεί να χρονολογηθεί στον 2ο αιώνα π.Χ
Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ Ο Ασκληπιός λατρευόταν ιδιαίτερα όπως φαίνεται και σε μία επιγραφή η οποία βρέθηκε στα ανατολικά της πόλης, στον κήπο Jovalaki . Κάτω από την επιγραφή καταγράφεται ένα φίδι, το οποίο αυξάνεται ελισσόμενο.
Επιγραφή για τη λατρεία του Ασκληπιού
Ο ΕΡΜΗΣ Η οικονομική ανάπτυξη της πόλης έφερε και τη λατρεία του Ερμή του οποίου οι κεφαλές κυριαρχούν στα νομίσματα της Αίνου.
Ο ΠΑΝΑΣ Οι επαφές με την Αθήνα ευνόησαν τη λατρεία του Πανός. Ο Casson Stanley υποστήριξε ότι η υπόγεια εκκλησία της Αγίας Τριάδος στην Αίνο ήταν άντρο του Πανός στηριζόμενος στην παράσταση που υπήρχε στον ναό, όπου απεικονίζονταν δύο νύμφες να χορεύουν μπροστά από τον Πάνα, ο οποίος παίζει τον σωλήνα πνευστού μουσικού οργάνου. Η παράσταση αυτή θεωρείται παρόμοια με τις παραστάσεις που έχουν βρεθεί στα άντρα του Πανός στην Πάρνηθα και τον Υμηττό στην Αττική. Αλλά και μια σειρά ασημένιων νομισμάτων ( μέσα 5ου αι. π.Χ ) της πόλης επιβεβαιώνει την ύπαρξη της λατρείας του θεού αυτού στην Αίνο.
Η ΔΗΜΗΤΡΑ Ένα άλλο ιερό που υπήρχε στη Αίνο είναι και αυτό της Δήμητρας σύμφωνα με ένα τμήμα άσπρης μαρμάρινης πλάκας, ενός τιμητικού διατάγματος υπέρ μιας ιέρειας της θεάς αυτής, από την ελληνιστική περίοδο.
Τμήμα σε άσπρη μαρμάρινη πλάκα ενός τιμητικού διατάγματος υπέρ μιας ιέρειας της θεάς Δήμητρας από την ελληνιστική περίοδο. Χρησιμοποιήθηκε ξανά στο σταύλο BayaramTunca στην περιοχή Gazıömer της Αίνου
ΡΩΜΗ Στα χρόνια της Ρωμαϊκής κατάκτησης υπήρξε δυστυχώς μια ηθική κατάπτωση η οποία περιγράφεται και από την εισαγωγική της λατρείας της Ρώμης όπως φαίνεται σε μια επιγραφή στη βάση αγάλματος από γρανίτη από την αυτοκρατορική περίοδο. Η λατρεία της Ρώμης εμφανίζεται εδώ ενωμένη με αυτήν του Δία. Η λατρεία της Ρώμης έχει τεκμηριωθεί και σε άλλες πόλεις της Θράκης, όπως τα Άβδηρα και τη Μαρώνεια.