Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΣΚΟΠΟΙ-ΑΞΙΕΣ Δρ
Advertisements

JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Στόχοι ενότητας: Να ορίζεις την έννοια της ομοιόστασης και να περιγράφεις το γενικό μηχανισμό της Να εξηγείς το μηχανισμό διατήρησης της θερμοκρασίας.
Jean Monnet Workshop 20/2/2012 New Challenges and Approaches in the European Foreign Policy Η Συνθήκη της Λισαβόνας, η Οικονομική Κρίση και οι Νέες Προκλήσεις.
Σχέσεις ΕΕ-Ρωσίας Μάθημα: Εξωτερικές Σχέσεις της Ε.Ε Φοιτήτριες: Μάρκου Ελευθερία Ρούσσου Μαρία Σπυροπούλου Τρανταλίδου Αθηνά.
2. Γενική εισαγωγή. ΕΟΚ/ΕΚΑΕ/ΕΕ. Η δημιουργία της ΕΟΚ Σχέδιο Paul-Henri Spaak ( ) Διαφορές από το σχέδιο Schuman(ΕΚΑΧ): πρόταξε αντί των οργάνων.
Ορισμός Ιμπρεσιονισμού : Ιμπρεσιονισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα. Αν και αρχικά καλλιεργήθηκε στο χώρο.
ΤΖΑΝΕΙΟ. Το «Τζάνειο» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιώς ιδρύθηκε με δωρεά του εμπόρου Νικήτα Τζάννε (Κύθηρα 1801-Πειραιάς 1864). Με τη διαθήκη του άφησε όλη.
Η παρατήρηση Η παρατήρηση είναι μια δραστηριότητα με την οποία τα άτομα αντλούν πληροφορίες για συμβάντα του περιβάλλοντός τους και για τη συμπεριφορά.
Ημερίδα Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γυμνάσιο19 Νοεμβρίου ο Πειραματικό ‘Σύγχρονες προσεγγίσεις μαθημάτων Νομικών και Πολιτικών Επιστημών’
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
Εκπαιδευτικός ερευνητής Εαρινό εξάμηνο
Εργαστηριακή άσκηση.  Ο Ρόμπερτ Χουκ (Robert Hooke, 28 Ιουλίου Μαρτίου 1703) ήταν Άγγλος φυσικός και αρχιτέκτονας, ο οποίος διαδραμάτισε πολύ.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Η Ευρωπαϊκή Ένωση: 500 εκατομμύρια κάτοικοι – 28 χώρες
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΕΠ-Υ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα
Οι εξωτερικές σχέσεις της Ε.Ε.:
Της Μαθήτριας Α’ Λυκείου Μποσμαλή Αγγελική Υπ. Καθηγητής: Κ. Δούκας
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Τα συντηρητικά κόμματα Θ
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Project 1 ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ζωγραφίζοντας την αυλή του σχολείου
Διδάσκων: Αστέρης Πλιάκος
Ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και προβλήματα δημοκρατίας
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Βραβευμένοι Επιστήμονες που έσωσαν την ζωή μας
Σπορ και ηθική συμπεριφορά
Το νέο πρόγραμμα ERASMUS + :
Β1 Κωνσταντίνα Θεοδωροπούλου
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αναστασία Μιχ. Πάπαρη ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΜΣ
Ενότητα 4.3 Κάπνισμα – οινόπνευμα.
Ιστορική ανασκόπηση της θεσμικής και πολιτικής
To Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ( )
Τα συντηρητικά κόμματα Θ
ERASMUS+ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΕΕΕ) το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σοφία Χαντζή.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Erasmus Το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Νεολαία και Αθλητισμό Ανδρούλα Παπαναστασίου Διευθύντρια ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΑΙΜΑΤΗΡΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ Eπί πολλούς αιώνες η Ευρώπη βασανιζόταν από αιματηρούς πολέμους. Τον 20ό αιώνα, δύο μεγάλοι πόλεμοι ξέσπασαν στην ήπειρό μας, επεκτάθηκαν, όμως, και στον υπόλοιπο κόσμο. Γι’ αυτό ονομάστηκαν παγκόσμιοι πόλεμοι. Εξαιτίας τους σκοτώθηκαν εκατομμύρια άνθρωποι και η Ευρώπη γέμισε με ερείπια και φτώχεια.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωσε το 1945, αφού έσπειρε τον όλεθρο και τον θάνατο. Είχε αρχικά ξεσπάσει στην Ευρώπη. Πώς θα μπορούσαν οι ηγέτες των ευρωπαϊκών χωρών να εμποδίσουν την επανάληψη μιας τέτοιας αποτρόπαιης κατάστασης; Χρειαζόταν να βρεθεί ένα σχέδιο εντελώς καινούργιο και πραγματικά αποτελεσματικό.

1950: ΜΙΑ ΝΕΑ ΙΔΕΑ Ενας Γάλλος, ο Jean Monnet, είχε προβληματιστεί πολύ για το τι θα μπορούσε να γίνει. Κατάλαβε ότι τα σημαντικότερα εφόδια που χρειαζόταν μια χώρα για να κάνει πόλεμο ήταν δύο: ο σίδηρος για την παραγωγή του χάλυβα (για να κατασκευαστούν τάνκς, όπλα, βόμβες κ.λ.π) και ο άνθρακας για την παραγωγή της ενέργειας που χρειάζονται τα εργοστάσια και οι σιδηρόδρομοι. Η Ευρώπη είχε μεγάλες ποσότητες άνθρακα και χάλυβα. Αυτό εξηγούσε για ποιον λόγο οι ευρωπαϊκές χώρες είχαν μπορέσει κατά το παρελθόν να κατασκευάσουν με ευκολία όπλα και να κηρύξουν πολέμους.

ΟΛΟΙ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Εμείς οι Ευρωπαίοι ανήκουμε σε πολλές διαφορετικές χώρες, με διαφορετικές γλώσσες, παραδόσεις, έθιμα, θρησκείες και ιδεολογίες. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε ένα σωρό λόγους να πιστεύουμε ότι ανήκουμε όλοι μαζί σε μια μεγάλη οικογένεια. Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι υπερασπίζονται αξίες και ιδέες όπως: η εντιμότητα, οι καλές σχέσεις με τους γείτονες, η ελευθερία να έχει ο καθένας τις ιδέες του, ο αλληλοσεβασμός και η παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.

1951 EKAX O Jean Monnet πρότεινε μια πολύ τολμηρή νέα ιδέα: Πρότεινε οι βιομηχανίες αυτές να τεθούν υπό τον έλεγχο ανθρώπων από όλες τις χώρες αυτές. Οι άνθρωποι αυτοί θα κάθονταν στο ίδιο τραπέζι για να συζητούν και να παίρνουν αποφάσεις όλοι μαζί. Το αποτέλεσμα θα ήταν ότι δεν θα ήταν πια δυνατόν οι άνθρωποι αυτοί να πολεμούν μεταξύ τους! Το συζήτησε με τον φίλο του τον Robert Schuman, ο οποίος ήταν υπουργός της γαλλικής κυβέρνησης και ο οποίος, ενθουσιασμένος μ’ αυτή την καταπληκτική ιδέα, την ανακοίνωσε δημόσια σε έναν σημαντικό λόγο που εκφώνησε στις 9 Μαΐου 1950. Ο λόγος αυτός έπεισε τους ηγέτες όχι μόνο της Γαλλίας και της Γερμανίας, αλλά επίσης και του Βελγίου, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου και των Κάτω Χωρών, οι οποίοι αποφάσισαν όλοι μαζί να συγκεντρώσουν σε έναν κοινό οργανισμό τα ανθρακωρυχεία και τα χαλυβουργεία τους και να δημιουργήσουν μία οντότητα την οποία ονόμασαν ≪Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα≫ (ΕΚΑΧ), η οποία θα είχε ειρηνικούς σκοπούς και θα βοηθούσε στην ανοικοδόμηση της Ευρώπης από τα ερείπια του πολέμου. Η ΕΚΑΧ ιδρύθηκε το 1951.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Οι έξι αυτές (Γαλλίας, Γερμανίας, του Βελγίου, Ιταλίας, Λουξεμβούργου και των Κάτω Χωρών), χώρες συνεργάστηκαν τόσο καλά, που έπειτα από λίγο αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια άλλη οντότητα, την οποία ονόμασαν ≪Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα≫ (ΕΟΚ), και την οποία ίδρυσαν το 1957. ≪Οικονομική≫ σημαίνει ότι αφορά την ≪οικονομία≫ —με άλλα λόγια, ότι αφορά τα χρήματα, τις επιχειρήσεις, την εργασία και το εμπόριο.

Kοινή αγροτική πολιτική Μία από τις συνέπειες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν η μεγάλη δυσκολία της Ευρώπης ήταν να παράγει τρόφιμα ή να τα εισάγει από άλλες ηπείρους. Η Ευρώπη υπέφερε από έλλειψη τροφίμων ακόμη και στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Γι’ αυτό, η ΕΟΚ αποφάσισε να συμφωνήσει με τους γεωργούς της Ευρώπης για να παράγουν περισσότερα τρόφιμα, όντας εξασφαλισμένοι ότι θα κερδίζουν αξιοπρεπώς τη ζωή τους από τις γεωργικές τους δραστηριότητες. Η συμφωνία αυτή ονομάστηκε ≪κοινή αγροτική πολιτική≫ (ή ΚΓΠ) και πέτυχε.

1951 EKAX 1957 E.O.K

ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!